راهنمای سفر به ایالت هاوایی

هاوایی بهشت گرمسیری آمریکا، گروهی از جزیره‌های گرم در آب‌های آمریکا است که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. از گشت و گذار در اوهائو و شگفتی‌های مائوئی گرفته تا زیبایی‌های هونولولو و عجایب نهفته در لانای، هاوایی منطقه‌ گرمسیری عالی برای کسانی است که دنبال سفر به آمریکا و کسب تجربه‌ای ناب هستند.

این ناحیه پر از سواحل زیبا، جنگل‌های خارق‌العاده، آبشارهای عظیم، نقاطی عالی برای غواصی و مکانی خوب برای موج‌سواری است که سفری رویایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد‌. در واقع هاوایی مکانی بسیار خوب برای سفرهای ماه‌عسلی، خانوادگی و تفریحی است. ضمنا اگر بودجه‌ سفر برای شما مهم است گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود خواهد داشت. 

با هاوایی بیشتر آشنا شوید:

اقامت در هاوایی

رستوران های هاوایی

حمل و نقل عمومی در هاوایی

صرفه‌ جویی در هزینه‌ های سفر به هاوایی

تفریحات و جاهای دیدنی هاوایی

اقامت در هاوایی

هتل The Kulani Maui در هاوایی

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

در هاوایی می‌توان هتل‌هایی پیدا کرد که برای هر شب اقامت، ۳۰ دلار طلب می‌کنند. اما معمولا قیمت‌ هتل های هاوایی به‌طور منظم به‌ازای هر شب اقامت در محدوده‌  ۷۵ تا ۱۰۰ دلار کم و زیاد می‌شود. مکان‌هایی بسیار گران‌تر هم وجود دارند که قیمت‌‌شان به‌ازای هرشب اقامت از ۱۷۵ دلار شروع می‌شود و بسته به مکانی که هستید افزایش می‌یابد. همچنین می‌توان در نقاطی که کمتر گردشگر به خود جذب می‌کنند اتاق‌هایی با تخت دونفره را با ۶۰ دلار به‌ازای هرشب اجاره کرد.

رستوران های هاوایی

سرو غذا در رستوران‌های هاوایی

عکس از وب‌سایت bonappetit.com (عکاس: Mark Kushimi)

از آنجایی که مواد غذایی در این جزایر وارداتی هستند معمولا هزینه‌ مواد غذایی از نقاط اصلی ایالات متحده کمی گرانتر است. شما می‌توانید انتخاب‌های متنوعی را با قیمتی بین ۷ تا ۱۲ دلار پیدا کنید. این انتخاب‌ها شامل ناهار محلی، غذای مکزیکی، انواع ساندویچ و مواردی شبیه این‌هاست. در اوهائو می‌توان غذا‌هایی با رِنج قیمت بین ۵ تا ۱۰ دلار آمریکا پیدا کرد. فست‌فودهایی مثل مک دونالد به‌ازای هر وعده غذا ۶ دلار هزینه در بر دارند(مگر اینکه به فهرست‌تان چیزی اضافه کنید). همچنین رستوران‌های زنجیره‌ای مثل Applebee برای هر وعده غذا بین ۱۰ تا ۱۵ دلار از شما طلب می‌کنند. با این وجود نمونه‌های رسمی‌تر در میان رستوران‌ های هاوایی تنها برای ورود هزینه‌ ۲۰ دلاری را از شما طلب خواهند کرد. ضمنا بوفه‌های غذای زیادی در اطراف جزیره‌ها وجود دارد که یک وعده غذا را با قیمت ۲۵ دلار به گردشگران ارائه می‌دهند.

حمل و نقل عمومی در هاوایی

حمل و نقل عمومی در هاوایی

عکس از وب‌سایت civilbeat.org (عکاس: نامشخص)

بهترین راه برای رفت و آمد در اطراف جزیره کرایه اتومبیل است. اجاره‌ یک روزه وسیله‌ نقلیه‌ای کوچک حدود ۷۰ دلار می‌شود. برای کرایه‌ جیپ باید انتظار پرداخت ۱۰۰ تا ۱۳۰ دلار به‌ازای هر روز را داشته باشید. کرایه‌ تاکسی نیز از ۳ دلار شروع می‌شود و به‌ازای هر مایل (۱.۶ کیلومتر) ۳.۲۰ دلار آمریکا از شما طلب می‌کنند.

صرفه‌ جویی در هزینه‌ های سفر به هاوایی

استفاده‌ از تخفیف‌های مواد غذایی

فروشگاه‌های تخفیفی مثل Cost-U-Less(در جزیره‌ بزرگ و کائوآئی)، Don Quijote(اوهائو ) و Big Save(کائوآئی) که اجناس خود را به قیمت مناسب به فروش می‌رسانند مکان‌هایی عالی برای خرید مواد غذایی مورد نیاز هستند و باعث می‌شوند در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود.

سفر در فصل‌های خلوت

سفر به هاوایی

عکس از Getty Images (عکاس: Superfluous02)

سفر در طی فصل‌هایی که گردشگران کمی روانه‌ این جزایر می‌شوند(اواسط اوریل تا اواسط ژوئن یا اواسط سپتامبر تا اواسط دسامبر) بدون شک باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های اقامت در هاوایی  می‌شود.

پیدا کردن گزینه‌های تخفیفی آنلاین

می‌توانید در سایت‌هایی اجتماعی نظیر ’’Groupon“ و ”Living Social“ گزینه‌های  تخفیف خورده‌ مناسبی را پیدا کنید. همچنین در فرودگاه، بروشور‌های چاپی و دفاتر گردگشری محلی به شما تورهای ارزان قیمت خوبی را پیشنهاد می‌دهند که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

تفریحات و جاهای دیدنی هاوایی

بازدید از جزایر هاوایی

به‌عنوان پیشنهاد ویژه، جزیره‌ بزرگ را مدنظر داشته باشید. هاوایی حدود دوبرابر بزرگ‌تر از مجموع همه‌ جزایر دیگر است و در آن دوتا از بزرگ‌ترین آتش‌فشان‌های کره‌ زمین قرار دارند که سرگرمی‌های زیادی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. همراه با غواصی در اقیانوس از تماشای سفره‌ماهی‌ها لذت ببرید یا در منطقه‌ تاریخی hilo به گشت و گذار مشغول شوید.

جزایر هاوایی

عکس از وب‌سایت escape.com.au (عکاس: نامشخص)

گشت و گذار در پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی در جزیره‌ بزرگ

دو تا از بزرگترین آتشفشان‌های زمین در جزیره‌ بزرگ واقع شده‌اند. یکی از آن‌ها آتشفشان معروف Kilauea است. این پارک ملی مکانی است که بازدید از آن را شدیدا توصیه می‌کنند.

پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی

عکس از وب‌سایت rei.com (عکاس: نامشخص)

تماشای ستاره‌ها در Mauna Kea

جزیره‌ Mauna Kea معروف به کوه سفید، بزرگ‌ترین قله‌ هاوایی است که ۴۲۰۵ متر ارتفاع دارد. در طول این قله، چندین رصدخانه واقع شده است که بزرگترین مجموعه‌ تلسکوپ جهان را در اختیار دارند. هر طور که تصور کنید موقعیتی عالی برای تماشا کردن ستاره‌ها فراهم خواهد بود.

تماشای ستارگان در آسمان شب هاوایی

عکس از وب‌سایت mountain-forecast.com (عکاس: نامشخص)

شرکت در تور‌ هلیکوپترگردی

برای کسانی که دیدن مناظر زیبا از روی زمین راضی‌شان نمی‌کند و دوست دارند هاوایی را از زاویه‌ای دیگر نگاه کنند بهترین راه شرکت در تور هلیکوپترگردی است. البته این تورها تمرکزشان تنها روی یک جزیره و به‌مدت یک ساعت خواهد بود. جزیره‌ اوهائو به‌همراه خلیج لاکپشت و آبشار‌های مقدسش یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط کره‌ زمین است که می‌توانید از بالا به تماشای آن بنشینید.

هلی کوپترگردی در هاوایی

عکس از وب‌سایت bigislandhelicoptertours.com (عکاس: نامشخص)

گشت و گذار در هونولولو و وایکیکی

هونولولو، مکانی فریبنده است که فرهنگ آسیایی با فرهنگ هاوایی ترکیب شده است و در آن نشانه‌هایی از فرهنگ آمریکایی به چشم می‌خورد. در اینجا می‌توانید ترکیبی جالب از زبان‌های مختلف را بشنوید و همچنین غذاهایی بسیار خوشمزه را مزه کنید. تعداد زیادی غذاخوری وجود دارد که نودل‌های ارزان قیمت به‌همراه خوراک ماهی تازه به فروش می‌رسانند. وایکیکی نیز به‌عنوان مرکز گردشگری و اقامتی فراتر از یک محیط برای تعطیلات ظاهر شده است.

نمایی از هونولولو در هاوایی

عکس از وب‌سایت flyshuttlehawaii.com (عکاس: نامشخص)

شرکت در جشن غروب آفتاب کاناپالی

کاناپالی یکی از معدود نقاط مجذوب‌کننده‌ برگزاری جشن‌های مجلل در مائوئی است. در این جشن مراسم رقص سنتی برگزار می‌شود. در طول برگزاری جشن می‌توانید از بوفه‌های سنتی هاوایی که اکثرا غذا را در اجاق‌های زیرزمینی به نام Imu  پخت می‌کنند غذاهای خوشمزه تهیه کنید.

غروب آفتاب در کاناپالی در هاوایی

عکس از وب‌سایت govisithawaii.com (عکاس: نامشخص)

تماشای نهنگ در Lahaina

منطقه‌ Lahaina در گذشته محل صید نهنگ بوده است که اکنون به مرکزی برای فعالیت تجاری تبدیل و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این ناحیه تعداد فراوانی مکان و بنای  تاریخی جالب برای گشت و گذار وجود دارد. همچنین تعدادی رستوران بالکن دار مناسب سپری کردن غروبی دلپذیر از ویژگی‌های آن است. مهم‌تر از همه در ناحیه‌ای کنار مسیر منتهی به Ma’alea نقطه‌ای عالی برای تماشای نهنگ وجود دارد که آن را Papawai Point می‌نامند.

 

تماشای نهنگ‌ها در هاوایی

عکس از وب‌سایت hawaiioceanrafting.com (عکاس: نامشخص)

غواصی در دهانه‌ Maui Molokini

تقریبا از هر کسی بپرسید به شما خواهد گفت که سفرتان به هاوایی بدون غواصی کردن با لوله‌های تنفسی کامل نخواهد شد. تورهای تماشایی اسنورکلینگ یا غواصی با لوله‌ تنفس شامل چند ساعت فعالیت زیر آب، میل کردن ناهار باربیکیو(کباب)، غواصی و ترامپولین آبی است-ترامپولین فنری در ژیمناستیک است که روی آن می‌پرند). مطمئنا لذت دیدن انواع موجودات دریایی به‌همراه شنا کردن وصف ناپذیر خواهد بود.

 

طبیعت هاوایی

عکس از وب‌سایت hawaiiactivities.com (عکاس: نامشخص)

رفتن به Ninini Point

اگر دنبال مکانی آرام و کم جمعیت برای سپری کردن اوقاتتان در تنهایی هستید بهترین جای پیشنهادی در هاوایی منطقه‌ Ninini Point واقع در جزیره‌ کائوآئی است. اساسا در این نقطه دیدی ۳۶۰ درجه یا پانوراما از آسمان و تمام جت‌های موجود در آن که در حال نمایشی باشکوه هستند دارید. همچنین فانوس‌های دریایی با ارتفاع بیش از ۳۰ متر که در این ناحیه قرار دارند مدخل شمالی را به‌سمت خلیج Nawiliwili نشانه گذاری میکنند. ضمنا دسترسی به ساحل از این فانوس‌ها بسیار آسان است.

فانوس دریایی نینینی پونیت در هاوایی

عکس از لونلی پلنت (عکاس: نامشخص)

پیاده روی در تنگه‌ Waimea و ساحل ناپالی، کائوآئی

اگر دنبال این هستید که چرا قسمت غربی جزیره‌ کائوآئی را باغ جزیره (Garden Isle) می‌نامند در طول مسیرهای پیاده‌رویِ که در این ناحیه واقع شده است مشغول قدم زدن شوید. این مسیرها به‌خوبی علامت‌گذاری شده‌اند و مناظر تماشایی و همچنین گیاهان گرمسیری جالبی را از تنگه‌ Waimea و ساحل ناپالی  در دید شما قرار می‌دهند‌.

سواحل هاوایی

عکس از وب‌سایت islanderchris.com (عکاس: نامشخص)

بازدید از بندر پرل

بندر پرل از آن دست نقاطی است که دیدن آن شدیدا توصیه می‌شود. می‌پرسید چرا؟ باید بگوئیم حمله‌ ی ژاپن به نیروی دریایی آمریکا که در سال ۱۹۴۱ رخ داد و این کشور را وارد جنگ جهانی دوم کرد در این مکان اتفاق افتاده است. احتمالا همین دلیل برای بازدید از این بندر کافی خواهد بود. خط ساحلی دوم کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده که بازدیدکنندگان توسط قایق می‌توانند از آن بازدید کنند. تماشای این مکان یک تجربه‌ واقعی خواهد بود.

پرل هاربر در هاوایی

عکس از وب‌سایت hawaiimagazine.com (عکاس: نامشخص)

بازدید از موزه‌ بیشاپ

موزه‌ بیشاپ که در اوهایو قرار دارد، از دیگر جاهای دیدنی هاوایی محسوب می‌شود. این مجموعه یک مؤسسه‌ بزرگ و ویترین فرهنگی برای نمایش آثار و مصنوعات هنری است. این موزه اعتباری در سطح جهانی دارد و به شما اطلاعات زیادی در مورد هاوایی خواهد داد.

موزه بیشاپ هاوایی

عکس از وب‌سایت gohawaii.com (عکاس: نامشخص)

هزینه فعالیت‌های تفریحی 

هزینه‌ غواصی به‌همراه وسایل مورد نیاز برای هر شخص حدود ۱۰۰ تا ۱۲۵ دلار آمریکا می‌شود. تخته‌های موج‌سواری و شنا را نیز به‌ازای ۲۵ دلار برای نصفی از روز می‌توانید اجاره کنید. همچنین قایقرانی و تفریحات زیر آبی با ۷۰ تا ۱۵۰ دلار به‌ازای نیم روز یا تا غروب آفتاب قابل دسترسی هستند‌. هزینه‌ تورهای هلیکوپتر گردی نیز در محدود‌ه‌ ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار نوسان می‌کند. علاوه بر آن می‌توانید در جزیره‌ بزرگ با حدود ۱۰۰ دلار و بالاتر از سرگرمی هیجان‌انگیز زیپ لاین لذت ببرید.

موج‌سواری در هاوایی

عکس از وب‌سایت escape.com.au (عکاس: نامشخص)

نویسنده: علی نظرپور

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map