۱۱ دلیل که شما را برای سفر به استانبول مشتاق‌تر می‌کند

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
۱۱ دلیل که شما را برای سفر به استانبول مشتاق‌تر می‌کند

استانبول جهان‌شهری پر از جاذبه‌های بصری است و هر گردشگری با هر سلیقه‌ای را عاشق خود می‌کند. اما چرا استانبول در صنعت گردشگری مشهور است؟ چه دلایلی باعث ترغیب گردشگران به سفر به این شهر فرنگ می‌شود؟

استانبول شهر شلوغی و تناقض‌ها است، به‌طوری هر گردشگری را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و او را برای سفر به این شهر وسوسه می‌کند. بسفر زیبا، بقایای امپراتوری‌هایی که بر این شهر حکومت می‌کردند و فرهنگ‌های مختلف در هر سو، غذاهای شگفت‌انگیز و انرژی مثبتی که از جمعیت جوان این شهر منشا می‌گیرد، همگی استانبول را به شهری بسیار پویا تبدیل کرده است. در ادامه می‌خواهیم دلایلی را برشمریم که شما را وسوسه کند برای تعطیلات بعدی، حتما برای سفر به استانبول برنامه بریزید.

جاهای تاریخی متعلق به دوران عثمانی

استانبول

نمی‌توان بدون در نظر گرفتن گذشته غنی استانبول، از این شهر بازدید کرد، به‌خصوص بقایای برجسته‌ای که از دوران عثمانی به جا مانده‌اند. قدم زدن در اطراف کاخ توپکاپی و دولما باغچه مانند سفری به گذشته و لمس دورانی است که در آن، استانبول مسند پادشاهان قدرتمند عثمانی و حرمسراهای آن‌ها بود. 

غذاهای شگفت‌انگیز

غذاهای ترک

ترکیه فرهنگ‌های غذایی مختلفی دارد و دستور غذاها در هر یک از مناطق آن با دیگری تفاوت دارد. استانبول جایی است که تمامی این سنت‌های شگفت‌انگیز یک‌جا جمع می‌شوند؛ از غذاهای خیابانی گرفته تا تفسیر مجدد آشپزی مجلل ترکی. در استانبول می‌‌توانید غذاهای مختلف تمامی مناطق ترکیه را امتحان کنید. 

بازارهای رنگارنگ مواد غذایی

بازارهای استانبول

تقریبا هر محله استانبول، بازارهای هفتگی خود را دارد

تقریبا هر محله استانبول، بازارهای هفتگی خود را دارد. بازار ادویه هم از برجسته‌ترین بازارهای محلی این شهر است که در آن هر چیزی که تصورش را بکنید، می‌توان پیدا کرد.

مواد غذایی تازه از روستاها، شیرینی‌های ترک، انواع بی‌شماری از پنیر و زیتون و... شکموها را به بازارهای مواد غذایی و خوراکی جذب می‌کند. 

گالری‌های هنری و موزه‌ها

گالری های هنری استانبول

استانبول برخی از مهم‌ترین گالری‌های هنری و موزه‌های ترکیه را در خود جای داده است که نه‌تنها آثار مرتبط با تاریخ هیجان‌انگیز ترکیه را نشان می‌دهند، بلکه نمایشگاه‌هایی مشهور از آثار هنرمندان محلی و بین‌المللی نیز در این شهر برگزار می‌شود. البته دو موزه کمتر شناخته‌شده استانبول نیز باید بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گیرد؛ این موزه‌ها آثاری از برخی از مهم‌ترین و مشهورترین هنرمندان جهان را به نمایش گذاشته‌اند: موزه ساکیپ سابانجی و موزه پرا. 

محله‌های مدرن و شیک

استانبول

در استانبول نیز مثل سایر شهرهای دنیا، آدم‌های مدپرست زیادی وجود دارد و روحیه کارآفرینانه آن‌ها سبب به وجود آمدن برخی از فروشگاه‌ها، کافه‌ها و بارهای مفهومی فوق‌العاده‌ای شده است که عمدتا در محله‌های خوبی مثل گالاتا، کاراکوی و آرناووت‌کوی قرار دارند. در این محله‌ها پرسه بزنید تا بتوانید فرهنگ مردم محلی را به دور از قطب‌های گردشگری شهر و به‌معنای واقعی لمس کنید. 

عتیقه‌های زیبا

استانبول

این شهر رویای تحقق یافته عاشقان اشیای عتیقه است

در استانبول که تاریخ غنی و گذشته‌ای باشکوه داشته است، اشیای عتیقه زیادی یافت می‌شود؛ این شهر رویای تحقق یافته عاشقان اشیای عتیقه است. محله چوکورجوما پر از مغازه‌های عتیقه فروشی است. موزه معصومیت نیز استانبول دهه ۷۰ میلادی را به تصویر کشیده و حس نوستالژیک عجیبی به بازدیدکنندگان می‌دهد.

بقایای دوران امپراتوری بیزانس

استانبول

به غیر از معماری‌های برجا مانده از امپراتوری عثمانی در سراسر استانبول، در این شهر می‌توانید بقایای زیبایی از دوران حکومت امپراتوری بیزانس را نیز مشاهده کنید. از کلیسای چورا استانبول گرفته تا ایاصوفیه، می‌توانید گذشته بیزانسی استانبول را در هر سوی شهر به تماشا بنشینید. 

چشم‌اندازهای تنگه بسفر

تنگه بسفر استانبول

نمی‌توان بدون اشاره به بسفر، از استانبول حرف زد. این تنگه مشهور آسیا را از اروپا جدا می‌کند. می‌توانید سوار کشتی‌های کروز بسفر شوید و علاوه بر لذت بردن از تجربه کشتی‌سواری، از چشم‌اندازهای زیبای تنگه نیز بهره ببرید. علاوه بر آن، می‌توانید به یکی از رستوران‌های دریایی اطراف تنگه بسفر بروید و به تماشای مناظر شگفت‌انگیز بنشینید. 

بهترین حمام‌های ترک

حمام های ترک استانبول

حمام ترک یکی از بهترین تفریحاتی است که باید در استانبول از آن لذت ببرید

تجربه حمام ترک یکی از بهترین تفریحاتی است که باید در استانبول از آن لذت ببرید. جاهایی مثل حمام خرم سلطان و حمام کیلیچ علی پاشا، مکانی فوق‌العاده برای تجربه حمام ترک در فضایی لوکس است. حتما از قبل برای دریافت خدمات ماساژ هماهنگ شوید و پس از آن، با صابون‌های معطر بدن‌تان را شست‌و‌شو دهید. 

خرید

بازارهای استانبول

استانبول از مغازه‌های بین‌المللی طراحی در محله نیشان‌تاشی تا بازار بزرگ (یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان)، گزینه‌های مختلفی برای خرید دارد؛ با هر بودجه‌ای که داشته باشید. البته زمانی که در استانبول هستید، به‌خصوص در محلاتی که بازارهای محلی به فروش محصولاتی مثل ماهی تازه تا سبزیجات می‌پردازند، خرید مواد غذایی هم به ناچار در فهرست خریدتان قرار می‌گیرد؛ به‌راحتی نمی‌توان از این خوشمزه‌های رنگارنگ گذشت.

بناهای تاریخی کمتر شناخته شده

استانبول

این واقعیت که همیشه در استانبول چیز جدیدی برای کشف کردن وجود دارد، سفر به این شهر را به تجربه‌ای هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند

این واقعیت که همیشه در استانبول چیز جدیدی برای کشف کردن وجود دارد، سفر به این شهر را به تجربه‌ای هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند؛ بنابراین علاوه بر جاهای مشهوری مثل کاخ توپکاپی، باید از مکان‌های تاریخی که کمتر شناخته شده هستند، مثل قصر کوچوکسو در بخش آسیایی استانبول هم دیدن کنید. یا اینکه بخش‌های قدیمی محصور در دیوار شهر را که قدمت‌شان به دوران بیزانس می‌رسد، در برنامه سفر خود قرار دهید. در استانبول جاهای تاریخی زیادی وجود دارند که کمتر شناخته شده‌اند و فقط در انتظار هستند که کشف شوند. 

این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیار دیگری نیز دارد که می‌توانید در سفر از آن‌ها لذت ببرید. شما می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این شهر دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه