مدرسه رستوران داری فرانسوی در ایران دایر می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
مدرسه رستوران داری فرانسوی در ایران دایر می‌شود

مدیر معتبرترین مدرسه هنرهای آشپزی فرانسه طیسفری سه روزه به ایران، اعلام کرد که به دنبال مدرسه‌ای ایرانی استتا دانش و تجربیات فنی خود را به مردم این کشور انتقال دهند.

هیئت تجاری گردشگری فرانسه که با ماموریتی ویژه از سوی «لوران فابیوس»، وزیر امور خارجه این کشور به ایران سفر کرد، در مذاکرات و رایزنی با طرف ایرانی تاکید زیادی بر موضوع آموزش گردشگری و جامعه میزبان داشت. بر همین اساس مدیر معتبرترین مدرسه هنرهای آشپزی فرانسه که همراه این هیئت، سفری سه روزه به ایران داشت نیز تاکید جدی کرد که نمی‌خواهند در ایران شعبه‌ای از این مدرسه را راه‌اندازی کنند، بلکه دنبال مدرسه‌ای ایرانی هستند تا دانش و تجربیات فنی خود را از طریق آن‌ها به مردم این کشور انتقال دهند. ماریان کند سالازا، مدیر مدرسه‌ای با بیش از ۸۰ سال سابقه در زمینه هنر آشپزی، مدیریت رستوران و هتلینگ است که از سال ۱۹۸۶ رستوران‌داری و هنر آشپزی فرانسه را به زبان انگلیسی نیز در سایر کشورها آموزش می‌دهد و شهره است به آن‌که بسیاری از آشپزهای مطرح جهان را تربیت کرده است. مدیر مدرسه Ferrandi که یکی از عالی‌ترین مدارک تحصیلی را در زمینه هنرهای آشپزی، مدیریت رستوران و هتل در فرانسه اعطا می‌کند، درباره هدفی که در ایران دنبال می‌کنند، بیان کرد:

ما می‌خواهیم دانش فنی و تجربیات فرانسوی را در هتل‌های ایران معرفی کنیم و کیفیت هتل‌ها و رستوران‌ها را به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم گردشگری ارتقاء دهیم.

به گفته‌ی سالازا، این مدرسه خدماتی که در رستوران‌ها و هتل‌ها عرضه می‌شود را به‌صورت حرفه‌ای آموزش می‌دهد و فارغ‌التحصیلان آن تا ۹۰ درصد شانس پیدا کردن شغل دارند. Ferrandi سال ۱۹۳۲ در پاریس تأسیس شد که با ۸۰ متخصص و ۱۰۰ سرآشپز حرفه‌ای و ۱۵۰۰ هنرجو فعالیت می‌کند و به خاطر تربیت سرآشپزهای مشهور شهرت جهانی دارد و توانسته از این راه فرانسه را به‌عنوان پایتخت آشپزی جهان مطرح ‌کند. این موسسه حدود ۵۰ سال است که آموزش‌های حرفه‌ای فشرده‌ای را در زمینه مدیریت رستوران، هتل و هنر آشپزی برگزار می‌کند. منبع: ایسنا

عکس کاور از وب‌سایت everythingoverseas.com (عکاس: نامشخص)

مطالب مرتبط:

دیدگاه