مراکز خرید گرجستان؛ از تفلیس مال تا باتومی پلازا

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
مراکز خرید گرجستان؛ از تفلیس مال تا باتومی پلازا

گرجستان، به‌تازگی جایگاه خود را در بین مقصدهای گردشگری محبوب دنیا پیدا کرده است. این کشور، از نظر مراکز تجاری نیز، تنوع قابل‌توجهی دارد.

گرجستان کشوری واقع در انتهای شرقی دریای سیاه است که در شمال با روسیه، در شرق و جنوب شرقی با آذربایجان، در جنوب با ارمنستان و ترکیه و در غرب توسط دریای سیاه محدود است. 

گرجستان، در سال‌های اخیر به‌عنوان یک مقصد گردشگری جدید، مطرح شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. این کشور، روز‌به‌روز از نظر امکانات گردشگری، در حال پیشرفت است. یکی از امکاناتی که معمولا توجه گردشگران را جلب می‌کند، مراکز خرید مدرن است. تفلیس و باتومی دو شهر توریستی مهم گرجستان است که امکانات متعددی برای خرید دارند. البته تفلیس برای خرید کردن بهتر است.

تفلیس، پایتخت زیبای گرجستان چند مرکز خرید بزرگ و لوکس دارد که در این مراکز تجاری، بهترین برندهای دنیا محصولات خود را عرضه کرده‌اند. البته به غیر از محصولات برند، محصولات ارزان‌تر هم در این مراکز پیدا می‌شود که بعضی از آن‌ها از برندهای داخلی گرجستان است.

در اکثر شهرهای بزرگ و توریستی دنیا، مراکز خرید، صرفا جایی برای خریدوفروش کالا نیستند. برای اینکه گردشگران تجربه‌ای متفاوت و فراموش‌نشدنی از خرید داشته باشند، معمولا در مراکز خرید، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی ایجاد می‌شود. این کار باعث می‌شود که همه اعضای خانواده، از هر سن و سالی که هستند حتی اگر علاقه‌ای به خرید نداشته باشند، از حضور در مراکز خرید لذت ببرند و تفریحی برای سرگرمی خود پیدا کنند.

مراکز خرید تفلیس هم این ویژگی را دارند. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین مراکز خرید تفلیس آشنا می‌شویم که در سفر به این شهر، اگر برای خرید برنامه‌ای دارید می‌توانید با توجه به محل اقامت خود یک یا چند تا از آن‌ها را انتخاب کنید و ساعاتی را در آنجا بگذرانید.

اگر شما نیز قصد سفر به گرجستان را دارید، در کجارو می‌توانید علاوه بر مطالعه این مطلب و به‌دست آوردن اطلاعات اولیه مورد نیاز، فهرست کاملی از جاهای دیدنی گرجستان را مشاهده کنید و اطلاعات مربوط به هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، شماره تماس، تصاویر و... به‌دست آورید.

ما به شما در انتخاب تور گرجستان نیز کمک می‌کنیم. در کجارو می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تور گرجستان را از بین ده‌ها تور که توسط آژانس‌های معتبر گردشگری برگزار می‌شوند، جستجو و انتخاب کرده و سفر خود را با پایین‌ترین قیمت برنامه‌ریزی کنید.

تفلیس مال  (Tbilisi Mall)

مراکز خرید گرجستان

تفلیس مال، اولین و بزرگترین مرکز تجاری در قفقاز جنوبی است. این مرکز در سطح استانداردهای جهانی است و به شهرت قابل‌توجهی در گردشگری گرجستان رسیده است. علاوه بر فروشگاه، در این مرکز تجاری کامل، امکانات دیگری مثل انواع تفریحات و سرگرمی‌ها وجود داد.

معماری این مرکز بسیار خلاقانه و طبق اصول معماری سبز است. در عین حال که المان‌های مدرن را دارد، به‌نحوی طراحی شده که گوشه‌ای از فرهنگ معاصر این کشور را نیز به نمایش بگذارد.

دسترسی به این مرکز بسیار راحت است و از مرکز شهر می‌توانید خود را به این مجموعه برسانید و از خرید کردن در یک مجموعه‌ی تجاری لوکس، در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. این مجموعه چهار طبقه دارد. مساحت آن ۷۴ هزار متر مربع است؛ بیشتر از ۱۵۰ فروشگاه دارد و پارکینگ آن برای ۲۷۰۰ خودرو ظرفیت دارد. از دیگر بخش‌های آن می‌توان به هایپرمارکت ۱۵ هزار مترمربعی و یک مرکز تفریحی هزار مترمربعی اشاره کرد.

از تفریحاتی که در این مرکز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است، می‌توان به فودکورت و یک مجموعه‌ی سینمایی در چند پرده اشاره کرد. پارکینگ این مرکز هم رایگان است. قرار است در سال‌های آتی، نمایش مد و سالن ورزشی به این مجموعه اضافه شود تا بازدیدکنندگان آن بتوانند یک روز کامل را به گردش و تفریح بگذرانند، در آسایش کامل خرید کنند، لذیذترین غذاها را نوش جان کنند و در رویدادها و فستیوال‌های مختلف شرکت کنند.

فضای داخلی این مرکز متناسب با فصل تغییر می‌کند. علاوه بر نمایشگاه‌های فصلی و گالری‌های دیدنی که متناسب با حال و هوای چهار فصل سال برپا می‌شود، تزیینات و دکوراسیون مجموعه و فروشگاه‌ها هم تغییر می‌کند.

ساعت کار این مجموعه هرروز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

مرانی مال  (Merani Mall)

مراکز خرید گرجستان

مرکز خرید مرانی، به‌اندازه‌ی مرکز خرید تفلیس بزرگ نیست، اما امکانات و دسترسی خوبی دارد. این مجموعه‌ی ۴ طبقه در خیابان روستاولی قرار دارد و میزبان نمایندگی بسیاری از برندهای مطرح دنیا است.  از بین برندهای عرضه شده در این مجموعه می‌توان به زارا، ماسیمو دوتی، پارفوا و... اشاره کرد. مرکز خرید مرانی شاید در نگاه اول یک مرکز خرید کوچک به نظر برسد، اما تقریبا هر چیزی که از یک مجموعه‌ی تجاری انتظار دارید، در آن پیدا می‌شود و می‌توانید محصولات متنوعی در آن پیدا و خریداری کنید.

علاوه بر فروشگاه، چندین و کافه و رستوران در این مجموعه از خریداران و گردشگران پذیرایی می‌کنند.

ساعت کار این مجموعه هرروز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

مرکز خرید ایست پوینت  (East Point) 

مراکز خرید گرجستان

مرکز خرید ایست پوینت، ۱۲ دقیقه با ماشین از مرکز شهر فاصله دارد. این مجموعه، هم مرکز خرید است و هم یک مجموعه‌ی تفریحی که در آن تمام اعضای خانواده تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید جدیدترین محصولات مد و سرگرمی و تفریح خواهند داشت. در این مجموعه‌ی کامل، علاوه بر معماری جالب‌توجه، امکانات ضروری و کاملی در اختیار خریداران قرار دارد. علاوه بر خرید، امکانات سرگرمی و تعداد زیادی رستوران و کافه وجود دارد که خریداران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و از تمام لحظات خود در این مرکز لذت ببرند.

این مجموعه، بیش از ۱۵۰ فروشگاه‌ از برندهای لوکس و میان‌رده شامل انواع لباس، کفش و متعلقات مد دارد.

امکانات تفریحی این مجموعه برای سلایق مختلف طراحی شده است. از سالن بولینگ گرفته تا زمین بازی مخصوص کودکان. چندین سالن سینما و یک مجموعه‌ی سینمایی IMAX برای علاقه‌مندان به فیلم، در این مرکز ساخته شده است.

اگر خسته و گرسنه شدید، می‌توانید در یکی از چندین فودکورت مجموعه، بهترین غذاها را امتحان کنید. تنوع رستوران‌های این مرکز به‌اندازه‌ای است که مطمئنا غذا و رستورانی متناسب با بودجه و ذائقه‌ی خود پیدا می‌کنید.

ساعت کار این مجموعه هرروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

مرکز خرید مرکزی تفلیس  (Tbilisi Central)

مراکز خرید گرجستان

تفلیس مرکزی، یک مجموعه‌ی تجاری بزرگ و کامل است. بهترین محصولات در زمینه‌ی مد و پوشاک و اکسسوری، زیورآلات و... از بهترین برندهای داخلی و خارجی در این مرکز خرید عرضه می‌شود. این مرکز به غیر از فروشگاه، امکانات دیگری مثل سالن بولینگ، سوپرمارکت، رستوران و فست‌فود دارد. در این رستوران‌های می‌توانید غذاهای لذیذ نوش جان کنید و از دیگر امکانات تفریحی مرکز، لذت ببرید.

این مجموعه هرروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

مرکز خرید گالریا تفلیس  (Galleria Tbilisi) 

مرکز خرید گالریا یکی از جدیدترین مجموعه‌های تجاری در تفلیس است. علاوه بر فروشگاه‌های برندهای برتر داخلی و خارجی، رستوران، کافه و فودکورت هم در این مرکز تجاری وجود دارد. این مرکز خرید به‌تازگی فعالیت خود را شروع کرده، به همین دلیل نسبت به سایر مراکز تجاری تفلیس، چندان شناخته‌شده نیست.

باتومی، به پایتخت تفریحات و گردشگری گرجستان تبدیل شده و این شهر روز‌به‌روز از نظر گردشگری توسعه می‌یابد و یکی از نشانه‌های این توسعه‌ی تجاری، افتتاح مراکز خرید جدید و مدرن است که در آن‌ها فروشگاه‌های برندهای معروف، بهترین و جدیدترین محصولات خود را عرضه می‌کنند. البته باتومی را بیشتر به خاطر جاذبه‌های دیگرش می‌شناسند و درمجموع، این شهر برای خرید مناسب نیست. ولی تعدادی مرکز خرید دارد که از آن‌ها می‌توانید محصولات مورد نیازتان را بخرید.

مراکز خرید گرجستان

مراکز خرید باتومی، مثل مراکز تجاری سایر شهرها، امکاناتی فراتر از فروشگاه دارند. سینما، سالن بولینگ، زمین بازی مخصوص کودکان و... از جمله امکاناتی است که معمولا در این مجموعه‌های تجاری پیدا می‌شود. به همین دلیل همه اعضای خانواده از حضور در این مراکز لذت می‌برند و کسانی که همراه با بچه‌ها سفر می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت در این مجموعه‌های تجاری خرید کنند.

مثل همه شهرهای بزرگ و توریستی دنیا، مراکز خرید باتومی هم چیزی فراتر از یک مکان تجاری ساده هستند و غیر از انواع فروشگاه‌ها، امکانات تفریحی مثل سینما و سالن بولینگ و محوطه‌ی مخصوص بازی کودکان و... دارند. در این مراکز تقریبا همه امکانات مورد نیاز برای یک تفریح چند ساعته‌ی خانوادگی وجود دارد تا همه اعضای خانواده در کنار هم بتوانند از لحظات حضور خود در این مراکز، لذت ببرند. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین مراکز خرید باتومی آشنا می‌شویم.

مرکز خرید کاپارول سنتر

کاپارول سنتر یکی از محبوب‌ترین مراکز تجاری باتومی برای اهالی شهر و گردشگران است. این مجموعه روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و در سایر روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر می‌توانید برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید.

باتومی مال       

مراکز خرید گرجستان

باتومی مال یک مجموعه‌ی تجاری و تفریحی چهار طبقه در مرکز شهر باتومی بوده و دارای بیش از ۵۰ فروشگاه و سایر امکانات تفریحی برای کودکان و بزرگسالان است. وای‌فای رایگان و پارکینگ از امکانات این مجموعه است. اگر می‌خواهید جدیدترین و بهترین محصولات از برندهای برتر را خریداری کنید، این مرکز بهترین انتخاب است. به غیر از فروشگاه، مراکز خدماتی دیگری مثلا آرایشگاه زنانه و مردانه، مرکز تناسب اندام و کافه هم در این مجموعه وجود دارد. فروشگاه‌های این مرکز به فروش محصولاتی از قبیل پوشاک و اکسسوری از برندهای داخلی و خارجی اختصاص یافته‌اند.

مرکز خرید باتومی پلازا

مراکز خرید گرجستان

یکی دیگر از مراکز خرید باتومی، باتومی پلازا است که در مرکز شهر قرار دارد. البته مجموعه‌ی باتومی پلازا غیر از مرکز خرید از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. ساختمان‌های اداری، مرکز خرید دو طبقه، سینما، رستوران، کافه، سالن زیبایی، باشگاه ورزشی، استخر استاندارد المپیک، هتل چهار ستاره، پارکینگ در طبقات زیر همکف و واحدهای مسکونی، از بخش‌های مختلف این مجموعه است. در این بنای چند منظوره همه این امکانات در کنار هم قرار دارند. این مرکز خرید برای خرید محصولات تولید داخلی از جمله انواع زیورآلات و محصولات نقره، عینک آفتابی و... مناسب است. رستوران این مجموعه نسبتا ارزان است و غذاهای محلی سرو می‌کند.

هوپا بازار

بعضی از غرفه‌های این بازار بزرگ به فروش لباس اختصاص دارد. در این بازار هرآنچه که فکر کنید پیدا می‌شود، قیمت آن‌ها ارزان است؛ البته نباید توقع کیفیت بالا داشته باشید. اگر می‌خواهید مواد غذایی تازه بخرید با کمترین قیمت می‌توانید از هوپا بازار خرید کنید. مثل همه بازارهای شلوغ دیگر، اینجا هم چانه زدن رواج دارد. فروشنده‌ها معمولا رفتاری دوستانه و گرم دارند. البته اگر اهل خرید لوکس و بی‌دردسر هستید، این بازار جای مناسبی برای شما نیست. می‌توانید انواع سوغاتی‌های خوراکی را از این بازار بخرید. در ضمن در این بازار برخلاف مراکز خرید شیک و لوکس، فرصتی برایتان فراهم می‌شود تا با اهالی شهر و سبک زندگی روزمره‌ی آن‌ها از نزدیک آشنا شوید.

فروشگاه آرت گالری

مراکز خرید گرجستان

فروشگاه آرت گالری در خیابان روستاولی قرار دارد و یکی از محبو‌ب‌ترین فروشگاه‌های شهر برای خرید سوغات است. هرآنچه که از سوغات باتومی در نظر داشته باشید، در این فروشگاه پیدا می‌شود. سوغاتی‌های خوراکی را می‌توانید قبل از خرید امتحان کنید. فروشنده‌ها رفتاری بسیار صمیمانه و دوستانه با خریداران دارند و به‌خوبی شما را راهنمایی می‌کنند. ضمنا در این فروشگاه می‌توانید خرید خود را با کارت اعتباری انجام دهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه