حقایق جالب درباره گوا، هند

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
حقایق جالب درباره گوا، هند

گوا شهر بندری و زیبای حاشیه جنوب غربی هندوستان یکی از شهرهای تاریخی کشور هند است که ۴۵۱ تحت سلطه پرتغالی‌ها بوده است. قدمت شهر گوا به قرن سوم پیش از میلاد می‌رسد و این شهر مدتی جزئی از امپراتوری ماریان بوده است.

گوا شهری زیبا با طبیعتی بکر و دیدنی در حاشیه جنوب غربی هند، یکی از شهرهای توریستی هند است که سالانه هزاران گردشگر را از سراسر جهان جذب می‌کند.

اگر قصد سفر به هند را دارید، با مشاهده تور هند و تور گوا در کجارو، می‌توانید بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های مسافرتی همکار کجارو انتخاب کرده و به راحتی تور مورد نظر خود را با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

بزرگ‌ترین سواحل و مراکز تفریحی هندوستان در گوا واقع شده و این شهر زیبا مدت‌زمان طولانی تحت سلطه پرتغالی‌ها بوده است.

قدمت شهر گوا به قرن سوم پیش از میلاد می‌رسد و زمانی به‌عنوان بخشی از امپراتوری مایریان به‌شمار می‌رفته است. گوا در سال ۱۳۱۲ تحت حکومت دهلی یا سلطنت دهلی قرار گرفت.

گوا

گوا مساحتی برابر با ۳,۷۰۲ کیلومترمربع دارد و به‌عنوان کوچک‌ترین ایالت هند شناخته می‌شود. جمعیت گوا برابر با یک‌میلیون و چهارصد هزار نفر است و چهارمین ایالت کم‌جمعیت هند شناخته می‌شود. گوا در اکثر اوقات هوایی گرم و شرجی دارد و فصل باران‌های موسمی در این شهر از ژوئن تا سپتامبر است.

در این مطلب به سراغ حقایق جالب در رابطه با بندر زیبای گوا رفته‌ایم با ما همراه باشید تا این شهر را بیشتر بشناسید:

۱. گوا کوچک‌ترین ایالت هند است، ولی بالاترین سرانه درآمدزایی در کشور هندوستان را دارد. بر اساس آمار سال ۲۰۱۲ گوا سرانه درآمد هندوستان را ۱۹۲ هزار روپیه بالا برد.

گوا

۲. صنعت چاپ برای اولین بار در هندوستان از شهر گوا آغاز شد. اولین دستگاه چاپ‌ متعلق به دهه ۱۵۰۰ است که امروز در کالج سنت پال نگه‌داری می‌شوند.

۳. گوا بیش از ۴ قرن تحت سلطه پرتغالی‌ها بود.

گوا

۴. در گوا به‌جای تاکسی از دوچرخه یا موتور استفاده کنید! گوا یکی از شهرهای هند است که در آن دوچرخه و تاکسی موتوری بیشتر از تاکسی معمولی پیدا می‌شود. این تاکسی‌های دوچرخ بسیار مطمئن و مقرون‌به‌صرفه‌اند.

گوا

۵. ساکنین گوا می‌توانند هم‌زمان هم پاسپورت هندی و هم پاسپورت پرتغال را داشته باشند.

۶. کلیسای جامع گوا، بزرگ‌ترین کلیسای آسیا است. این کلیسا ۲۵۰ فوت عرض و ۱۸۱ فوت طول دارد. بنای کلیسا متعلق به قرن شانزدهم میلادی است و پرتغالی‌ها در ساخت آن نقش به سزایی داشته‌اند.

گوا

۷. اولین مدرسه پزشکی هند در سال ۱۸۴۲ در گوا تأسیس شد، این مدرسه در سال ۲۰۰۴ تخریب شد.

۸. گوا دو زبان رسمی دارد، کونکانی و ماراتهی!

گوا

۹. جنگل‌های گوا بیش از ۳۳ درصد از مساحت شهر را تشکیل می‌دهند. این جنگل‌ها متنوع‌ترین گونه‌های حیوانات را در خود جای‌داده‌اند. بیش از ۲۷۵ گونه پرنده و ۴۰ گونه خزنده در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند.

۱۰. خاندان اشرافی کادامباس بیش از ۳۰۰ سال بر گوا حکمرانی کرده است. حکمرانی این خاندان قدرتمند هندی از قرن یازده میلادی آغاز شده است. در این دوره اقتصاد گوا رشد کرد و آثار تاریخی زیادی ساخته شد.

گوا

۱۱. در گوا سنگ‌هایی یافت شده که قدمت آن‌ها به ۳۶۰۰ میلیون سال پیش می‌رسد.

۱۲. حدود ۶۵ درصد مردم گوا هندوئیسم ۶ درصد مسیحی و ۶ درصد مسلمان هستند. ۰٫۹ درصد هم به سیک‌ها، پیروان بودا و آیین جین اختصاص دارد.

گوا

۱۳. سنگ یکی از محصولات عمده گوا است که امروز به بسیاری از نقاط جهان صادر می‌شود. برای اولین بار در قرن شانزدهم یک جهانگرد هلندی به این موضوع پی برد که سنگ معادن گوا از ارزش بالایی برخوردار است.

گوا

۱۴. صادرات سنگ و آهن و منگنز در گوا از قرن نوزدهم روغن گرفت و امروز بسیاری از مواد معدنی از جمله منیزیم، سنگ‌آهک و خاک رس از گوا به مناطق دیگر صادر می‌شود.

۱۵. اولین مدرسه انگلیسی زبان در هندوستان در شهر گوا تأسیس شد.

چنانچه به دنبال گشت و گذار در گوا هستید و می‌خواهید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر به گوا داشته باشید، توصیه می‌کنیم جاهای دیدنی گوا را در کجارو ببینید تا اطلاعات لازم مانند آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، نام کامل تمام دیدنی‌ها و... درباره هرکدام از آن‌ها را به راحتی بدست آورید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه