ایران میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری ۲۰۱۷

مینا داودی
مینا داودی چهار شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
ایران میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری ۲۰۱۷
رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور از اعلام میزبانی ایران در کنوانسیون جهانی سال ۲۰۱۷ گردشگری از سوی کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان گردشگری خبر داد.
آرش میرآقایی شامگاه یکشنبه در نشست با راهنمایان گردشگری کاشان در میهنستان راهب این شهرستان اظهار داشت:
کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان گردشگری ششم بهمن سال گذشته به مدت چهار روز در شهر پراگ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا با حضور ۳۵۰ راهنما از ۴۱ کشور دنیا برپا شد.
وی در ادامه با اشاره به جزئیات نشست افزود:
در پایان این نشست که گروه ۹ نفره از راهنمایان گردشگری ایران حضور داشتند، جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان این کنوانسیون جهانی در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.
میرآقایی همچنین گفت:
گردشگری صنعتی است که صلح و مهمان‌نوازی را طلب می کند.
وی با اشاره به رکاب‌زنی تیم دوچرخه‌سواری «خزر تا خلیج فارس» موسوم به تور نوشهر تا بوشهر، با هدف معرفی کنوانسیون ۲۰۱۷ گفت:
در این طرح ۱۳ نفر از راهنمایان گردشگری کشور، مسافتی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر در مسیر گردشگری شهرهای نوشهر، تهران، کاشان، اصفهان، شیراز و بوشهر را با دوچرخه رکاب می‌زنند.
میرآقایی راهنمایان گردشگری را بزرگ‌ترین ثروت در عرصه گردشگری دانست و تصریح کرد:
میزبانی این کنوانسیون بهانه‌ای برای ایجاد، تهیه و تجهیز زیرساخت‌های گردشگری کشور، فراهم‌آوری امنیت لازم برای گردشگران و شناسایی استعدادهای گردشگری است.
وی با تاکید بر گردشگری به عنوان صنعتی پررونق، گفت:
این کنوانسیون همچنین فرصتی برای تحول در مردم است تا به یاد بیاورند در کشور دچار بحران خشکسالی ما صنعت، کشاورزی و دیگر عرصه‌ها امیدی به رونق ندارد و فقط گردشگری است که می تواند راه نجات کشور باشد.
میرآقایی با اشاره به افراد شرکت‌کننده در کنوانسیون گردشگری تاکید کرد:
افرادی که به واسطه این کنوانسیون به ایران خواهند آمد، بهلحاظ هوش و ذکاوت و نکته‌سنجی و ریزبینی، مبلغان خوبی برای جذب گردشگر و توریست برای ایران خواهند بود.
وی در پایان اظهار داشت:

گردشگری یک مهمانی جهانی است که در سال ۲۰۱۷ ایران میزبانش خواهد بود.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه