چطور برای سفرهای طولانی بین‌المللی، جعبه کمک های اولیه تهیه کنیم؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
چطور برای سفرهای طولانی بین‌المللی، جعبه کمک های اولیه تهیه کنیم؟

جعبه کمک های اولیه یکی از لوازم ضروری برای سفرهای طولانی به خصوص برای کسانی است که اهل طبیعت‌گردی هستند. در این مقاله یاد می‌گیرید که چطور برای سفرهای طولانی خود جعبه کمک‌های اولیه تهیه کنید.

یکی از سوال‌هایی که زیاد برای افراد مطرح می‌شود این است که در سفرهای طولانی چطور می‌توان از ابتلا به بیماری‌های مختلف پیشگیری کرد؟ و اینکه چطور می‌توان برای بیماری‌ها و شرایط مختلف، آمادگی کسب کرد؟

هر مقصدی که به آن سفر می‌کنید، چالش‌های متفاوتی دارد و بعضی از آنها نیازمند واکسیناسیون خاصی قبل از سفر است. دسترسی به داروها نیز در مقصدهای مختلف گردشگری، متفاوت است.

چالش‌های متفاوت در مقصدهای مختلف باعث می‌شود که وسایل لازم برای هر مقصد، تفاوت داشته باشند. مثلا در برخی مقصدها احتمال گزش توسط حشرات مختلف بسیار زیاد است. در این مقصدها بردن وسایلی مثل دورکننده‌های حشرات، بسیار ضروری است تا از انواع بیماری‌ها و آسیب‌ها پیشگیری کنید.

گاهی به خاطر بردن داروهای بیش از اندازه و گاهی ممنوع، ممکن است متهم به قاچاق دارو شوید! بنابراین قوانین مقصد نیز تاثیر زیادی در انتخاب لوازم موجود در جعبه‌های کمک‌های اولیه دارد.

البته این جعبه کمک‌های اولیه همیشه هم قرار نیست مورد استفاده قرار بگیرد. ممکن است ماه ها در جایی سفر کنید ولی اصلا در این جعبه را باز نکنید. ولی همراه داشتن آن، باعث آرامش خاطرتان می‌شود.

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های دوستداران سفر برای سلامت ماندن در طول سفر، این است که همیشه آب تمیز و پاک و تصفیه شده بنوشید. تا زمانی که از سالم بودن آب مطمئن نیستید، ننوشید.

در ادامه، یاد می گیرید که چطور جعبه کمک‌های اولیه برای سفرهای طولانی به دور دنیا و برای مدت‌های طولانی در مناطق دورافتاده آماده کنید.

جعبه کمک های اولیه

با چک‌لیست واکسیناسیون شروع کنید

مرکز کنترل بیماری‌ها (Centers for Disease Control) فهرستی از واکسن‌های لازم، توصیه‌هایی برای سلامتی و لیستی برای تهیه لوازم لازم سفر به اقصی نقاط دنیا دارد. این نشان می‌دهد که برای مقصدهای مختلف باید توصیه‌های متفاوتی را در نظر بگیرید و واکسن‌های متفاوتی بزنید.

حتما قبل از سفر واکسن‌های مورد نیاز برای سفر را بررسی و دریافت کنید. برخی واکسن‌ها نیاز به دوز خاص یا تمهیدات درمانی‌ خاصی دارند. همچنین در برخی کشورها حتما برای ورود باید مدارکی مبنی بر دریافت واکسن‌های خاص را ارائه کنید. سازمان جهانی بهداشت، لیست کاملی از کشورهایی که برای ورود باید واکسن تب زرد بزنید تهیه کرده است و به‌روزرسانی می‌کند.

بیمه مسافرتی را فراموش نکنید

اگر همراه با یک گروه سفر کنید یا سفر کاری داشته باشید ممکن است بیمه مسافرتی داشته باشید که بتوانید در موارد پزشکی از آن استفاده کنید. در غیر این صورت حتما بیمه‌ای برای سفر تهیه کنید که خدمات پزشکی را نیز پوشش دهد. به خصوص برای مواقعی که به مقصدهای دورافتاده‌تر و روستایی سفر می‌کنید.

علاوه بر پوشش موارد مرتبط با بیماری و سلامتی، بیمه مسافرتی موارد دیگری مثل گم شدن چمدان یا از دست دادن پرواز را نیز در بر می‌گیرد. بنابراین حتی اگر بیمار هم نشوید، باز هم در شرایط دیگر، بیمه سفری به کارتان می‌آید.

یک پکیج خوب بیمه مسافرتی، حتما شماره‌ای برای پشتیبانی در اختیارتان می‌گذارد تا در مواقع لزوم با آنها تماس بگیرید.

مدیریت و پیشگیری

اگر نسخه خاصی دارید و دارو مصرف می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که برای تمام مدتی که در سفر هستید، دارو به همراه دارید. در مورد داروهایی که باید بعدا تهیه کنید یا در طول سفر تجدید کنید با پزشک خود و شرکت ارائه کننده بیمه درمانی، صحبت کنید.

در مورد داروهایی که نیاز دارید، فکر کنید. هر دارویی که مرتب استفاده می‌کنید، حتی اگر مولتی‌ویتامین و تقویتی باشد، همراه خود ببرید. مثلا اگر در طول سفر یا در شرایط مختلف دچار سردرد یا مشکلات عصبی دستگاه گوارش می‌شوید، حتما داروی مورد نیاز را همراه ببرید. ممکن است الان به آن نیاز نداشته باشید ولی شاید بعدا در سفر به آن احتیاج پیدا کنید.

جعبه کمک‌های اولیه خود را بسازید

بدترین موقع برای گشتن دنبال دارو و وسایل مورد نیاز برای بستن زخم و... زمانی است که واقعا به آن نیاز دارید. دردسرها شما زمانی بیشتر می‌شود که با محیط، آشنایی نداشته باشید . در یک مقصد کاملا غریبه با یک زبان عجیب و غریب به سر می‌برید. به همین دلیل است که باید در سفر جعبه کمک‌های اولیه داشته باشید و همه لوازم و داروهای ضروری را در آن بگنجانید.

فراموش نکنید که از برندهایی دارو تهیه کنید که قبلا از آنها استفاده کرده‌اید. سفرهای بین‌المللی موقعیت خوبی برای امتحان کردن داروهای جدید نیست.

یک چک‌لیست آماده کنید

جعبه کمک های اولیه

مسافران باید یک جعبه کمک‌های اولیه برای زخم های سطحی و داروهای پایه و ضروری برای درمان بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، بیماری های رایج گوارشی و انواع آلرژی‌ها همراه داشته باشند. برخی از لوازمی که لازم است در جعبه کمک‌های اولیه قرار دهید:

آیتم‌های مربوط به کمک‌های اولیه:

  • الکل و مایعات ضدعفونی‌کننده
  • انواع بانداژ: باندهای چسب دار، گاز، نوار چسب مخصوص و...
  • کرم‌های موضعی: پمادهای آنتی‌بیوتیک، پمادهای ضدقارچ، کرم هیدروکورتیزون
  • ORS برای درمان کمبود آب بدن و اسهال. ORS فراورده‌ای خوراکی است که در اسهال‌های متوسط برای جبران آب و نمک‌های از دست رفته‌ی بدن و پیشگیری از دهیدراسیون تجویز می‌شود.
  • موچین
  • دماسنج دیجیتال
  • قطره‌های چشمی مرطوب کننده
  • مواد دور کننده حشرات

داروها

  • آنتاسید
  • آنتی هیستامین برای واکنش‌های آلرژیک و آلرژی‌های فصلی
  • بیسموت ساب‌سالیسیلات برای اسهال، سوء هاضمه، سوزش سر دل و تهوع
  • داوهای مسهل
  • داروهای ضدحرکتی مناسب برای درمان اسهال های بسیار شدید
  • داروهای سرفه و سرماخوردگی
  • داروهای کاهش تب و مسکن درد
  • داروهای مرتبط با بیماری حرکت یا ماشین‌گرفتگی

مطالب مرتبط:

منبع nytimes

دیدگاه