۹ دانشگاه اسپانیا برای دانشجویان بین المللی

زهره صمیمی
زهره صمیمی شنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
۹ دانشگاه اسپانیا برای دانشجویان بین المللی

اسپانیا کشوری با جاذبه‌های گردشگری بسیار است، اما از اهمیت دانشگاه‌های این کشور در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی نباید غافل شد. بهترین دانشگاه‌های این کشور را می‌شناسید؟

کسانی که به فکر تحصیل در خارج هستند، می‌توانند اسپانیا را در لیست بررسی خود قرار دهند. اگر با دانشگاه‌های اسپانیا آشنا نیستید و نمی‌دانید کدام دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی بهتر هستند، ما در اینجا لیستی از آن‌ها را تهیه کرده‌ایم که می‌تواند به شما در این زمینه کمک بسیاری کند. در اسپانیا صدها دانشگاه وجود دارد و بسیاری از این دانشگاه‌ها شهرت جهانی دارند. این لیست به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام دانشگاه برای تحصیل در چه رشته‌ای مناسب است. اما می‌دانیم که انتخاب از بین این همه دانشگاه کار آسانی نیست. به همین دلیل به شما کمک می‌کنیم تا راحت تر دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دانشگاه بارسلونا

معماری منحصر به فرد بارسلونا در شهر بارسلونا و در دانشگاه بارسلونا بیش از هر جای دیگر خود نمایی می‌کند.

بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا است و دانشگاه بارسلونا برنامه‌های زیادی برای دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌دهد. دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای دنبال کردن تحقیقات خود به این شهر می‌آیند. در بارسلونا می‌توانید از ساحل، و معماری خیره‌کننده گائودی لذت ببرید، همچنین رفت و آمد به اروپا از این شهر بسیار آسان است. بارسلونا یکی از مقاصد توریستی مشهور در دنیا است و دارای ۸ میراث جهانی یونسکو، ۶۸ پارک، خط ساحلی گسترده با بنادر زیبا، و فعالیت‌های فرهنگی بسیار زیاد است.

دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا در سال ۱۴۵۰ تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اسپانیا است (حتی قدیمی‌تر از قاره آمریکا) و همچنین از رنکینگ جهانی خوبی در میان دانشگاه‌های دنیا برخوردار است و اولین مرکز تحقیقات در کل اسپانیا به شمار می‌رود. این دانشگاه در سال ۲۰۱۱ موفق به کسب مقام نخست در میان دانشگاه‌های اسپانیا شده است. همچنین توسط وزارت علوم دولت اسپانیا به‌عنوان دانشگاه برتر در ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۰۹ انتخاب شده است. این دانشگاه در تاریخ ۵۶۰ ساله خود تا به حال ۶۳۰۰۰ دانشجو داشته است.

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا دانشگاهی است که به خاطر محیط دانشگاهی فعال، پرانرژی و روحیه تحقیقاتی بالا شهرت جهانی دارد. این دانشگاه دارای ۵۳ رشته در مقطع لیسانس، ۱۱۹ رشته در مقطع فوق لیسانس (که ۲۱ رشته آن کاملا به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند) و ۵۹ رشته در مقطع دکترا است. این دانشگاه با بیش از ۱۳۰ کشور دنیا توافقنامه امضا کرده است و هرساله بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی خارجی برای ادامه تحصیل در زمینه علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی به این دانشگاه می‌آیند.

دانشگاه پلیتکنیک کاتالونیا

مادرید هم به‌عنوان پایتخت اسپانیا مثل بارسلونا هرساله پذیرای هزاران دانشجوی خارجی از گوشه و کنار دنیا است. مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا است و به خاطر جاذبه‌های فرهنگی‌اش، شب‌های زیبا و پرشور و غذاهای متنوع توریستهای زیادی را به سوی خود می‌کشاند. فقط ۷۳ موزه در این شهر وجود دارد که می‌تواند شما را به مدت یک سال سرگرم کند.

دانشگاه کامپلوتنس مادرید

دانشگاه کامپلوتنس یکی از شش دانشگاه عمومی در شهر مادرید است که به بهترین و بزرگترین دانشگاه در کل اروپا شهرت دارد. با بیش از ۷۷ رشته تحصیلی، می‌توانید مطمئن باشید که رشته مورد علاقه خود را در آن پیدا خواهید کرد. در میان همکلاسی‌های خود دانشجویانی از سراسر دنیا، از آمریکا، خاورمیانه، اقیانوسیه و آسیا خواهید یافت. علاوه بر جذابیت‌های خاصی که این تنوع فرهنگی ایجاد می‌کند، دانشگاه نیز بیش از ۱۲ برنامه فرهنگی و ورزشی را در داخل محیط دانشگاه ارائه می‌کند.

دانشگاه کامپلوتنس

دانشگاه خودگردان مادرید

دانشگاه خودگردان مادرید (UAM) یکی از بهترین دانشگاه‌ها در اسپانیا و جزء ۲۰۰ دانشگاه برتر در سراسر دنیا است. این دانشگاه از اعتبار خوبی در میان سازمان‌های مطرح جهانی مثل ال موندو، مجله تایمزهایر اجوکیشن و سازمان بین‌المللی رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها برخوردار است. این دانشگاه نیز مثل دانشگاه فنی بارسلونا فضای خوبی برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، علم و فن با بیش از ۳۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی ایجاد کرده است. اگر اولین بار است در کشور اسپانیایی‌بان تحصیل می‌کنید، دانشگاه UAM دوره‌های زبان ویژه با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر برگزار می‌کند.

