درخواست برگزاری مجمع جهانی صنایع دستی سال ۲۰۱۶ در ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
درخواست برگزاری مجمع جهانی صنایع دستی سال ۲۰۱۶ در ایران

شورای جهانی صنایع دستی از ایران در خواست کرد که میزبانی مجمع جهانی صنایع دستی درسال ۲۰۱۶ را بپذیرد. نشست امسال به میزبانی کشور مالزی و با حمایت شرکت ملی نفت و گاز این کشور در محل برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور برگزار شده است.

  فریدون میرزالو مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان به‌عنوان نماینده ایران در این نشست سالانه گفت:

نشست امسال به میزبانی کشور مالزی و با حمایت شرکت ملی نفت و گاز این کشور در محل برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور برگزار شد که این مسئله خود بیانگر اهمیت و توجهی است که امروز کشورها برای صنایع دستی قائل هستند.

نماینده ایران در این نشست با اشاره بر اهمیت تدوین دایره‌المعارف صنایع دستی آسیا اقیانوسیه، اظهار کرد:

تدوین دایره‌المعارف صنایع دستی در این منطقه، موضوع بسیار بااهمیت و حساسی است که به‌عنوان یکی از اقدامات ضروری در این نشست طرح شد و بنابر تصمیم اعضا، مقرر شد یک سایت جامع برای این کار راه‌اندازی شود.

میرزالو با تاکید بر برگزاری نشست سال ۲۰۱۶ در ایران، خاطرنشان کرد:

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی معاونت صنایع دستی سازمان، پیش‌تر تبریز به‌عنوان میزبان این نشست در سال ۲۰۱۶ انتخاب شده و با تایید دوباره اعضا، پیشنهاداتی برای برگزاری باشکوه‌تر آن در ایران مطرح شد.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی جایگاه ایران را در شورای جهانی مهم ارزیابی کرد و گفت:

با توجه به تقویت جایگاه ایران در ساختار شورای جهانی منطقه آسیا اقیانوسیه در دولت یازدهم، در مالزی از ما تقاضا شد تا ایران میزبانی مجمع جهانی صنایع دستی در سال ۲۰۱۶ را نیز بپذیرد. اتفاقی که حاکی از اهمیت ایران و افزایش قدرت رایزنی ما در عرصه بین‌المللی است. برپایی این رویدادهای مهم در ایران فرصت‌های زیادی را برای صنایع دستی و گردشگری در ایران فراهم می‌آورد و باید برای بهره‌برداری موثر از آن، برنامه‌ریزی منسجم و مشخصی داشته باشیم تا از طریق این رویدادها، صنایع دستی ایران را به دنیا بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

فریدون میرزالو در پایان با ابراز امیدواری درخصوص حضور اسپانسر خصوصی برای برنامه‌های بین‌المللی صنایع دستی ایران، اذعان کرد:

همان طور که در دیگر کشورها همچون مالزی، شرکت‌ها و موسسات متمول غیردولتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود به حمایت از صنایع دستی می‌پردازند، شرکت‌های بزرگ خصوصی در عرصه نفت و گاز ایران و اپراتورهای تلفن همراه حضور پررنگ‌تر و جدی‌تری در حمایت از صنایع دستی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی و جهانی آن در ایران داشته باشند.  

منبع:???????? ????? ??????

مطالب مرتبط:

دیدگاه