برگزاری نشست نظارت بر موسسات گردشگری

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
برگزاری نشست نظارت بر موسسات گردشگری

در  نشست تخصصی نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری با حضور ۶۰ نفر از ناظرین از استان‌‎های مختلف کشور در مشهد برگزار شد کارشناسان و مدرسان با تاکید بر اهمیت نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری خواستار تداوم نظارت‌ها به منظور ارائه خدمات شایسته به گردشگران شدند و از نظارت و آموزش به عنوان قلب تپنده صنعت گردشگری یاد کردند.

  سیدجواد موسوی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های مشهد مقدس و استان خراسان رضوی در حوزه تاسیسات و موسسات گردشگری تصریح کرد:

مشهد در این حوزه از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و در حقیقت پایتخت معنوی ایران قطب گردشگری مذهبی است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای اقامت در شهر مشهد افزود:

در حال حاضر ۱۰۰ هزار تخت رسمی در استان وجود دارد و ۱۲۰۰ واحد اقامتی در این استان فعالیت می‌کنند. در این میان علاوه بر ۱۸۳ هتل، ۳۱۰ هتل آپارتمان و ۳۸۷ مهمانپذیر، ۳۸۰ خانه مسافر شناسایی شده و مجوز گرفته‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  خاطر نشان کرد:

ضمن اینکه ۶ هزار تخت دولتی در مشهد مقدس فعال است و بیش از ۳۰۰ دفتر خدمات مسافرتی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ۲۵ میلیون زائر و گردشگر به مشهد مقدس سفر می‌کنند افزود:

 این کلانشهر در هر سال میزبان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر خارجی است که در واقع با توجه به حضور ۵ میلیون گردشگر خارجی در ایران، مشهد سالانه پذیرای نیمی از گردشگران خارجی کشور است.

موسوی گفت:

در حال حاضر ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گردشگری استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که این مهم نشان می دهد این صنعت در حال حاضر بهترین راهکار برای رفع مشکل اشتغال جوانان است.

وی اظهار امیدواری کرد:

نشست تخصصی نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری با هدف تبادل نظر و همدلی بین ناظرین و افزایش همکاری‌ها و آموزش جدیدترین روش‌های نظارتی در مشهد برگزار می‌شود که به طور حتم نتایج این نشست تخصصی می‌تواند به نظارت هرچه بهتر بر تاسیسات و موسسات گردشگری به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و زائران کمک کند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه