راهنمای سفر به تورنتو

تورنتو، پرجمعیت‌ترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو است. این شهر پایتخت اقتصادی کانادا و یک شهر جهانی است. سفر به تورنتو با وجود هزاران جاذبه‌ فرهنگی و طبیعی و موزه‌های دیدنی، تجربه‌‌ای فراموش‌نشدنی است که نباید از دست بدهید.

درباره تورنتو بیشتر بخوانید:

معرفی تورنتو

اطلاعات ضروری تورنتو

آب‌ و‌ هوای تورنتو

بهترین زمان سفر به تورنتو

هزینه‌ های سفر به تورنتو

جاهای دیدنی تورنتو

رژیم غذایی در تورنتو

معرفی تورنتو

چشم‌اندازی از تورنتو

عکس از unsplash (عکاس: Berkay Gumustekin)

تورنتو گرچه جذابیت ونکوور و مونترال را ندارد، یک مقصد گردشگری جذاب و فراموش‌نشدنی است. موزه‌های هنری شگفت‌انگیز، غذاهای بومی، بازارهای رنگارنگ، کافه‌ها و رستوران‌های عالی، طبیعت بی‌نظیر و درمجموع هرآنچه که از یک مقصد گردشگری انتظار دارید در تورنتو پیدا می‌شود.

البته تورنتو یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا است با وجود این، جاذبه‌های رایگان و فعالیت‌های تفریحی ارزانی دارد که باعث می‌شود سفر به این شهر، آنقدرها که فکر می‌کنید، گران نباشد. این شهر یکی از چندفرهنگی‌ترین شهرهای دنیا است. شاید باور این نکته برایتان سخت باشد که بیش از ۱۴۰ زبان در این شهر صحبت می‌شود. تخمین می‌زنند که بیش از نیمی از ساکنان تورنتو، بیرون از کانادا به دنیا آمده‌اند.

شهر تورنتو

عکس از unsplash (عکاس: Ayman Hallak)

تورنتو علاوه بر آب و هوای مساعد، شهری پرجنب‌وجوش و سرزنده است. تعدادی از بهترین رستوران‌های دنیا در این شهر قرار دارند. جشنواره‌های رنگارنگ و جذاب در طول سال در تورنتو برپا می‌شوند که نه‌تنها اهالی شهر بلکه گردشگران هم از حضور در آن‌ها لذت می‌برند.

البته زمستان‌های تورنتو به‌سختی می‌گذرد. ولی اگر صبر داشته باشید، بهار و پاییز با آب و هوای مطبوع و مناظر زیبا انتظارتان را می‌کشد. راهنمای سفر به تورنتو شما را با جذابیت‌های سفر به این شهر زیبا آشنا می‌کند.

اطلاعات ضروری تورنتو

اختلاف ساعت با تهران

تورنتو در منطقه زمانی UTC/GMT -5 قرار دارد و ۸ و نیم ساعت از تهران، عقب‌تر است.

زبان رسمی

انگلیسی، فرانسوی

واحد پول

دلار کانادا

نوع برق شهری

برق شهری در کانادا ۱۲۰ ولت و فرکانس استاندار آن ۶۰ هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع A و B است که در ادامه، تصویر آن را مشاهده می‌کنید.

پریز برق a b

عکس از وب‌سایت powerplugsocket.com

شماره‌های اضطراری

۹۱۱

جهت رانندگی

راست

فرودگاه‌های بین‌المللی

فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو

آب‌ و‌ هوای تورنتو

تورنتو دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب است و میانگین دمای هوای سالانه‌ آن ۹ درجه‌ سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سفر به تورنتو

پارک‌های تورنتو

عکس از unsplash (عکاس: James Thomas)

بهترین زمان برای سفر به تورنتو از اواخر آوریل تا مه و سپتامبر تا اکتبر است. فصل شلوغ گردشگری در تورنتو فصل تابستان است. در این فصل رستوران‌های روباز و بازارهای محلی حال و هوای دیگری به شهر می‌دهند اما قیمت اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و پروازها از سایر ماه‌های سال بیشتر است.

هزینه‌ های سفر به تورنتو

هزینه‌ اقامت در هاستل

The Clarence Park تورنتو

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ اقامت در خوابگاه هاستل‌ها از ۲۵ دلار کانادا شروع می‌شود و هزینه‌ اتاق‌های خصوصی از ۵۵ دلار. وای‌فای رایگان یکی از امکانات استاندارد هاستل‌ها است و بعضی از هاستل‌ها صبحانه‌ رایگان هم می‌دهند. این شهر با وجود بزرگی و جمعیت زیاد، هاستل‌های کمی دارد بنابراین باید قبل از سفر، هاستل مورد نظر خود را رزرو کنید به‌خصوص اگر قصد دارید در فصل تابستان به این شهر سفر کنید. فصل تابستان فصل شلوغ گردشگری در تورنتو است در نتیجه اقامتگاه‌ها به سرعت پر می‌شوند. اگر چادر مسافرتی دارید، کمپ‌هایی خارج از شهر برای چادر زدن وجود دارد البته دسترسی آن‌ها ساده نیست. بیشتر این کمپ‌ها در فصل زمستان تعطیل هستند و برای چادر زدن در آن‌ها باید ۲۰ تا ۳۰ دلار کانادا بپردازید.

اقامت در هتل‌های ارزان

Sonder The Elm تورنتو

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

برای هتل‌های ارزان باید شبی ۸۵ دلار به‌ازای اتاق دوتخته در نظر بگیرید ولی انتظار خاصی از یک هتل ارزان نداشته باشید. تا زمانی که حداقل در هتل سه ستاره اقامت نکنید، امکانات خاصی در هتل نخواهید داشت. البته وای‌فای رایگان یکی از امکانات استاندارد همه‌ هتل‌ های تورنتو است.

اگر فصل پاییز یا بهار را برای سفر انتخاب کنید، هزینه‌ هتل‌ها کمتر می‌شود. یکی دیگر از انتخاب‌هایی که دارید پیدا کردن جایی برای اقامت در وب‌سایت Airbnb است. هزینه‌ اقامتگاه‌های اشتراکی این سایت از شبی ۳۰ دلار شروع می‌شود. اگر بخواهید یک خانه یا آپارتمان کامل کرایه کنید، شبی ۷۵ دلار باید بپردازید. در این وب‌سایت‌ هم قیمت‌ها در تابستان بیشتر می‌شود و برای کرایه کردن اتاق باید زودتر اقدام کنید.

میانگین هزینه‌ غذا

اگر قصد دارید خودتان آشپزی کنید بین ۵۰ تا ۹۰ دلار برای خرید مایحتاج غذایی یک هفته باید در نظر بگیرید. اگر بیرون غذا بخورید در یک رستوران عادی برای یک وعده غذا همراه با پیش‌غذا و نوشیدنی باید ۱۹ تا ۲۴ دلار بپردازید. در رستوران‌های بهتر این هزینه از ۳۲ دلار شروع می‌شود. غذاهای ارزان حاضری ۹ دلار قیمت دارند. ارزان‌ترین غذایی که می‌توانید در تورنتو بخورید، هات داگ است که قیمت آن بسته به سوسیسی که انتخاب می‌کنید متفاوت است؛ در حدود ۲/۵ تا ۴ دلار. حتی سوسیس‌های گیاهی هم در تورنتو پیدا می‌شود.

هزینه‌ حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی در تورنتو

عکس از unsplash (عکاس: Marcin Skalij)

کرایه‌ وسایل حمل و نقل عمومی برای بزرگترها ۳/۲۵ دلار و برای دانش‌آموزان ۲ دلار است. بلیط‌های روزانه ۱۲ دلار و بلیط‌های هفتگی ۴۲/۵ دلار و ۳۳ دلار برای دانشجویان و دانش‌آموزان قیمت دارند. هزینه‌ استفاده از سرویس فرودگاه ۱۲ دلار است. البته می‌توانید با وسایل حمل و نقل عمومی هم خودتان را به شهر برسانید ولی باید زمان بیشتری در راه باشید. امکان کرایه‌ دوچرخه در تورنتو وجود دارد ولی خیلی ارزان نیست. روزانه ۲۰ تا ۳۵ دلار برای کرایه‌ دوچرخه باید بپردازید.

میانگین هزینه‌ روزانه‌ پیشنهادی: ۵۵ تا ۶۵ دلار

البته این هزینه در شرایطی است که از وایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید. با رعایت چند نکته، هزینه‌ سفرتان را از این مقدار هم می‌توانید کمتر کنید ولی اگر می‌خواهید سفری سطح بالاتر داشته باشید، هزینه‌های سفرتان بسیار بیشتر می‌شود.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

سفر ارزان به این معنا نیست که مجبورید در هاستل‌های شلوغ با بچه مدرسه‌ای‌ها هم اتاق شوید یا با رژیم ماکارونی و هات داگ سر کنید. بسیاری از افراد می‌کنند که سفر ارزان به‌معنای فدا کردن بسیاری از تجربه‌های جذاب سفر است. در صورتی که این طور نیست و با برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع از هزینه‌ها و ترفندهای مختلف می‌توانید سفری عالی و کم هزینه داشته باشید. حتی در تورنتو، یکی از پربازدیدترین شهرهای کانادا، امکان کم کردن هزینه‌های سفر وجود دارد. در ادامه با چند نکته برای صرفه‌جویی در سفر به تورنتو آشنا می‌شوید.

کارت توریستی بگیرید

اتوبوس‌های گردشگری تورنتو

عکس از unsplash (عکاس: Jeff Smith)

با پراخت ۷۲ دلار می‌توانید کارت City Pass بگیرید که شامل ورودی بعضی از جاذبه‌های مهم مثل باغ وحش، مرکز علمی اونتاریو، برج CN و موزه‌ سلطنتی انتاریو است. اگر قصد دارید به همه‌ این جاذبه‌ها سر بزنید، با دریافت این کارت می‌توانید به میزان قابل‌توجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

در تورهای رایگان شرکت کنید

شرکت Heritage Toronto Walks تورهای رایگانی هر سال از ماه مه تا اکتبر برگزار می‌کند. این تورها روشی عالی برای آشنایی با شهر است و البته نیازی به رزرو کردن آن‌ها نیست.

برای پیدا کردن محل اقامت از سایت Airbnb استفاده کنید

FRONT STREET SUITS تورنتو

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

در این وب‌سایت می‌توانید اقامتگاه‌های ارزانی پیدا کنید که نسبت به هتل‌ها، قیمت‌های بسیار مناسب‌تری دارند. یک اتاق اشتراکی در محله‌ای در مرکز شهر با ۴۰ دلار قابل کرایه کردن است و هزینه‌ کرایه‌ یک آپارتمان یا خانه‌ کامل حدودا ۱۰۰ دلار است.

در فعالیت‌های تفریحی رایگان شرکت کنید

در تورنتو موزه‌های رایگان زیادی وجود دارد که می‌توانید برای سر زدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. حتی جاذبه‌های دیگری هم در این شهر پیدا می‌شوند که هزینه‌ ورودی ندارند و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از حضور در آن‌ها لذت ببرید. اطلاعات لازم در مورد این تفریحات و جاذبه‌ها را از دفاتر توریستی شهر دریافت کنید.

از سرویس‌های اشتراک خودرو استفاده کنید

تورنتوی پاییزی

عکس از unsplash(عکاس: Matthew Henry)

یکی از این سرویس‌ها که اوبر نام دارد. با کمک این سرویس می‌توانید با هزینه‌ کمتری نسبت به تاکسی، در شهر رفت و آمد کنید.

به‌دنبال اقامتگاه‌های جایگزین باشید

بسیاری از افراد برای پیدا کردن محل اقامت خود به موتورهای جست و و رزرو هتل سر می‌زنند. این سایت‌ها سریع و راحت هستند ولی بهترین قیمت‌ها را نمی‌توانید در آنجا پیدا کنید. البته گاهی تخفیف‌های خوبی در نظر می‌گیرند ولی این تخفیف‌ها در روزهای خاصی ارائه می‌شوند که ممکن است با برنامه‌ سفر شما هماهنگ نباشد. سایت‌های دیگری وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید اماکن اقامتی خصوصی را کرایه کنید که قبلا درباره‌ Air BnB توضیح دادیم. یکی دیگر از این سایت‌ها که در کانادا می‌توانید از آن برای پیدا کردن محل اقامت استفاده کنید وب‌سایت Kijiji است. در این سایت می‌توانید اقامتگاهی پیدا کنید که قیمت مناسب‌تری دارد و آشپزخانه هم در اختیار شما می‌گذارد که این برای سفرهای خانوادگی بسیار گزینه‌ خوبی است.

از سفر در تابستان اجتناب کنید

تورنتو در زمستان

عکس از unsplash (عکاس: Daniel Novykov)

اگرچه زمستان‌های کانادا سرد است، از این بابت که می‌توانید هتل و پرواز ارزان پیدا کنید، برای سفر ایدئال است. حتی رستوران‌ های تورنتو هم در این فصل ارزان‌تر هستند. فصل بهار و پاییز هم برای سفر مناسب است. در این فصل، اگرچه قیمت‌ها به‌اندازه‌ زمستان کاهش نمی‌یابد ولی نسبت به فصل تابستان مناسب‌تر است.

مثل اهالی شهر غذا بخورید

غذا در بازار کینگستون تورنتو

عکس از وب‌سایت blogto.com (عکاس: Jesse Milns)

هر شهری، تعدادی رستوران عالی دارد که با وجود کیفیت‌ خوب سرویس‌دهی و غذاها، قیمت‌های مناسبی دارند و معمولا محل رفت و آمد اهالی شهر هستند. در تورنتو هم می‌توانید این رستوران‌های محبوب محلی را پیدا کنید. برای اینکار با یکی از اهالی شهر مشورت کنید.  

در محله‌ چینی‌های تورنتو می‌توانید غذاهای ارزان پیدا کنید. در این محله غذاهای چینی، غذاهای سنتی ویتنامی، دیم سام و سایر غذاهای ارزان و خیابانی به فروش می‌رسد.

بازار Kensington یک انتخاب عالی دیگر برای پیدا کردن غذای ارزان از گوشه و کنار دنیا است. درمجموع پیدا کردن غذای خوب و ارزان در تورنتو بسیار راحت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

جاهای دیدنی تورنتو

چشم‌اندازی شبانه از خیابان‌های تورنتو

عکس از unsplash (عکاس: Ferdinand Stöhr)

تورنتو، مرکز استان اونتاریو، بزرگترین شهر کانادا است. این شهر، ترکیبی فوق‌العاده از جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها و گالری‌های مشهور در سطح دنیا، برج مشهور CN و جزیار زیبای تورنتو است. منطقه‌ تفریحی Entertainment District میزبان برترین اجراهای هنری و کنسرت‌های موسیقی است و محله‌ تاریخی Distillery District یکی دیگر از محله‌های محبوب شهر برای گردشگران است. گشت و گذار در مرکز شهر، بسیار راحت است و جاذبه‌های گردشگری در چند قدمی از هم قرار دارند و خطوط مترو تقریبا بیشتر مناطق شهر را پوشش می‌دهند.

در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی تورنتو آشنا می‌شویم.

برج CN

دیدنی های تورنتو

این بنای نمادین و مشهور تورنتو، یک برج ۵۵۳ متری و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است که حتما باید ببینید. برج، مشرف به منطقه‌ مرکزی شهر قرار دارد و آن را تقریبا از همه‌ مناطق شهر می‌توانید ببینید. گردشگران می‌توانند پایین برج از تماشای شکوه و بزرگی آن لذت ببرند یا با تورهای بازدید از داخل آن، به سکوهای بازدید و رستوران‌های فوق‌العاده در طبقات بالا سر بزنند و از آنجا چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از شهر و دریاچه‌ اونتاریو را ببینند. برج CN بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۶ ساخته شده است و در زمان خود بلندترین بنای مستقل (بدون حمایت بناهای دیگر) در دنیا بود. البته مدت‌های طولانی است که این رکورد خود را از دست داده است.

بلندترین سکوی بازدید این برج یعنی اسکای پاد (Sky Pod)، در ارتفاع ۴۴۷ متری از زمین قرار دارد و در روزهای صاف و بدون آلودگی، چشم‌انداز آن تا آبشار نیاگارا و ایالت نیویورک ادامه می‌یابد. برای اینکه به این نقطه برسید باید دو آسانسور سوار شوید. پایین‌تر از این سکو، در ارتفاع ۳۴۶ متری، سکوی بازدید لوک‌اوت قرار دارد جایی که رستوران Horizons در آن واقع شده است. در طبقه‌ پایین بخشی به نام «کف شیشه‌ای» وجود دارد که از آنجا می‌توانید روی یک سطح شیشه‌ای پا بگذارید و زیر پاهای خود را از آن ارتفاع تماشا کنید.

برج سی ان تورنتو

عکس از unsplash (عکاس: Warren Wong)

اگر از علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی هستید بخشی به نام «اج واک» در این برج وجود دارد که در آن می‌توانید بدون گرفتن جایی، در لبه‌ای به عرض یک و نیم متر دور ساختمان دور بزنید. این قسمت در ارتفاع ۳۶۵ متری قرار دارد. البته شرکت‌کنندگان در این ماجراجویی با هارنس و طناب‌های ایمنی، حمایت می‌شوند.

یک رستوران گردان ۳۶۰ درجه در ازتفاع ۳۵۱ متری وجود دارد که در آن می‌توانید بهترین غذاها را نوش جان کنید و از تماشای بهترین چشم‌اندازهای اونتاریو، لذت ببرید. این رستوران برای وعده‌های ناهار و شام باز است و کسانی که در این رستوران غذا می‌خورند، دسترسی به بخش‌های «لوک اوت» و «گلس فلور» دارند.

سر زدن به این برج مزایای دیگری هم دارد. درست در مرکز شهر قرار می‌گیرید و از آنجا می‌توانید به بسیاری از جاذبه‌های تورنتو به‌راحتی دسترسی داشته باشید.

موزه سلطنتی انتاریو

دیدنی های تورنتو

موزه ی سلطنتی انتاریو که به‌طور خلاصه آن را با نام ROM می‌شناسند یکی از مهم‌ترین موزه‌های کانادا است که به خاطر آثار ارزشمندی که دارد، در سطح بین‌المللی مشهور است. مجموعه‌های شگفت‌انگیزی در این موزه نگهداری می‌شود و نمایشگاه‌های فوق‌العاده‌ای از سراسر دنیا دارد. با گسترش موزه، بخش‌های جدیدی به ساختمان قدیمی آن اضافه شده است. آثار به نمایش درآمده در این موزه که بیش از ۶ میلیون اثر است، دوره‌های مختلف تاریخی را از سراسر دنیا در بر می‌گیرند. این موزه دارای آثار بسیاری از ایران است. بیشترین بخش آثار ایرانی در موزه سلطنتی اونتاریو به سفال اختصاص دارد. این آثار سفالین توجه پژوهشگران سفال را هم به خود جلب کرده‌اند. در سال ۲۰۱۳ کتاب نفیسی نیز درباره‌ این آثار توسط انتشارات بریل با همکاری موزه سلطنتی اونتاریو به زبان انگلیسی به چاپ رسیده است.

مجموعه‌ ورزشی Rogers Centre

استادیوم راجرز سنتر تورنتو

عکس از وب‌سایت blogto.com (عکاس: نامشخص)

این مرکز در مجاورت برج CN قرار دارد و یک مجموعه‌ ورزشی گنبددار است که طراحی منحصربه‌فرد آن توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. این ابرسازه، در سال ۱۹۸۹ تکمیل شده است. این مجموعه می‌تواند از هزاران تماشاچی برای انواع مسابقات ورزشی میزبانی کند. زمین‌های بیس‌بال و فوتبال دارد و کنسرت‌های موسیقی راک و پاپ هم در آن برگزار می‌شود. یک تور یک ساعته‌ بازدید از این مرکز برگزار می‌شود که بازدیدکنندگان را با قسمت‌های مختلف و امکانات این مجموعه آشنا می‌کند.

گالری هنر انتاریو

گالری هنر انتاریو

عکس از وب‌سایت artnews.com (عکاس: Micheal Snow)

این گالری هنری مشهور که به‌طور خلاصه آن را AGO می‌نامند، در یک بنای مدرن در بخش غربی مرکز شهر قرار دارد. در طول سال، نمایشگاه‌های موفقی زیادی در این گالری برگزار می‌شود. مجموعه‌های ارزشمندی از آثار هنری از مناطق مختلف دنیا در این نگارخانه به نمایش درآمده است.

کاسا لوما (Casa Loma)

دیدنی های تورنتو

این بنای دیدنی که در یک موقعیت مکانی عالی قرار گرفته، یادبودی از یک قلعه‌ قدیمی قرون‌وسطایی است. این قلعه توسط یک مولتی میلیونر کانادایی به نام سر هنری پلات ساخته شده است. او از اولین افرادی بود که به موقعیت فوق‌العاده‌ آبشار نیاگارا برای کسب درآمد پی برد. این خانه که بیش از ۱۰۰ اتاق و سی و شش حمام دارد، امروزه به یک موزه تبدیل شده است. گردشگران با گشت و گذار در این خانه، دوران شکوه و برتری شهر را در زمان‌های دور خواهند دید.

باغ وحش تورنتو

دیدنی های تورنتو

باغ وحش بزرگ تورنتو، با مجموعه‌ متشکل از چندین هزار جاندار مختلف، در کنار رد ریور در چند کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این موزه، بخش مربوط به پانداها است که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است. این باغ وحش به چندین بخش مختلف تقسیم شده است که هرکدام از آن‌ها معرف بخش‌های وسیعی از کره‌ زمین است. مثلا بخش آمریکای شمالی که با وجود خرس گریزلی یکی از منحصربه‌فردترین بخش‌های موزه را تشکیل می‌دهد. از دیگر بخش‌های جالب توجه این باغ وحش می‌توان به دیواره‌ بزرگ مرجانی و ساوانای آفریقا اشاره کرد.

بازار سنت لارنس

دیدنی های تورنتو

بازار سنت لارنس میزبان تعداد زیادی فروشنده است که محصولات متنوعی از جمله میوه و سبزی و غذا، گل و سایر اقلام خاص را عرضه می‌کنند. سنت لارنس هال (St. Lawrence Hall) در سال ۱۸۵۰ در تورنتو ساخته شد و به‌عنوان یک مکان ملاقات عمومی و تالار کنسرت مورد استفاده قرار می‌گرفت. این تالار در سال ۱۹۶۷ بازسازی شد و بسیاری از جذابیت قدیمی خود را حفظ کرد. این بنا، فضایی خاص دارد و به خاطر بازار و فیلم‌برداری‌هایی که برای سریال‌های و فیلم‌های سینمایی گهگاهی در آن انجام می‌شود، بسیار محبوب وپرطرفدار است. فضای داخلی آن دارای یک پلکان بزرگ است و چلچراغ‌هایی دیدنی دارد.

منطقه‌ Entertainment District

Entertainment District در تورنتو

عکس از وب‌سایت livabl.com (عکاس: نامشخص)

این منطقه از شهر، شب‌ها حال و هوای دیگری پیدا می‌کند. برای دیدن بهترین آثار تئاتر و آخرین نمایش‌ها و اجراهای موسیقی و کنسرت‌ها و سایر هنرهای نمایشی، بسیاری از اهالی شهر و گردشگران به این منطقه سر می‌زنند. انواع مختلف رستوران در این منطقه پیدا می‌شود که غذاهایی از سراسر دنیا را سرو می‌کنند. هتل، فروشگاه و مکان‌هایی برای دورهمی و گردهمایی‌های اجتماعی در این منطقه میزبان جوانان و سایر اقشار جامعه است. مهم‌ترین مرکز فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی این منطقه در خیابان King Street قرار دارند.

آکواریوم Ripley کانادا

آکواریوم ریپلی تورنتو

عکس از وب‌سایت carp.ca (عکاس: نامشخص)

یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو، آکواریوم Ripley's است که در نزدیکی برج سی‌ان قرار دارد. این آکواریوم شگفت‌انگیز و دیدنی، انواع موجودات دریایی را در تونل‌های بزرگ و مخازن وسیعی به نمایش گذاشته است. بازدیدکنندگان می‌توانند زندگی در اعماق اقیانوس را در این تونل‌های شگفت‌انگیز از نزدیک تماشا کنند. بازدید از این آکواریوم تجربه‌ای جذاب و منحصربه‌فرد برای همه‌ افراد از سنین مختلف است. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این مجموعه، نمایش جذاب ستاره‌های دریایی است که این بخش به زیبایی تمام با نورهای رنگی، نورپردازی شده است.

تالار شهر

دیدنی های تورنتو

این بنا مشرف به میدان وسیع ناتان فیلیپس قرار دارد؛ میدانی که دارای یک تندیس برنزی بزرگ است. معمار مستعد و مشهور فنلاندی Viljo Revell، این بنا را طراحی کرده و در سال ۱۹۶۵ ساخته است. این بنا از دو بلاک طاقی شکل تشکیل شده که هرکدام ۲۰ و ۲۷ طبقه دارند. درمجموع، این میدان و نواحی اطراف آن، برای تعطیلات کریسمس به زیبایی تزیین می‌شود.

مرکز خرید Eaton Center

مرکز خرید ایتون سنتر تورنتو

عکس از tripadvisor (عکاس: نامشخص)

این مرکز خرید بزرگ در انتهای شمالی منطقه‌ تجاری مرکزی شهر قرار دارد و یک ایستگاه متروی اختصاصی دارد. این مجموعه‌ تجاری فوق مدرن، در چندین بنا واقع شده و دائما در حال گسترش و بازسازی است. کسانی که برای اولین بار به این مجموعه سر می‌زنند، به‌راحتی در میان انبوه فروشگاه‌ها و دپارتمان‌استورها، راه خود را گم می‌کنند. علاوه بر فروشگاه، این مجموعه‌ بزرگ دارای تعداد زیادی رستوران و کافه‌تریا است. دپارتمان استور اصلی Eaton در تورنتو در سال ۱۸۶۹ افتتاح شده بود و امروزه به یکی از بزرگترین مراکز تجاری کانادا تبدیل شده است.

منطقه‌ تاریخی Distillery

دیدنی های تورنتو

این منطقه، یک محدوده‌ تاریخی بازسازی شده است که امروزه به‌عنوان یک منطقه‌ تجاری و تفریحی و خرید مدرن شناخته می‌شود. بوتیک‌های جذاب، گالری‌های دیدنی و رستوران‌های متعددی در این منطقه میزبان هزاران گردشگر و اهالی شهر است. رویدادهای تفریحی و فرهنگی و هنرهای اجرایی متعددی در طول سال در این منطقه برپا می‌شود. برای سر زدن به این منطقه، غروب بهترین زمان است. زمانی که اوج شور و هیجان در خیابان‌ها و مراکز خرید، حال و هوایتان را عوض می‌کند.

