ایجاد ۱۵ زیرساخت گردشگری در هرمزگان

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
ایجاد ۱۵ زیرساخت گردشگری در هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان اعلام کردند که در اولین مرحله از فعالیت‌های عمرانی سال جاری، ۱۵ زیرساخت گردشگری در استان هرمزگان ایجاد می‌شود.

رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان از ایجاد ۱۵ زیرساخت گردشگری در استان هرمزگان در طول سال جاری خبر داد. به‌گفته‌ی او، با توجه به اهمیت گردشگری در رونق اشتغال، اقدامات در جهت توسعه‌ی این صنعت در استان هرمزگان سرعت گرفته است.

۱۵ زیرساخت گردشگری مدنظر، در ۸ شهرستان هرمزگان انجام خواهد شد و از جمله‌ی زیرساخت‌هایی که قرار است در روستاهای سلخ، طبل، سهیلی، گوران و دهخدا شهرستان قشم ساخته شود، می‌توان به ایجاد راه دسترسی، آلاچیق، پیاده‌راه سلامت، سرویس بهداشتی، برج نور و سکوی نشیمن اشاره کرد. رضا برومند در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفتند:

کمپینگ زیارت‌علی در رودان به سرویس بهداشتی، سکوی نشیمن و آلاچیق تجهیز می‌شود. علاوه بر این، در جزیره‌ هرمز، سرویس بهداشتی، در روستای سیخوارن تعمیر آلاچیق‌ها و در قلم سرخا، سقف برای استخر بانوان انجام خواهد شد. در بندر خمیر، تأمین برق روستای دریخا و همین طور ایجاد آلاچیق، سکوی نشیمن و دو سرویس بهداشتی در آب‌گرم سیاهکش در دستور کار است. زیرساخت برق‌رسانی در آب‌گرم خست و ایجاد آلاچیق، سرویس بهداشتی، برج نور و سکوی نشیمن در ساحل تیاب میناب از دیگر بخش‌های پروژه‌ی مذکور هستند. راه دسترسی به بوچیر پارسیان هم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

هرمزگان

وی همچنین اشاره کرد که اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی تأمین شده است.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به هرمزگان، بهترین جاهای دیدنی هرمزگان را در کجارو ببینید، در مورد دیدنی‌های آن اطلاعات مختلفی به‌دست بیاورید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه