۱۰ نکته که پیش از سفر به کوالالامپور باید بدانید

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
۱۰ نکته که پیش از سفر به کوالالامپور باید بدانید

سفر به کوالالامپور با وجود جاذبه‌های متنوعی که دارد، یکی از بهترین سفرهای شما در جنوب شرقی آسیا خواهد بود.

کوالالامپور یک انتخاب عالی به‌عنوان یک مقصد گردشگری آسیایی است. جذابیت آسیای قدیم در کنار توسعه‌های مدرن که ناشی از افزایش مهاجرت و توسعه اقتصادی کوالالامپور است، باعث شده که جاذبه‌های فرهنگی، هنری و تاریخی متعددی داشته باشد. حتی اگر علاقه‌مند به جاذبه‌های شهری هم نباشید، در کوالالامپور فرصت‌های فراوانی برای فرار از زندگی شلوغ شهری و لذت بردن از طبیعت وجود دارد.

این شهر به‌عنوان پایتخت مالزی، مقصدی عالی برای سفر در آسیا است. قبل از اینکه به کوالالامپور سفر کنید، لازم است که چند نکته را بدانید. با این نکات می‌توانید سفر بهتری را به این شهر بزرگ و دیدنی تجربه کنید. از پیدا کردن و انتخاب لذیذترین غذای محلی گرفته تا پیدا کردن مسیر در گوشه و کنار شهر، این نکات را مد نظر داشته باشید تا به‌راحتی در کوالالامپور بگردید.

اگر دوست دارید سفر به کوالالامپور را تجربه کنید و از جاذبه‌های گردشگری متنوع آن لذت ببرید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین ??? ????? را جست‌وجو و خریداری کنید.

جاذبه‌های مهم نزدیک هم هستند

۱۰ نکته که پیش از سفر به کوالالامپور باید بدانید

کوالالامپور ممکن است روی نقشه، شهر بسیار بزرگی به نظر برسد؛ ولی باید بدانید که بیشتر جاذبه‌های گردشگری مهم آن در نزدیکی هم قرار دارند. از به‌روزترین و مدرن‌ترین مراکز خرید، خیابان‌های خرید و بازارها گرفته تا سایر جاذبه‌های دیدنی، همه مقصدهایی که در کوالالامپور قصد دارید از آن‌ها دیدن کنید در نزدیکی هم هستند و برای دیدن آن‌ها لازم نیست مسیرهای طولانی را طی کنید.

تنها قسمت پرزحمت سفر شما به این شهر، این است که مجبورید با دست‌های پر از خرید، در خیابان‌ها راه بروید. اگر دوست ندارید پیاده جایی بروید، می‌توانید از مونوریل یا اتوبوس‌های تندرو استفاده کنید.

برای آب و هوای گرم آماده باشید

مالزی دقیقا در استوا قرار دارد. این منطقه مرطوب‌ترین ناحیه در کل زمین است و همیشه آب و هوای استوایی دارد. این آب و هوا با جو و فضای شهری که ترکیب شود، باعث شده که هوا گرم‌تر هم شود و در سال‌های اخیر بر اثر تغییرات آب و هوایی، میزان بارندگی هم در مالزی افزایش پیدا کرده است.

بهترین و بادوام‌ترین لباس‌های تابستانی خود را برای سفر به مالزی بردارید. لباس‌هایی که برای دمای هوای بالا در فضای باز مناسب باشند. بارندگی‌ها معمولا غروب و شب بیشتر است. در نتیجه تا می‌توانید از فرصت‌هایی که در بعدازظهر دارید برای گشت و گذار استفاده کنید.

برای بازدید از باغ‌ها برنامه‌ریزی کنید

۱۰ نکته که پیش از سفر به کوالالامپور باید بدانید

برای فرار از شلوغی شهر حتی برای چند ساعت، می‌توانید به مناطق حفاظت‌شده طبیعی و باغ‌ها و پارک‌هایی که در دل کوالالامپور قرار دارند، سر بزنید. برای اینکه با متنوع‌ترین، زیباترین و عجیب‌ترین گونه‌های گیاهی و جانوری آسیا آشنا شوید، لازم نیست راه دوری بروید. در داخل شهر کوالالامپور فرصت‌های فراوانی وجود دارد برای اینکه از آلودگی ماشین‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی فاصله بگیرید و مدتی را در فضای باز و در محیط سرسبز بگذرانید.

یکی از جاهایی که می‌توانید برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید، گشت و گذار در پاک پرندگان کوالالامپور است. یا پارک پروانه که هر دو دیدنی‌های جذابی برای گردشگران دارند.

آگاهانه خرید کنید

۱۰ نکته که پیش از سفر به کوالالامپور باید بدانید

در کوالالامپور فرصت‌های زیاد و متنوعی برای خرید وجود دارد. از مراکز خرید شیک و مدرن با لوکس‌ترین محصولات گرفته تا خیابان‌های خرید که محصولات ارزان‌تر از برندهای متفرقه دارند. کوالالامپور میزبان فروشگاه‌ها و نمایندگی‌هایی از برترین برندهای دنیا در زمینه‌های مختلف، به‌خصوص مد و پوشاک است؛ برندهایی که حتما می‌توانید محصولات آن‌ها را همه جای دنیا پیدا کنید.

اگر تصمیم گرفتید یک جفت کفش از یک برند خاص بخرید، بد نیست که به گوشه دیگری از شهر سر بزنید و جنبه دیگری از زندگی در این شهر را ببینید. در خیابان‌های خرید کوالالامپور یا در بازارچه‌های آن، مثلا بازارچه هنر یا خیابان پتالینگ، می‌توانید محصولات بسیار جذاب و متنوعی برای خرید پیدا کنید که محصولاتی بومی و سنتی هستند.

البته تنوع و تعدد این محصولات و قیمت مناسب آن‌ها شاید باعث شود که بی‌رویه خرید کنید. قبل از خرید هر چیزی، فکر کنید که آیا واقعا آن را نیاز دارید یا نه. بیهوده بار سفر خود را سنگین نکنید. محصولاتی را بخرید که واقعا ارزش هزینه کردن داشته باشند.

در بازارهای شبانه خوش بگذرانید

یکی از تفریحاتی که در کوالالامپور نباید از دست بدهید، گشت و گذار در بازارهای شبانه است. بازارهای شبانه بخش مهمی از زندگی و فرهنگ بومی اهالی جنوب شرقی آسیا است. در این خیابان‌ها علاوه بر خرید کردن، می‌توانید لذیذترین غذاهای خیابانی منطقه را نیز امتحان کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید. در این بازارها می‌توانید سبک زندگی اهالی را از نزدیک ببینید و کمی از زندگی توریستی یا مرفه فاصله بگیرید.

این بازارها بسیار شلوغ و پر رفت و آمد هستند. به همین دلیل در چنین مکان‌های شلوغی باید بیشتر از همیشه مراقب باشید که وسایل و متعلقات‌تان را از دست ندهید. دزدها در چنین اماکنی در کمین توریست‌های حواس‌پرت هستند.

غذاهایی خاص و متنوع بخورید

کوالالامپور محل تلاقی فرهنگ‌های گوناگون جنوب شرقی آسیا است. انواع سبزیجات معطر و ادویه‌ها از فرهنگ‌های مختلف در آشپزی این کشور رواج دارد. هر سبک آشپزی در این شهر، طعم و عطر خاصی دارد و میزان ادویه غذاهای بسیار متنوع است. بعضی غذاهای بسیار پرادویه هستند و بعضی دیگر، ساده‌تر. ناسی لماک غذای ملی مالزی است و ظاهری اشتها برانگیز دارد. سامبال غذایی است که یا شور یا شیرین تهیه می‌شود. حتی انواع کاری در این منطقه با عطر و طعم خاصی تهیه می‌شود و مثل هیچ کاری دیگری در دنیا نیست. این خوراکی‌ها را با بهترین محصولات بومی تهیه می کنند.

در فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی شرکت کنید

۱۰ نکته که پیش از سفر به کوالالامپور باید بدانید

کوالالامپور یک شهر چندفرهنگی و چندملیتی است به همین دلیل است که معمولا در طول سفر به این شهر حتما فرصتی برای گردشگران پیدا می شود تا در حداقل یک فستیوال یا رویداد فرهنگی شرکت کنند. این رویدادهای فرهنگی و حتی مذهبی به طور گسترده‌ای برگزار می‌شوند. در رویدادهای خاص، تزیینات شهر و فروشگاه‌ها تغییر می‌کند و همه جا حال و هوای جشن و مراسم را مشاهده خواهید کرد. یکی از بهترین و جذاب‌ترین نمونه‌های این رویدادهای فرهنگی، سال نوی چینی است. در موقع برگزاری این جشن، همه جا از بزرگترین مراکز خرید گرفته تا کوچک‌ترین کافی‌شاپ‌ها، تزیینات مخصوص سال نو دارند و با مراسم و ایده‌های خاصی از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند و به آن‌ها خوشامد می‌گویند.

برای گشت و گذار در اطراف شهر برنامه‌ریزی کنید

۱۰ نکته که پیش از سفر به کوالالامپور باید بدانید

شهر کوالالامپور مقصدی عالی برای گشت و گذار است ولی بقیه مناطق این کشور نیز دیدنی‌های خارق‌العاده‌ای دارد. می‌توانید در طول اقامت خود برای سفرهای کوتاه آخر هفته برنامه‌ریزی کنید و کمی از پایتخت فاصله بگیرید. در این سفرها می‌توانید به اطراف شهر سفر کنید و سبک زندگی بومی و مالزی اصیل را تماشا کنید.

در ارتفاع غذا بخورید

دو مورد از مهم‌ترین و پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری مالزی برج‌ KL و مرکز خرید KLCC است که هر دو را می‌توانید در نصف روز بازدید کنید. بعد از اینکه مسیر توریستی معمول و رایج را طی کردید و از جاذبه‌های دلخواه خود عکس انداختید، می‌توانید به برج KL سر بزنید و در رستوران گردان این برج شام بخورید. البته این کار برایتان هزینه زیادی خواهد داشت. سپس می‌توانید در لوکس‌ترین مرکز خرید مالزی بگردید و خرید کنید. در نهایت، اگر بودجه محدودی برای سفر دارید به عکس انداختن در بالای برج بسنده کنید و برای گشت و گذار به مناطق ارزان‌تر کوالالامپور سر بزنید.

از یادگیری زبان محلی نترسید

کوالالامپور یک مرکز شلوغ تجاری و گردشگری است؛ بنابراین بسیاری از اهالی آن با زبان انگلیسی آشنایی دارند؛ ولی زبان محلی اهالی، معمولا چینی، مالایی و هندی است. بد نیست که قبل از سفر چند لغت و جمله و اصطلاح را به زبان محلی یاد بگیرید. اگر نتوانستید به‌درستی از آن‌ها استفاده کنید، جای نگرانی نیست. اهالی کوالالامپور معمولا به‌راحتی با شما ارتباط برقرار می‌کنند و راحت می‌توانند از زبان مادری خود به زبان انگلیسی تغییر زبان دهند و منظور شما را درک کنند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه