توافق ایران و روسیه برای راه‌اندازی متقابل دفاتر توسعه گردشگری

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
توافق ایران و روسیه برای راه‌اندازی متقابل دفاتر توسعه گردشگری
طرف‌های ایرانی و روسی برای گسترش همکاری‌های گردشگری به‌ویژه راه‌اندازی متقابل دفاتر توسعه گردشگری توافق و برنامه‌ریزی کردند.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:
در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در مسکو، راه‌های گسترش همکاری‌‌های دو کشور در بخش‌های مرتبط با این صنعت و سرمایه‌گذاری بررسی شد که برنامه توافق شده ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌های گردشگری در سند نهایی دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور گنجانده شده است.
سمیع‌الله حسینی مکارم افزود:
دو طرف در زمینه افزایش گردشگران دو کشور و ایجاد ساز و کارهایی برای تحقق این هدف تلاش خواهند کرد و امیدواریم با توافق‌های به دست آمده، شمار گردشگران ایرانی و روسی افزایش یابد.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی یادآور شد:
هیات‌های دو طرف همچنین برای ساماندهی تورها برنامه‌ریزی کردند و قرار شد نمایندگان تعدادی از شرکت‌های گردشگری روسیه برای آشنایی بیشتر به ایران سفر کنند تا از این طریق فرصت گسترش تبادل گردشگر فراهم شود.
سند مذاکرات هیات های ایران و روسیه در کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور روز پنجشنبه توسط محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رئیس ایرانی و الکساندر نوواک وزیر انرژی و رئیس روسی این کمیسیون روز پنجشنبه در مسکو امضا شد که دربرگیرنده حدود ۴۰ میلیارد دلار برنامه ریزی اقتصادی و سرمایه گذاری در اجرای طرح های مشترک است. افزایش همکاری ها در بخش های مختلف از جمله توسعه همکاری های انرژی، نفت، نیروگاهی، صنعتی، بازرگانی، علمی و فناوری، فرهنگی و گسترش فعالیت بخش خصوصی اجزای نقشه راه امضا شده به شمار می رود که می تواند ارزش سطح روابط اقتصادی تهران و مسکو را به سالانه ۱۰ میلیارد دلار برساند. واعظی و نوواک همچنین در روز پایانی مذاکرات مسکو، چندین سند همکاری در عرصه های مختلف از جمله در حوزه انرژی، دریایی و بانکی امضا کردند. یکی از اهداف این توافق ها که در جریان برگزاری بزرگ ترین مذاکرات اقتصادی ایران و روسیه پس از چند دهه به دست آمد، گذر سریع از تاثیرات منفی رکود در روابط اقتصادی دو کشور است که قبل از آغاز کار دولت یازدهم رخ داد. ایران و روسیه پایین ترین سطح روابط تجاری را سال ۱۳۹۲ با سقوط از چهار میلیارد دلار به سطح کمی بیش از یک میلیارد دلار تجربه کردند. منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط:

دیدگاه