خانم‌ها از تنها سفر کردن نترسند!

فرشته کمال منش
فرشته کمال منش دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰
خانم‌ها از تنها سفر کردن نترسند!
یکی از مسائلی که هنگام سفر برای خانم‌ها مشکل به وجود می‌آورد، به تنهایی مسافرت کردن است. انتقاد از این مسئله که چطور یک خانم تنها می‌تواند یک سفر ایمن داشته باشد در بسیاری از جوامع، فرهنگ‌ها و خانواده‌ها مسئله‌ای اجتناب‌ناپذیر است. اما آنچه که مسلم است سفر یک خانم تجربه‌ای بی‌نظیر و باورنکردنی است که نباید به دلیل وجود ترس‌ها و تردید‌ها از دست برود. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد سفر به تنهایی امن است. با کجارو همراه باشید تا شما را با دلایل موجود آشنا کنیم.

دنیا کوچک است

حتی سرزمین‌های غریب و ناآشنا معمولا ارتباطی با وطن شما دارند. اگر فردی از دوستان شما در آنجا زندگی می‌کند یا شما علاقه مشترکی با مردم محلی دارید، می‌توانید هر کجا که می‌روید راه ارتباطی پیدا کنید. اگر شما در حال برنامه‌ریزی اولین سفرتان هستید، پیشنهاد می‌کنم که به مناطق جنگی یا جزیره‌ای دوردست در اقیانوس آرام نروید، جایی که نمی‌توانید به زبان آنها صحبت کنید. دنبال مکانی باشید که بتوانید ارتباط برقرار کنید، جایی که در میان مردم، فعالیت‌ها و فرهنگ آن‌ها باشد. این امر می‌تواند شما را کمک کند که این مدل زندگی را آسان بگیرید.

اطلاعات آشکار است

منابع بی‌پایانی برای برنامه‌ریزی تعطیلات یا سفری طولانی وجود دارد. این روزها شما می‌توانید از کتاب‌های راهنما، مجلات سفر، بلاگ‌ها، توییتر و همسفران خود راهنمایی بگیرید. اگر در طول زمان در جستجوی مکان سفر خود باشید، حس اعتماد بیشتری در مورد مکان‌هایی که قصد سفر به آنها را دارید، پیدا خواهید کرد. من همیشه قبل از اینکه به جایی سفر کنم در پی مسائل امنیتی، هزینه‌ها و فرهنگ آن مکان هستم. پرس و جو در خصوص مکان موردنظرتان به تمام سوالاتی که ممکن است درباره مقصد انتخابی داشته باشید، پاسخ می‌دهد و احتمالا تمام تردیدهایی را که ممکن است شما را از رفتن به سفر بازدارد از بین می‌برد. سفر به آن خطرناکی که دیگران می‌گویند نیست. solo travel هنگامی که به زمانی برمی‌گردم که دیگران به من می‌گفتند به آنجا نرو یا خواهی مرد، متوجه می‌شوم که این نصیحت تقریبا از طرف کسانی است که هرگز به آن مکان‌ها نرفته بودند یا هرگز تحقیقی در مورد آن مکان‌ها انجام نداده بودند. مطبوعات در این امر دارای قدرت و نفوذ زیادی است. نمی‌توانم به شما بگویم که تا به حال چندین بار پوشش اخبار بین‌المللی را خوانده‌ام - اخباری که کاملا غلط است. شما نیاز به یافتن منابع مطمئن و نصیحت از طرف افرادی دارید که می‌دانند در مورد چه صحبت می‌کنید. یکبار به خانواده‌ام گفتم که می‌خواهم به رواندا بروم. پدرم به من گفت تو جایی نمیری. پدرم به طور مشخص در خصوص گذشته پرآشوب رواندا نگران بود. اگر پرس و جویی در این خصوص انجام داده بود، متوجه می‌شد که رواندا امن‌ترین کشور آفریقای شرقی است. وقتی در این مورد تحقیق کرد دیگر من هرگز کلمه‌ای در خصوص نرفتن به آنجا نشنیدم. میزان جرم در حیاط پشتی خانه شما می‌تواند به بدی جایی باشد که شما قصد سفر به آنجا را دارید البته اگر بدتر نباشد.

شما هیچگاه به معنای واقعی تنها نیستید

شما تصمیم گرفته‌اید که به تنهایی به سفر بروید اما نگران احساس تنهایی خود هستید. قبل از برنامه‌ریزی این سفر تردیدهای خودم را داشتم. ۱۵۰ روز اول را خودم در جاده گذراندم اما واقعا فقط ۳ روز را کاملا تنها بودم. مردم زیادی را در مسیر سفرم ملاقات کردم. تنها با تلاش کمی افراد را در سفرتان ملاقات خواهید کرد. اگر چه این امر در مهمان‌خانه، گشت و گذار و یا یک کافه صورت گیرد شما سورپرایز خواهید شد از اینکه یک صحبت کوتاه چطور منجر به یافتن یک همسفر جدید و یا دوستی طولانی خواهد شد. اگر در این خصوص نگران هستید به هتل‌ها و مهمان‌خانه‌ها مراجعه کنید. برای شرکت در سفرهای روزانه برنامه‌ریزی کنید جایی که شما همسفران همفکری را ملاقات خواهید کرد. women-traveling

احتیاط کنید

احتمالا کسی را می‌شناسید که در برزیل توسط دزدان خیابانی مورد سرقت قرار گرفته، در ایتالیا جیبش را زده‌اند یا در آفریقای جنوبی مورد دستبرد واقع شده است. این اتفاق می‌تواند هر جا رخ دهد و من حس معمولی به این امر دارم. در بیشتر شهرها شب هنگام تنها به خیابان نمی‌روم، از تاکسی سرویس قابل اطمینان به جای اتوبوس عمومی استفاده می‌کنم. همچنین از قبل آشنا هستم که مقدار بیشتری برای محل اقامت بپردازم و جایی باشم که مامور امنیت ۲۴ ساعته برای مواقع ضروری وجود دارد. گاهی اوقات مردم به سادگی در زمان اشتباه در مکان اشتباه هستند. اغلب مواقع آنها بی‌دقت هستند یا باید بیشتر آماده باشند. من مسافرخانه ارزان دوست دارم و از سوار شدن بر اتوبوس محلی لذت می‌برم. چه کسی دوست ندارد که شب بیرون برود؟ اما وقتی پای امنیتم در میان باشد از همه اینها چشم‌پوشی می‌کنم. وقتی تحقیق کردید تمام جوانب احتیاط مربوط به امنیت محل مورد نظر را مدنظر قرار دهید. من هم احتیاط می‌کنم. contrast-color-design-backpack-rainbow-style اگر به مسافرت نروید بسیاری از مکان‌های شگفت‌انگیز و تجربیات باورنکردنی را از دست می‌دهید. بسیاری از ترس‌های ما درباره مسافرت به عنوان یک خانم از بین خواهند رفت وقتی ما حق انجام آن را داشته باشیم. با کمی برنامه‌ریزی و حس ماجراجویی، شما می‌توانید سفر رویایی‌تان را شروع کنید و تمام ترس‌ها و تردیدها را پشت سر گذارید اگرچه خانم هستید. منبع : nomadicmatt

مطالب مرتبط:

دیدگاه