دریاچه ها‌ی دیدنی سراسر جهان

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
دریاچه ها‌ی دیدنی سراسر جهان

یکی از جذاب‌ترین جلوه‌های طبیعت، دریاچه‌های زیبایی هستند که در سراسر این کره‌ی خاکی پراکنده شده‌اند. دریاچه‌ها به آب‌های آزاد راهی ندارند. برخی از آن‌ها به‌قدری بزرگ اند که آن‌ها را دریا می نامند. مانند دریای خزر. در این مقاله با چند دریاچه از اقصانقاط جهان آشنا می‌شویم که چشمان هر بیننده‌ای را محسور زیبایی‌های خود می‌کنند. با کجارو همراه باشید.

منظره‌های چشم‌نواز، پس‌زمینه‌های زیبا و آب‌های آرام، تمام آن چیزی هستند که برای آرامش به آن نیاز دارید. جذابیت این پهنه‌های آبی، مسافران را به سوی خود می‌کشاند. این گنجینه‌های ارزشمند بر اثر فعالیت‌های طبیعی و جغرافیایی ایجاد شده‌اند که از کم‌ارتفاع‌ترین دشت‌های کالیفرنیا تا ارتفاعات تبت، دریاچه‌ها، نگاه هر بیننده را مجذوب زیبایی نفس‌گیر خود می‌کنند. فهرست زیر مجموعه‌ای از مشهورترین دریاچه‌های جهان با توجه با آمار گردش‌گرانی است که از آن دیدن می‌کنند. این دریاچه‌ها بر اساس چشم‌اندازهای بی‌نظیر و زیبایی‌های خیره‌کننده شان در این فهرست قرار گرفته‌اند نه بر اساس اهمیت.

۱. دریاچه‌ی پی‌تو (Peyto)، آلبرتا، کانادا

۱. دریاچه‌ی پی‌تو (Peyto)، آلبرتا، کانادا این دریاچه که یکی از زیباترین دریاچه‌های جهان به شمار می‌رود در قدیمی‌ترین پارک ملی کانادا یعنی پارک ملی بنف (Banff National Park) واقع شده‌است. دلیل این تمایز با سایر دریاچه‌ها و زیبایی خیره‌کننده‌ی این دریاچه، رنگ فیروزه‌ای منحصر‌به‌فرد آن و قرار گرفتن در رشته‌کوه‌های راکی است. این دریاچه که از یخچال‌های طبیعی تشکیل شده و نامش را از نام بیل پی‌تو  (Bill Peyto) یکی از راهنمایان منطقه‌ی بنف گرفته‌است، در ارتفاع ۱۸۶۰ متری قرار دارد. بهترین زاویه برای دیدن دریاچه، قلهٔ کمان (Bow Summit) است اما اگر دوست دارد تا از شلوغی و ازدحام سایر گردشگران دور شوید می‌توانید نیم مایل بالاتر بروید. بهترین زمان برای دیدن این دریاچه، ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر است.

۱. دریاچه‌ی پی‌تو (Peyto)، آلبرتا، کانادا

۲. دریاچه‌ی آرخنتینو (Argentino)، آرژانتین

۲. دریاچه‌ی آرخنتینو (Argentino)، آرژانتین دریاچه‌ی آرخنتینو که در ایالت پاتاگونیایی سانتاکروز در جنوب آرژانتین قرار دارد، یکی از جذاب‌ترین شگفتی‌های طبیعت است. این دریاچه در داخل پارک ملی لوس گلاسیارس (Los Glaciares)، که میراث جهانی یونسکو نیز هست، واقع شده‌است. یخچال‌ها و کوه‌های پوشیده از برفی که آن را احاطه کرده‌اند، چشم‌انداز های بی‌نظیری را ایجاد می‌کنند که در جا‌ی دیگر نخواهید دید. بیشترین عمق این دریاچه که بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آب شیرین در آرژانتین است به ۵۰۰ متر می‌رسد. وجود ماهی های گوناگون از قبیل ماهی خاردار، قزل‌آلای دریاچه‌ای و قزل‌آلای رنگین‌کمان، این دریاچه را به مکانی محبوب و مشهور برای ماهیگیری تبدیل کرده‌است. علاوه بر این، در این منطقه می‌توانید از یخچال طبیعی پریتو مرنو (Perito Moreno) و ۱۴ مجموعه‌ی باستان‌شناسی که در داخل پارک قرار دارند، دیدن کنید. فصل تابستان بهترین زمان برای دیدن این مناظر و شرکت در فعالیت‌های ورزشی گوناگونی است که در این پارک ارائه می‌شود. بهترین زمان برای بازدید این منطقه، از ماه دسامبر تا مارس و اواخر نوامبر است. ۲. دریاچه‌ی آرخنتینو (Argentino)، آرژانتین

