۳۰هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی نطنز بازدید کردند

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
۳۰هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی نطنز بازدید کردند

  حسین یزدانمهر، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز از بازدید ۳۰هزار گردشگر خارجی در ۶ ماه نخست امسال از بناهای تاریخی این شهرستان خبر داد.

 یزدانمهر روز سه‌شنبه با بیان اینکه گردشگران خارجی از ۴۰ کشور جهان از روستای تاریخی ابیانه و مسجدجامع نطنز بازدید کردند گفت:

طی همین مدت حدود یک میلیون گردشگر داخلی از بناهای تاریخی، مذهبی و طبیعی شهرستان نطنز دیدن کردند.

پرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان تصریح کرد:

شهرستان نطنز دارای چهار هتل و سه اقامتگاه سنتی و دو کمپ گردشگری است و نزدیک به ۳۰۰ تخت اقامتی دارد و در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۱۴هزار و ۶۵۰ نفر در این اماکن اقامت داشته‌اند که از این تعداد یکهزار و ۴۵۰نفر گردشگر خارجی و ۱۳هزار و ۲۰۰نفر گردشگر داخلی بوده اند.

وی با اشاره به بازدید و علاقه گردشگران داخلی و خارجی از روستای زیبا و تاریخی ابیانه گفت:

این روستا جدای از طبیعت زیبا دارای فرهنگ و اصالت های تاریخی ارزشمند حفظ شده ای همچون لباس، زبان و آداب و رسوم اهالی و آیین های سنتی و مذهبی نخل گردانی، جغجغه زنی و گویش خاص مردمان روستای ابیانه است که در سال ۹۲ در لیست آثار معنوی ایران به ثبت رسیده است.

یزدانمهر افزود:

با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود شهرستان و متنوع بودن آب و هوا و قرارگیری در مسیر آزادراه تهران- اصفهان و عبور ریل آهن شمال به جنوب کشور، سرمایه گذارانی برای ساخت هتل و اقامتگاه سنتی در بافت های تاریخی جذب شده‌اند که این اقدام گامی در جهت پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری است.

روستای تاریخی ابیانه از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان است، این روستا در ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز در دامنه کوه کرکس واقع است. این روستا به اعتبار معماری بومی و بناهای تاریخی پرتنوعش از روستاهای مشهور ایران است، ابیانه در ۳۰ مرداد ۵۴ با شماره ثبت ۱۰۸۹به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه