افتتاح کمپ گردشگری آب مرجان شهرستان میامی

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
افتتاح کمپ گردشگری آب مرجان شهرستان میامی

به گفته حمیدرضا حسنی مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های شاهرود و میامی کمپ گردشگری آب مرجان شهرستان  میامی آماده بهره‌برداری است.

حسنی  اذعان کرد:

این کمپ با هدف ایجاد زیرساخت و تأسیسات گردشگری شهرستان میامی ایجاد و در قراردادی به شهرداری میامی واگذار شده و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی افزود:

این کمپ برای رفاه حال گردشگران و زوار آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) در منطقه‌ای زیبا در حاشیه محور ارتباطی مشهد - تهران ساخته شده است.

حسنی گفت:

با تلاش اداره میراث فرهنگی و شهرداری میامی، از سال ۱۳۸۶ کار ساخت این کمپ آغاز و کار ساخت شش سوئیت و پنج کلبه چوبی و مجموعه سرویس بهداشتی و نمازخانه به‌همراه نورپردازی و محوطه‌سازی با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود:

در سال گذشته نیز با تأمین یک میلیارد ریال اعتبار کار حصارکشی و ساماندهی تأسیسات این کمپ انجام شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های شاهرود و میامی بیان کرد:

با توجه به اینکه شهرستان میامی در مسیر عبوری میلیون‌ها مسافر و زائر حرم امام رضا (ع) قرار گرفته، توسعه این کمپینگ زمینه‌ساز معرفی بیشتر شهرستان، اشتغال‌زایی و رشد اقتصاد منطقه می‌شود.

شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است. این شهرستان از شمال به استان های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود ارتباط دارد. وجود آثار تاریخی «مسجدجامع فرومد» ، «کاروانسرای سپنج» و «کاروانسرای میاندشت» گواه بر تاریخ و تمدن این منطقه است. مهم‌ترین بخش جاذبه‌های گردشگری شهرستان میامی، جاذبه‌های تاریخی و منحصر‌به‌فرد آن است. دشت شقایق‌ها و دشت آفتابگردان‌های «کالپوش» نیز از پتانسیل‌های مهم توسعه گردشگری در این شهرستان است. منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه