بیستون در راه عضویت در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
بیستون در راه عضویت در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان

به گفته احسان احمدی نصر شهردار بیستون، به‌زودی شهر بیستون به عضویت اتحادیه شهرهای تاریخی جهان درخواهد آمد.

احمدی نصر  اظهار داشت:

اتحادیه شهرهای تاریخی جهان مهم‌ترین سازمان بین‌المللی حکومت‌های محلی برای میراث تاریخی شهرها به شمار می‌آید که هدف آن حفظ میراث تاریخی شهرها و آگاه‌سازی برای حفظ هویت تاریخی شهرها است.

وی افزود:

تبادل دانش و تجربه درباره حفظ بناها و آثار تاریخی و چگونگی معرفی و استفاده از این ظرفیت‌ها از دیگر اهداف اتحادیه شهرهای تاریخی جهان است.

شهردار بیستون خاطرنشان کرد:

این اتحادیه در سال ۱۹۸۷ در کیوتو ژاپن راه‌اندازی شد و دبیرخانه آن نیز در همین شهر قرار دارد.

احمدی نصر یادآور شد:

این اتحادیه هم‌اکنون ۱۰۸ شهر از ۶۱ کشور جهان را در عضویت خود دارد که امید داریم شهر بیستون به‌زودی به جمع اعضای این اتحادیه بپیوندد.

وی تصریح کرد:

خوشبختانه طی چند روز اخیر شاهد عضویت شهر نیشابور با داشته‌های مذهبی فرهنگی و تاریخی در این اتحادیه به‌عنوان اولین شهر ایرانی بودیم و تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از تجارب مسئولین این شهر، زمینه عضویت شهر تاریخی بیستون را نیز در این اتحادیه جهانی فراهم آوریم.

شهردار بیستون اذعان کرد:

شورای اسلامی شهر و شهرداری بیستون با حمایت‌های مجموعه استانداری کرمانشاه، مصمم به ثبت این شهر در زمره ۱۱۰ شهر تاریخی جهان در تارک این اتحادیه است.

احمدی نصر تاکید کرد:

بیستون، پارک موزه ایران زمین است که به‌لحاظ آثار تاریخی و گاه‌نگاری ادوار، دارای آثاری از پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است و در کنار این مهم، غنای ادبیات این شهر در زمره ادبیات اسطوره‌ای ایران قرار دارد و همچنین مواهب الهی شامل کوهساران، دشت‌ها، سراب‌ها و چشمه‌ها همگی نشان از ویژه‌بودن بیستون دارد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه