بهترین زمان سفر به آنتالیا؛ مروارید دریای مدیترانه در ترکیه

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
بهترین زمان سفر به آنتالیا؛ مروارید دریای مدیترانه در ترکیه

آیا می‌دانید بهترین زمان سفر به آنتالیا، یکی از برترین مقاصد گردشگری اروپا و بهشت رویایی ساحلی در ترکیه چه زمانی از سال است؟

آنتالیا یکی از مهم‌ترین مقاصد در سفر به ترکیه به شمار می‌آید. این شهر که زمانی تنها دروازه ورود به ریورای ترکیه (سواحل ترکی) بود، هم‌اکنون برای خودش، یک مقصد توریستی فوق‌العاده و پرآوازه است. بزرگ‌ترین شهر در خط ساحلی غربی کشور ترکیه که در خلیج آنتالیا (Antalya Körfezi) واقع شده است، هم‌زمان زیبایی کلاسیک و استایلی مدرن دارد.

جاهای دیدنی آنتالیا متنوع و گوناگون است، از آثار تاریخی گرفته تا مراکز خرید و سواحل دوست‌داشتنی. در مرکز آنتالیا، می‌توانید به بازدید از بخش قدیمی محافظت‌شده اعجاب‌انگیز شهر به نام کالیچی (Kaleiçi) به‌معنای «درون قلعه» بپردازید و در مکان‌هایی با جو همان منطقه در خانه‌های بازسازی شده عثمانی در کوچه‌های پرپیچ‌وخم، اقامت کنید.

آنتالیا

شهر قدیمی آنتالیا دور یک بندرگاه باشکوه مربوط به عصر رومیان قرار دارد که می‌توانید از کوهستان‌های اطراف، چشم‌اندازی آبی‌رنگ و پر از مه از آن را ببینید و مطمئن باشید بالا رفتن از این کوه ارزشش را دارد. درست بیرون از بخش مرکزی شهر، دو ساحل فوق‌العاده و یکی از بهترین موزه‌های ترکیه قرار دارند.

آنتالیا، اقامتگاه اصلی تعطیلات در ترکیه در منطقه مدیترانه، شهری جذاب با بلوارهای پر از سایه نخل‌ها است. اخیرا بسیاری از خارجی‌ها در آنتالیا و مناطق اطراف برای تعطیلات‌شان، اقدام به خریداری ملک کرده‌اند. آنتالیا در این سال‌ها تبدیل به منطقه‌ای محبوب به‌خصوص برای آلمانی‌ها و روسی‌ها شده است. در طول فصل زمستان، جمعیت این شهر حدودا دو میلیون نفر است، اما در فصل تابستان این عدد می‌تواند دو برابر شود.

آنتالیا از زمان تاسیس در قرن دوم قبل از میلاد مسیح توسط آتالوس دوم، پادشاه پرگامون (Pergamon)، همیشه دارای ساکنان بوده است. رومیان، رومیان شرقی و سلجوقیان قبل از اینکه این شهر تحت حکومت عثمانیان باشد، آن را اشغال کرده‌اند.

آنتالیا

مناره‌های مسجد باشکوه ییویلی مناره (Yivli Minareli Mosque) در مرکز شهر، ساخته شده در دوره سلجوقیان در قرن سیزدهم، هم‌اکنون به‌عنوان سمبل آنتالیا شناخته می‌شود و مدرسه کاراتای (Karatay Medrese) در منطقه کالیچی، بهترین حکاکی‌های سنگی دوره سلجوقیان را به ما نشان می‌دهد.

بازدید از دو مسجد مهم دوره عثمانی، مسجد مورات پاسا (Murat Pasa Mosque) مربوط به قرن شانزدهم و معروف به خاطر تزیینات کاشی آن و مسجد تاکلی مهمت پاسا (Tekeli Mehmet Pasa Mosque) قرن هجدهمی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. 

مسجد جذاب اسکله (Iskele Mosque) مربوط به اواخر قرن نوزدهم در نزدیکی بندر مارینا، از سنگ‌های تکه تکه ساخته شده است و بر چهار ستون بر فراز یک چشمه طبیعی قرار دارد. در سال ۱۳۰ میلادی زمانی که امپراتور هادریان به آنتالیا سفر کرد، یک دروازه سه طاقه با تزئیناتی زیبا در دیوارهای شهر به نام دروازه هادریان به افتخار وی ساخته شد.

آکواریوم آنتالیا نیز یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری خانوادگی این شهر است که در نزدیکی ساحل کنیالتی (Konyaalti) قرار دارد. این آکواریوم دارای بزرگ‌ترین تونل و گونه‌های مختلفی از آبزیان سراسر جهان است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس آب و هوا

آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا در ماه آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) است، زمانی که آب و هوا معتدل و دلپذیر و جمعیت گردشگران هنوز کم است. البته باید بدانید که مسافران به سفر به آنتالیا در ماه‌های آوریل تا دسامبر (۱۲ فروردین تا ۱۰ دی) نمره بالایی داده‌اند. ماه‌های ژانویه تا مارس (۱۱ دی تا ۱۱ فروردین)، به‌علت سرمای آب و هوا و ایجاد مشکل برای بازدید از جاذبه‌ها و سواحل آنتالیا، فصل خلوت گردشگری آنتالیا به‌شمار می‌آیند.

به بیانی دیگر می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به آنتالیا، بر اساس آب و هوا بین ۲۶ فوریه تا دهم ژوئن (۷ اسفند تا ۲۰ خرداد) و ۲۴ام سپتامبر تا ‍۱۶ام دسامبر (۲ مهر تا ۲۵ آذر) است.

دمای میانگین در آنتالیا بسیار متغیر است. آب و هوا با در نظر گرفتن رطوبت به‌جز چند هفته بسیار گرم در تابستان با شانس پایین بارش باران، در آنتالیا دلپذیر است. این شهر در مقایسه با مقاصد گردشگری جهانی برای آب و هوای خود، دارای نمره ۷۱ از ۱۰۰ است.

اگر به‌دنبال آب و هوایی گرم در بازدید از آنتالیا هستید، باید بدانید که ماه‌های اوت، ژوئیه و سپس سپتامبر گرم‌ترین ماه‌های سال هستند. گرم‌ترین زمان سال تقریبا در میانه تا آخر ماه اوت با دمای ۳۴‎٫۶ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۸٫۱ درجه سانتی‌گراد در شب است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به‌شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس بارش باران یا برف

اگر به‌دنبال آب و هوای خشک هستید، ماه‌های با احتمال بارش کم (کمتر از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه) در آنتالیا، ژوئیه، اوت و ژوئن را برای سفر انتخاب کنید. کمترین میزان بارش باران در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس رطوبت و وزش باد

ماه‌های مرطوب آنتالیا، دارای آب و هوای دلپذیری هستند. کمترین میزان رطوبت در ماه نوامبر (رطوبت نسبی ۴۴٫۳٪) مشاهده می‌شود و ماه می مرطوب‌ترین ماه (۵۸٫۶٪) است.

وزش باد نسبتا در آنتالیا ملایم است. پر باد ترین ماه‌های سال به‌ترتیب، ماه فوریه، مارس و ژانویه هستند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه گردشگری آنتالیا، ماه‌های ژوئیه، اوت و ژوئن هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها، در بیشترین مقدار خود قرار دارند، اما اگر از چند ماه قبل رزرو مکان اقامتی و پرواز خود را انجام دهید، می‌توانید صرفه‌جویی خوبی در هزینه‌های سفر کنید.

ماه خلوت گردشگری آنتالیا، ماه نوامبر است. کسانی که در این زمان به این شهر سفر می‌کنند با حداقل قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

آنتالیا

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، آب و هوایی معتدل به آن داده است. محوده دمایی میانگین این فصل، ۱۶٫۳ تا ۲۵٫۴ درجه سانتی‌گراد است و هرچه به‌سمت ماه‌های پایانی می‌رویم، با آب و هوایی گرم‌تر روبه‌رو می‌شویم.

بارش موثر باران (بیشتر از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه) به غیر از یک تا دو روز در ماه، در این فصل نادر است. فصل بهار دومین زمان سفر شلوغ گردشگری در آنتالیا به شمار می‌آید و همین امر این زمان از سال را تبدیل به زمانی ایدئال برای گشت‌وگذار در شهر کرده است.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

آنتالیا

ماه‌های میانی سال با آب و هوایی دلپذیر و گرمای نسبتا قابل‌تحمل، فصل داغ گردشگری آنتالیا هستند. این ماه‌ها شاهد کمترین میزان بارش در سال هستند. هزینه هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در فصل تابستان بسیار بیشتر از مقدار معمول خود است.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

آنتالیا

دمای میانگین فصل پاییز ۱۹٫۹ تا ۳۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است که با وجود باد و رطوبت، فضایی دلپذیر برای بازدید از شهر فراهم می‌کند. این فصل شاهد یک تا دو روز در ماه، بارش باران موثر است. گردشگران کمتری با توجه به آب و هوا در این فصل در شهر دیده می‌شوند، بنابراین قیمت هتل‌ها مقرون به‌صرفه‌تر هستند.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

آنتالیا

آب و هوا در فصل زمستان، فصل خلوت گردشگری در آنتالیا بسیار سرد است و مسافرانی که به‌دنبال تجربه گرما هستند، از سفر در این زمان از سال به‌هیچ‌وجه لذت نمی‌برند. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۴٫۹ تا ۱۸٫۵ درجه سانتی‌گراد قرار دارد و هر ماه شاهد دو تا چهار روز بارش موثر است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

آنتالیا هر سال میزبان بسیاری از رویدادهای بین‌المللی است. فستیوال‌های هنری آنتالیا، آن را تبدیل به یک مقصد گردشگری با  انتخاب‌های بی‌شمار برای مهمانانش کرده‌اند. بیشتر شرکت‌کنندگان در جشن‌ها و فستیوال‌ها، گردشگران خارجی هستند. هر سال، کنگره‌های ملی و بین‌المللی، فستیوال‌های قابل‌توجه هنری و فرهنگی، رویدادهای ورزشی، نمایشگاه‌ها و نمایش‌های مختلفی در آنتالیا برگزار می‌شوند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال بین‌المللی فیلمسازان زن

فستیوال بین‌المللی فیلمسازان زن آنتالیا در ۱۶ سال گذشته هر سال به‌مدت سه روز در ماه مارس برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی مجسمه‌های شنی آنتالیا

آنتالیا

فستیوال بین‌المللی مجسمه‌های شنی آنتالیا، یک نمایشگاه بسیار بزرگ مجسمه‌های شنی است که توسط گروه طراحی هنری جهانی سازماندهی می‌شود. این فستیوال با توجه به ابعاد مجسمه‌ها و محیط برگزاری آن، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای شنی در جهان است.

تم این فستیوال هر سال عوض می‌شود و هر سال هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند. وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه، شهرداری کلان‌شهر آنتالیا، بنیاد ترقی آنتالیا، انجمن خبرنگاران آنتالیا و دیگر ارگان‌ها و نهادها از این فستیوال حمایت می‌کنند.

هر سال، گروهی از مجسمه‌سازان شنی از سراسر جهان به اینجا می‌آیند تا به ده هزار تن شن در یک محوطه ده هزار متر مربعی شکل دهند. فستیوال بین‌المللی مجسمه‌های شنی، همچنین دارای ابعاد جالبی با فضای بسیار برای فعالیت‌های مرتبط با مجسمه‌سازی است که هرروز، فرصتی برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان فراهم می‌کنند تا توانایی و خلاقیت‌شان را در این زمینه بسنجند.

شب‌ها، تزیینات نوری منطقه و چراغ‌ها، جوی فوق‌العاده و رنگارنگ به محوطه نمایشگاه می‌بخشند. این نمایشگاه هر سال بین ماه‌های می تا نوامبر در آنتالیا برگزار می‌شود.

کارناوال کمر

آنتالیا

کمر که در میان آب‌های فیروزه‌ای دریا و چشم‌اندازهای فوق‌العاده واقع شده است، یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های تفریحی آنتالیا به شمار می‌آید. این منطقه نه‌تنها شما را با وجود عجایب طبیعی مانند دره گوینوک (Goynuk Canyon) و فلات اوجولوک (Ucoluk Plateau) حیرت‌زده می‌کند، بلکه سرشار از انواع فستیوال‌ها و رویدادها است. یکی از معروف‌ترین آن‌ها در این دهه‌ها، کارناوال کمر است.

رفتن به این کارناوال در ماه آوریل، زمانی که در تعطیلات هستید، قطعا یک خاطره فراموش‌نشدنی برای شما رقم خواهد زد. رنگ، صدا و رقص، شما را به زندگی بومیان منطقه نزدیک خواهد کرد. جای هیچ تعجبی نیست که کمر یکی از مناطق فراموش‌نشدنی برای در آغوش کشیدن روح کارناوال است.

جمعیت زیادی با لباس‌های رنگارنگ و سنتی برای جشن گرفتن به این کارناوال می‌آیند. آتش‌بازی و برگزاری کنسرت‌های محلی در ساحل از جمله جذابیت‌های این فستیوال هستند.

فستیوال بین‌المللی اپرا و باله آسپندوس

آنتالیا

فستیوال اپرا و باله، که یکی از محبوب‌ترین رویدادهای سالانه در شهر آنتالیا است، در ماه می برگزار می‌شود. بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان برای تماشای اپرا و باله در این زمان از سال به آنتالیا می‌آیند.

این فستیوال در ۱۹امین سالگرد خود، با گرد هم آوردن مکان‌های منحصربه‌فرد تاریخی و تئاتر آنتیک آکوستیک ۲۰۰۰ ساله بی‌نظیر آسپندوس به‌همراه زیبایی‌های طبیعی آنتالیا و ذات آرامش‌بخش هنر، کشور ترکیه را  از نظر بین‌المللی ارتقا داده است.

۷۰ درصد شرکت‌کنندگان در این فستیوال، گردشگران خارجی هستند. فستیوال بین‌المللی اپرا و باله آسپندوس با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در هر سال، تبدیل به یک کارناوال تصویری شده است؛ جایی که موسیقی، تاریخ و تعداد زیادی از مردم با ملیت‌های مختلف گرد هم می‌آیند.

فستیوال فینیکه (Finike Festival)

آنتالیا

فستیوال فینیکه یا فستیوال پرتقال در دو سال اخیر در ماه می تا ژوئیه با نمایش پرتقال‌های خوشمزه منطقه و رژه در آنتالیا برگزار شده است. برگزارکنندگان این جشنواره حدود ۵۰ تن پرتقال در این رویداد استفاده می‌کنند. مجسمه‌های ساخته شده از پرتقال و غرفه‌های مواد غذایی تهیه شده از این میوه خوشمزه از جمله جذابیت‌های این فستیوال هستند. علاوه بر این، چندین مسابقه نیز برگزار می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به انتخاب بهترین کشاورز با توجه به کیفیت پرتقال آن‌ها اشاره کرد.

خوانندگان شناخته شده ترکیه و چندین خواننده بین‌المللی نیز در طول این فستیوال اجرا دارند. هدف اصلی برگزاری این فستیوال، ارتقای محصول منطقه و گرد هم آوردن کشاورزان است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال گردشگری ماناوگات (Manavgat Tourism Festival)

ماناوگات، نام منطقه‌ای در استان آنتالیا است که ۷۲ کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله دارد. فستیوال گردشگری ماناوگات، هر سال تابستان در ماه ژوئیه در این منطقه برگزار می‌شود.

از جذابیت‌های این جشنواره، می‌توان به کنسرت، نمایشگاه‌های فولکلور، نمایشگاه‌ها، مصاحبه‌ها، کنفرانس‌ها، نمایش‌های رقص، شعبده‌بازی و بسیاری از رویدادهای دیگر اشاره کرد. دیدن نمایش‌های ورزش‌های آبی که در رودخانه و آبشار ماناوگات برگزار می‌شوند را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

فستیوال بین‌المللی  رقص و موسیقی فولکلور

گروه‌های رقص فولکلور، رقص مدرن، باله، کر، موسیقی، سیرک، بازی‌های خیابانی سنتی، تئاتر رقص و ژیمناستیک ریتمیک در گروه سنی بالای ۱۳ سال در فستیوال بین‌المللی  رقص و موسیقی فولکلور در آنتالیا در ماه اوت، گرد هم می‌آیند. از هر کشوری بیش از یک گروه و با هر تعداد شرکت‌کننده می‌توانند در این فستیوال شرکت کنند.

هر سال، میلیون‌ها نفر به این فستیوال می‌آیند. فرهنگ‌های مختلف از مکان‌های متعددی از جهان در این رویداد در آنتالیا گرد هم می‌آیند. آن‌ها در این فستیوال پیام‌هایی از دوستی، صلح و عشق را به سراسر جهانیان می‌فرستند.

فستیوال عسل

آنتالیا

تولید عسل، یک هنر است و ترک‌ها به‌خصوص در منطقه آنتالیا، شیرین‌ترین عسل‌های جهانی را تولید می‌کنند. فستیوال عسل هر سال در ماه اوت در منطقه گوندوگوموس (Gundogmus) در آنتالیا برگزار می‌شود. طی این فستیوال می‌توانید انواع محصولات عسل از سراسر ترکیه را امتحان کنید و برای دوستان و خانواده سوغاتی ببرید.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال آنتالیا

فستیوال آنتالیا یک فستیوال سالانه است که در طول ۱۸ روز در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی فیلم آنتالیا (International Antalya Golden Orange Festival)

آنتالیا

فستیوال بین‌المللی فیلم آنتالیا یک فستیوال فیلم است که از سال ۱۹۶۳ به‌صورت سالانه در ماه‌های پاییزی در آنتالیا برگزار می‌شود و مهم‌ترین فستیوال فیلم ترکیه به شمار می‌آید. از سال ۲۰۰۹، این رویداد در مرکز فرهنگی آنتالیا (Antalya Cultural Center) با سازماندهی بنیاد فرهنگی هنری آنتالیا برگزار و همچنین یک بخش بین‌المللی به بدنه آن اضافه شده است. جوایز این جشنواره در سه بخش مجزا به شرکت‌کنندگان اهدا می‎شود.

فستیوال بین‌المللی موسیقی مدیترانه‌ای

فستیوال بین‌المللی موسیقی مدیترانه‌ای، یک فستیوال موسیقی است که در ماه اکتبر با برگزاری کنسرت‌ها و اجراهای موسیقی بومی و بین‌المللی، گردشگران زیادی را به آنتالیا می‌کشاند.

فستیوال بین‌المللی پیانو

آنتالیا

فستیوال بین‌المللی پیانو که توسط شهرداری کلان‌شهر آنتالیا سازماندهی می‌شود، هر سال در ماه اکتبر تا نوامبر با برنامه‌های ویژه، عاشقان موسیقی را گرد هم می‌آورد. هر سال، این فستیوال، هنرمندان بین‌المللی و گروه‌های موسیقی را به آنتالیا می‌کشاند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از موسیقی کلاسیک را به مهمانان هدیه می‌دهد. این فستیوال به خاطر برنامه‌های رنگارنگ و رپرتوار (مجموعه قطعه‌های موسیقی است که تکنواز یا خواننده برای رسیتال، یا ارکستر برای کنسرت آماده می‌کند) مشهور است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

نمایشگاه محصولات غذایی آنفاس (Anfas Food Product Fair)

آنتالیا

نمایشگاه محصولات غذایی آنفاس، بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه تجاری در آنتالیا و کل ترکیه است. این نمایشگاه شامل انواع مواد غذایی و نوشیدنی‌های مدیترانه‌ای مانند گوشت و لبنیات، میوه‌ها و سبزیجات، شیرینی و محصولات پخته، سس‌ها، ادویه‌ها و طیف وسیعی از نوشیدنی‌ها می‌شود.

محصولات غذای آنفاس عمدتا توسط خریداران حرفه‌ای نهادهای دولتی، هتل‌ها، سوپر مارکت‌ها و رستوران‌های فست‌فود که مایل به مطالعه و مقایسه پیشنهادها هستند، خریداری می‌شود. این نمایشگاه از ۲۶ سال قبل به‌صورت سالانه در ماه ژانویه به‌مدت ۴ روز برگزار می‌شود.

نمایشگاه محصولات غذایی آنفاس ۲۰۱۹ در تاریخ ۱۶ تا ۱۹ ژانویه (۲۶ تا ۲۹ دی ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

آنتالیا؛ آب و هوا و اقلیم

آنتالیا

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در آنتالیا

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱۵۲۳٫۹
فوریه۱۵۱۹٫۱
مارس۱۷٫۸۱۰٫۲
آوریل۲۱٫۱۴٫۸
می۲۵٫۶۲٫۸
ژوئن۳۰٫۶۰٫۸
ژوئیه۳۳٫۹۰٫۵
اوت۳۳٫۹۰٫۳
سپتامبر۳۱٫۱۱٫۳
اکتبر۲۶٫۱۷٫۱
نوامبر۲۱٫۱۱۵
دسامبر۱۶٫۷۲۲٫۴

میانگین ماهیانه دما و بارش در آنتالیا

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱۴٫۶ سانتی‌گراد- ۲۳٫۵ سانتی‌متر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۲۳٫۲ سانتی‌متر۱۳٫۷ سانتی‌گراد- ۲۲٫۸ سانتی‌متر۱۳٫۳ سانتی‌گراد- ۲۲٫۴ سانتی‌متر
فوریه۱۵ سانتی‌گراد- ۱۷٫۹ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۱۶٫۷ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۱۵٫۵ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۱۴٫۳ سانتی‌متر
مارس۱۷٫۱ سانتی‌گراد- ۸ سانتی‌متر۱۶٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۸ سانتی‌متر۱۵٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر
آوریل۲۰٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر۱۹٫۵ سانتی‌گراد- ۲٫۱ سانتی‌متر۱۸٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر
می۲۴٫۵ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر۲۳٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر۲۲٫۲ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر
ژوئن۲۹٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۲۸٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر۲۶٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۷ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر
ژوئیه۳۳٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۳۲٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۳۱٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۳۰٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر
اوت۳۳٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۳۳٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر۳۳٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر۳۳٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر
سپتامبر۳۰٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۱ سانتی‌متر۲۹٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۲۹ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر
اکتبر۲۴٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۲۳٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۲۲٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر
نوامبر۱۹٫۹ سانتی‌گراد- ۱۳ سانتی‌متر۱۸٫۶ سانتی‌گراد- ۱۱٫۱ سانتی‌متر۱۷٫۴ سانتی‌گراد- ۹٫۱ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر
دسامبر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۲۰٫۶ سانتی‌متر۱۴٫۵ سانتی‌گراد- ۱۸٫۷ سانتی‌متر۱۳٫۴ سانتی‌گراد- ۱۶٫۹ سانتی‌متر۱۲٫۳ سانتی‌گراد- ۱۵ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در آنتالیا

چه زمانی به آنتالیا برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۰۱۷۴-۲۳۱۳
فوریه۱۰۱۸۱-۲۴۱۰
مارس۱۱۲۰۲۲۶۷
آوریل۱۳۲۳۳۳۲۴
می۱۷۲۷۶۳۵۲
ژوئن۲۱۳۱۱۱۴۲۰
ژوئیه۲۳۳۴۱۳۴۰۰
اوت۲۴۳۴۱۴۴۳۰
سپتامبر۲۲۳۲۱۳۳۸۱
اکتبر۱۸۲۸۱۱۳۷۳
نوامبر۱۵۲۴۴۳۱۷
دسامبر۱۲۱۹۱۲۵۱۱

حداقل و حداکثر دما در آنتالیا

هزینه روزانه توریستی در آنتالیا

هزینه یک روز اقامت در آنتالیا حدودا ۲۷۹ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به زمان سفر تغییر می‌کند. تخمین هزینه‌های بالا در ماه‌های پرگردشگر آنتالیا انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه