نمایشگاهی از آثار ایرانی ثبت شده در یونسکو در مشهد برگزار شد

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
نمایشگاهی از آثار ایرانی ثبت شده در یونسکو در مشهد برگزار شد

آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسكو در قالب نمایشگاهی در محل موزه بزرگ خراسان رضوی در مشهد مقدس به نمایش گذاشته شد.در این نمایشگاه که متشکل از تعداد ۳۰ تابلو و در طبقه همکف موزه مشهد واقع در بوستان کوهسنگی به نمایش درآمده است تصاویر بناها و اثار ایرانی ثبت شده در فهرست سازمان جهانی یونسکو در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

بناها و اماكن ثبت شده ایرانی در فهرست جهانی یونسكو با هدف معرفی بیشتر به مردم در قالب نمایشگاهی روز یکشنبه در محل موزه بزرگ خراسان رضوی و در شهر مشهد مقدس در معرض دید عموم قرار گرفت.

محمد رکنی، معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در حاشیه برپایی این نمایشگاه تصریح کرد:

این نمایشگاه با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم و بازدید كنندگان از موزه بزرگ با آثار ثبت شده و افزایش آگاهی و حساسیت شهروندان در خصوص آثار ثبت جهانی در این موزه به نمایش درآمده است.

رکنی افزود:

در این نمایشگاه آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسكو در قالب تعداد ۳۰ تابلو در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتی‌متر به نمایش در آمده است.

سرپرست موزه بزرگ خراسان رضوی خاطرنشان کرد:

این نمایشگاه بعد از موزه بزرگ در مجموعه های فرهنگی تاریخی مشهد از جمله مجموعه فرهنگی و تاریخی توس و نیز در شهرستان های گناباد، خواف، درگز، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، فریمان، بدسكن، و بجستان به نمایش در خواهد آمد.

به گفته رکنی چغازنبیل، تخت جمشید، میدان نقش جهان، تخت سلیمان، بم و فضای فرهنگی آن، پاسارگاد، گنبد سلطانیه، سنگ‌نوشته بیستون، مجموعه كلیساهای آذربایجان، سازه های آبی شوشتر، مجموعه تاریخی بازار تبریز، آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی، باغ ایرانی، مسجد جامع اصفهان، برج گنبد قابوس، كاخ گلستان، شهر سوخته زابل، روستای میمند و شهر تاریخی شوش آثاری هستند كه در فهرست جهانی یونسكو به ثبت رسیده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه