مسابقه عکاسی کجارو تا ۱۵ آبان تمدید شد

آرمان والی
آرمان والی یکشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
مسابقه عکاسی کجارو تا ۱۵ آبان تمدید شد
کجارو پنجم مهرماه همزمان با روز جهانی گردشگری اقدام به برگزاری مسابقه‌ی عکاسی با عنوان «شهر من» کرد. با توجه به استقبال زیاد از مسابقه و درخواست تعداد زیادی از شرکت کنندگان برای مهلت بیشتر جهت ارسال عکس، این مسابقه تا ۱۵ آبان تمدید شد. برای جزییات بیشتر و گزارش وضعیت کنونی مسابقه در ادامه همراه کجارو باشید.
مسابقه عکاسی «شهر من» از پنجم مهرماه آغاز شد و قرار بود تا پنجم آبان‌ماه ادامه داشته باشد، اما به دلیل استقبال بی‌نظیر، این تاریخ ۱۰ روز دیگر تمدید شد. بنابر این علاقمندان  تا پایان روز ۱۵ آبان می‌توانند عکس‌های خود را از طریق فرم ارسال عکس مربوطه برای کجارو ارسال کنند. از زمان برگزاری مسابقه عکاسی «شهر من» همواره سوالاتی برای شرکت‌کنندگان پیش آمده که برای ارسال آثار خود دچار مشکل شده بودند. در ادامه به پاره‌ای از سوالات و پاسخ آنها در جهت رفع مشکل شرکت‌کنندگان می‌پردازیم.
  • آیا فقط باید از شهر خودمان عکس ارسال کنیم یا امکان ارسال از شهرهای مختلف وجود دارد؟
از هر شهری از ایران که مایل بودید می‌توانید عکس بگیرید و ارسال کنید و لزومی ندارد که تنها از یک شهر عکس ارسال شود.
  • آیا آن شهر یا شهرها باید محل سکونت و زندگی ما باشد؟
خیر، لزومی ندارد و شما به هر شهری از ایران که سفر کرده‌اید می‌توانید عکس ارسال کنید.
  • عکس تنها باید از شهرها باشد ؟
خیر، لزومی ندارد. هر جاذبه طبیعی و گردشگری که در ایران وجود داشته باشد چه در شهر چه در خارج شهر می‌تواند به عنوان سوژه عکس استفاده شود. حتی یک درخت وسط کویر لوت می‌تواند جاذبه گردشگری باشد.
  • من نتوانستم از طریق فرم ارسال عکس عکسهایم را آپلود کنم و زمانی که عکس را در فرم آپلود می‌کنم پیام خطا ظاهر می‌شود.آیا راه دیگری وجود دارد؟
بله، در صورتی که از طریق فرم ارسال نتوانستید مستقیما عکس‌ها را در سیستم مسابقه آپلود کنید می‌توانید مستقیما به آدرس mykojaro@gmail.com عکس ها را ارسال کنید یا اینکه در یک سرویس ثالث مانند گوگل درایو یا دراپ باکس عکس‌ها را آپلود و پس از آن لینک را به همان آدرس ایمیل ارسال کنید. توجه داشته باشید که حتما اطلاعات کامل هر عکس، محل گرفتن عکس، استان مربوطه و همچنین لینک اینستاگرام خود را نیز به همراه عکس‌ها ارسال کنید.
  • برندگان دقیقا به چه صورت انتخاب می‌شوند؟ آیا به نظر شما لایک راه حل مناسبی برای انتخاب بهترین عکس است؟
برنده مسابقه هم از طریق داوری و هم از طریق لایک انتخاب می‌شود. به این صورت که در ابتدا تیم داوری ۱۵۰ عکاس برتر را انتخاب می‌کند و پس از آن عکس‌های منتخب در صفحه رای‌گیری ما برای رای گیری گذاشته می‌شود. مطمئنا هر روشی که برای انتخاب عکس استفاده شود باز هم اعتراض را در پی خواهد داشت، بنابراین ما روش ترکیبی را برگزیدیم که هم مردم و هم داوران در انتخاب دخیل باشند.
  • من صفحه اینستاگرام ندارم، آیا می‌توانم در مسابقه شرکت کنم؟
بله، برای شرکت در مسابقه لزومی به داشتن اینستاگرام یا دادن لینک اینستاگرام نیست. این لینک تنها به منظور منشن شدن شما هنگامی که عکس در بخش فینال قرار گرفت استفاده می‌شود. در هر صورت این موضوع اجباری نیست و بدون صفحه اینستاگرام هم می‌توانید در مسابقه شرکت کنید.
  • حجم عکسهای من خیلی زیاد است و آپلود کردن در فرم خیلی طول می‌کشد .چطور می‌توانم عکس‌ها را برای شما ارسال کنم؟
شما به راحتی می‌توانید عکس‌های بالای ۱۰ مگابایت را از طریق نرم‌افزار فتوشاپ بدون افت کیفیت چندین برابر کم‌حجم‌تر کنید. کافی است فایل عکس را در فتوشاپ باز کنید و کلیدهای Ctrl + Shift + Alt + S را بفشارید تا به بخش Save for web بروید. در آن بخش کیفیت خروجی یا  Quality روی ۶۰ قرار دهید و عرض پیکسلی اگر از ۳۰۰۰ بیشتر است آن را روی ۳۰۰۰ یا کمتر (حداقل ۱۶۰۰) قرار دهید و عکس را ذخیره کنید. اینگونه عکس ۱۰ مگابایتی تبدیل به یک عکس ۵۰۰ کیلوبایتی تا ۱ مگابایتی یا حتی کمتر می‌شود و شما به راحتی می‌توانید آن را ارسال کنید. راه دوم این است که عکس‌ها را در یک سرویس فضای ابری مانند گوگل‌درایو یا دراپ‌باکس آپلود کنید و لینک آن را برای ما ارسال کنید.

برای شرکت در مسابقه حتما راهنمای شرکت در مسابقه عکاسی کجارو را مطالعه کنید و در صورتی که راهنما را مطالعه کردید به لینک مستقیم ارسال عکس رفته و عکس‌ها را آپلود کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه