فعالیت بیش از ۵۷ کارگاه مرمتی در آذربایجان شرقی

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
فعالیت بیش از ۵۷ کارگاه مرمتی در آذربایجان شرقی

به گفته  فرزین حق پرست  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی  بیش از ۵۷ کارگاه مرمتی در آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند.

 حق پرست  ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت:

این اداره‌کل به وظایف خود واقف است و حرکت و تلاش مستمر و پیوسته در راستای حفظ و احیا هویت تاریخی جزء وظایف ذاتی میراث فرهنگی است و خوشبختانه این مهم به‌شکل جدی دنبال می‌شود بطوری که با وجود تمامی محدودیت‌های مالی  بیش از ۵۷ کارگاه مرمتی در آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند.

وی در تشریح عملکرد این اداره‌کل در حوزه میراث فرهنگی اظهار داشت:

در طول دو سال گذشته پنج مسجد شیخ طبق میانه، دال ذال تبریز، مسجد جامع تسوج، مسجد مهرآباد بناب و ۶۳ ستون بازار تبریز مرمت و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی توسعه محوطه موزه قاجار، مرمت و تغییر کاربری خانه نعمت زاده به هتل بوتیک، مطالعات مرمتی پل دختر میانه و بقعه شیخ شهاب الدین اهری را از دیگر فعالیت های معاونت میراث فرهنگی عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه موزه باستان‌شناسی میانه نیز به بهر برداری رسیده و موزه های منطقه ای، فرش تبریز، صنایع دستی و صدا در مراحل احداث، تجهیز و مطالعات محتوایی قرار دارند، افزود:

از شروع کار دولت یازدهم تا به امروز سه اثر طبیعی، دو اثر معنوی و هشت اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.

حق پرست با تاکید بر اینکه همه مدیران دولتی در مسیر رشد و توسعه استان همفکر و همدل هستند، گفت:

خروجی مثبت همکاری و تعامل نزدیک این اداره‌کل و شهرداری تبریز با وجود برخی اختلاف سلیقه ها از دیر باز در این شهر کاملا مشهود بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت این اداره‌کل گفت:

تلاش می‌کنیم تا اعتبارات و فعالیت ها در تمام استان به‌شکل یک‌پارچه و یکسان توزیع شود و با وجود تمام مشکلات و چالش ها به تلاش خود در دفاع از داشته های فرهنگی و تاریخی این بخش از خاک ایران اسلامی می‌پردازد و فارغ از جریان سازی های معمول در آستانه انتخابات متعهدانه و به دور از هیاهو نسبت به وظایف ذاتی خود حرکت می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه