شگفت‌ انگيزترین استخرهای شنای دنیا

علی هواسی
علی هواسی چهار شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
شگفت‌ انگيزترین استخرهای شنای دنیا
وجود یک استخر مجلل در اقامتگاه‌های لوکس، جذابیت این مکان‌ها را دوچندان می‌کنند. درک اینکه چگونه امتدادی دوست داشتنی از آب به همراه نمایشی باشکوه می‌تواند مهمانانی را که به دنبال یک تعطیلات ویژه می‌گردند مجذوب خود سازد. مکان‌هایی که در ادامه به آنها می‌پردازیم دارای استخرهای شنای شگفت انگیزی هستند که در نوع خود از تماشایی‌ترین موارد در جهان هستند. با کجارو همراه باشید.

۱۰. The Tank

The Tank هتل قطعه طلایی (The Golden Nugget) در لاس‌وگاس دارای یکی از منحصر به فردترین استخرهای شنا در جهان است. این استخر شنا که با نام The Tank شناخته می‌شود، دارای یک سرسره آبی سه طبقه محصور است که استفاده کنندگان را به‌صورت ایمن از یک محوطه عظیم حاوی چندین کوسه عبور می‌دهد. این مخزن که ۲۰۰ هزار گالن گنجایش دارد، محل زندگی تقریباً ۳۰۰ حیوان دریایی، از جمله چندین کوسه  و سفره ماهی‌ است. مهمانانی که تمایلی به استفاده از سرسره آبی ندارند، می‌توانند در کنار کوسه‌ها و در یک استخر شنا که مخزن را در طبقه پایینی احاطه کرده، شنا کنند. همچنین این مجموعه دارای آبشارهایی در ۱۵ کابین خصوصی برای استفاده مراجعه کنندگان است.

۹. Perivolas Hotel Infinity Pool

Perivolas Hotel Infinity Pool هتل پریولاس که در شهر سانتورینی کشور یونان قرار دارد، بر بلندای یک صخره قرار گرفته و دارای یک استخر زیبا به همراه نمایی خیره کننده از دریای اژه است. ساختمان‌های اطراف این استخر شنای زیبا به صورتی طراحی شده‌اند که با شرایط طبیعی اطراف آن آمیخته شوند. این ساختمان‌ها از همان سبک سفید و قوی سنتی که شهر سانتورینی با آن به شهرت رسیده، استفاده می‌کنند. زمانی که مهمانان از کنار این استخر به دریا نگاه می‌کنند، به‌سختی می‌توانند حدس بزنند که استخر در چه قسمتی تمام شده و اقیانوس و آسمان فیروزه‌ای در کجا شروع می‌شوند. قطعاً این استخر می‌تواند مکانی آرامش بخش برای استراحت و لذت بردن از تجربه یک شنای بی‌نظیر باشد.

۸. Six Senses Yao Noi Pool

Six Senses Yao Noi Pool اقامتگاه بوتیک حواس شش‌گانه در تایلند، بیشترین میزان حریم خصوصی را برای مهمانان خود فراهم می‌کند؛ در این هتل هر ویلا و سوئیت لوکس دارای یک استخر زیبا و جالب است. برخی از این استخرها دارای اسکله‌های خصوصی هستند که مهمانان می‌توانند از آبگرم آنها به‌صورت خصوصی لذت ببرند. همچنین مهمانان می‌توانند اتاق‌هایی که با استخرهای بی‌نهایت و چشم انداز آب‌های فیروزه‌ای خلیج Phang Nga Bay انتخاب کنند. این اقامتگاه زیبا که در یائونویی قرار گرفته، جزیره‌ای ساکت است که ۴۵ دقیقه با قایق از جزیره Phuket فاصله دارد. Six Senses روی یک تپه قرار گرفته، درختان فراوانی آن را احاطه کرده‌اند و تنها چند قدم با یک ساحل شن سفید فاصله دارد.

۷. حمام‌های Gellert

Gellert بوداپست، به خاطر داشتن چشمه‌های درمانی و آب گرم بسیار مشهور است و در واقع نام مستعار این شهر، ”شهر چشمه‌ها“ است. مشهورترین این چشمه‌ها که بیش از صد سال قبل ایجاد شده، حمام‌های گلرت است. حمام‌های گلرت که در هتل زیبای گلرت قرار دارند، متشکل از ۱۰ حمام با اندازه و دمای متفاوت در محیطی با جلوه‌هایی خیره کننده از هنر نو هستند. دیوارها و کف حمام‌های گلرت توسط موزاییک و کاشی تزئین و پنجره‌های آن رنگ آمیزی شده‌اند. این مکان زیبایی منحصر به فردی دارد و گفته می‌شود بیشترین تعداد عکس در تمام مجارستان از این مکان گرفته شده‌ است.

۶. استخر هتل ژول (Joule)

Joule هتل مجلل ژول که در شهر دالاس ایالت تگزاس قرار دارد، دارای یک استخر بسیار منحصر به فرد برای مهمانان خود است. این استخر بی‌نهایت که در طبقه دهم هتل قرار گرفته، ۲.۵ متر (۸ فوت) از لبه هتل بیرون زده و دارای دیواره روبرویی از جنس پلکسی گلاس است. به دلیل طراحی غیرعادی این استخر، این احساس به شناگران دست می‌دهد که ممکن است از لبه ساختمان به پایین پرتاب شوند. این استخر مکانی عالی برای تماشای نمایی زیبا از شهر دالاس است. مهمانان می‌توانند علاوه بر شنا در این استخر مجلل، در کنار آن استراحت کرده و از غذاها و نوشیدنی‌های عالی لذت ببرند.

۵. استخرهای باغ‌های معلق یوبود (Ubud)

Ubud هتل لوکس و چشمه‌ی آب معدنی باغ‌های معلق یوبود که در بالی قرار دارد، دارای یک استخر چند طبقه تماشایی است که به نظر می‌رسد به شکل بسیار جالبی روی جنگل به‌صورت معلق قرار گرفته است. این استخر که دارای شکل هندسی جالبی است، توانسته در لیست بهترین استخرهای شنای جهان از دیدگاه انتشارات کوند نست (Conde Nast) قرار گیرد. به‌علاوه، هر یک از ویلاها و سوئیت‌های این اقامتگاه دارای تراس و استخر خصوصی هستند. باغ‌های معلق یوبود بر بالای یک تنگه قرار گرفته و بازدیدکنندگان می‌توانند از مناظر چشم نواز معبد Penataran Dalem Segara و جنگل زیبایی که آن را احاطه کرده، لذت ببرند.

۴. استخر اقامتگاه سیاحتی چهار فصل

استخر کلبه سیاحتی چهار فصل سفرهای سیاحتی به آفریقا همیشه سخت و طاقت فرسا نیستند، مخصوصاً اگر مسافران در اقامتگاه سیاحتی چهار فصل در تانزانیا سکونت کنند. این کلبه مجلل در دشت پهناور سرنگتی (Serengeti) که شهرت جهانی دارد قرار گرفته و یکی از ویژگی‌های برجسته آن، استخر بی‌نهایتی با شکل هندسی خاص است که به گودالی پر از آب و همچنین دشت سرنگتی اشراف دارد. بعد از سیاحتی طولانی در دشت، مهمانان می‌توانند از شنا کردن در این استخر بی‌نهایت در حین تماشای حیوانات وحشی، مانند فیل‌ها و گورخرها که در برابر آنها بازی می‌کنند و آب می‌نوشند، لذت ببرند.

۳. اقامتگاه جزایر استوایی

اقامتگاه جزایر استوایی اقامتگاه جزایر استوایی که در شهر کراوزنیک کشور آلمان قرار گرفته، بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده جهان است. این پارک آبی درون یک ساختمان عظیم قرار گرفته که در اصل به‌عنوان آشیانه کشتی هوایی ساخته شده بود، اما کشتی هوایی که قرار بود در این آشیانه قرار گیرند هیچ‌گاه ساخته نشد. یک شرکت مالزیایی این آشیانه را خرید و با ایجاد جنگل بارانی، ساحل، خورشید مصنوعی، درختان نخل و چندین استخر، آن را به  اقامتگاه جزایر استوایی تبدیل کرد. بزرگ‌ترین استخر این مجموعه که ”دریای استوایی“ نامیده می‌شود، ۱۴۰ متر (۴۶۰ فوت) طول دارد و مساحتی معادل ۴۴۰۰ متر مربع (۴۷۰۰۰ فوت مربع) را در بر می‌گیرد. این استخر به شکلی طراحی شده که مشابه آب‌های یک جزیره مرجانی به نظر می‌رسد.

۲. دریای سان آلفونسو (San Alfonso)

San Alfonso اقامتگاه دریای سان آلفونسو که در شهر آلگاروبو کشور شیلی قرار دارد، دارای یک استخر شنای خیره کننده است که در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان بزرگ‌ترین استخر کریستالی جهان ثبت شده است. این استخر بیش از ۹۰۰ متر (۳۰۰۰ فوت) طول دارد و تقریباً ۶۶ میلیون گالن آب تصفیه و فیلتر شده دریا را در خود جای می‌دهد. این استخر شنای عظیم روی ساحل روبروی اقامتگاه احداث شده و جایگزینی بسیار بزرگ و آرامش بخش برای شنا کردن در دریا به شمار می‌رود. دریای سان آلفونسو از تکنولوژی خاصی در این استخر استفاده می‌کند، به صورتی که آب درون دریا دارای همان رنگ آبی فیروزه‌ای و شفاف آب‌های دریا است. به‌علاوه، آب این استخر تقریباً ۹ درجه در تابستان گرم‌تر از آب اقیانوس است. این استخر به‌قدری بزرگ است که فعالیت آبی بی‌شماری از جمله غواصی، قایقرانی و کایاک سواری در آن انجام می‌شود.

۱. استخر شن‌های خلیج ماریانا

استخر ماریانا به شکل باور نکردنی در طبقه ۵۷ هتل مجلل شن‌های خلیج ماریانا در سنگاپور و در لبه‌ی پارک آسمانی هتل قرار دارد. طول آن ۵۰۰ فوت است و نمایی خیره کننده از افق سنگاپور را برای بازدید کنندگان به نمایش می‌گذارد. ماریانا عنوان بزرگ‌ترین استخر دنیا در چنین ارتفاعی را به خود اختصاص داده است. زمانی که از کناره استخر به آن نگاه می‌شود، چنین به نظر می‌رسد که استخر از لبه هتل به پایین می‌افتد. این هتل و استخر شنای فوق‌العاده آن محبوبیت بسیاری در بین مسافران دارد. منبع : touropia

مطالب مرتبط:

دیدگاه