دانشگاه خود گردان مادرید

دانشگاه‌های شهرهای کوچک‌تر

دانشگاه سویل

سویل (سویا) به خاطر دسترسی آسان، آب و هوای گرم‌تر، رشته‌های تحصیلی متنوع و فرهنگ آندلسی آن تبدیل به قطب بزرگی در جذب دانشجویان بین‌المللی شده است. دانشگاه سویل (US) به دلیل محوطه بسیار بزرگ و مرکزیت آن بسیار شهرت دارد. دانشگاه سویل یکی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا است که بیش از ۷۰۰۰۰ دانشجوی خارجی در آن به تحصیل مشغولند. هر برنامه در این دانشگاه بر جذب دانشجوی بین‌المللی تمرکز ویژه‌ای دارد، بیش از ۶۷ رشته در مقطع لیسانس و ۷۷ رشته در مقطع فوق لیسانس به شما امکان تحصیل در حداقل در یکی از رشته‌های این دانشگاه را می‌دهد. امکانات این دانشگاه به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه دانشگاه سویل یک دستگاه لپ‌تاپ در اختیار هر دانشجو قرار می‌دهد تا به تمام اطلاعات روز دنیا به راحتی دسترسی داشته باشید.

دانشگاه سویل

دانشگاه گرانادا

گرانادا یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای ادامه تحصیل است که به دلیل در دسترس بودن آن برای دانش آموختگان کالج‌‌ها و همچنین دانشجویان خارجی بسیار شهرت دارد. در این شهر دانشگاه گرانادا می‌تواند بهترین گزینه برای دانشجویان بین‌المللی باشد. تقریبا ۱۳ درصد دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند و از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل خود، این دانشگاه را برگزیده‌اند. این دانشگاه تقریبا با ۸۰۰ موسسه آموزش عالی در سراسر دنیا توافقنامه امضا کرده است. حدود ۵۸ رشته در مقطع لیسانس و حدود ۷۸ رشته در مقطع فوق لیسانس در این دانشگاه ارائه می‌شود. هر برنامه در این دانشگاه به خوبی با امکانات مناسبی که در خارج و داخل دانشگاه در نظر گرفته شده است، پشتیبانی می‌شود. گرانادا آب و هوای معتدلی دارد و شهری کوهستانی با اقلیمی مدیترانه‌ای است. در اوقات فراغت می‌توانید از بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و تفریحی بهره ببرید. به علاوه مهم‌ترین مزیت زندگی در این شهر مقرون به صرفه بودن آن است.

دانشگاه گرانادا

دانشگاه آلمریا

دانشگاه آلمریا بیش از ۱۲۰۰۰ دانشجو دارد و جمعیت دانشجویان بین‌المللی آن رو به افزایش است. با اینکه این دانشگاه تازه تاسیس است و بیش از ۱۰ سال از سابقه این دانشگاه نمی‌گذرد، رشد بسیار سریعی در زمینه تکنولوژی و سطح علمی اساتید داشته است. رشته‌های مطرح در این دانشگاه عبارتند از: بهداشت، علوم تجربی، علوم اجتماعی، حقوق، رشته‌های فنی، علوم انسانی و یک برنامه ویژه هم برای معلمان ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین در زمینه فیلم و تئاتر هم فعالیت‌هایی در خارج از دانشگاه دارد.

دانشگاه کادیز

دانشگاه کادیز (UCA) در شهر ساحلی نه چندان بزرگ کادیز واقع شده است. در رشته‌های پزشکی، داروسازی، فنی مهندسی و خدمات اجتماعی شهرت دارد. این دانشگاه یک دانشگاه دیجیتال است و در کنار کلاس‌های درسی، برنامه‌های کارآموزی زیادی هم ارائه می‌دهد تا با تجربه واقعی علوم نیز آشنا شوید و راحت‌تر جذب بازار کار شوید. این برنامه‌‌ها شامل حال دانشجویان بین‌المللی نیز می‌شود، حتی در برخی از مواقع جزء واحدهای درسی به شمار می‌آید. می‌توانید برای جابه‌جایی در داخل محوطه دانشگاه از دوچرخه‌هایی که دانشگاه در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده کنید.

دانشگاه کادیز

دانشگاه سالامانکا

این دانشگاه در سال ۱۱۳۴ تاسیس شده و زمان درازی است در زمینه علوم اقتصاد، اکتشافات علمی و علوم سیاسی شهرت دارد. این دانشگاه دارای بالاترین رتبه در اسپانیا است و علاوه بر دانشجویان داخلی، هرساله تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی نیز جذب دانشگاه سالامانکا می‌شوند. سالانه بالغ بر ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه پذیرش می‌شوند و دوره‌های زبان اسپانیایی برای دانشجویان خارجی، دانشجویان علوم انسانی و دانشجویان حقوق در این دانشگاه باکیفیت عالی ارائه می‌شود.

دانشگاه سالامانکا

اکنون که پیش‌زمینه ذهنی بهتری نسبت به دانشگاه‌های اسپانیا پیدا کرده‌اید، می‌توانید در صورت تمایل در یکی از برنامه‌های دانشگاه‌های این کشور ثبت نام کرده و شانس خود را امتحان کنید. 

مطالب مرتبط:

منبع gooverseas

دیدگاه