آشناسازی گردشگران فنلاند با ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
آشناسازی گردشگران فنلاند با ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران

به منظور افزایش آمار ورود گردشگران فنلاندی به کشور، باید ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران به گردشگران فنلاند شناسانده شود.

علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با پروین فرشچی سفیر کشورمان در فنلاند گفت:

گردشگران کشورهای اروپایی به حوزه‌های فرهنگی و تمدنی ایران علاقه‌مند هستند و همچنین این گردشگران از اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استقبال می‌کنند.

این گردشگران به کویرگردی علاقه دارند و خوشبختانه با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که در این مناطق از کشورمان ایجاد شده است، می‌تواند گردشگران بیشتری را جذب کرد، معرفی ایران و جاذبه‌های متنوع کشورمان به مردم فنلاند مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

عدم آگاهی از جاذبه‌های ایران و همچنین ایران‌هراسی از موضوعاتی است که باید بر آن تمرکز کرد، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و صنایع دستی از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در معرفی ایران موثر و مفید باشد. برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار تاریخی به‌صورت متقابل با سایر کشورها نیز با هدف تعامل فرهنگی و شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی در دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی است و این امکان برای کشور فنلاند نیز وجود دارد.

یکی از راه‌های شناساندن فرهنگ و تاریخ ایران به گردشگران فنلاند برگزاری شب‌فرهنگی ایران در کشور فنلاند است، حضور تورگردانان و رسانه‌های مطرح کشور فنلاند در ایران و تهیه برنامه‌های مستند از جاذبه‌های کشورمان نیز می‌تواند به شناخت مردم این کشور از ایران کمک کند.

تهیه بسته‌های طبیعت‌گردی و کویرگردی برای معرفی و ارائه به گردشگران کشور فنلاند می‌تواند باعث جذب بیشتر گردشگران به کشور باشد.

با شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ ایران و فنلاند به مردم ارتباط فرهنگی بین دو کشور تقویت خواهد شد مقدمه این کار استفاده از ظرفیت‌های موجود همچون بروشورها و فیلم‌های مستند جاذبه‌های متنوع کشورمان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه