آیا برزیل برای سفر کردن امن است؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
آیا برزیل برای سفر کردن امن است؟

برزیل به خاطر جاذبه‌های متنوع و فراوانی که دارد، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. آیا سفر به برزیل، سفری امن و مطمئن است؟

برزیل یکی از مقصدهای گردشگری عالی دنیا است که برای همه گردشگران با همه سلیقه‌ها، جاذبه‌ای دارد؛ از طبیعت بکر و زیبا و دسترسی به جنگل بارانی آمازون گرفته تا شهرهای تاریخی و آثار معماری به جامانده از دوران استعمار. از دیگر جذابیت‌های برزیل برای مسافران می‌توان به فعالیت‌های تفریحی و غذاهای ارزان متنوع و زیاد اشاره کرد.

اگر دوست دارید سفری جذاب و فراموش‌نشدنی داشته باشید، با خیال راحت برزیل را انتخاب کنید. با کمک کجارو می‌توانید بهترین ??? ????? را جست و جو و خریداری کنید.

این کشور یک مقصد محبوب برای دوستداران کارناوال‌ها، تفریحات ساحلی و ماجراجویانی است که در طبیعت دنبال هیجان می‌گردند. برزیل کشوری است که آن را به آب و هوای عالی و مناظر طبیعی بکرش می‌شناسند.

اما آیا سفر به برزیل امن است؟

آیا برزیل برای سفر کردن امن است؟

برزیل به‌عنوان یک مقصد پرهرج و مرج مشهور است. جایی که در آن مسافران باید بیشتر از حد معمول مراقب و هوشیار باشند. به‌دلیل اینکه روز‌به‌روز تضاد طبقاتی و نابرابری در برزیل بیشتر می‌شود، جرایم خیابانی و دزدی هم بیشتر اتفاق می‌افتد. چندین سال است که نرخ جرایم در برزیل در حال افزایش است به همین دلیل باید مسافران در سفر به برزیل، توجه ویژه‌ای به نکات ایمنی و امنیتی داشته باشند.

ولی این نکته به این معنا نیست که باید از سفر به برزیل اجتناب کنید. فقط باید یک گردشگر باهوش باشید. هر سال میلیون‌ها نفر از این کشور بازدید می‌کنند و بدون هیچ مشکلی از سفر برمی‌گردند. اگر نکته‌های امنیتی مطرح شده را دنبال کنید، احتمال هر اتفاق بد و ناخوشایند در سفر به برزیل، کاهش پیدا می‌کند.

هرآنچه که لازم است در مورد شرایط امنیت سفر به برزیل بدانید در ادامه مطرح می‌کنیم.

۱۳ نکته برای حفظ امنیت در سفر به برزیل

برای اینکه سفر امنی به برزیل داشته باشید، این نکات را فراموش نکنید تا هم خودتان و هم وسایل و متعلقات شما در امنیت کامل بماند.

۱. با هدف قدم بزنید

وقتی بیرون در حال گشت‌وگذار و قدم زدن هستید، بی هدف این کار را انجام ندهید. باید طوری به نظر برسید که انگار مقصد مشخصی دارید حتی اگر در واقع این طور نباشد. جیب‌برها و دزدها معمولا دنبال افرادی می‌گردند که بی‌هدف قدم می‌زنند و خودشان نمی‌دانند که قصد رفتن به کجا را دارند. سعی کنید رفتاری شبیه به اهداف دزدی آن‌ها نداشته باشید.

۲. پول نقد حمل نکنید

کمترین مقدار پول نقد لازم را که برای یک روز نیاز دارید، همراه با خود ببرید. بقیه پول‌تان را در گاوصندوق هتل یا محل اقامت خود در یک کمد قفل‌دار بگذارید.

۳. کارت‌های خود را جدا کنید

اگر بیش از یک کارت اعتباری یا کارت بانکی دارید، آن‌ها را جدا از هم نگه دارید. یکی از آن‌ها را برای خرج و مخارج روزمره همراه خود داشته باشید (اگر فکر می‌کنید که به آن نیاز دارید) و سایر کارت‌ها را در محل اقامت خود بگذارید و در کمدی که قفل دارد قرار دهید. با این روش، اگر اتفاق ناخوشایندی بیفتد، یک کارت دیگر در محل اقامت خود دارید.

۴. اشیای قیمتی را به ساحل نبرید

وقتی برای تفریح به سواحل می‌روید، هر وسیله غیرضروری را با خود نبرید. حوله، لباس شنا و مقدار کمی پول نقد برای تفریح در ساحل کافی است. هر چیز دیگری که همراه خود ببرید احتمال ناپدید شدن آن وجود دارد!

۵. لباس ساده بپوشید

وقتی بیرون می‌روید لباس‌های ساده‌تر و معمولی بپوشید و هر نوع زیورآلات گران‌قیمتی که دارید در محل اقامت خود بگذارید. در حالی که دوربین و گوشی گران‌قیمت خود را در دست دارید، این طرف و آن‌طرف نروید چون ممکن است توجه دزدها را جلب کنید. اگر نیاز است که از این وسایل استفاده کنید، سعی کنید مخفیانه و دور از دید و بدون جلب توجه باشد. 

۶. یک کیف پول اضافه همراه داشته باشید

یک کیف پول اضافه با مقدار کمی پول همراه داشته باشید. به این ترتیب اگر گیر جیب‌برها بیافتید، آن‌ها کیف اصلی شما را نمی‌دزدند. در کیف اصلی بقیه پول خود و کارت‌هایتان را بگذارید.

۷. از خودپردازهایی که در فضای باز قرار دارد اجتناب کنید

اگر نیاز دارید که از خودپرداز پول نقد دریافت کنید، این کار را از طریق خودپردازهایی انجام دهید که داخل ساختمان قرار دارند. همیشه مراقب اطراف خود باشید قبل از اینکه کیف‌تان را در بیاورید. دزدها معمولا در چنین شرایطی در کمین فرصت مناسب برای دزدی هستند.

۸. محل اقامت خود را به دقت بررسی کنید

فرقی نمی‌کند که قرار است در کجا اقامت داشته باشید، قبل از اینکه اتاق‌تان را ترک کنید و قبل از اینکه برای شب و استراحت وارد آن شوید، درب‌ها و پنجره‌ها را بررسی کنید. اشیا و وسایل ارزشمند خود را دور و بر اتاق پراکنده نکنید و حتما آن را در جایی که قفل دارد بگذارید.

۹. غذا و نوشیدنی رایگان از غریبه‌ها نپذیرید

هرگز غذا و نوشیدنی از غریبه‌ها نپذیرید. مسموم کردن قربانی قبل از دزدی، یکی از جرایم رایج است. به همین دلیل نباید غذای رایگان از طرف غریبه‌ها را بپذیرید و بخورید.

۱۰. مراقب حواس‌پرتی‌ها باشید

دزدها معمولا تلاش می‌کنند تا حواس‌تان را پرت کنند قبل از اینکه اقدام به دزدی کنند. در مورد این کلک رایج دزدها مراقب باشید و همیشه هوشیار و دقیق بمانید.

۱۱. شب‌ها تنها قدم نزنید

اگر مجبور شدید که تنهایی جایی بروید از سواحل شهری، پارک‌ها و خیابان‌های خلوت فاصله بگیرید.

۱۲. اقدامات احتیاطی موقع رانندگی را در نظر بگیرید

اگر با ماشین خود سفر می‌کنید، همیشه درب‌های ماشین خود را قفل کنید. در زمان توقف یا پشت چراغ قرمز هم همیشه مراقب باشید و غریبه راه ندهید به‌خصوص شب‌ها.

بسیاری از برزیلی‌ها حتی برای لحظه‌ای هم در برابر غریبه‌ها توقف نمی‌کنند تا در معرض خطر دزدیده شدن ماشین قرار نگیرند.

قبل از سفر حتما بیمه مسافرتی تهیه کنید چون ممکن است در طول سفر با مشکل مواجه شوید. همیشه سالم ماندن بهتر از تاسف خوردن است.

آیا غذای خیابانی در برزیل سالم است؟

آیا برزیل برای سفر کردن امن است؟

بله. در برزیل و در شهرهایی مثل ریو، غرفه‌های فراوانی از لذیذترین غذاهای خیابانی را خواهید دید که معمولا در نزدیکی سواحل و جاذبه‌های مهم قرار دارند و اگر آن‌ها را امتحان نکنید، یکی از لذت‌های بزرگ سفر را از دست داده‌اید. فقط اطمینان حاصل کنید که حتما از جاهایی خرید کنید که بیشتر از همه، اهالی شهر دور و بر آن مشاهده می‌شوند. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که غذاهای آن غرفه، نه‌تنها سالم هستند، بلکه بسیار لذیذ هم خواهند بود.

البته توصیه ما این است که تا حد امکان از غذاهایی که میگو یا غذای دریایی دارند اجتناب کنید چون این غذاها معمولا زود فاسد می‌شوند. در بیشتر قسمت‌های این کشور غرفه‌هایی را خواهید دید که انواع مختلف غذاهای گوشتی را سرو می‌کنند. اگر این غذاها کاملا پخته می‌شوند و کل روز زیر آفتاب نیستند، حتما آن‌ها را امتحان کنید.

از کارمندان هتل یا هاستل محل اقامت خود در مورد غذاهای خیابانی بپرسید و در مورد رستوران‌های قابل‌اطمینان پرس و جو کنید. آن‌ها بدون شک رستوران‌های خوب و غرفه‌های عالی که غذای خیابانی سالم دارند، می‌شناسند و به شما معرفی می‌کنند.