های پارک (High Park)

های پارک در تورنتو

عکس از وب‌سایت nl.hotels.com (عکاس: نامشخص)

های پارک یک فضای سبز بزرگ است که باغ‌های زیبا و متفاوتی دارد. پل‌های طبیعی، رودخانه‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و طبیعت زیبا، از جاذبه‌های مهم این فضای سبز بزرگ و دیدنی است. استخرهایی برای شنا و قایق‌سواری در این پارک در نظر گرفته شده است. زمین بازی مخصوص کودکان، مناطق مشخص شده برای کمپ و پیک نیک و تور گشت و گذار در پارک از دیگر جاذبه‌های آن است.  این فضا، ملک شخصی بوده که بعدها در اختیار شهر تورنتو برای استفاده‌ عمومی قرار گرفته است. هر سال، تئاترهای روباز در ماه‌های ژوئیه و اوت در این پارک برگزار می‌شود که طرفداران زیادی دارد.

مرکز علمی انتاریو

مرکز علمی انتاریو

عکس از وب‌سایت toronto.citynews.ca (عکاس: نامشخص)

مرکز علمی انتاریو یکی از جاذبه‌های خانوادگی شهر است که نمایشگاه‌های جذاب و متعددی برای سرگرمی بزرگترها و بچه‌ها دارد. این مرکز در مکانی مشرف به دره‌ Don، در ده کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد. معماری به نام ریموند موریاما این بنای مدرن را طراحی کرده است؛ بنایی که ساخت آن در سال ۱۹۶۹ به پایان رسید. بازدیدکنندگان این مرکز، از نزدیک، با جدیدترین پیشرفت‌های فناوری، بیولوژی، فیزیک، سفر فضایی و سایر علوم روز آشنا می‌شوند. تمرکز اصلی این مرکز بر مشارکت بازدیدکنندگان در نمایشگاه‌های تعاملی است و تجهیزات و امکانات کاملی دارد که بازدید از آن به‌خصوص اگر همراه بچه‌ها سفر می‌کنید، خالی از لطف نیست.

جزایر تورنتو

جزیره‌های تورنتو

عکس از وب‌سایت trca.ca (عکاس: نامشخص)

اگر می‌خواهید تفریحی لذت‌بخش را در تورنتو تجربه کنید، از طریق ایستگاه فرابر Queen's Quay به جزایر تورنتو بروید که در یک کیلومتری از ساحل  قرار گرفته‌اند. در این جزایر دیدنی فرصت‌های زیادی برای انواع تفریحات وجود دارد. از مسیرهای زیبای پیاده‌روی گرفته تا امکانات قایق‌سواری، شنا و سایر فعالیت‌های تفریحی فضای باز. تفرجگاه‌های ساحلی و خانه‌های ییلاقی زیادی در این جزایر وجود دارد. در فصل تابستان، رویدادهای فرهنگی و تفریحی زیادی در فضای باز در این جزیره‌ها برگزار می‌شود. منظره‌ زیبایی از افق شهری تورنتو را از این جزیره‌ها می‌توانید تماشا کنید و لذت ببرید. شهربازی Centreville در جزیره‌ مرکزی قرار گرفته است و بازی‌های متنوع و هیجان‌انگیزی برای بچه‌ها دارد. سرویس فرابر جزایر تورنتو از اسکله‌ Queen's Quay حرکت می‌کنند و برای همه‌ این جزیره‌ها سرویس رفت و برگشت وجود دارد.

سفرهای روزانه از مبدا تورنتو

قایق‌های تفریحی در تورنتو

عکس از unsplash (عکاس: Eugene Aikimov)

تورنتو در یک موقعیت جغرافیایی عالی در جنوب انتاریو قرار گرفته است. به همین دلیل با طی کردن فواصل کوتاه ۲ تا ۳ ساعته می‌توانید خود را به مناطق اطراف تورنتو برسانید و جاذبه‌های فراوانی را بازدید کنید. در واقع در سفر تورنتو محبور نیستید خودتان را به همان محیط اطرافتان محدود کنید و می‌توانید برای سر زدن به شهربازی‌ها، مراکز خرید، فستیوال‌ها و هزاران جاذبه‌ای که در اطراف تورنتو وجود دارد برنامه‌ریزی کنید. به‌خصوص در فصل تابستان که می‌توانید به جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای چون آبشار نیاگارا و بلو مانتین از طریق تورنتو دسترسی پیدا کنید. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری اطراف تورنتو آشنا می‌شویم. در صورتی که زمان کافی در اختیار دارید می‌توانید برای سفر به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید و از حضورتان در تورنتو نهایت استفاده را ببرید.

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

عکس از unsplash (عکاس: George Howden)

یکی از مشهورترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی کانادا، آبشار نیاگارا است که با ماشین کمتر از ۲ ساعت از تورنتو فاصله دارد. برای بسیاری از گردشگرانی که به کانادا و تورنتو سفر می‌کنند، بازدید از این آبشار شگفت‌آور، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر است. این پدیده‌ باشکوه از زمان اکتشافش در دهه‌ ۱۶۰۰ تابه‌حال، همواره بازدیدکنندگان را به شگفتی و تحسین واداشته است. امروزه روش‌های زیادی برای بازدید از این آبشار دیدنی وجود دارد؛ تورهای قایق‌سواری برای گشت و گذار در انتهای آبشار و گشت و گذار در تونل‌های پشت آبشار. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها، برج Skylon است که از آنجا می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از آبشار را زیر پای خود تماشا کنید.

چشم‌اندازی از آبشار نیاگارا

عکس از unsplash (عکاس: Zhang Zhang)

آبشار نیاگارا را به‌عنوان یک سفر کوتاه روزانه از تورنتو به هیچ عنوان نباید از دست بدهید.

برای سفر به این منطقه، تورهای زیادی از تورنتو برپا می‌شود که معمولا شامل بازدید از آبشار و گشت و گذار در شهر Niagara-on-the-Lake است. بعضی از تورها شبانه برگزار می‌شوند و در طی آن‌ها می‌توانید آبشار را با نورپردازی‌های خیره‌کننده در تاریکی شب تماشا کنید. بعضی از این تورها شامل اقامت شبانه هستند و بعضی از آن‌ها بعد از تاریک شدن کامل هوا، مسافران را به مبدا بر می‌گردانند.

نیاگارا آن د لیک (Niagara-on-the-Lake)

نیاگارا آن د لیک در کانادا

عکس از unsplash (عکاس: Dalma Dioszegi)

این شهر توریستی جذاب زمانی مرکز Upper Canada بوده و یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در جنوب انتاریو است. قدمت همه‌ سازه‌های این شهر به قرن هجدهم برمی‌گردد و به‌دنبال جنگ سال ۱۸۱۲ ساخته شده‌اند. بناهای جدیدتر هم با طراحی‌های قدیمی ساخته می‌شوند تا با سایر بناها هماهنگی داشته باشند. این شهر یکی از سایت‌های تاریخی ملی در کانادا است و با وجود اینکه کوچک است، پر از گردشگر و تفریحات و جاذبه‌های فراوان است. از امکانات اسب‌سواری گرفته تا فروشگاه‌های سوغات و یک خیابان اصلی دارد که در فصل‌های مختلف سال، به زیبایی تزیین می‌شود. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر، هتل تاریخی پرنس آو ولز است.

آسمان شب در نیاگارا آن د لیک

عکس از unsplash‌ (عکاس: Kaleb Dortono)

این شهر فقط بیست دقیقه تا آبشار نیاگارا و یک ساعت تا تورنتو فاصله دارد و معمولا تورهای بازدید از آن همراه با بازدید از آبشار است. اگر از طرفداران فعالیت‌های بدنی در فضای باز هستید، مسیرهای پیاده‌روی زیادی در این شهر وجود دارد. دوچرخه‌سواری در ماه‌های گرم سال، یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب این شهر است.

این شهر در تمام فصول سال زیبایی خاص خود را دارد ولی در فصل پاییز با هزاران رنگ زیبا و گرم پاییزی، حال و هوای دیگری پیدا می‌کند. از بهار تا پاییز فستیوال سالانه‌ شاو برگزار می‌شود که بیش از ۵۰ سال سابقه دارد. در جریان این فستیوال، نمایشنامه‌های جرج برنارد شاو برگزار می‌شود.

پارک ایالتی Algonquin

پارک الگون کویین در کانادا

عکس از unsplash (عکاس: Amanda Frank)

اگر می‌خواهید در طبیعت بگردید و از جاذبه‌ها و شلوغی شهر فاصله بگیرید، این پارک مکان مناسبی برای تفریح است. دریاچه‌ها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها با امکانات قایق‌سواری و سایر تفریحات مرتبط با طبیعت، دوستداران طبیعت را به سوی این پارک می‌کشاند. تنوع حیات وحش این پارک بی‌نظیر است و حین پیاده روی و قایق‌سواری با بسیاری از گونه‌های جانوری ساکن در پارک، روبه‌رو خواهید شد. یکی از برنامه‌های این پارک زوزه‌ گرگ نام دارد که پنجشنبه‌شب‌ها در ماه‌های اوت و اوایل سپتامبر برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این رویداد تعاملی حیات وحش، به پارک می‌روند و زوزه گرگ‌ها را تقلید می‌کنند تا صدای زوزه‌ گرگ‌ها را بشنوند! این رویداد تقریبا سه ساعت طول می‌کشد و هزاران نفر برای انجام این کار به پارک می‌روند.

این پارک در تمام طول سال باز است و هر فصلی از سال، جاذبه‌های خاصی دارد. با کمتر از سه ساعت رانندگی از تورنتو به این پارک می‌رسید. مکان‌های متعددی برای کمپ و اقامت در پارک در نظر گفته شده است.

بلو مانتین

فضای بلو مانتین در کانادا

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

پیست اسکی بلومانتین در تمام طول سال، یک مقصد عالی برای سفر کوتاه از تورنتو است. این پیست در شمال غربی تورنتو قرار دارد و ۲ و نیم ساعت با شهر فاصله دارد. این مجموعه‌ توریستی در تمام طول سال میزبان خانواده‌هایی است که برای تفریح در طبیعت، اسکی، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی به این منطقه و دهکده‌ بلومانتین سر می‌زنند.

این دهکده در فصل تابستان بسیار شلوغ می‌شود. رستوران‌های عالی، فروشگاه‌های جذاب و رویدادهای فرهنگ و هنری زیادی دارد و جاذبه‌های تفریحی جذابی مثل دوچرخه‌سواری کوهستان، زیپ‌لاین و کوهنوردی از دیگر دلایل محبوبیت این منطقه است.

اسکی در بلو مانتین

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

در نزدیکی همین منطقه شهری به نام کالینگ‌وود قرار دارد که یکی دیگر از مقصدهای محبوب تابستانی در کانادا است. این شهر هم میزبان رویدادها و فستیوال‌های جذابی است که از میان انها می‌توان به فستیوال سالانه‌ الویس اشاره کرد. رستوران‌های عالی، مسیرهای جذاب دوچرخه‌سواری و پیاده‌گردی و سایر امکانات تفریحی، در این شهر میزبان گردشگران و اهالی تورنتو است.

فستیوال استراتفورد (Stratford)

فستیوال استراتفورد کانادا

عکس از وب‌سایت stahome.org (عکاس: نامشخص)

یکی از مشهورترین رویدادهای فرهنگی انتاریو، فستیوال استراتفورد است که در تجلیل از هنر تئاتر هر سال از ماه مه تا اکتبر برگزار می‌شود. در جریان این فستیوال، نمایش‌های متعددی در سالن‌های مختلف در سراسر شهر برگزار می‌شود. مهم‌ترین نمایشنامه‌های اجرا شده، نمایشنامه‌های شکسپیر هستند ولی نمایش‌های مختلف معاصر و کلاسیک هم برگزار می‌شود. این سنت و فستیوال تابستانی بیش از ۵۰ سال است که رواج دارد.

استراتفورد، حدودا یک ساعت و نیم با ماشین از تورنتو فاصله دارد و در منطقه‌ای سرسبز و زیبا احاطه شده با مزارع بزرگ قرار گرفته است. بیشتر مردم علاوه بر این فستیوال برای لذت بردن از مناظر طبیعی، محیط آرام و مهمان‌خانه‌های کوچک و جذاب این شهر، به استراتفورد سفر می‌کنند. بخش مرکزی شهر، ساختمان‌های قدیمی و فروشگاه‌های جذابی دارد و در رستوران‌های بی‌نظیر آن می‌توانید تفریح خود را با خوردن غذای لذیذ محلی کامل کنید.

واندرلند کانادا

واندرلند کانادا

عکس از canadaswonderland/narcity.com (عکاس: نامشخص)

واندرلند کانادا یکی از مهم‌ترین پارک‌ها و شهربازی‌های این کشور فقط یک ساعت از مرکز شهر تورنتو فاصله دارد. بهترین ترن‌های هوایی کانادا در این شهر بازی قرار دارند. هزاران وسیله‌ تفریحی جذاب، غرفه‌های اسنک و غذا و شور و شوقی که در گوشه و کنار این شهربازی وجود دارد، بهانه‌ خوبی برای سر زدن به آن است. در روزهای گرم، تفریحات آبی مثل سرسره‌های آبی و استخر موج میزبان گردشگران است. این مجموعه‌ تفریحی فقط از بهار تا پاییز فعالیت می‌کند و زمستان‌ها تعطیل است. بچه‌ها کل زمستان را منتظر می‌مانند تا این مجموعه دوباره فعالیت خود را شروع کند. به همین دلیل همیشه شلوغ است و هیجان و حال و هوای خاصی دارد. خانواده‌ها از سراسر انتاریو برای تفریح در واندرلند به این مکان می‌آیند.

شهر Gravenhurst و تور کروز در دریاچه‌ Muskoka

دریاچه موسکوکا در کانادا

عکس از unsplash (عکاس: Yulia Matvienko)

شهر Gravenhurst در سواحل دریاچه‌ Muskoka قرار دارد. این دریاچه‌ مشهور با کلبه‌های ساحلی تابستانی که متعلق به تعدادی از ستاره‌های سرشناس دنیای سینما است، فرصتی عالی برای لذت بردن از طبیعت زیبای انتاریو است. تورهایی در این دریاچه برای تماشای مناظر زیبای اطراف آن برگزار می‌شود که بین ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشند. قیمت تورها بسته به خدماتی که ارائه می‌کنند، متفاوت است.

شهر Gravenhurst، دارای خیابان‌های قدیمی و زیبا و فروشگاه‌ها و رستوران‌های عالی است. در کنار دریاچه می‌توانید یکی از رستوران‌ها را انتخاب کنید و هم‌زمان با لذت بردن از منظره‌های زیبا، یک وعده غذای لذیذ بخورید. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی هستید، مسیرهای پیاده‌گردی و کوهنوردی و همین طور مسیرهای دوچرخه‌سواری زیادی در شهر و اطراف آن برای لذت بردن از جنگل‌ها و طبیعت اطراف وجود دارد. این شهر دو ساعت از تورنتو فاصله دارد.

مارینلند (Marineland)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تابستانی این منطقه، شهربازی مارینلند در نزدیکی آبشار نیاگارا است که دو ساعت با تورنتو فاصله دارد. این پارک که مکان ایده‌آلی برای یک تفریح جذاب خانوادگی است، جاذبه‌های تفریحی و بازی‌های هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ای دارد. این پارک از اواسط ماه مه تا اواسط اکتبر فعال است و البته در پاییز و بهار، ساعت کار آن، کمتر می‌شود.

روستای سنت ژاکوب (St. Jacob)

روستای سنت ژاکوب کانادا

عکس از وب‌سایت woolwich.ca (عکاس: نامشخص)

این دهکده در غرب تورنتو قرار گرفته و دو ساعت با این شهر فاصله دارد. مشهورترین جاذبه‌ این دهکده، بازار کشاورزان است که در تمام طول سال برپا می‌شود و کشاورزان محلی، محصولات خود را مستقیم به مشتریان عرضه می‌کنند. البته این بازار، محصولاتی فراتر از میوه و سبزی دارد و در آن می‌توانید انواع صنایع دستی و آثار هنری و غذاهای محلی آماده را خریداری کنید. فودکورت این بازار پر از انواع غذاهای سنتی است. با توجه به فصل، بیرون از بازار هم غرفه‌هایی تشکیل می‌شود که محصولات فصلی و کالاهایی مثل لباس و سایر لوازم مرتبط را می‌فروشند. در روستا هم فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که صنایع دستی، زیورآلات دست‌ساز، لباس، وسایل منزل و سایر اجناس کادویی را عرضه می‌کنند. اوت لت St. Jacob جایی برای عرضه‌ محصولا برندهای برتر دنیا در زمینه‌ مد و لوازم منزل با قیمت‌های مناسب است.

سافاری شیر آفریقایی

سافاری شیر آفریقایی در کانادا

عکس از وب‌سایت lionsafari.com (عکاس: نامشخص)

در غرب تورنتو با یک ساعت رانندگی به پارکی می‌رسید که در آن با ماشین خودتان می‌توانید به گشت و گذار بپردازید و منتظر دیدن جانداران مختلف حیات وحش از جمله شیرهای آفریقایی باشید. اینجا البته زیستگاه طبیعی جانداران نیست ولی به‌شکل باغ وحش فعالیت نمی‌کند. فرصتی عالی برای نزدیک شدن به حیات وحش است. علاوه بر شیر حیواناتی مثل فیل، زرافه، کرگدن، چیتا و گورخر در این پارک نگهداری می‌شوند.

رژیم غذایی در تورنتو

انواع غذا در تورنتو

عکس از وب‌سایت thrillist.com (عکاس: نامشخص)

آشپزی تورنتو دقیقا نمادی از ویژگی‌های مهم این شهر است؛ وسعت و تنوع فرهنگی. هرکدام از مناطق تورنتو، به گروه قومی خاص و در نتیجه آشپزی خاصی تعلق یافته است. مثلا در محله‌ چینی‌ها می‌توانید غذاهای ویتنامی و چینی را به‌راحتی پیدا کنید. به همین ترتیب محله‌های مختلف در تورنتو، غذاهایی از سراسر دنیا را برای فروش عرضه می‌کنند.

علاوه بر غذاها و آشپزی‌های بومی، تورنتو میزبان تعدادی از بهترین و لوکس‌ترین رستوران‌های مستقل و زنجیره‌ای است که بهترین و باکیفیت‌ترین غذاهای دنیا را در محیطی دلنشین و جذاب با دکوراسیون‌های مدرن و مجلل سرو می‌کنند.

در ادامه، با تعدادی از غذاهای محلی تورنتو آشنا می‌شویم.

پوتین (Poutine)

پوتین، از غذاهای کانادا

عکس از وب‌سایت finedininglovers.com/iStock (عکاس: نامشخص)

این غذا اصالتا متعلق به کبک است و به مرور زمان در همه‌ شهرهای کانادا گسترش یافته است. برای تهیه‌ آن سیب‌زمینی سرخ کرده، پنیر و سس مخصوص استفاده می‌شود. این سس مخصوص سس گریوی نام دارد. نوعی سس است که از عصاره‌ خارج شده از گوشت در حال پخت تهیه ‌می‌شود.

غذاهای کانادایی کمی هستند که در سراسر دنیا مشهور باشند و پوتین یکی از آن‌ها است. مدل کلاسیک و ساده‌ این غذا به‌تنهایی بسیار لذیذ است ولی گاهی تاپینگ‌های مختلفی مثل بیکن و گوشت دودی به آن اضافه می‌کنند. علاوه بر اینکه همه جا به‌راحتی پیدا می‌شود، ارزان است و برای خوردن آن مجبور نیستید هزینه‌های زیادی بپردازید.

تارت کره‌ای

تارت کره‌ای

عکس از وب‌سایت nytimes.com (عکاس: An Rong Xu)

این تارت لذیذ یکی از مهم‌ترین دسرهای کانادایی است که با کراستی ترد و لذیذ و مغزی خامه‌ای از کره، شکر، تخم‌مرغ و سایر مواد افزودنی به دلخواه، تهیه می‌شود. این دسر ظاهری ساده دارد ولی بسیار لذیذ است. بهترین تارت کره‌ای دنیا را در کانادا می‌توانید امتحان کنید ولی امروزه در بسیاری از کشورها این تارت به‌شکل‌های مختلف تهیه می‌شود.

دسر Nanaimo Bars

این دسر سه لایه‌ لذیذ با انواع مغزها، آیسینگ کره‌ای با طعم وانیل و شکلات آب شده تهیه می‌شود. مشخص نیست که این دسر اولین بار کجا و چه زمانی ابداع شده است.

نان Bannock

نان بانوک

عکس از وب‌سایت moonandspoonandyum.com (عکاس: نامشخص)

این نان لذیذ و همه‌کاره، نوعی نان ساده است که در زمان‌های قدیم، یکی از اصلی‌ترین اجزای رژیم غذایی کانادایی بود. در دنیای امروزه، این نان تنوع زیادی پیدا کرده و مدل‌های مختلف آن در نانوایی‌ها تهیه می‌شود. به‌خصوص در سال‌های اخیر بسیار بین مردم محبوب شده است و حتی در رستوران‌های سایر شهرها و کشورهای دنیا هم می‌توانید آن را پیدا کنید.

رول لابستر نوا اسکوشیا

رول لابستر نوا اسکوشیا

عکس از وب‌سایت jodijack.com (عکاس: نامشخص)

کانادا کشوری بزرگ است و به سواحل زیادی دسترسی دارد. در نتیجه تعجبی ندارد که غذاهای دریایی به‌وفور در شهرهای این کشور پیدا می‌شوند و انواع غذاهای لذیذ با آن‌ها تهیه می‌شود. مثلا سالمون دودی یکی از این غذاها است. رول لابستر از دیگر غذاهای محبوب کانادایی است که در تورنتو می‌توانید آن را در رستوران‌های مختلف، امتحان کنید.

بیگل

بیگل یکی دیگر از خوراکی‌های شناخته شده‌ کانادا است. این بیگل‌های کانادایی را معمولا در تنور می‌پزند و روی آن دانه‌ خشخاش یا کنجد می‌ریزند. بیگل هم تنوع زیادی دارد و با طعم‌های مختلف تهیه می‌شود.

پای توتین سسکتون (Saskatoon berry)

پای ساسکاتون بری

عکس از وب‌سایت foodmeanderings.com (عکاس: نامشخص)

توتین سسکتون یکی از میوه‌هایی است که در کانادا برای تهیه‌ انواع پای از آن استفاده می‌کنند. کافی است یک تکه‌ کوچک از این پای را امتحان کنید، طعم بی‌نظیر آن را هرگز فراموش نخواهید کرد. توتین سسکتون یا سته سسکتون درختچه‌ای است با میوه‌های سته مانند شبیه به یاتوت به رنگ کبود که به آن توت چشم کفتری هم گفته می‌شود.

گوشت دودی

برای تهیه‌ این غذای لذیذ، گوشت گوساله را برای مدت یک هفته با انواع ادویه‌جات و نمک طعم‌دار می‌کنند و بعد دودی و کباب می‌کنند. گاهی بعد از کباب کردن، آن را بخارپز هم می‌کنند تا کاملا بپزد. این گوشت را با نان چاودار و سس خردل سرو می‌کنند ولی از آن به‌عنوان تاپینگ پوتین هم می‌توان استفاده کرد. ساندویچ گوشت دودی هم از آن غذاهایی است که همه‌جای دنیا طرفدار دارد و شناخته شده است.

Beavertails

Beavertails، از دسرهای کانادایی

عکس از وب‌سایت ottawatourism.ca (عکاس: نامشخص)

دسری را تصور کنید با سرخ کردن خمیر تهیه می‌شود و روی آن را با تاپینگ‌های دلخواه مثل نوتلا، کره بادام زمینی و سایر مواد دلخواه می‌پوشانند. البته این یک دسر سنتی کانادایی نیست اما بسیار ترد و لذیذ است و در کانادا بسیار رواج دارد. در واقع سفر به تورنتو بدون امتحان کردن این دسر، کامل نمی‌شود.

سوپ لپه

این غذا، بسیار ساده و در عین حال لذیذ است. البته این غذا در اصل متعلق به استان کبک است به‌طور سنتی با لپه، گوشت و مخلوط سبزیجات تهیه می‌شود. در نهایت بعد از پخت همه‌ مواد آن را میکس می‌کنند. یک کاسه از این سوپ، غذایی عالی برای روزهای سرد زمستانی کانادا است.

آب نبات افرا (Tire d’érable sur la neige)

آب نبات افرا

عکس از وب‌سایت marchespublics-mtl.com (عکاس: نامشخص)

این آب‌نبات فرانسوی است و شیوه‌ تهیه‌ آن متفاوت است. برای درست کردن این آب‌نبات، شربت افرا را می‌جوشانند و سپس روی برف می‌ریزند. سرمای برف باعث می‌شود که به سرعت سفت شود در نهایت آن را با چوب‌های مخصوص از روی برف جمع می‌کنند و بلافاصله از خوردن آن لذت می برند. نتیجه‌ این کار، یک بافت نرم و چسبناک با عطر افرا است که عطر و طعم آن را فراموش نخواهید کرد.

چیپس با طعم کچاپ

اگر دلتان اسنک می‌خواهد، در تورنتو از این بابت هیچ محدودیتی ندارید. انواع چیپس با طعم‌های مختلف در غرفه‌های فروش غذا و اسنک عرضه می‌شود. مثلا با طعم‌هایی مثل گوجه و پیاز، نمکی، سرکه‌ای، خامه‌ای، پیاز و جعفری و کبابی. یکی از طعم‌های محبوب، چیپس با طعم کچاپ است است.

پودینگ شومور

پودینگ شومور در کانادا

عکس از وب‌سایت redpathsugar.com (عکاس: نامشخص)

این دسر یکی از سنتی‌ترین دسرهای کانادایی است که زمان ابداع آن به دوران رکود بزرگ برمی‌گردد. رکود بزرگ یا ایستایی بزرگ به رکود گسترده اقتصادی جهان، یک دهه پیش از شروع جنگ جهانی دوم گفته می‌شود. اسم این دسر هم به‌معنای پودینگ بیکار است. در واقع این دسر نشان می‌دهد که با کمترین مواد می‌توان بهترین غذاها و دسرها را تهیه کرد. این دسر هم چند ماده‌ اولیه‌ محدود دارد ولی به‌قدری محبوب شده که هنوز هم اهالی کانادا آن را تهیه می‌کنند. برای تهیه‌ آن، روی خمیر ساده‌ کیک شربت می‌ریزند و بعد می‌پزند. این کارامل یا شربت با شکر قهوه‌ای، شکر سفید، شربت افرا یا ترکیبی از این‌ها تهیه می‌شود. نتیجه‌ نهایی دسری شیرین و لذیذ است که معمولا همه‌ ذائقه‌ها آن را می‌پسندند.

تورتیر (Tourtière)

تورتیر، از غذاهای کانادایی

عکس از وب‌سایت foodnetwork.ca (عکاس: نامشخص)

این غذا، نوعی پای گوشت لذیذ است که معمولا آن را در روزهای تعطیل می‌خوردند ولی امروزه در تمام طول سال، تهیه‌ آن رواج یافته است. دستور تهیه‌ آن از منطقه‌ای به منطقه‌ دیگر و حتی بین خانواده‌ها، متفاوت است ولی معمولا از گوشت شکار و گوشت گوساله برای تهیه‌ آن استفاده می‌کنند.

نویسنده: حمیده کریمی

از کجا شروع کنیم

بهترین زمان سفر به تورنتو؛ بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین شهر فرهنگی کانادا

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map