هزینه سفر به بوشهر چقدر است؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه سفر به بوشهر چقدر است؟

بوشهر، شهری در کنار دریای خلیج فارس است که بازدید از آن، قطعا برای شما به تجربه‌ای فراموش نشدنی تبدیل خواهد شد.

بوشهر از جمله شهرهای جنوبی ایران است که با قرار گرفتن در کنار خلیج فارس، از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار شده است. شاید در تصور بسیاری از ما، سفر به جنوبی‌ترین نقطه ایران می‌تواند با هزینه‌های گزافی همراه باشد، اما با کنترل هزینه‌ هتل و رستوران و رفت و آمد، می‌توان سفری به صرفه و همزمان، به یاد ماندنی داشت.

در این سفر می‌توان، از غذاهای محلی استان بوشهر گرفته تا جاذبه‌های گردشگری آن و مناظر زیبا و دیدنی سواحل خلیج فارس بهره برد و سوغاتی‌های مخصوص بوشهر را نیز به همراه آورد.

هزینه سفر به بوشهر

از تهران تا بوشهر، ۱۰۴۹ کیلومتر راه است که با وسیله نقلیه شخصی ۱۲ ساعت و نیم به طول می‌انجامد. بنابراین هزینه بنزین برای این مسیر، علاوه بر گشت و گذار و برگشت را در نظر بگیرید. با توجه به نوع خودروی شما، میزان مصرف بنزین و روشن بودن کولر، هزینه بنزین شما حدود ۱۰۰ هزار تومان می‌تواند باشد.

هزینه اتوبوس برای این مسیر از ۹۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر است، که با رزرو آنلاین بلیط می‌توانید از تخفیفات شرکت‌های اتوبوسرانی بهره‌مند شوید.

سفر به بوشهر با استفاده از قطار به صورت مستقیم میسر نیست، اما می‌توان  با قطار به شیراز رفت و از آنجا به وسیله اتوبوس با ۳۰ هزار تومان به بوشهر رسید. با توجه به طولانی شدن این مسیر، استفاده از دیگر وسایل نقلیه توصیه می‌شود.

بلیط سفر به بوشهر با هواپیما، از ۲۸۳ هزار تومان تا ۳۷۲ هزار تومان است. مدت زمان این پرواز ۱ ساعت ۳۰ دقیقه بوده و راحت‌ترین مسیر رسیدن به بوشهر است.


متوسط هزینه اقامت در بوشهر

بهترین هتل‌های موجود در بوشهر ۳ ستاره هستند که می‌توان با متوسط هزینه ۲۶۰ هزار تومان به ازای هر شب در آن‌ها اقامت کرد. متل سه ستاره با قیمت ۱۷۰ هزار تومان و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با قیمت ۱۳۰ تومان در هر شب، پذیرای شما خواهند بود. ارزان‌ترین هتل در بوشهر با قیمت ۱۲۵ هزار تومان (اتاق دو تخته) به ازای هر شب برای شما در دسترس است.

هتل دلوار بوشهر

متوسط هزینه خورد و خوراک در بوشهر

متوسط هزینه خورد و خوراک در فست فود های بوشهر از ۲۰ هزار تومان برای غذا آغاز شده، و با هزینه پیش‌غذا، دسر و نوشیدنی نیز افزایش خواهد داشت. قیمت غذاهایی مانند پاستا در رستوران‌های بوشهر حدود ۲۵ هزار تومان و غذاهای سنتی ایرانی که دارای گوشت هستند، از قیمت‌های بیشتری برخودارند.

رستوران میداف بوشهر

هزینه حمل و نقل در بوشهر

تاکسی‌های خطی، تاکسی‌های بی‌سیم، تاکسی‌های گردشی، تاکسی ترمینال مسافربری و تاکسی‌های درون شهری فرودگاه، از جمله وسایل نقلیه در بوشهر بوده و علاوه بر آن، اتوبوس‌های درون شهری نیز برای حمل و نقل در بوشهر استفاده می‌شوند.

هزینه بازدید از دیدنی‌های بوشهر

هزینه بازدید از دیدنی‌هایی مانند موزه دریانوردی خلیج ‌فارس ۵ هزار تومان، و هزینه ورودی به موزه مردم‌شناسی (عمارت طاهری) ۲ هزار تومان است. طبیعی است که این مبلغ در صورت غیر ایرانی بودن گردشگران افزایش خواهد داشت.

بوشهر

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در بوشهر

هزینه گذراندن یک روز در بوشهر برای دو نفر در ارزان‌ترین حالت ممکن، با احتساب هزینه محل اقامت، دو وعده غذا، حمل و نقل داخل شهری و هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری، ۲۰۰ هزار تومان و در گران‌ترین حالت، ۴۵۰ تومان خواهد بود. این رقم بسته به نوع وسیله نقلیه‌ای که شما برای رفت و برگشت به بوشهر انتخاب خواهید کرد (خودروی شخصی یا اتوبوس)، متفاوت خواهد بود.

بوشهر

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در بوشهر

برای سپری کردن سفری سه روزه در بوشهر، در صورتی که از خودروی شخصی برای رفت و برگشت استفاده کنید و در هتل‌های سه ستاره این شهر اقامت کنید، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای شما هزینه خواهد داشت؛ اما اگر قصد داشته باشید تا همین سفر را در ارزان‌ترین حالت ممکن انجام دهید، با ۸۰۰ هزار تومان نیز می‌توانید سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

سوغات بوشهر

لازم به ذکر است که تمام قیمت‌های محاسبه شده به صورت میانگین و حدودی هستند، و قطعا بر حسب انتخاب‌های متنوعی که شما می‌توانید داشته باشید، متفاوت خواهند بود. اما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بوشهر، حتما مقداری بودجه برای به همراه آوردن سوغاتی‌های مختلف این شهر نیز کنار گذارید.

عکس کاور: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه