آینده ونیز به همه‌پرسی ماه دسامبر بستگی دارد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
آینده ونیز به همه‌پرسی ماه دسامبر بستگی دارد

مقامات ونیز قصد دارند برای پنجمین بار، در ماه دسامبر همه‌پرسی دیگری برگزار کنند و تقسیم شهر ونیز به دو بخش را به رأی‌گیری بگذارند.

یکی از معروف‌ترین شهرهای دنیا در وسط یک بحران هویتی قرار گرفته است. مقامات ونیز در نظر دارند که این شهر را به دو بخش مستقل تقسیم کنند؛ به‌طوری که منطقه‌ی تاریخی و تالاب توریستی آن در یک طرف و سرزمین اصلی و منطقه‌ی کمترتوریستی مستره (Mestre) در طرف دیگر قرار بگیرد.

یک همه‌پرسی در اول دسامبر برگزار خواهد شد و ۲۶۰ هزار شهروند ونیزی تعیین می‌کنند که آیا با تقسیم شهر به دو بخش موافق هستند یا خیر. این پنجمین همه‌پرسی درباره‌ی تقسیم شهر ونیز است و در چهار همه‌پرسی قبلی،‌ رأی مردم منفی بود.

گروه‌های موافق تقسیم شهر ونیز معتقدند که تقسیم شهر باعث می‌شود، هر بخش بتواند به شکل مؤثرتری معضل اورتوریسم را مدیریت کرده و رویکرد محلی‌تری نسبت به حل مشکلات اتخاذ کند. گروه غیردولتی «We Are Here Venice» که به مشکلات شهری می‌پردازد، گفته است:

ونیز و منطقه‌ی مستره، دو واقعیت کاملاً متفاوت هستند که در دوران حکومت فاشیستی در سال ۱۹۲۶ یکپارچه شدند و تاریخ و مشکلات متفاوتی دارند.

ونیز

ونیز سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون بازدیدکننده دارد که اکثر آن‌ها  از بخش تاریخی تالاب ونیز دیدن می‌کنند. به‌دلیل محبوبیت و شهرت این منطقه، بخش اعظمی از منابع شهر به آن اختصاص می‌یابد و به این ترتیب، گاهی اوقات بخش مستره مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد. طرفداران تقسیم ونیز معتقدند در صورت اجرایی‌شدن این طرح، هر بخش می‌تواند آن‌طور که صلاح می‌داند، منابع را تخصیص دهد.

اگر شما هم مشتاق سفر به این شهر و بازدید از جاهای دیدنی ونیز هستید، می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور ونیز آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه