۵۰ هتل عجیب و نامتعارف در سراسر دنیا (قسمت اول)

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
۵۰ هتل عجیب و نامتعارف در سراسر دنیا (قسمت اول)

قدرت تخیل یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد انسان است که هیچ محدودیتی ندارد و به واقعیت پیوستن آن همیشه با نتایج جالبی همراه است. یکی از جالب‌ترین ثمره‌های تخیل پویا، به نمایش درآمدن آن در ساختمان‌هایی با کاربری‌های متفاوت و به‌خصوص هتل‌ها است. در ادامه به معرفی ۵۰ هتل عجیب با طرح‌های مختلف از جمله فضاپیمای درختی، سوئیت یخی، زیردریایی و... می‌پردازیم. با کجارو همراه باشید.

مقاله مرتبط:

۵۰ هتل عجیب و نامتعارف در سراسر دنیا (قسمت دوم) همیشه همراه شدن خلاقیت و تخیل با اراده و توانایی انجام کار، جالب و حیرت‌انگیز است و به خلق آثار تماشایی و جذاب منجر می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از ثمره‌ی تخیل‌های پویا و مهارنشدنی، اقامت در یکی از ۵۰ هتل عجیب و نامتعارف در سراسر دنیا است.

Treehotel، سوئد

هتل عجیب 1 این هتل درختی در یک جنگل کاج در منطقه‌ی Harads کشور سوئد قرار دارد و شامل شش خانه‌ی درختی منحصربه‌فرد است که البته بیشتر آن‌ها در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد. اتاق‌های این هتل، کپسول‌های شیشه با اشکال مختلف نظیر یوفو، لانه پرندگان یا مکعبی با دیوارهای آینه‌ای هستند. مهمان‌های هتل درختی می‌توانند از یک سونای درختی نیز استفاده کنند.

Propeller Island City Lodge، آلمان

هتل عجیب 2 این اقامتگاه واقع در برلین، ترکیبی از موزه و هتل است که توسط هنرمندی به نام لارس اشتروشن طراحی شده و دارای ۳۰ اتاق منحصربه‌فرد با طراحی داخلی عجیب و نامتعارف است. از عجیب‌ترین بخش‌های این هتل می‌توان به اتاقی با آینه‌کاری نامنظم و زاویه‌دار، اتاقی مشابه سلول تیمارستان با دیواره‌های پوشیده از بالشتک‌های محافظ، اتاق مقبره با تخت‌هایی به‌شکل تابوت، اتاق وارونه و اتاقی با یک قفس بزرگ به‌عنوان محل خواب اشاره کرد.

هتل No Man's Fort، انگلستان

هتل عجیب 3 این هتل یک دژ ویکتوریایی در بندر پرتسموث است که بین سال‌های ۱۸۶۷ تا ۱۸۸۰، به‌منظور محافظت این بندر استراتژیک در مقابل تهاجم ناپلئون سوم ساخته شد ولی اکنون به یک هتل لوکس با ۲۲ اتاق تبدیل شده است و برج چراغ دریایی دژ سوئیت پنت هاوس آن محسوب می‌شود. از امکانات این هتل می‌توان به کلوپ شبانه، جکوزی و سالن لیزر تگ اشاره کرد.

هتل Palacio de Sal، بولیوی

هتل عجیب 4 هتل Palacio de Sal (کاخ نمک) در نمکزارهای شهر Uyuni قرار دارد و تمام قسمت‌های ساختمان و حتی بیشتر مبلمان هتل از نمک ساخته شده است. این هتل یک لابی باشکوه، ۱۶ اتاق، سیستم گرمایش مرکزی و یک رستوران باکیفیت دارد. غذای مخصوص رستوران، جوجه‌سوخاری نمکی است.

 مسافرخانه Dog Bark Park، ایالات‌متحده

هتل عجیب 5 عجیب بودن این مسافرخانه از نام آن به‌معنای «پارک واغ واغ سگ» شروع می‌شود. مالک مسافرخانه Dog Bark یک هیزم‌شکن حرفه‌ای با تخصصی هنرمندانه در استفاده از اره‌ی زنجیری و البته عاشق سگ‌ها است. این مسافرخانه به‌شکل یک سگ بیگل ۳.۷ متری ساخته شده و مهمان‌های مسافرخانه برای ورود به یکی از ۴ اتاق‌خواب آن باید از پلکانی دوطبقه استفاده کنند.

هتل Magic Mountain، شیلی

هتل عجیب 6 این هتل در منطقه‌ی محافظت‌شده‌ی Hulio Hulio قرار دارد که دربرگیرنده‌ی ۶۰ هزار هکتار از جنگل‌های Valdivian، تعدادی چشمه آب گرم، دریاچه‌های کشف نشده و آتش‌فشان Mocho Choshuenco است. این هتل گزینه‌های متنوعی در اختیار مسافران قرار می‌دهد؛ از جمله اتاق‌هایی در ساختمان اصلی که در زیر یک آبشار قرار دارد یا کلبه‌های جنگلی دورافتاده.

Icehotel، سوئد

هتل عجیب 7 اولین هتل یخی دنیا ۲۰ سال پیش در Jukkasjärvi سوئد افتتاح شد و از آن موقع هرسال در ماه نوامبر با یخ‌های رودخانه‌ی تورن و برف ذوب‌شده، با طراحی جدید و اتاق‌هایی متفاوت بازسازی می‌شود.

هتل V8، آلمان

هتل عجیب 8 هتل V8 در اشتوتگارت آلمان، محل مناسبی برای عاشقان متعصب خودرو است. همه اتاق‌های این هتل با تم خودرو و ویژگی‌هایی مشابه اتومبیل‌های محبوب قدیمی، قطعات خودروهای مسابقه‌ای و ... ساخته و تزیین شده‌اند.

هتل Das Park، اتریش

هتل عجیب 9 معمولا یک سازه سیمانی بدون هیچ پوشش ساختمانی دیگر را نمی‌توان اقامتگاه راحتی محسوب کرد ولی لوله‌های سیمانی بزرگی که در این هتل واقع در حاشیه‌ی رود دانوب، استفاده شده‌اند، اتاق‌هایی راحت با تم صنعتی و چشم‌انداز عالی هستند.

هتل Marqués De Riscal، اسپانیا

هتل عجیب 10 مارکو د ریسکال واقع در منطقه‌ی Elciego، اولین و تنها هتلی است که توسط فرانک گری (معمار مشهور آمریکایی) طراحی شده است ولی مانند سایر پروژه‌های او در پاریس و بیلبائو، ساختاری نوآورانه و آوانگارد دارد و نمای خارجی آن از ورقه‌های تیتانیومی با پیچ‌وخم بی‌نظم تشکیل می‌شود. این هتل دارای یک رستوران درجه‌یک و سونا است.

هتل Crane، هلند

هتل عجیب 11 این هتل با ظاهری مشابه یک جرثقیل غول‌پیکر مخصوص بارگیری کشتی، در بندر هارلینکن هلند واقع شده است. اقامت در اتاق‌های هتل کرین در ارتفاع حدود ۴ متری، با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و چشم‌اندازی وسیع به دریای وادن، تجربه‌ای بی‌نظیر است.

هتل El Cosmico، ایالات‌متحده

هتل عجیب 12 ال کوزمیکو در شهر مارفای تگزاس، ترکیبی بی‌نظیر از کابین‌های یدک‌کش قدیمی، چادرهای آفریقایی، خیمه‌های سرخپوستی، یورت و چادرهای کمپی مدرن است و مالکش آن را هتل عشایری توصیف می‌کند که البته برخلاف مضمون تابلویی که در جلوی آن نصب شده، شباهت زیادی به بازار مکاره ندارد. لیز لنبرت، مالک باتجربه ال کوزمیکو و همین طور دو هتل بوتیک لوکس در شهرهای اوستین و سن آنتونیو، با نظم و ترتیب خاصی این محل را اداره می‌کند.

هتل Central & Café، دانمارک

هتل عجیب 13 این هتل که در کپنهاگ قرار دارد، معنای تازه‌ای به مفهوم هتل بوتیک می‌دهد. هتل Central & Café فقط یک اتاق ۲.۵ در ۳ دارد ولی همین فضای کم به تخت دونفره، حمام، تلویزیون و داک چندمنظوره iPod مجهز است و تنها چند قدم با یک کافی‌شاپ درجه‌یک فاصله دارد.

اقامتگاه و چشمه آب گرم Sheraton Huzhou، چین

هتل عجیب 14 این اقامتگاه که بیشتر با نام مستعار هتل دونات شناخته می‌شود، در روی دریاچه تایهو واقع در حدفاصل شانگهای و نانجینگ قرار دارد. این هتل نعل اسبی شکل که توسط معماری به نام ما تانسونگ (طراح برج مواج Absolute World کانادا) طراحی شده، دارای ۲۷ طبقه در بالای سطح و ۲ طبقه در زیر آب (برای کامل شدن شکل بیضوی) است و نمایی خارجی منحصربه‌فرد و لوکس و همین طور یک لابی چشم‌نواز با کف‌پوش سنگ یشم سفید افغانستان و سنگ چشم ببری برزیل دارد.

هتل Quinta Real Zacatecas، مکزیک

هتل عجیب 15 کینتا رئال که در قرن نوزدهم و در اطراف میدان گاوبازی سن پدرو ساخته شده یک هتل لوکس است. رستوران هتل مشرف به محوطه‌ای است که برای آخرین بار در سال ۱۹۷۵ صحنه مبارزه‌ی گاوهای خشمگین و انسان بود و اکنون به‌جای حصارهای چوبی، با دیوارهای آجری محصور شده است.

هتل Null Stern، سویس

هتل عجیب 16 هتل نول اشترن که از آن به‌عنوان اولین هتل بی‌ستاره‌ی دنیا یاد می‌شود، درگذشته یک پناهگاه زیرزمینی ضد بمب هسته‌ای در شهر St Gallen بود. مطابق انتظار، این هتل بسیار ساده و بدون تزیینات است که این مسئله تضاد طعنه‌آمیزی با استفاده از تنها یک سرپیشخدمت حرفه‌ای برای پذیرایی از مهمان‌ها دارد.

Inntel Amsterdam Zaandamn، هلند

هتل عجیب 17 ظاهر این هتل عجیب در آمستردام، ترکیبی نامتعارف و منحصربه‌فرد از نمای ۷۰ خانه است که در بین آن‌ها می‌توان انواع منازل روستایی و شهری رایج در هلند را مشاهده کرد. در دکوراسیون و تزیینات اتاق‌ها از داستان‌های تاریخی هلند الهام گرفته شده و مهمان‌ها می‌توانند از مجتمع آبی هتل که دارای سونای فنلاندی و حمام بخار ترکی است، استفاده کنند.

هتل کپسولی Kanda، ژاپن

هتل عجیب 18 هتل‌های کپسولی که برای اولین بار در اوزاکا ساخته شدند، علاقه‌مندان زیادی در ژاپن دارند. مشهورترین هتل کپسولی ژاپن، هتل کاندا در توکیو است که از تعداد زیادی محفظه‌ی کوچک یک‌نفره با حداکثر استفاده از فضا تشکیل شده و کرایه آن حدود ۳۰ یورو برای یک‌شب است. در حال حاضر این ایده در اروپا هم به کار گرفته می‌شود و چندی پیش فرودگاه هلسینکی اولین خوابگاه کپسولی اروپا را افتتاح کرد.

هتل Cedar Creek، ایالات‌متحده

هتل عجیب 19 هتل سدار کریک که در نزدیکی شهر اشفورد ایالت واشنگتن و در جنگل ملی گیفورد پینچوت واقع شده، شامل مجموعه‌ای از خانه‌های درختی چشم‌نواز و خوش‌منظره است. خانه‌های سدار کریک، شباهتی به کلبه‌های درختی مرسوم ندارند و با جزییات کامل یک خانه‌ی معمولی ساخته شده‌اند. در این مجموعه یک سکوی درختی برای تماشای کامل چشم‌اندازهای جنگل و کوهستان رینر نیز وجود دارد.

برج‌های Ariau Amazon، برزیل

هتل عجیب 20 این هتل شامل تعدادی برج در وسط جنگل های آمازون و مشرف به تمام مناطق اطراف است و با اقامت در آن می‌توان از تمام زیبایی‌های بکر و منحصربه‌فرد آمازون بهره‌مند شد. اتاق‌های هتل دارای تراس‌های اختصاصی با چشم‌اندازی خیره‌کننده به بزرگ‌ترین جنگل استوایی دنیا هستند. رستوران، کافه، استخر شنای برج‌های این هتل در بالای درخت‌ها قرار دارند. برج‌ها به‌وسیله‌ی تعدادی پل پیاده‌روی چوبی که مجموعا ۸ کیلومتر طول دارند، به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

A Room for London، انگلستان

هتل عجیب 21 این هتل را که در روی لبه‌ی بام تالار Queen Elizabeth واقع در ساحل شمالی رود تایمز قرار دارد، می‌توان منحصربه‌فردترین هتل لندن محسوب کرد. این هتل دارای یک آشپزخانه‌ی کوچک، یک سالن غذاخوری و دو تراس با چشم‌اندازی وسیع و خیره‌کننده به شهر - از برج ساعت بیگ بن تا کلیسای سن پل- است.

هتل Jumbo Stay، سوئد

هتل عجیب 22 این هتل، یکی از جت‌های پهن‌پیکر فرودگاه آرلاندای استکهلم است که بعد از حدود ۴۰ سال خدمت، اکنون به‌عنوان یک اقامتگاه یک‌شبه‌ی فرودگاهی مورداستفاده قرار می‌گیرد. مهمان‌های این هتل، می‌توانند در یک سوئیت کوچک با حمام اختصاصی، خوابگاه عمومی ارزان‌قیمت یا اتاق‌های دوتخته‌ی خصوصی اقامت کنند. بهترین اتاق هتل، سوئیت کابین خلبان است که چشم‌انداز خوبی به فرودگاه و حتی گاهی صحنه بلند شدن یا فرود پروازهای آرلاندا دارد.

 هتل Crazy Bear، انگلستان

هتل عجیب 23 در ساخت اتاق‌های منحصربه‌فرد هتل خرس دیوانه! از مولن روژ، هتل‌های لاس‌وگاس و البته سیاره‌ی مریخ الهام گرفته شده است. این هتل در قدیمی‌ترین ساختمان محله‌ی Beaconsfield قرار دارد و دارای ویژگی‌های نامتعارف زیادی است؛ از جمله پلکانی تزیین‌شده با برگ‌هایی از جنس طلای ۲۴ عیار، رستورانی با دیوارهای مزین به پوست اسب‌های کوتاه‌قامت ایرانی (اسبچه خزر)، چهلچراغ‌های روغنی عتیقه، اتاق‌های استراحت با آینه‌کاری دلهره‌آور و سرویس‌های بهداشتی که عمدا هیچ علامت مشخصه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است. منبع : Telegraph Travel

مطالب مرتبط:

دیدگاه