آیا استعمال دخانیات در مرکز تاریخی ونیز ممنوع می‌شود؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
آیا استعمال دخانیات در مرکز تاریخی ونیز ممنوع می‌شود؟

شهردار ونیز در نظر دارد، استعمال دخانیات را در مرکز تاریخی این شهر ممنوع کند، چراکه معتقد است این اقدام باعث پاکیزگی بیشتر شهر می‌شود.

گردشگران ونیز تاکنون با قوانین متعددی روبه‌رو شده‌اند و حالا این شهر معروف ایتالیایی قصد دارد خیابان‌ها و میدان‌های موجود در مرکز تاریخی خود را به منطقه‌ی دخانیات ممنوع تبدیل کند.

لوئیجی برونیارو، شهردار ونیز، هنگام بازدید از ژاپن به فکر این ایده افتاد، چراکه در این کشور انواع قوانین ضد استعمال دخانیات نظیر ممنوعیت مصرف سیگار هنگام پیاده‌روی در خیابان‌های شلوغ برخی مناطق خاص کشور، پیاده شده است. شهردار ونیز طی سخنرانی خود در مجمع شهرداران ایتالیا توضیح داده است که ممنوعیت احتمالی دخانیات در برخی نقاط مرکز تاریخی ونیز نظیر پل ریالتو و میدان سن مارکو که با ازدحام جمعیت مواجه هستند، شروع خواهد شد.

ونیز

اجرای قانون منع استعمال دخانیات، علاوه بر مردم محلی، ۲۰ میلیون بازدیدکننده‌ی ونیز را نیز تحت‌تأثیر قرار خواهد داد، چراکه حدود یک‌چهارم بزرگ‌سالان ایتالیایی سیگار می‌کشند. لوئیجی برونیارو می‌گوید:

به‌عنوان کسی این قانون را مطرح کرده‌ام که از سیگارکشیدن گاه‌و‌بیگاه لذت می‌برم، اما همیشه سعی کرده‌ام در مکان‌های شلوغ حتی اگر در فضای باز باشم، از استعمال دخانیات پرهیز کنم. ممنوعیت مصرف سیگار می‌تواند به پاکیزگی بیشتر ونیز کمک کند.

ونیز

شهردار ونیز در سخنرانی خود همچنین به طرح تحت‌‌بررسی توزیع کیسه‌های پلاستیکی کوچک به گردشگران برای دورانداختن ته‌سیگارشان اشاره کرد. در صورت اجرای این اقدامات جدید، احتمالاً بسیار سفت‌وسخت اعمال خواهند شد، چراکه همه می‌دانند شهردار ونیز نسبت به بازدیدکنندگانی که به قوانین شهر احترام نمی‌گذارند، دیدگاه خوبی ندارد. دو کوله‌گرد خارجی پس از آنکه از اجاق قابل‌حمل‌شان برای درست‌کردن یک نوشیدنی داغ استفاده کردند، از شهر ونیز اخراج شدند؛ همین موضوع نشان می‌دهد که تخطی از قوانین چه عواقب سنگینی به همراه دارد.

اگر شما هم مشتاق سفر به ایتالیا و بازدید از ونیز هستید می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور ایتالیا آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه