هنرمندی سوئیسی، استادیوم فوتبال را به جنگل تبدیل کرد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
هنرمندی سوئیسی، استادیوم فوتبال را به جنگل تبدیل کرد

یک هنرمند سوئیسی، یک استادیوم فوتبال را باهدف جلب‌توجه مردم به تغییرات اقلیمی و جنگل‌زدایی، به جنگل تبدیل کرده است که از ۱۷ شهریور تا پنج آبان به روی عموم باز است.

استادیوم‌های فوتبال همیشه محلی مملو از سروصدا و هیاهو و بازی بوده؛ اما این بار یک اثر هنری، استادیوم فوتبال هایپو-آرنا اتریش را باهدف جلب‌توجه عمومی به تغییرات اقلیمی و سیاست‌های جنگل‌زدایی، به جنگل تبدیل کرده است.

این استادیوم در کلاگنفورت و نزدیک به دریاچه‌ی ورث اتریش قرار دارد که کلاس لیتمن، هنرمندی سوئیسی در پروژه‌ی جدید خود، آن را به جنگلی باشکوه تبدیل کرده است؛ به‌طوری که اکنون حدود ۳۰۰ درخت که برخی از آن‌ها تا ۶ تن وزن دارند، زمین آن را پر کرده‌اند. این پروژه که «برای جنگل، جاذبه‌ی بی‌پایان طبیعت» نام دارد، با الهام از طراحی مکس پینتنر، هنرمند و معمار اتریشی که بیش از ۳۰ سال قبل آن را کشیده، طراحی شده است و از ۱۷ شهریور (هشت سپتامبر) افتتاح می‌شود.

استادیوم اتریش

جنگل استادیوم فوتبال هایپو-آرنا از طیف متنوعی از گونه‌های درختی مانند توسکا، آسپن، بید سفید، ممرز، کرکو و بلوط قرمز اروپایی تشکیل شده است. این درخت‌ها در کنار صندلی‌های تماشاگران، زمین بتنی و نورافکن‌های استادیوم قد کشیده‌اند و منظره‌ای قدرتمند به وجود آورده‌اند. به‌گفته‌ی لیتمن، هدف از این اثر، به‌چالش‌کشیدن درک انسان‌ها از طبیعت و تفکر درباره‌ی آینده‌ی آن بوده است. علاوه بر این، او می‌خواسته که به‌طور نمادین نشان دهد، شاید روزی برسد که طبیعت فقط در فضاهای خاصی پیدا شود. این جنگل تحت نظارت شرکت انیا لنداسکیپ آرکیتکچر انجام شده و تا پنج آبان (۲۷ اکتبر) همه‌روزه به‌طور رایگان به روی عموم باز است.

استادیوم اتریش

استادیوم فوتبال هایپو-آرنا در حال حاصر، زمین خانگی تیم لیگ دومی آستریا کلاگن‌فورت است که در طول برپایی این اثر هنری موقت، بازی‌های خانگی خود را در استادیوم Karawankenblick برگزار خواهد کرد. پس از پایان این نمایشگاه که بزرگ‌ترین هنر چیدمان عمومی اتریش به حساب می‌آید، درختان آن به‌عنوان «مجسمه‌ی زنده‌ی جنگل» در محوطه‌ی عمومی نزدیک به استادیوم کاشته خواهند شد. کلاس لیتمن را به‌خاطر هنر چیدمان نوآورانه‌اش می‌شناسند که از جدیدترین آثار او می‌توان به «باغ سیارات» (Jardin des Planètes) اشاره کرد.

اگر شما هم مشتاق سفر به اتریش و بازدید از این استادیوم هستید، می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور اتریش آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

گالری عکس‌های استادیوم هایپو آرنا اتریش که به جنگل تبدیل شده است

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه