با تور مجازی از پلی نزی فرانسه دیدن کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از پلی نزی فرانسه دیدن کنید

با تور مجازی از پلی‌نزی فرانسه، واقع در اقیانوس آرام بازدید کنید تا بازدید از یکی از مناطق بکر جهان را تجربه کنید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲ به‌روزرسانی شده است.

در میان آب‌های اقیانوس آرام جنوبی، مجمع‌الجزایر شگفت‌انگیزی وجود دارد که به «پلی نزی فرانسه» معروف است. در گذشته، مسیری سخت و طولانی برای رسیدن به این جزایر وجود داشت و امروزه نیز با پیشرفت بشر، حداقل ۲۴ ساعت زمان خواهد برد تا از فرودگاه‌های ایالات متحده، ژاپن یا نیوزلند به این منطقه سفر کنید. هرچند دشواری دسترسی، هرگز نتوانسته مانع سفر علاقه‌مندان به این منطقه طبیعی و شگرف شود. با ما همراه شوید تا به‌سادگی و با تور مجازی از این جزایر زیبا دیدن کنیم.

تاریخ پلی نزی فرانسه با چهره‌های سرشناسی چون «رابرت لوئیز استیونسن» و «مارلون براندو» پیوند خورده است. بزرگترین جزیره پلی نزی، «تاهیتی» است که بیش از هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. البته این منطقه فرامرزی کشور فرانسه، با کلکسیونی از جزایر و صخره‌های مرجانی فراوان شناخته می‌شود. «بورا بورا»، یکی دیگر از مجموعه جزایر مرجانی پلی نزی است که در فاصله ۲۸۰ کیلومتری از شمال تاهیتی واقع شده و از محبوبیت ویژه‌ای نزد گرشگران برخوردار است. اگرچه مساحت بورا‌ بورا تنها ۲۹ کیلومتر مربع است، تالابی به‌‌وسعت ۸۳ کیلومتر مربع دارد که آن را به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های کره‌زمین تبدیل کرده است.

عکس هوایی از پلی نزی فرانسه

 بخش اصلی جزایر بورا بورا، دارای اشکالی عجیب است که آب همواره از آن‌ها بالا می‌رود و با صخره‌های مرجانی احاطه شده‌اند. مرتفع‌ترین قسمت بورا بورا، کوه آتشفشانی «موتو» است که با قدمت چهار میلیون سال، ۷۲۷ متر ارتفاع دارد. هتل‌های گران‌قیمت فراوانی در بورا بورا برپا شد‌اند؛ اما جالب است بدانید که تمامی این هتل‌ها در ساحل جزایر جای‌ گرفته‌اند؛ زیرا پوشش گیاهی انبوه و متراکم، هیچ راه نفوذی به اعماق جزیره باقی نگذاشته است.

بزرگترین جزیره مرجانی پلی نزی، «رنگیروئا» است که به‌لحاظ مساحت، دومین جزیره مرجانی جهان محسوب می‌شود. این جزیره با تالابی به وسعت ۱,۶۴۰ کیلومتر مربع و جمعیت ۳۰۰۰ نفری، سالانه میزبان هزاران گردشگری است که برای لذت بردن از جاذبه‌های بکر و طبیعی به این مکان می‌آیند؛ گردشگران پلی ‌نزی می‌توانند از غواصی در آب‌های زلال این منطقه که حتی تا عمق ۲۵ متری اقیانوس را نمایان می‌سازند، لذت ببرند.

تصویر ۳۶۰ درجه از پلی نزی فرانسه

یکی از دلایل عمده محبوبیت جزایر پلی نزی، وجود جزایر متنوع و متمایز از هم است. از عجیب‌ترین این جزیره‌ها می‌توان مجموعه جزایر «لیوارد» و «هواهین» را نام برد که افراد بومی به آن‌ها لقب «وحشی» را داده‌اند. جزایر لیوارد از خیزش آب خلیج «ماروئه» به خشکی شکل گرفته‌اند. هواهین یکی از مناطق محبوب باستان‌شناسان است که فرهنگ و تاریخ بومی پلی نزی را هویدا می‌کند. در این جزیره، مارماهی‌های بزرگی زندگی می‌کنند که طول آن‌ها گاه تا دو متر می‌رسد و از نظر بومی‌ها، «مارهای مقدس» نام دارند. اما دلیل اصلی شهرت هواهین، وجود پدیده «پرتو سبز» است. قبل از پنهان شدن خورشید در افق، پرتوهای آن به طریقی خاص بر جو اثر می‌گذارند و پرتوهایی به رنگ سبز مشاهده می‌شود. این پدیده تنها در چند نقطه از زمین قابل‌مشاهده است و در هواهین، زیباترین جلوه خود را دارد.

امیدواریم که از گشت‌و‌گذار در یکی از بکرترین مناطق کره‌زمین لذت برده باشید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه