بهترین شهرهای دنیا برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
بهترین شهرهای دنیا برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند

خرید کردن یکی از بهترین لذت‌های سفر به‌خصوص در سفرهای خارجی است. اگر عاشق خرید کردن هستید، بد نیست که بهترین شهرهای دنیا برای خرید را بشناسید.

بسیاری از مردم به گوشه و کنار دنیا سفر می‌کنند تا آثار تاریخی را ببینند، غذاها و نوشیدنی های محلی را امتحان کنند یا اینکه در سواحل زیبا و آرام، استراحت کنند یا از ورزش‌های آبی و ساحلی لذت ببرند؛ ولی عده‌ای هم هستند که برای سفر، بیشتر از هر چیز به خاطر فرصت‌هایی که برای خرید محصولات متنوع و شیک وجود دارد، هیجان‌زده می‌شوند.

فرقی نمی‌کند که انتظارتان از خرید کردن چه باشد. خریدن بهترین محصولات از برترین طراحان و برندها، فرصت‌های چانه زنی بر سر قیمت‌ها و گرفتن تخفیف‌های قابل‌توجه، خرده‌فروش‌های محصولات قدیمی یا غرفه‌های یک بازار، در بسیاری از شهرهای دنیا همه این فرصت‌ها هم‌زمان با هم وجود دارد. به همین دلیل، این شهرها به‌عنوان مقصدهایی ایدئال برای خرید کردن شناخته می‌شوند.

در ادامه چند شهر برتر دنیا برای خرید کردن را معرفی می‌کنیم. اگر خرید کردن یکی از اهداف مهم سفرهای خارجی شما است، حتما این مقصدها را به‌عنوان مقصد سفر در نظر داشته باشد.

میلان

بهترین شهرهای دنیا برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند

خرید کردن در میلان یکی از مهم‌ترین اهداف مسافران این شهر است. خرید در سطح جهانی از بهترین برندها و طراحان دنیا در میلان امکان‌پذیر است. بی‌دلیل نیست که میلان یکی از پایتخت‌های مد دنیا شناخته می‌شود.

بسیاری از برندها و طراحان برتر مد در دنیا ایتالیایی هستند. مثلا گوچی، پرادا و ورساچه. این برندهای لوکس همگی فروشگاه‌های مخصوصی در شهر میلان دارند. میلان بی‌دلیل به پایتخت افسانه‌ای مد در ایتالیا تبدیل نشده است. از آنجایی که ایتالیا مبدا بسیاری از برندهای لوکس صنعت مد است، استایل خیابانی در میلان، جذابیت، زیبایی و شکوه خاصی دارد.

یکی از بهترین و گران‌ترین تجربه‌های خرید شما در شهر زیبای میلان در منطقه‌ای به نام محله طلایی (Quadrilatero d'Oro) رقم خواهد خورد. این منطقه پر از فروشگاه‌های طراحان زیورآلات، بوتیک‌های مد و فروشگاه‌های برندهای مطرح دنیا در زمینه مد است. این محله به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق خرید در کل این سیاره شناخته می‌شود. در این منطقه می‌توانید جدیدترین محصولات از برترین برندهای دنیا را بخرید و به خانه ببرید.

گالریا ویتوریو امانوئل، قدیمی‌ترین مرکز خرید فعال ایتالیا است. این مرکز خرید بزرگ و مشهور و قدیمی، فرصت عالی دیگری برای گردشگران میلان است تا بهترین محصولات مد را پیدا کنند و بخرند.

غیر از این‌ها، ایتالیا را به‌خاطر داشتن محصولات چرمی بسیار باکیفیت و شال‌های کشمیر می‌شناسند. در میلان از فروشنده‌های محلی محصولات بسیار باکیفیت و شیک را به قیمت‌های مناسبی بخرید؛ مناسب‌تر از قیمتی که آن محصولات در کشور خودتان خواهد داشت. بسیاری از فروشنده‌های محلی، کارگاه‌های کوچک مخصوص و برندهای شخصی خود را دارند. مثلا Zani Del Fra، کیف‌های چرمی سفارشی می‌دوزد. محصولاتش از نظر تنوع رنگ طرح، بی‌نظیر هستند.

درمجموع اگر دنبال محصولات چرمی باکیفیت به‌خصوص محصولات دست‌دوز هستید، فرصت خرید در خیابان‌های میلان را از دست ندهید. مطمئن باشید محصولی که می‌خرید یک عمر برایتان کار می‌کند و هر بار که از آن استفاده می‌کنید، یادآور خاطرات شیرین سفر به میلان است.

خرید کردن در میلان فقط به خرید از فروشگاه‌های لوکس و برندهای مجلل ختم نمی‌شود. حتی اگر دنبال خرید ارزان و چانه زدن سر قیمت‌ها باشید، در میلان می‌توانید محصولات و فروشگاه‌های متعددی پیدا کنید.

فروشگاه‌های دست دوم هم در میلان زیاد است. از این فروشگاه‌ها می‌توانید لباس‌های فاخر و مجلل قشر مرفه را با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از قیمت‌های اصلی بخرید. در میلان می‌توانید از چندین اوت لت هم خرید کنید. در اوت لت‌ها محصولات برندهای مطرح با قیمت مناسبی عرضه می‌شود. البته محصولات معمولا مربوط به کالکشن‌های ماه‌های قبل و فصل‌های قبل هستند؛ ولی اگر دوست دارید محصولاتی باکیفیت با قیمتی مناسب بخرید، خرید از اوت لت بهترین کار است.

دبی

بهترین شهرهای دنیا برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند

دبی مال یکی از مراکز خرید دبی است که در سراسر دنیا شهرت دارد. این مرکز خرید، دومین مرکز خرید بزرگ دنیا است و بیش از هزار فروشگاه دارد. دبی مهم‌ترین مقصد گردشگری برای خرید در کل دنیا است. همه جای دنیا، دبی را به مراکز خرید بزرگ و مجلل می‌شناسند. تعداد فروشگاه‌های لوکس و برند در دبی بسیار زیاد است. بیش از صد مرکز خرید بزرگ در این شهر وجود دارد.

اسم این شهر به‌خاطر وجود فرصت‌های فراون برای خرید، با خرید کردن عجین شده است. انگلیسی زبان‌ها در صحبت‌های عامیانه آن را دو بای می‌نامند (Do Buy).

علاوه بر برترین برندهای بین‌المللی مد و پوشاک و سایر محصولات، در دبی تعدادی از برندهای مطرح داخلی هم محصولات خود را عرضه کرده‌اند تا خودشان را به گردشگران و اهالی این شهر معرفی کنند.

علاوه بر مراکز خرید مدرن و مجلل در دبی، بازارهای سنتی یا سوق هم وجود دارد. در این بازارهای سنتی می‌توانید ادویه‌جات، فرش، شال و سایر محصولات محلی و بین‌المللی را بخرید. بازارهای سنتی برای کسانی مناسب است که دنبال محصولات بومی‌تر هستند و علاوه بر این، دوست دارند با سبک زندگی بومی‌تر فارغ از زرق‌و‌برق توریستی دبی، آشنا شوند.

نمی‌توانیم از دبی صحبت کنیم ولی حرفی از دبی مال نزنیم. دبی مال، در سراسر دنیا مشهور است؛ مقصدی برای همه کسانی است که خرید و تفریح را دوست دارند و جاذبه‌ها و محصولات آن هیچ‌گونه محدودیتی ندارد. این مرکز خرید از نظر وسعت دومین مرکز خرید بزرگ دنیا است. بیش از هزار فروشگاه خرده فروشی دارد و برای اینکه بتوانید به گوشه و کنار آن سر بزنید به نقشه نیاز دارید.

در محوطه و محیط داخلی این مرکز خرید می‌توانید دیدنی‌هایی چون آبشار، فواره‌های موزیکال، زمین اسکیت روی یخ، آکواریوم، بازار داخلی سرپوشیده و چندین مرکز خرید کوچک‌تر داخل این مرکز خرید بزرگ ببینید. مثلا گالری لافایت که یک شعبه از مرکز خرید گالری لافایت فرانسه است. یا اولین شعبه بلومینگ‌دیل در خارج از آمریکا.

دبی مالی یک مرکز خرید ساده نیست. در واقع مجموعه‌ای بزرگ از تفریحات و جاذبه‌های متنوع و مدرن است که همگی به بهانه خرید در یک مکان دور هم جمع شده‌اند. یک روز کامل را می‌توانید به‌همراه همه اعضای خانواده در دبی مال بگذرانید، بدون اینکه خسته شوید. حتی اگر اهل خرید نباشید، از تفریحات و رستوران‌های بی‌نظیر این مجموعه بزرگ لذت خواهید برد در حالی که سایر اعضای خانواده، در فروشگاه‌ها دنبال محصولات مورد نیاز خود می‌گردند.

بهترین بخش خرید از دبی مال این است که هرآنچه که از این مرکز خرید خریداری کنید در هتل‌تان به شما تحویل داده می‌شود.

دیگر مرکز خرید بزرگی که در دبی می‌توانید به آن سر بزنید، مرکز خرید امارات است. اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه در این مرکز خرید ساخته شده است.

یکی دیگر از جذابیت‌های دبی برای علاقه‌مندان به خرید، جشنواره‌های متعدد آن است. جشنواره خرید دبی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های خرید در دنیا است. مردم از سراسر دنیا برای خرید در این جشنوازه به دبی سفر می‌کند. در طول سال هم فروشگاه‌ها و مراکز خرید مختلف، به مناسبت‌های مختلف، تخفیف‌های ویژه‌ای برای خریداران در نظر می‌گیرند. اگر طرفدار جدی خرید هستید، پیگیر این جشنواره‌ها باشید و سفرتان را طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

پاریس

بهترین شهرهای دنیا برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند

دپارتمان استورهای پاریسی، بهترین و اولین فرصت‌های خرید در شهر زیبای پاریس برای کسانی هستند که خرید کردن و پول خرج کردن را دوست دارند و البته محدودیت مالی ندارند.

خرید در پاریس بسیار جذاب است. خیابان‌های خرید در پاریس حال و هوای خاصی دارند. دلتان می‌خواهد همه کمد لباس خود را دور بریزید و دوباره هرآنچه که نیاز دارید از پاریس بخرید و لباس‌های خود را نو کنید. اگر از علاقه‌مندان به مد و دنبال‌کنندگان برندهای برتر مد هستید، خرید خود در پاریس را می‌توانید از دپارتمان استورها شروع کنید که مهم‌ترین مراکز تجاری شهر هستند.

این شهر مراکز خرید قدیمی زیادی دارد. مثلا قدمت یکی از آن‌ها به دهه ۱۸۵۰ میلادی برمی‌گردد و یکی از اولین مراکز خرید مدرن پاریس است. دپارتمان استور پرنتام، میزبان بزرگ‌ترین دپارتمان زیبایی در کل دنیا است. در این مرکز خرید هیچ عذر و بهانه‌ای برای خرید یک رژ لب جدید وجود ندارد.

گردشگران خارجی پاریس توجه به‌ویژه‌ای به یکی از مراکز خرید مهم این شهر دارند؛ یک مرکز خرید بزرگ و هفت طبقه به نام گالری لافایت.

غیر از دپارتمان‌استورها در پاریس می‌توانید از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های کنار خیابان هم خرید کنید. در فضایی که صدای موسیقی روحتان را می‌نوازد و پر از کافه‌های قدیمی و فروشگاه‌های کتاب و وسایل دست دوم است.

اگر اهل خریدهای گران‌قیمت هستید و دوست دارید محصولات برند و شیک بخرید، گشت‌وگذار در خیابان شانزالیزه را فراموش نکنید. اگر محدودیت مالی نداشته باشید، در این خیابان می‌توانید از آتلیه‌های خصوصی دیدن کنید و لباسی سفارش دهید که متناسب با شما و سلیقه شما دوخته و آماده شده باشد.

اگر برای خرید در شانزالیزه محدودیت مالی دارید، باز هم فرصت گشت‌وگذار در آن را از دست ندهید. تماشای ویترین شیک فروشگاه‌های مجلل و دیدنی جدیدترین طراحی‌ها از برندهای برتر دنیا، تجربه جذابی است که لذت سفر به پاریس را چندین برابر می‌کند.

اگر می‌خواهید خریدی ارزان داشته باشید، باید خرید کردن در بازارچه‌های محلی را تجربه کنید. در این بازارچه ها محصولاتی متنوع با قیمت‌های پایین‌تر عرضه می‌شوند. حتی در بین آن‌ها می‌توانید محصولات برند هم پیدا کنید. البته می‌توانید سر قیمت‌ها چانه بزنید؛ ولی این کار زیاد مرسوم نیست.

سئول

بوتیک‌های محلی در سئول، محصولاتی جدید و با آخرین مد روز عرضه می‌کنند. این محصولات ارزان و شیک هستند؛ ولی توقع کیفیت بالا یا تولید اخلاقی از این محصولات نداشته باشید.

اگر از علاقه‌مندان به محصولات زیبایی باکیفیت کره‌ای هستید یا دوست دارید لباس‌هایی با قیمت مناسب ولی با مدل‌های مدرن و شیک بخرید، سئول بهترین جا برای خرید کردن است. خرید کردن در این شهر بسیار راحت‌تر از قبل شده است. لازم نیست نگران حمل پول نقد باشید. تا سال ۲۰۲۰ بانک کره در تلاش است تا پول نقد را تقریبا از معاملات حذف کند.

کسانی که دنبال خرید لوکس و مجلل هستند می‌توانند همه برندهای محبوب خود را در سئول پیدا کنند. این برندها در مراکز خرید بزرگ و دپارتمان استورها شعبه دارند. حتی فرودگاه اینچئون هم میزبان یک شعبه معاف از مالیات لویی ویتون است.

بوتیک‌های محلی هم محصولات ارزان قیمت دارند. محصولات آن‌ها طبق مد روز و شیک و ارزان است؛ ولی نباید توقع کیفیت خیلی بالا داشته باشید. اما می‌توانید جدیدترین مدل‌های بازار را از این بوتیک‌ها بخرید.

بازارهای محلی هم در سئول وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید صنایع دستی سنتی و سوغات پیدا کنید. این بازارها برای خرید سوغات بومی، انتخاب بهتری هستند.

لندن

بهترین شهرهای دنیا برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند

لندن میزبان تعدادی از بزرگ‌ترین دپارتمان‌استورهای اروپا است. هر کسی که به لندن سفر می‌کند حتما باید به این مراکز تجاری باشکوه و دیدنی سر بزند.

نام شهر لندن مترادف است با خرید از برندهای لوکس و برتر دنیا. در این شهر تقریبا همه برندهای برتر دنیا چه برندهای قدیمی چه برندهای جدید و مدرن، شعبه دارند. البته اینکه خرید از لندن برایتان مناسب‌تر باشد یا نه، به نرخ تبدیل پول بستگی دارد. خیابان آکسفورد یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های خرید در کل اروپا است. البته خرید در لندن لزوما گران‌قیمت نیست. در برخی از فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها و محله‌های لندن می‌توانید خرید ارزان‌تر را نیز تجربه کنید.

دپارتمان استورهای لندن تنوع زیادی دارند و محصولات بسیار متنوعی را عرضه می‌کنند. هرآنچه که نیاز داشته باشید، از پوشاک گرفته تا خوراکی، در این دپارتمان استورها پیدا می‌شود. سبک معماری بعضی از آن‌ها نیز به‌تنهایی دیدنی و جذاب است. انواع لباس‌ها با طراحی مدرن، لباس‌های خانگی از برندهای برتر، لوازم آشپزخانه خاص و منحصربه‌فرد و هر محصول دیگری که فکر کنید با قیمت‌ها و کیفیت‌های متنوع در لندن پیدا می‌شود.

در محله‌های نایتس‌برج، چلسی و می‌فر، خرده فروشی‌های برتر از برندهای مشهور وجود دارند. غیر از دپارتمان استور و بوتیک، لندن هم مثل بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، بازارچه‌های محلی دارد. برخی از محله‌های این شهر بیشتر در فروش کالاهای خاص تمرکز دارد. مثلا خیابان پرتوبلو برای خرید عتیقه‌جات بهترین جا است.

درمجموع فرقی نمی‌کند که دنبال خرید ارزان باشید یا لوکس، برندهای برتر مد را دنبال کنید یا برندهای داخلی و کمترشناخته شده، در هر صورت در لندن فرصت‌های زیادی برای خرید وجود دارد.

سنگاپور

بهترین شهرهای دنیا برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند

سنگاپور به نظر می‌رسد که مقصد نهایی هر علاقه‌مند به خرید باشد. این شهر شلوغ، پر از مراکز خرید بزرگ و شیک است. این مراکز تجاری پر از مغازه‌هایی است که لباس‌های مدرن با رنگ و بوی سلیقه آسیایی می‌فروشند. بازارهای شبانه سنتی، فرصت‌های دیگری برای خرید در سنگاپور هستند که فرصت بازدید و خرید از آن‌ها را نباید از دست بدهید.

فرصت‌های خرید در سنگاپور، ترکیبی جذاب از خرده فروشی‌های لوکس و مجلل، برندهای مد بین‌المللی و داخلی ارزان ‌قیمت، تقویم‌های دائمی و منظم حراج در تعطیلات و در کل سال به مناسبت‌های مختلف است.

سنگاپور به‌خاطر مراکز خرید بزرگ و بازارهای شبانه سنتی، یک مقصد بی‌نقص و نهایی برای خرید است. در مراکز خرید، هزاران خرده فروشی از برندهای معتبر و مشهور دنیا و از برندهای لوکس و گران، محصولات متنوعی عرضه می‌کنند. در بازارهای شبانه می‌توانید محصولات بومی‌تر و ارزان‌تر بخرید و هرآنچه که فکر کنید در این بازارها پیدا می‌شود. از لباس‌های ارزان گرفته تا سرامیک‌های سنتی که انتخاب خوبی به‌عنوان سوغات است.

در سنگاپور علاوه بر برندهای مطرح بین‌المللی، برندها و طراحان داخلی زیادی محصولات خود را عرضه می‌کنند. علاوه بر این، خیاطی سفارشی هم در سنگاپور زیاد است.

برای اینکه از فروشگاه‌های نمایندگی برندهای برتر دنیا و لوکس‌ترین و مشهورترین برندها مثل هرمس، کارتیه، امگا و... خرید کنید به خیابان ارچارد رود سر بزنید. یکی از قدیمی‌ترین دپارتمان‌استورهای سنگاپور در این منطقه قرار گرفته است.  

برای اینکه تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد از خرید داشته باشید، از بازار روباز ۲۴ ساعته در محله هند کوچک بازدید کنید. در این بازار همه چیز پیدا می‌شود؛ از انواع ادویه‌جات گرفته تا زیورآلات طلا.

در برخی از مناطق سنگاپور مثلا تیونگ بارو، می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم دست دوم خریداری کنید. در این فروشگاه‌ها نوارهای قدیمی، وسایل منزل، لباس و سایر وسایل دست دوم عرضه می‌شود.

اگر سفر به سنگاپور به پایان رسیده است و فرصت نکردید به مراکز خرید آن سر بزنید، جای نگرانی نیست. در فرودگاه هم تعداد زیادی فروشگاه  و بازارچه وجود دارد. از فرودگاه هم می‌توانید محصولاتی از برندهای بین‌المللی بخرید. همچنین می‌توانید انواع سوغات و صنایع دستی بومی را در فروشگاه‌ها و مراکز خرید فرودگاه، خریداری کنید.

خرید در سنگاپور به مد و پوشاک محدود نمی‌شود. اینجا برای خرید محصولات دیجیتال هم جای مناسبی است. تعدادی از مراکز خرید بزرگ سنگاپور، مخصوص عرضه محصولات دیجیتال هستند. از بهترین برندهای دنیا، جدیدترین محصولات را در این مراکز خرید می‌توانید ببینید و خریداری کنید.

نیویورک

بهترین شهرهای دنیا برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند

نیویورک مراکز خرید بسیار بزرگی دارد. این مراکز خرید و دپارتمان استورها در چندین طبقه، صدها فروشگاه از برندهای برتر گوشه و کنار دنیا را گرد هم جمع‌آوری کرده‌اند. علاقه‌مندان جدی خرید می‌دانند که نیویورک برای خرید کردن بی‌نظیر است. در این شهر فرصت‌های بی‌نهایتی برای خرید محصولات تنوع به‌خصوص جدیدترین محصولات دنیا مد و پوشاک وجود دارد.

برای هر کس با هر سلیقه و نیازی، فروشگاهی برای خرید و محصولی برای ارائه در نیویورک وجود دارد. از فروشگاه‌های اپل گرفته  تا دپارتمان استورهای مشهور، بوتیک‌های طراحان برتر مد و حتی فروشگاه‌هایی برای عرضه محصولات ارزان‌تر.

در اوت لت‌های نیویورک می‌توانید محصولات برندهای برتر را با قیمت‌های مناسب‌تر و البته خارج از فصل، خریداری کنید. اوت لت جایی است که فروشگاه‌ها در آن محصولات برندهای برتر دنیا را که متعلق به فصل‌های قبل بوده است، با تخفیف‌های قابل‌توجهی عرضه می‌کنند. اگر دوست دارید از برندهای خوب دنیا خرید کنید ولی به‌لحاظ مالی محدودیت دارید، می‌توانید خرید از اوت لت را تجربه کنید.

اگر دنبال خرید محصولات خاص هستید، می‌توانید به بوتیک‌های قدیمی و بازارهای محلی سر بزنید.

اگر اهل خرید لوکس و گران‌قیمت هستید حتما به خیابان مدیسون سر بزنید. در این خیابان بهترین برندهای برتر مد از برندهای اروپایی و آمریکایی، نمایندگی دارند. در این منطقه که منطقه مد نیویورک است، می‌توانید جدیدترین محصولات آن‌ها را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه