۲۰ تصویر از صبحانه مردم سراسر دنیا

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
۲۰ تصویر از صبحانه مردم سراسر دنیا
صبحانه مهم‌ترین وعده غذائی است و نقش بسیار مهمی در سلامتی و حفظ انرژی برای فعالیت‌های روزانه دارد. ولی این وعده غذائی ارزنده، در اقصی نقاط جهان پهناور دارای شکل‌های متنوعی است. برای آشنایی با اشکال گوناگون صبحانه مردم دنیا با کجارو همراه شوید!

مقاله مرتبط:

تماشا کنید: صبحانه مردم دنیا
صبحانه از اهمیت به‌سزایی در برنامه غذائی روزانه برخوردار است. ازاین‌رو، کارشناسان تغذیه بر ترکیبات این وعده غذایی توجه شایانی دارند. ولی محتویات یادشده برحسب ذائقه و فرهنگ غذائی در کشورهای مختلف متفاوت است. برای نمونه، در کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا، فرانسه و ایتالیا، نخستین وعده غذائی روز عبارت است از تکه‌ای نان یا شیرینی به همراه یک فنجان قهوه غلیظ؛ درحالی‌که در کشور کره صبحانه همانند شام به‌صورت کامل سرو می‌شود. ازاین‌رو، در ادامه نگاهی گذرا و تصویری به فرهنگ غذائی مردم دنیا در انتخاب غذاها برای صبحانه خواهیم داشت.

چین

china-traditional-breakfasts-vary-by-region-but-the-combination-of-fried-dough-sticks-or-you-tiao-and-warm-soy-milk-is-beloved-by-millions-dim-sum-and-hot-soups-like-congee-are-also-popular مدل سنتی صبحانه در این کشور رایج است ولی مواد غذائی انتخابی در هر منطقه شکل خاصی دارد. یکی از غذاهای معروف و محبوب میلیون‌ها نفر در چین برای صبحانه،  رول‌های خمیر سرخ‌شده به همراه شیر سویای گرم است. نوعی اسنک به نام Dim Sum و سوپ‌های گرم نیز از دیگر غذاهای موردعلاقه مردم چین برای صبحانه هستند.

استرالیا

australia-australians-love-vegemite-enough-to-eat-it-every-day-they-also-eat-a-lot-of-fruit-and-sometimes-indulge-in-a-full-english-breakfast مردم استرالیا علاقه بسیار زیادی به‌صرف Vegemite به‌صورت روزانه در صبحانه دارند. این ماده غذائی نوعی شیره است که از ترکیب عصاره سبزیجات و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. ازجمله سایر عادت‌های غذائی مردم استرالیا صرف مقدار زیادی میوه و گاهی اوقات صرف صبحانه‌ای کامل به سبک انگلیسی است.

برزیل

BRAZIL-Strong-coffee قهوه غلیظ با شیر به همراه بشقابی پر از ژامبون، پنیر و نان، ترکیب اصلی صبحانه مردم برزیل است. همچنین سوپ غلیظی به نام فیجا متشکل از لوبیا و گوشت نیز ازجمله اجزای مهم صبحانه در این کشور است.

کلمبیا

colombia در این کشور مهم‌ترین ماده غذائي صبحانه  Arepa  است. Arepa نوعی نان شیرین و حجیم تهیه‌شده از آرد ذرت است که به همراه تخم‌مرغ، گوشت یا مربا صرف می‌شود.

کوبا

cuba معمول‌ترین ماده غذائی برای صبحانه در کوبا،  tostada (نان سوخاری با کره) است که در کنار قهوه سرو می‌شود.

انگلستان

ENGLAND-The-fortifying-English-breakfast صبحانه کامل و مشهور انگلیسی شامل تخم‌مرغ، سوسیس، ژامبون، لوبیا، قارچ، و گوجه‌فرنگی پخته است.

فرانسه

france صبحانه سنتی در این کشور متشکل از قهوه با نوعی شیرینی به نام کرواسان یا نان باگت است. همانند اهالی کلمبیا، مردم فرانسه نیز علاقه‌مندند تا نان یا شیرینی خود را در قهوه خیس کرده و میل کنند.

آلمان

germany آلمانی‌ها شیفته نان تازه، گوشت، پنیر محلی، کره و مربا برای اولین وعده غذائی روز خود هستند.

هند

india مواد غذائی صبحانه در نواحی مختلف هند متفاوت هستند ولی نکته مشترک در میان  همه آن‌ها، حضور نوعی ترشی به نام چتنی، سسی به نام dip، به همراه انواع نان‌های محلی است.

ایتالیا

italy مردم ایتالیا روز خود را با نوشیدن کاپوچینو به همراه brioche (نوعی نان) پوشیده با مربا و شکلات صبحانه آغاز می‌کنند.

مکزیک

mexico مهم‌ترین وعده غذائی روز در این کشور با غذاهایی مانند chilaquiles (خمیر سرخ‌شده با سس گوجه و پنیر) و huevos rancheros (غذایی تند با تخم‌مرغ) شروع می‌شود. رولت‌های شیرین و قهوه گزینه‌های سبک‌تری محسوب می‌شوند.

ژاپن

japan-traditional-breakfasts-include-miso-soup-steamed-white-rice-pickled-vegetables-and-proteins-like-fish-and-japanese-omelet-or-tamagoyaki رایج‌ترین نوع صبحانه در این کشور شامل سوپ میسو، برنج سفید، ترشی سبزیجات و انواع پروتئين مانند ماهی یا املت ژاپنی به نام tamagoyaki است.

روسیه

russia-griddle-cakes-are-huge-in-russia-theres-cheese-stuffed-syrniki-crepe-like-blini-made-with-kefir-and-fluffy-oladi-which-are-about-the-size-of-a-biscuit کیک‌های تابه‌ای مانند کیک پنیری، کرپ‌های کوچکی در اندازه بیسکویت تهیه ‌شده از کفیر برای صبحانه در این کشور بسیار رایج هستند.

ترکیه turkey-a-traditional-breakfast-consists-of-bread-cheese-butter-olives-eggs-tomatoes-cucumbers-jam-honey-and-kaymak-it-can-also-include-sucuk-a-spicy-turkish-sausage-and-turkish-tea

صبحانه سنتی کشور ترکیه شامل نان، کره، زیتون، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، خیار، مربا، عسل و سرشیر است. البته به این لیست می‌توان سوسیس تند ترکیه به نام سوجوک و چای ترک را نیز اضافه کرد.

اسپانیا

spain-pan-con-tomate-or-toast-with-grated-tomato-spread-is-a-popular-savory-breakfast-in-spain-for-a-treat-many-restaurants-and-vendors-sell-churros در این کشور نیز مردم علاقه‌مند به صرف غذایی محلی به نام Pan con tomate (نوعی سس گوجه با سیر) هستند که با نان صرف می‌شود. علاقه‌مندان به شیرینی نیز می‌توانند چورو (دونات اسپانیایی) را از رستوران‌ها و قنادی‌ها تهیه کنند.

آفریقای جنوبی

south-africa-hot-cereal-or-porridge-often-made-with-corn-and-called-putu-pap-is-a-common-first-meal-here غلات گرم یا پوره به نام پوتوپاپ اولین گزینه مردم در آفریقای جنوبی برای صبحانه است.

کره

korea-a-korean-breakfast-looks-strikingly-similar-to-a-korean-dinner-theres-rice-soup-the-ever-present-kimchi-some-type-of-fish-or-beef-and-other-leftovers-from-the-previous-nights-dinner در کشور کره وعده‌های شام و صبحانه بسیار شبیه به هم هستند. مواد غذایی متداول در رژیم غذایی مردم این کشور شامل برنج، سوپ، کیم‌چی (نوعی گوشت یا ماهی) و همچنین باقی‌مانده شام شب قبل است!

جامائیکا

jamaica-ackee-a-type-of-fruit-that-looks-like-scrambled-eggs-when-its-cooked-is-a-favorite-jamaican-breakfast-food-it-can-be-accompanied-by-fried-plantains-salted-fish-and-fresh-fruit محبوب‌ترین غذای مردم جامائیکا برای صبحانه، نوعی میوه به نام آکی به‌صورت پخته است. این میوه پس از پخت بسیار شبیه تخم‌مرغ پخته و له‌شده است. از جمله سایر غذاهایی که همراه با آن سرو می‌شود، می‌توان موز سبز، ماهی شور و میوه‌های تازه را نام برد.

سوئد

sweden-a-typical-breakfast-at-home-is-an-open-face-sandwich-layered-with-either-fish-or-cold-cuts-cheese-mayonnaise-and-vegetables-like-cucumber-and-tomato منوی متداول برای صبحانه‌ای سوئدی متشکل است از ساندویچی چند لایه با ماهی یا انواع ژامبون، پنیر، سس مایونز و سبزیجاتی مانند خیار و گوجه‌فرنگی.

آمریکا

united-states-breakfast-foods-vary-widely-from-place-to-place-but-eggs-potatoes-and-bacon-or-sausage-is-the-common-trinity در این کشور نیز مواد غذائی صبحانه در نواحی مختلف متفاوت است، ولی تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، سوسیس و ژامبون بسیار رایج هستند. منبع: uk.businessinsider

مطالب مرتبط:

دیدگاه