آیا آب لوله‌کشی در برزیل، سالم است؟

آب در برزیل در حالت کلی برای نوشیدن سالم است البته بیشتر برزیلی‌ها از دستگاه‌ها و فیلترهای تصفیه آب استفاده می‌کنند یا اینکه آب‌های بسته‌بندی شده می‌نوشند.

آب لوله کشی در برزیل طعم عجیبی دارد که به خاطر فرایند تصفیه است. این آب برای مسواک زدن مناسب است ولی برای آشامیدن، به خاطر طعم خاصی که دارد، چندان مناسب نیست. فقط در صورتی که خیلی تشنه شدید، از این آب استفاده کنید.

اگر در هاستل یا Airbnb اقامت کنید به فیلتر دسترسی دارید، ولی فکر بدی نیست که خودتان همیشه تصفیه‌کننده‌های آب و محصولات مرتبط با آن را همراه داشته باشید. مثلا با قرص‌های تصفیه آب می‌توانید همیشه اطمینان حاصل کنید که آبی سالم می‌نوشید.

آیا تاکسی‌ها در برزیل امن هستند؟

آیا برزیل برای سفر کردن امن است؟

تاکسی در برزیل زیاد است و معمولا امن هستند. همچنین تاکسی‌ها از تاکسی‌متر استفاده می‌کنند بنابراین می‌توانید از کارمندان هتل یا هاستل محل اقامت خود در مورد کرایه تقریبی مقصدهایی که در نظر دارید سوال بپرسید.

البته همیشه افراد سودجویی هم وجود دارند که در هر قشر و لباسی ممکن است نیت کنند تا به شما کلک بزنند. پس حواستان به تاکسی‌متر باشد و اگر به‌طور غیرمعمول و سریع در حال بالا رفتن شماره است، حتما مورد را به راننده اطلاع دهید و زیر بار کرایه اضافه‌تر از حد معمول نروید.

بهتر است که همیشه از قبل از طریق تلفن، تاکسی خبر کنید. در خیابان برای تاکسی‌ها دست بلند نکنید به‌خصوص شب‌ها.

آیا برزیل برای تنها سفر کردن امن است؟

آیا برزیل برای سفر کردن امن است؟

برزیل برای سفر تنهایی امن است البته توصیه ما این است فقط زمانی تنهایی به برزیل سفر کنید که قبلا هم تجربه سفر تنهایی داشته باشید. با رعایت نکاتی که بالاتر عنوان کردیم، مسافران تنها نیز می‌توانند سفری عالی و فراموش‌نشدنی به برزیل داشته باشند در عین حال که صحیح و سالم و بدون خاطره بد به خانه برمی‌گردند.

اگر نگران تنها سفر کردن هستید، در هاستل می‌توانید با مسافران تنهای دیگر آشنا شوید. داشتن یک دوست و همسفر، باعث می‌شود که در طول سفر یک همراه و مراقب داشته باشید و احتمال قرار گرفتن در معرض دزدی و جرایم مختلف، کاهش پیدا می‌کند.

آیا برزیل برای زنانی که تنها سفر می‌کنند امن است؟

برزیل با مشکلات متعددی از جمله فقر و جرایم مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کند. بنابراین زنانی که به‌تنهایی قصد سفر به برزیل دارند، باید بیشتر مراقب خود باشند. برزیل مقصد خوبی برای کسانی که سفر تنهایی را برای اولین تجربه می‌کنند مناسب نیست. زنانی که قصد دارند تنها به برزیل سفر کنند باید حتما از قبل تجربه سفر انفرادی داشته باشند.

حتی با وجود تجربه قبلی، باید تمام نکات ایمنی و امنیتی را رعایت کنند و هرگز هیچ‌کدام را پشت گوش نیاندازند.

با کارکنان هتل یا هاستل محل اقامت خود مشورت کنید تا متوجه شوید که به‌عنوان یک مسافر زن و تنها، از چه محله‌ها و مناطقی از شهر باید دوری کنید. تا جایی که امکان دارد و هرچه بیشتر، زبان محلی را یاد بگیرید تا اینکه در طول سفر، متمایز به نظر نرسید.

آبا برزیل برای سفر، امن است؟

برزیل بسیار شگفت‌انگیز و کشوری سرزنده است. ولی بدون خطر نیست. مسافران در سفر به برزیل باید همواره مراقب باشند و اطراف را با دقت تحت نظر بگیرند. جیب‌بری و دزدی رایج است ولی اگر نکاتی که بالاتر مطرح کردیم رعایت کنید، بازدیدی فراموش‌نشدنی خواهید داشت و امن و سالم می‌مانید.

به حس ششم خود اعتماد کنید و حتما قبل از سفر بیمه مسافرتی خوبی تهیه کنید. با انجام این کارها می‌توانید سفری امن و با اطمینان خاطر به برزیل داشته باشید و با کوله‌باری از خاطرات خوب از این کشور جذاب و پرانرژی برگردید.

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه