چشم‌انداز رونق گردشگری سلامت با برقراری پرواز کیش – عمان

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
چشم‌انداز رونق گردشگری سلامت با برقراری پرواز کیش – عمان
به گفته علی‌اصغر مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پرواز کیش -عمان در آینده نزدیک از طریق خط هوایی کیش ایر برقرار می شود و برقراری این پرواز راهی برای رونق گردشگری سلامت در این جزیره است.
علی‌اصغر مونسان در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با اعلام این که در در شرایط کنونی بیمارانی از عمان در بیمارستان کیش پذیرش می‌شوند افزود:
با برقراری این پرواز می‌توان شاهد رونق توریسم درمانی بود. برقراری خط پروازی بین جزیره کیش و عمان و ورود گردشگران خارجی به کشور فرصت مناسبی برای تبلیغ فعالیت‌ها و امکانات درمانی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش است.
گردشگری سلامت یکی از شاخه‌های درآمدزای گردشگری است که کشور ما نیز به‌دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی، زمینه استفاده از این ظرفیت را دارد. کشورهای همسایه به‌خصوص به‌دلیل شرایط خاص منطقه که در آتش جنگ می‌سوزد، بسیاری از افراد به‌منظور مداوا از معالجات سطحی گرفته تا جراحی‌های مختلف، به ایران می‌آیند. در همین راستا نیاز به فراهم کردن زیرساخت‌های مربوط به این مساله نیز بیش از پیش احساس می‌شود. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز توجه به گردشگری سلامت و توریسم درمانی و افزایش کیفی خدمات بیمارستانی را از طرح‌های مهم توسعه خدمات درمانی کیش دانست و گفت:
آنچه در بخش تجهیزات و زیرساخت‌ها مورد نیاز بود انجام داده‌ایم اما باقی کارها با کادر بیمارستان است که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.
مونسان اضافه کرد:
تجهیزات، دستگاه‌هایی بی‌جان هستند و آنچه به این دستگاه‌ها جان می‌دهد تلاش و زحمت پزشکان و پرستاران متخصص است که این مجموعه در کنار هم همان ارائه خدمات با کیفیت است.
مونسان تصریح کرد اگر تجهیزات تامین شود ولی در بخش نرم‌افزاری و نیروی انسانی پیشرفت نداشته باشیم، ارائه خدمات با کیفیت اتفاق نخواهد افتاد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی باید کیفیت بیمارستان بیش از پیش افزایش پیدا کند، اظهار امیدواری کرد:
زحمت زیادی برای تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد کشیده شده است که امیدواریم با تلاش مدیریت، بیمارستان کیش به نقطه‌ای برسد که در داخل کشور سرآمد باشد
مونسان با اشاره به اینکه نمی‌توان بیمارستان کیش را با بیمارستان‌های داخل کشور مقایسه کرد، گفت:
محیط این جزیره کوچک است و کوچک‌ترین خطای پزشکی، برجسته می‌شود. برخی دوستان نیز غیرکارشناسانه وارد گمانه‌زنی‌ها می‌شوند، تلاش ما این است که بیمارستانی سرآمد و پایلوت در کشور داشته باشیم
وی در خصوص  گردشگری سلامت و توریسم درمانی در این جزیره افزود:
یکی از موضوعات مورد توجه، موضوع توریسم درمانی است که همچنان پیگیر آن هستیم و امیدواریم در فضای جدید پساتحریم اثرات آن را در این حوزه ببینیم
منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط:

دیدگاه