گران‌ترین غذا های جهان را در این رستوان‌ها میل کنید (قسمت اول)

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
گران‌ترین غذا های جهان را در این رستوان‌ها میل کنید (قسمت اول)
بدون شک یکی از لذت بخش‌ترین کار‌ها تست کردن بهترین غذاهای سرتاسر جهان است که می‌تواند بسیار جالب باشد. البته شاید تجربه چنین کاری برای همه افراد مناسب نباشد. زیرا این خوراکی‌ها گاهی اوقات قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار دارند. همراه کجارو باشید تا به رستورانی  تجربی در اسپانیا تا یک رستوران خلاقانه در دانمارک سر بزنیم و با ۳۵ خوراکی گران قیمت در جهان آشنا شویم.
البته باید توجه داشته باشید که قیمت این غذا‌ها برای دو نفر محاسبه شده است و البته هزینه ذکر شده پاداش‌ها و... را شامل نمی‌شود.

۳۵- پارک Eleven Madison، نیوریوک

پارک Eleven Madison ۴۵۰ دلار برای دو نفر، شامل ۱۲ تا ۱۶ خوراکی با وجود اینکه پارک Eleven Madison بسیار باشکوه است، رستوران آن نیز با اتاق‌های خیره کننده و رومیزی‌های سفید بسیار زیباست و سقف بلند آن نیز عظمت بیشتری به آن می‌دهند. دنیل هوم، آشپز خبره این رستوران، خوراکی‌های بسیار جالبی تهیه می‌کند که در این بین می‌توان به دسری با نام Name That Milk اشاره کرد که در یک جعبه چوبی به همراه چهار تکه شکلات Mast Brothers سرو می‌شود.

۳۴- رستورانی در Meatwood، سنت هلن، کالیفرنیا

رستورانی در Meatwood ۴۵۰ دلار برای دو نفر، شامل ۹ تا ۱۰ خوراکی در این رستوران سعی شده تا منوی غذایی متناسب با هر فرد باشد و به این دلیل ممکن است خوراک‌ها هر شب یا بر اساس هر مشتری تغییر کنند و این رستوران تضمین می‌دهد که تمام خوراکی‌ها توسط آشپر Christopher Kostow و تیم وی که توجه ویژه‌ای بر جزییات دارند آماده شده‌اند.

۳۳- Quay، سیدنی، استرالیا

Quay ۴۷۰ دلار برای دو نفر، شامل ۸ تا ۹ خوراکی آشپز استرالیایی با نام Peter Gilmore در Quay بشقاب‌های غذایی کلاسیک را به مشتریان ارایه می‌دهد که با محصولات فصلی همراه هستند که گاهی برخی گیاهان و گل‌ها را نیز می‌توانید در بشقاب خود مشاهده کنید. محیط این رستوران نیز بسیار صمیمی و دوست داشتنی است که رومیزی‌های سفیدی دارد و می‌‌توانید غذا‌های لذیذی را در این محیط بی‌سر و صدا میل کنید.

۳۲- Addison در the Grand Del Mar، سن دیگو، کالیفورنیا

Addison در the Grand Del Mar ۴۷۰ دلار برای دو نفر، شامل ۱۰ خوراکی Addison یک منو غذایی است که ۹۸ دلار برای هر فرد قیمت دارد و از چهار خورکی تشکیل شده اما منو ۱۰ خوراکی دیگر نیز فراموش شدنی نیست که آن نیز ۲۳۵ دلار هزینه خواهد داشت. این منو‌ها بر اساس علایق تنظیم می‌شوند که می‌توان به خوراک اردک اشاره کرد. بشقاب‌ها نیز بر اساس محصولات هر فصل تغییر می‌کنند.

۳۱- La Pergola، رم، ایتالیا

La Pergola ۴۹۶ دلار برای دو نفر، شامل ۹ خوراکی La Pergola یک رستوران پر زرق و برق است که با شمع‌های زیبا تزیین شده و در کنار دیوار‌های شیشه‌ای می‌توانید به تماشای منظره مونت ماریو بنشینید. در منو آشپز  Heinz Beckغذا‌های ایتالیایی به مرتبه جدیدی رسیده‌اند و در بشقاب دریایی می‌‌توانید شیرین بیان، گوجه فرنگی، زیتون خشک شده و قهوه را نیز مشاهده کنید.

۳۰- Minibor در Jose Andre، واشنگتن

Minibor در Jose Andre ۵۰۰ دلار برای دو نفر، شامل ۲۵ تا ۳۰ خوراکی، در این رستوران شما می‌توانید ۳۰ نوع خوراکی را امتحان کنید و منو Jose Andre شما را به یک سفر غذایی خواهد برد. در این مکان منو‌های غذایی تا پیش از حضور میهمانان نشان داده نمی‌شوند و این باعث می‌شود که به تجربیات جالبتان در این رستوران، شگفت زده شدن را نیز اضافه کنید.

۲۹- O ya، بوستون، ماساچوست

O ya ۵۰۰ دلار برای دو نفر، شامل ۲۰ خوراکی در رستوران O Ya غذا‌های آماده شده توسط سرآشپز Tim Cushman و همسر وی Nancy را امتحان خواهید کرد که در این بین می‌توان به جوجه پوشیده شده با کنجد و پودر Schmalts که یک ترکیب رویایی است اشاره کرد. در این مکان کوچک و صمیمی شما می‌توانید با آسایش بنشینید و از بشقاب‌های مختلف غذاهای دریایی لذت ببرید.

۲۸- Sukiyabashi Jiro، توکیو، ژاپن

Sukiyabashi Jiro ۵۰۳ دلار برای دو نفر، شامل ۲۰خوراکی سوشی Jiro Ono که یک سرآشپز ۸۷ ساله است یکی از معروف‌ترین آشپز‌ها در جهان به شمار می‌رود که می‌تواند سوشی‌های خارق العاده‌ای درست کند و قیمت سوشی‌های وی ثابت است و حتی تماشا کردن آشپزی وی نیز ۳۰ هزار یوهان هزینه خواهد داشت. در رستوران وی می‌توانید تازه‌ترین سوشی‌ها را میل کنید که می‌توان به Hirame و Kuruma-ebi اشاره کرد. برای دسر شام در این رستوران نیز می‌توانید از خربزه و چای لذت ببرید.

۲۷- Noma، کپنهاگ، دانمارک

Noma ۵۱۴ دلار برای دو نفر، شامل ۱۸ خوراکی Noma غذا‌های شمال اروپا را به شیوه شگفت انگیزی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای نمونه پیش غذا داخل یک جدول قرار گرفته و برای دسر نیز تافی درون مغز استخان سرو می‌شود. علاوه بر این سرآشپز این رستوران Rene Redzepi است که برای غذاهای خود اقدام به جمع آوری گیاهان مختلف از جنگل‌ها و سواحل اطراف می‌کند.

۲۶- هتل رستوران Schauenstein Schloss، Furstenau، سوئیس

هتل رستوران Furstenau ۵۱۴ دلار برای دو نفر، شامل ۶ خوراکی سرآشپز Andreas Caminada غذاهای مختلف را درون ظروفی زیبا در قلعه تاریخی Furstenau ارایه می‌دهد. شما برای سرو شام می‌توانید در بالکن این رستوران بنشینید و از غذاهای مختلف نظیر خرچنگ دریایی با سس خردل، جگر غاز و... لذت ببرید.

۲۵- Reflets par Pirre Gagnaire، دبی، امارات متحده عربی

Reflets par Pirre Gagnaire ۵۱۷ دلار برای دو نفر، شامل ۷ خوراکی گوشت ماهی خام، Ricotta Tortellini و تکه‌های گوشت گوساله دودی نمونه‌ای از غذاهای شگفت انگیزی هستند که در سفر به این رستوران می‌توانید مزه کنید. البته در این رستوران تمام جذابیت‌ها به خوراکی‌ها محدود نمی‌شود و صندلی‌های زیبا، لوستر‌های خارق العاده و تزیینات عالی تمام چیز‌هایی هستند که یک شام دلپذیر را برای شما رقم خواهند زد.

۲۴- Amber، هنگ کنگ، چین

Amber ۵۶۴ دلار برای دو نفر، شامل ۶ خوراکی رستوران Amber یک مکان رویایی با نور کم است که با صندلی‌های چرمی و میله‌های برنزی در سقف به میزبانی شما برای یک شام دوست داشتنی خواهد پرداخت. این رستوران برای کسانی که به خوردن غذاهای گوشتی علاقه دارند، یک مکان خارق العاده به حساب می‌آید، بنابراین می‌توانند گوشت قرقاول را به همراه لاک‌پشت دریایی نوش جان کنند و از خاویار در کنار اردک و قارچ لذت ببرند. این ۹ خوراکی برای هر فرد ۲۵۶ دلار هزینه خواهد داشت.

۲۳- Alinea، شیکاگو، Illinois

Alinea ۵۹۰ دلار برای دو نفر، شامل ۱۸خوراکی Alinea یک رستوران سه ستاره است که غذا‌های آن توسط سه سرآشپز مشهور با نام‌های Grant Achatz، Mike Bagale و Simon Davies تهیه می‌شوند و در زمینه ارایه خوراکی‌های مختلف پیشتاز است. همیشه در این مکان شام‌های شگفت انگیزی صرف می‌شود که در این بین می‌توان به ترکیبی از قارچ دنبلان سیاه و سوپ گوجه فرنگی اشاره کرد. این منو برای هر نفر حدود ۲۲۵ تا ۲۹۵دلار هزینه خواهد داشت که بستگی به زمان دارد.

۲۲- Laundry فرانسوی، Yountville، کالیفرنیا

Laundry ۵۹۰ دلار برای دو نفر (به همراه هزینه سرویس دهی)، شامل ۹ خوراکی Laundry فرانسوی تبدیل به نماد سرآشپز Thomas Keller در رستوران Napa Valley شده و این رستوران در یک مکان خارق العاده واقع شده و خدمات ویژه‌ای را نیز به مشتریان ارایه می‌کند و میهمانان می‌‌توانند در یک محیط رو باز به سرو غذای خود بپردازند. این رستوران به ماهی آزاد (سالمون)، گل کلم پانا کوتا به همراه خاویار و Sorbets مشهور است.

۲۱- رستوران Frantzen، اسکتهلم، سوئد

رستوران Frantzen ۵۹۸ دلار برای دو نفر، شامل ۱۴ خوراکی رستوران Frantzen منو‌های مختلفی را که شامل غذا‌های جالب آسیایی می‌شوند ارایه می‌دهد. از غذاهای این رستوران می‌توان به حلزون اسکالوپ که در پوست خود پخته شده است، زرده تخم غاز و غذای معروف این رستوران با نام Sation Tempestas اشاره کرد که شامل ۴۰نوع از گیاهان فصلی می‌شود که به روش‌های متفاوتی پخته شده‌اند.

۲۰- Kurumazushi، نیویورک

Kurumazushi ۶۰۰ دلار برای دو نفر، شامل خوراکی‌های بسیار Kurumazushi یک رستوران با سبک سنتی در ژاپن است که سوشی‌های مختلف را با کمک سرآشپز Toshihiro Uezu ارایه می‌دهد و در این محل می‌توانید سوشی‌های بسیار متفاوتی را امتحان کنید که دور تا دور بخش مربوطه را تشکیل داده‌اند. این رستوران از سال ۱۹۷۰ ساخته شده و از آن زمان تاکنون بهترین غذا‌های ژاپن را ارایه می‌کند.

۱۹- Heston Blumenthal، لندن، انگلستان

Heston Blumenthal ۶۱۱ دلار برای دو نفر، شامل ۸ خوراکی غذاهای رستوران Heston Blumenthal تحت نظارت سرآشپز Ashley Palmer-Watts تهیه می‌شوند. میهمانان نیز می‌توانند فرآیند تهیه غذا را مشاهده کنند و از غذاهای معروف این رستوران می‌توان به چای تزریق شده در ماهی آزاد و Meat Fruit اشاره کرد. جگر مرغ و پوسته ژله ماندازین نیز غذایی شبیه به یک پرتغال را می‌ٍسازد.

۱۸- Brooklyn Fare، بروکلین، نیویورک

Brooklyn Fare ۶۱۲ دلار برای دو نفر، شامل بیش از ۱۵ خوراکی در رستوران سه ستاره Brooklyn Fare منو‌ها روی غذاهای دریایی تمرکز کرده‌اند که می‌توان به ماهی خام و حلزون صدف‌دار اشاره کرد. این منو روزانه بر اساس محصولات فصلی تغییر می‌کند. منظره جلو شما نیز کار کردن استادانه سرآشپز Cesar Ramirez و تیم او است. منبع: businessinsider

مطالب مرتبط:

دیدگاه