۳. دریاچه‌ بایکال (Baikal)، روسیه

دریاچه‌ی بایکال (Baikal)، روسیه این دریاچه، دریاچه‌ای است در جنوب سیبری در کشور روسیه که با ۳۹۵ مایل طول و ۴۹ مایل عرض، هفتمین دریاچه‌ی بزرگ جهان است و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد. میزان آبی که این دریاچه ذخیره می‌کند از مجموع پنج دریاچه‌ی بزرگ آمریکا بیشتر است و بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آب شیرین جهان است. این دریاچه با ۲۵ تا ۳۰ میلیون سال عمر و ۱۶۳۷ متر عمق، قدیمی‌ترین و عمیق‌ ترین دریاچه‌ جهان به شمار می‌رود که با عنوان "مروارید سیبری" نیز شناخته می‌شود و در تابستان و زمستان مناظر زیبا و کاملا متفاوتی را به نمایش می‌گذارد. سفر به این منطقه و بازدید از این دریاچه‌ی زیبا، بهترین سفر زندگیتان خواهد بود. بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه، از ماه مارس تا آوریل است.

دریاچه‌ی بایکال (Baikal)، روسیه

۴. دریاچه‌ی Yamdrok، تبت

۴. دریاچه‌ی Yamdrok، تبت این دریاچه در منطقه‌ی Shannan، ۶۸ مایلی Lhasa واقع شده و یکی از سه دریاچه‌ی مقدس در تبت است. اهالی آن منطقه معتقد هستند که اگر  این دریاچه‌ی آب شرین کاملا خشک شود، تبت دیگر قابل سکونت نخواهد بود. این دریاچه با ۴۵ مایل طول در ارتفاع ۴۴۴۱ متری سطح دریا قرار گرفته‌است. زائران و گردشگران زیادی از این دریاچه بازدید می‌کنند. در فصل زمستان آب این دریاچه کاملا یخ می‌زند. به همین دلیل اگر در فصل زمستان به این منطقه سفر کنید فرصت دیدن رنگ زیبای آب این دریاچه را از دست خواهید داد. بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه‌ی زیبا، از ماه می تا سپتامبر است.

۴. دریاچه‌ی Yamdrok، تبت ۵. دریاچه‌ی Riffelsee، سوئیس

۵. دریاچه‌ی Riffelsee، سوئیس این دریاچه‌ی آلپی در شهر Zermatt و در کانتون Valais، در ارتفاع ۲۷۵۷ متری واقع شده و از طریق ایستگاه قطار Rotenboden در خط آهن Gornergratbahn قابل دسترسی است. با ده دقیقه پیاده‌روی از این ایستگاه می‌توانید انعکاس کوه ماترهورن (Matterhorn) در این دریاچه را ببینید؛ همان منظره‌ی شگفت‌آوری که آن را از دیگر دریاچه‌ها متمایز می‌کند. قرار گرفتن در میان کوه‌های زیبا، این پهنه‌ی آبی را به چشم‌اندازی بی‌نظیر تبدیل کرده‌است. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، از ماه جولای تا اکتبر است. ۵. دریاچه‌ی Riffelsee، سوئیس

۶. دریاچه‌ی کومو (Como)، ایتالیا

 ۶. دریاچه‌ی کومو (Como)، ایتالیا این دریاچه که از زمان روم باستان همواره توجه گردشگران را به خود جلب کرده‌است، زیباترین دریاچه‌ی اروپا است. ویلاهای مجلل و باشکوه، آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای و بی‌نظیر‌ترین چشم‌انداز‌های طبیعی، این دریاچه را به یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری دنیا تبدیل کرده‌است. دریاچه‌ی کومو که در لمباردی (Lombardy) واقع شده یکی از عمیق‌ترین دریاچه‌های اروپا و بعد از گاردا (Garda) و ماجیوره (Maggiore)، سومین دریاچه‌ی بزرگ اروپا است. ویلا‌ها و کاخ‌های با‌شکوهی، این دریاچه را احاطه کرده‌اند که ثروتمندان را به این ناحیه می‌کشاند. بسیاری ازافراد مشهور مانند مدونا، جرج کلونی، سیلوستر استالونه، رونالدینیو و جانی ورساچه در سواحل این دریاچه خانه‌ای دارند. از معروف‌ترین شهرهای اطراف این دریاچه می‌توان Bellagio، Menaggio و Varenna را نام برد. فرقی نمی کند که چه سلیقه‌ای داشته باشید؛ شرکت در ورزش‌های آبی، پرواز بر فراز دریاچه یا اسکی در فصل زمستان؛ فعالیت تفریحی موردعلاقه‌ی تان را در این منطقه تجربه خواهید کرد. بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه، ماه‌های جولای و سپتامبر است.  ۶. دریاچه‌ی کومو (Como)، ایتالیا

۷. دریاچه‌ی Moraine، کانادا

  ۷. دریاچه‌ی Moraine، کانادا دریاچه‌ی زیبای دیگری که در پارک ملی بنف قرار دارد، دریاچه‌ی Moraine است که برخلاف نامش که به‌معنای یخرفت است از یک سنگ‌ریزش یا rockfall تشکیل شده‌است. این دریاچه در ارتفاع ۱۸۸۵ متری و در دره‌ی ده قله (Valley of the Ten Peaks) قرار دارد. عکس این دریاچه‌ی زیبا، دو بار در سال‌های ۱۹۶۹ و ۱۹۷۹ روی اسکناس‌های ۲۰ دلاری کانادا نقش بسته‌است. مسیرهای متعددی برای رسیدن به این دریاچه وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها Rockpile است. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر است.

۷. دریاچه‌ی Moraine، کانادا ۸. دریاچه‌ی مونو (Mono)، کالیفرنیا

۸. دریاچه‌ی مونو (Mono)، کالیفرنیا این دریاچه که قدیمی‌ترین دریاچه در آمریکای جنوبی است و به‌دلیل نداشتن راه خروجی، میزان نمک بسیار بالایی دارد، در ارتفاع ۱۹۴۵ متری واقع شده و مأمنی برای بسیاری از پرندگان مهاجر است. این دریاچه در شرق پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite National Park) قرار دارد. صخره‌های آهکی زیبایی در این دریاچه وجود دارند که ممکن است با دیدن آن‌ها احساس کنید که در سیاره‌ی دیگری هستید. در سفر به این منطقه می‌توانید گونه‌های متعددی از پرندگان را از نزدیک ببینید و در فعالیت‌های تفریحی نظیر قایق‌رانی شرکت کنید. بهترین ساعت برای دیدن دریاچه، هنگام طلوع خورشید است. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، از ماه ژوئن تا اکتبر است.

۸. دریاچه‌ی مونو (Mono)، کالیفرنیا ۹. دریاچه‌ی پنج گل (Five Flower Lake)، چین

. دریاچه‌ی پنج گل (Five Flower Lake)، چین این دریاچه‌ی منحصر‌به‌فرد در دره‌ی Jiuzhaigou در جنوب غربی چین قرار گرفته‌است که نام این دره در فهرست میراث جهانی یونسکو دیده می‌شود. دریاچه‌ی پنج گل که یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در چین است در ارتفاع ۲۴۷۲ متری واقع شده‌است. از آنجایی که آب این دریاچه بسیار زلال است می‌توانید تنه‌ی درختانی که در گذشته در آب افتاده‌اند را ببینید. این مناظر حیرت‌انگیز، وجه تمایز این دریاچه با دیگر دریاچه‌ها است. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر است.

. دریاچه‌ی پنج گل (Five Flower Lake)، چین ۱۰. دریاچه‌ی Emerald، کانادا

  ۱۰. دریاچه‌ی Emerald، کانادا این دریاچه که در پارک ملی Yoho، بریتیش کلمبیا قرار دارد بزرگ‌ترین دریاچه در میان ۶۱ دریاچه‌ی موجود در این پارک است. به‌دلیل داشتن مناظر و چشم‌انداز‌های بی‌نظیر، این دریاچه یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری این کشور است. مسیری به طول ۳.۲ مایل در اطراف این دریاچه وجود دارد. اسکی و قایق‌رانی از فعالیت‌های تفریحی جذابی هستند که در فصل تابستان و زمستان در این منطقه تجربه خواهید کرد. دریاچه از نوامبر تا ژوئن یخ می‌زند بنابراین اگر در این زمان به این منطقه سفر کنید، لذت دیدن آب‌های فیروزه‌ای و زیبای آن را از دست خواهید داد. بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه، ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر است. ۱۰. دریاچه‌ی Emerald، کانادا سفر به این جاذبه‌های طبیعت بکر، بهترین تجربه‌ی زندگیتان خواهد بود؛ گرچه ممکن است هزینه‌ی زیادی داشته باشد ولی قطعا ارزشش را خواهد داشت. پس برای سفر به یکی از این دریاچه‌های دیدنی برنامه‌ریزی کنید و از دیدن زیباترین جلوه‌های طبیعت، لذت ببرید. منبع: Buzzle

مطالب مرتبط:

دیدگاه