زیباترین پارک ها و فضاهای سبز در باکو، آذربایجان

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
زیباترین پارک ها و فضاهای سبز در باکو، آذربایجان

باکو، به عنوان یکی از پایتخت‌های محبوب گردشگری در منطقه، پارک‌ها و فضاهای سبز متعددی دارد. در سفر به باکو، فرصت گشت و گذار در این فضاهای سبز را از دست ندهید.

پایتخت آذربایجان، با بولوارهای بلند و ساختمان‌های کوتاه، فضاهای سبز و پارک‌های زیادی دارد. پارک‌ها و فضاهای سبز فرصتی عالی هستند برای اینکه کمی از شلوغی شهرها فاصله بگیرید و در محیطی آرام، از تفریحات رایگان لذت ببرید.

تور باکو، از جمله تورهای محبوب خارجی برای ایرانیان است. اگر قصد دارید برای سفر به آذربایجان برنامه‌ریزی کنید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین تور را انتخاب کنید. جستجوی آسان، مقایسه قیمت‌ها و انتخاب بهترین تور، از خدمات کجا برای مسافرانی است که قصد سفر به هر مقصد داخلی یا خارجی را دارند.

پارک‌ها جزو مکان‌های تفریحی محبوب هستند. باکو، پارک‌های متعددی دارد که در ادامه چند مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

بولوار باکو

پارک های باکو

بولوار باکو یا پارک میلی در حدود ۳٫۵ کیلومتر در کنار دریای خزر قرار دارد. این منطقه مخصوص عابر پیاده در سال ۱۹۰۹ افتتاح شده است و از همان زمان به بعد به یکی از محبوب‌ترین پاتوق‌های اهالی تبدیل شده است. در این منطقه مسیرهای پیاده رو، باغ‌های زیبا، آب‌نماهای دیدنی و... وجود دارد. بعد از تاریک شدن هوا، این منطقه پر از خانواده‌ها و بچه‌هایی می‌شود که از محیط زیبا و تمیز اطراف لذت می‌برند.

پارک Zabitler

پارک Zabitler یکی از سرسبزترین پارک‌ها باکو است. این پارک به یاد کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. علاوه بر طبیعت زیبا، تعدادی تندیس از شخصیت‌های معروف آذربایجان در این پارک قرار دارد. محوطه مخصوص بازی بچه‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و آب‌نماهای دیدنی دارد.

پارک Fizuli

پارک Fizuli، چون در نزدیکی ایستگاه مترو قرار گرفته است، دسترسی راحتی دارد. مسیرهای پیاده روی پارک با گلدان‌های زیبا مزین شده است. از آنجایی که از نظر سایه و درختان بلند و انبوه، مثل سایر پارک‌ها نیست، بهتر است که وسط روز و موقع تابش مستقیم آفتاب، به این پارک سر نزنید.

پارک نیوسیتی

پارک های باکو

پارک نیوسیتی چند دقیقه از شرق بلوار باکو فاصله دارد. این پارک، البته خلوت‌تر و آرام‌تر است. در مسیرهای پیاده روی آن می‌توانید قدم بزنید و روی نیمکت‌ها استراحت کنید.

پارک Dede Qorqud

پارک Dede Qorqud با باغچه‌های وسیع و مزین در کنار باغ‌وحشی به همین نام قرار دارد. بازدید از این باغ وحش و پارک، یکی از تفریحات محبوب برای اهالی شهر و بسیاری از گردشگران است. مسیرهای زیبا و محیط تمیز و هوای پارک فضای مناسبی برای تفریح چند ساعته در این پارک فراهم کرده است.

پارک ملی Absheron

این پارک ملی در ۶۰ کیلومتری از باکو قرار گرفته است. برای بازدید از پارک ملی Absheron باید یک سفر کوتاه چند ساعته را برنامه‌ریزی کنید. در این پارک ملی، حیات وحش و پوشش گیاهی خاص منطقه را خواهید دید.

پارک آپلند

پارک های باکو

پارک آپلند یا Dagustu در بالای قطار کابلی باکو قرار دارد. نه تنها پارکی تمیز و جذاب است، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از افق شهری باکو را دارد. بسیاری از اهالی و گردشگران، هنگم غروب برای لذت بردن از چشم‌اندازهای زیبا، به این منطقه سر می‌زنند.

باغ گیاه‌شناسی مرکزی

در باغ گیاهشناسی مرکزی باکو که پارکی ۱۶ هکتاری است، بیش از ۲ هزار نوع گیاه مختلف و انواع گل‌های زیبا پرورش داده می‌شود. این مجموعه از یک باغ کوچک در سال ۱۹۳۵ آغاز به کار کرد و روز‌به روز گسترده‌تر شد. امروزه تعدادی از گونه‌های گیاهی داخلی و خارجی به خصوص گونه‌های در معرض خطر پرورش داده می‌شوند.

پارک ازمیر

پارک ازمیر در ۲ کیلومتری از شمال ایچری شهر قرار دارد. پارک کوچک و سرسبز ازمیر فرصت خوبی برای استراحت و لذت بردن از هوای تازه است. این پارک را پارک آتش‌نشان‌ها می‌نامند چون در نزدیکی ایستگاه آتش‌نشانی قرار دارد.

شما می‌توانید علاوه‌بر مکان هایی که معرفی کردیم، فهرست کامل جاهای دیدنی باکو را در کجارو مشاهده کنید و درمورد جاذبه‌های آن اطلاعات کاملی به‌دست بیاورید. موقعیت مکانی هر جاذبه روی نقشه، امکانات آن‌ها و جاهای دیدنی رایگان در باکو را در کجارو مشاهده کنید و سفرتان را برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه