به‌دنبال ایجاد جریان فرهنگی، ستاد دارا و سارا تشکیل می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
به‌دنبال ایجاد جریان فرهنگی، ستاد دارا و سارا تشکیل می‌شود
بر اساس گزارش مدیرعامل کانون پرورش فکری، ستاد ویژه دارا و سارا تشکیل می‌شود و قرار است شخصیت دارا و سارا به یک جریان فرهنگی تبدیل شوند و فیلم ، پویانمایی و مجموعه تلویزیونی بر اساس‌شان شکل بگیرد.
علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره‌ی راه‌اندازی ستاد ویژه دارا و سارا گفت:
تبدیل شخصیت دارا و سارا به یک جریان فرهنگی از مطالبات مقام معظم رهبری است و بر این اساس ما کارگروه و ستادی تشکیل داده‌ایم تا به بررسی همه جانبه این طرح بپردازد و علاوه بر عروسک، فیلم، پویانمایی، مجموعه تلویزیونی و بازی رایانه‌ای بسازد تا هم دو شخصیت دارا و سارا و هم سبک زندگی ایرانی- اسلامی معرفی شوند.
پیش از این قرار بود در قالب بازی رایانه‌‌ای «ایران‌شناسی»، دارا و سارا به نقاط مختلف ایران سفر کنند و با آداب و رسوم، موسیقی، غذا و طرز لباس پوشیدن مردم هر منطقه آشنا شوند. در این بازی، بچه‌ها هم با دارا و سارا سفر می‌کردند و شهرها و استان‌های مختلف سرزمین خود را می‌شناختند. اما این بازی رایانه‌ای به گفته مدیرعامل کانون، هنوز تولید نشده است. حاجیان‌زاده پیشتر با اشاره به این‌که ما عروسک‌ساز نیستیم و تنها کار تجاری انجام نمی‌دهیم گفته بود:
عروسک‌سازی یک کار تجاری است ما باید در کنار ساخت عروسک، یک کار فرهنگی انجام دهیم و با نوع پوشش عروسک‌ها، نوشتن رمان ، قصه و حتی ساخت فیلم و پویانمایی براساس شخصیت‌های «دارا و سارا» سبک زندگی خود را ترویج کنیم.
به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قرار است خانواده «دارا و سارا» شکل بگیرد و ما بچه‌های خود را در قالب بازی رایانه‌ای و قصه و فیلم که براساس این دو شخصیت عروسکی نوشته و ساخته شده‌اند با سبک زندگی ایرانی- اسلامی آشنا کنیم. امید که فیلم‌، بازی و پویانمایی که براساس دارا و سارا ساخته می‌شود بتواند بچه‌ها را جذب کند. منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه