اداره هوانوردی فدرال، تخلیه ایمن مسافران از هواپیما را بررسی می‌کند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
اداره هوانوردی فدرال، تخلیه ایمن مسافران از هواپیما را بررسی می‌کند

اداره‌ی هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا قصد دارد با انجام یک‌سری آزمایش در ماه نوامبر ۲۰۱۹، ایمنی مسافران هنگام تخلیه از هواپیما را مورد بررسی قرار دهد.

پس از آنکه قانون‌گذاران آمریکایی ابراز نگرانی کردند که صندلی‌های کوچک امروزی هواپیماها برای مسافران مدرن بیش از حد تنگ است، اداره‌ی هوانوردی فدرال به‌دنبال انجام آزمایش‌هایی در ماه نوامبر است تا ببیند که آیا در شرایط اضطراری، عملیات تخلیه‌ی مسافران هواپیما در کمال ایمنی انجام می‌شود یا خیر.

این آزمایش‌ها که ۱۲ روز طول می‌کشد، با ۷۲۰ داوطلب در مؤسسه‌ی پزشکی هوافضای کشوری (Civil Aerospace Medical Institute) در اکلاهما سیتی انجام خواهد شد. آزمایش‌های مذکور مشخص می‌کند که آیا هواپیماها برای ارتقای ایمنی مسافران، به شکل جدیدی از صندلی نیاز دارند یا خیر؛ در واقع این سازمان موظف است طبق لایحه‌ی «FAA Reauthorization Act of 2018»،‌ حداقل عرض و طول صندلی و فاصله‌ی بین دو صندلی را تعیین کند. اداره‌ی هوانوردی فدرال آمریکا در بیانیه‌ای گفته است:

این سازمان در نظر دارد تا پایان سال جاری، آزمایش تخلیه‌ی مسافران را به پایان برساند و مشخص کند برای تحقق شرایط مناسب، چه تغییراتی باید در تنظیمات صندلی‌ها لحاظ شود؛ البته اگر اصلاً نیازی به این کار باشد. در این آزمایش از کابین شبیه‌سازی استفاده می‌شود که امکان آزمایش چندین شکل مختلف صندلی در آن وجود دارد.

تخلیه اضطراری

پل میشل، نماینده‌ی جمهوری‌خواه در میشیگان، هفته‌ی گذشته از نگرانی خود نسبت به ایرلاین‌هایی صحبت کرده بود که از صندلی‌هایی که هر روز کوچک‌تر می‌شوند، استفاده می‌کنند. او در گفت‌وگو با یک کمیته‌ی زیرمجموعه‌ی هوانوردی گفت:

همان طور که می‌بینید من آدم ظریفی با جثه‌ا‌ی کوچک نیستم، بسیاری از مردم همین شرایط را دارند. با توجه به اندازه‌ی صندلی، فاصله‌ی بین صندلی‌ها و درهای خروجی مطمئن نیستم که این مدل‌های مورداستفاده واقعاً مصداق مسافران فعلی هواپیماها باشند. قطعاً در ایالات متحده آمریکا یا آمریکای شمالی این‌طور نیست.

تخلیه اضطراری

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، مهر تأییدی بر صحبت‌های پل میشل می‌گذارد؛ چراکه نشان می‌دهد نرخ چاقی در آمریکا از ۳۰٫۵ درصد جمعیت بزرگسال در سال ۱۹۹۹-۲۰۰۰ به ۳۹٫۶ درصد در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ رسیده است. در همین جلسه، دانیل الول، معاونت اداره‌ی هوانوردی فدرال،‌ متعهد شد که این سازمان از ماه نوامبر آزمایش‌های مربوطه را آغاز کند. او گفت:

ما باید نگاهی به فرایند تخلیه‌ی مسافران بیندازیم و برای اینکه مطمئن شویم این داوطلبان در شرایط اضطراری می‌توانند از هواپیما خارج شوند، باید همه فرضیات درست را در نظر بگیریم.

طبق قانون ایالات متحده آمریکا، تخلیه‌ی شبیه‌سازی‌شده از هواپیما با بیش از ۴۴ مسافر باید طی ۹۰ ثانیه انجام شود. پیتر گوئلز، مدیرعامل سابق ستاد ملی ایمنی حمل‌ونقل ایالات متحده آمریکا که به‌عنوان یک سازمان دولتی، سوانح حمل‌ونقل غیرنظامی را بررسی می‌کند، می‌گوید:

تخلیه‌ی مسافران از هواپیما بسته به اینکه بدنه‌ی هواپیما سالم باشد یا نباشد، فرق می‌کند.

تخلیه اضطراری

پیتر گوئلز با اشاره به پرواز شماره ۲۱۴ هواپیمایی آسیانا که در سال ۲۰۱۳ با ۳۰۷ مسافر هنگام فرود دچار سانحه شد و ۳ نفر از مسافران جان خود را از دست دادند، ادامه می‌دهد:

در اکثر سوانحی که منجر به تخلیه‌ی مسافران می‌شود، بدنه‌ی هواپیما آسیب می‌بیند و مردم می‌توانند از بخش‌های مختلف بدنه بیرون بیایند. زمانی که بدنه‌ی هواپیما سالم باقی بماند، وضعیت تخلیه‌ی مسافر تفاوت می‌کند. علاوه بر این، به نظر من آزمایش‌های اداره‌ی هوانوردی فدرال می‌تواند تأثیر بسزایی بر صنعت هواپیمایی داشته باشد و باید به‌دقت رصد شود.

همیشه می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه جا تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه