راهنمای سفر به لارناکا

لارناکا، سومین شهر بزرگ قبرس است و یکی از مقاصد ارزشمند توریستی در این کشور به شمار می‌رود. کلیسای سنت لازاروس، ساحل فینیکودس، دریاچه نمک لارناکا و آبراه کامارس از دیدنی‌ های لارناکا هستند. 

لارناکا را بهتر بشناسید:

معرفی لارناکا

تاریخچه لارناکا

آب و هوای لارناکا

راهنمای سفر به لارناکا

سوغات لارناکا

جاهای دیدنی لارناکا

معرفی لارناکا

لارناکا (Larnaca) مرکز ناحیه لارناکا در کشور قبرس، قاره اروپا است. این شهر که در ساحل جنوبی قبرس قرار دارد، از نیکوزیا، پایتخت قبرس، حدود ۵۵ کیلومتر فاصله دارد و سومین شهر بزرگ بعد از نیکوزیا و لیماسول به شمار می‌رود.

جمعیت شهر لارناکا بیش از ۱۴۴ هزار نفر است. دین ساکنان لارناکا را مسیحیت ارتدوکس، کاتولیک و اسلام تشکیل می‌دهد و زبان رسمی شهر، یونانی و ترکی است.

لارناکا در کنار دیگر شهرهای قبرس، زیر نظر حکومت مرکزی اداره می‌شود. حکومت که جمهوری قبرس نام دارد، متشکل از سه قوه جداگانه است. قوه مقننه توسط دولت گردانده می‌شود، قوه مجریه را به طور مشترک مجلس و دولت اداره می‌کنند و قوه قضاییه سازمانی مستقل از دو قوه دیگر است. رئیس جمهور قبرس نیز در راس کشور و دولت قرار می‌گیرد.

لارناکا

تاریخچه لارناکا 

دولت‌شهر کیتیون حکومت خود را در قرن ۱۳ قبل از میلاد در لارناکای کنونی  پایه‌گذاری کرد. پس از ورود اولین مستعمره‌نشین‌های یونانی به قبرس، فینیقی‌ها در لارناکا ساکن شدند. این شهر در سال ۱۰۰۰ قبل از میلاد توسط فنیقی‌ها بازسازی و به مرکز فرهنگی این تمدن تبدیل شد. بعدها لارناکا مغلوب تعدادی از قدرت‌های بزرگ آن دوران مانند امپراطوری آشوری‌ها و مصری‌ها شد. این شهر در سال‌های قبل و بعد از میلاد بارها در اثر زلزله لرزید و همین‌ امر موجب شد تا ساکنان در بخش‌های جنوبی‌تر ساکن شوند.

آب و هوای لارناکا 

آب و هوای لارناکا نیمه‌خشک به شمار می‌رود. میزان بارندگی کم است و تابستانی‌هایی گرم و خشک دارد. متوسط دمای هوای در طول سال از ۱۴٫۵ تا ۲۴٫۷ تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۳۵۱٫۵ میلی‌متر بر‌آورد شده است.

لارناکا

راهنمای سفر به لارناکا 

فرودگاه بین‌المللی لارناکا در ۴ کیلومتری جنوب‌غربی شهر واقع شده و پروازهایی از/ به سن پترزبورگ، وین، صوفیه، قاهره، زوریخ، بروکسل، تهران و بسیاری دیگر از شهرهای داخلی و خارجی در آن برقرار است. برای جابجایی‌های درون‌شهری اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها خدمات خوبی ارائه می‌کنند.

سوغات لارناکا 

راحت‌الحلقوم، سفالی‌جات، جواهر و نقره‌آلات، زیتون و روغن زیتون از سوغاتی‌های لارناکا به شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «فشن بازار» (Fashion Bazaar) و «زنون مال» (Zenon Mall) مراجعه کنید.

لارناکا

جاهای دیدنی لارناکا 

از محبوب‌ترین جاهای دیدنی لارناکا می‌توان به «کلیسای سنت لازاروس» (Saint Lazarus Church)، «خرابه‌های ام‌اس زنوبیا» (Zenobia Wreck)، «مسیر آفرودیت» (Aphrodite Trail)، «ساحل مکنزی» (Mackenzie Beach)، «تکیه خاله سلطان» (Hala Sultan Tekke)، «ساحل فینیکودس» (Finikoudes Beach)، «قلعه قرون وسطی لارناکا» (Larnaka Medieval Castle)، «آبراه کامارس» (Kamares Aqueduct) و «کلیسای پاناگیا آنجلوکتیستیس» (Angeloktisti Church) اشاره کرد. اگر بین ماه‌های نوامبر تا مارس به لارناکا رفتید، حتما به «دریاچه نمک لارناکا» (Larnaka Salt Lake) سر بزنید و از تماشای فلامینگو‌های صورتی لذت ببرید. 

دیگر دیدنی‌ های لارناکا شامل «موزه پزشکی کریازیس» (Kyriazis Medical Museum)، «منطقه باستانی کیتیون» (Kition Archaeological Site) و «موزه جغد» (Owl Museum) می‌شود.

نویسنده: صنم وفقی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map