سفر ۳ روزه به یکاترینبورگ؛ شهری مدرن با تاریخی غنی در روسیه

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
سفر ۳ روزه به یکاترینبورگ؛ شهری مدرن با تاریخی غنی در روسیه

یکاترینبورگ یکی از شهرهای مهم صنعتی در روسیه است که میزبان جام جهانی 2018 است؛ این شهر پر از جاذبه‌های هیجان‌انگیز است و با داشتن یک برنامه سفر می‌توان بسیاری از این جاذبه‌ها را بازدید کرد و سفری خاص را تجربه کرد.

در آستانه‌ی جام جهانی ۲۰۱۸، اگر می‌خواهید در تور جام جهانی روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه شرکت کنید، با شهرهایی که این مسابقات در آن برگزار می‌شود، آشنا شوید. در ادامه با برنامه‌ی سفری ۳ روزه به یکاترینبورگ را ارائه می‌کنیم.

یکاترینبورگ یکی از شهرهای منطقه‌ی اورال روسیه و یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 است. شهر یکاترینبورگ که چهارمین شهر بزرگ روسیه است، مرکز صنعتی و فرهنگی این منطقه به حساب می‌آید و از نظر فرهنگی و سنتی، بسیار غنی و قابل توجه است. در برهه‌هایی مختلف از تاریخ پرفراز و نشیب کشور، این شهر شاهد صحنه‌های وقایع مهم تاریخی این سرزمین همچون تبعید نیکلای دوم آخرین تزار روس و خانواده‌اش به این شهر و سپس تیرباران بی‌رحمانه آن‌ها، انتخاب اولین رئیس جمهور منتخب مردم روسیه «بوریس یلستین» از این شهر و ایجاد اولین صنایع بزرگ فولاد در کشور بوده است. گذشته و تاریخچه این منطقه آن را به یکی از بهترین شهرهای روسیه برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این سرزمین تبدیل کرده است.

برنامه سفر یکاترینبورگ

در ادامه، برنامه سفر ۳ روزه به یکاترینبورگ ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و مورد علاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمانبندی خود و برنامه‌ای که دارند، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستان کجارویی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت و گذار در این منطقه زیبا، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم

روز اول

قصر تاریخی راستورگالیف خاریتونوف (Rastorguyev-Kharitonov Palace)

قصر تاریخی راستورگائف خاریتونوف (Rastorguyev-Kharitonov Palace)

  • آدرس: Ulitsa Karla Libknekhta, 44, Yekaterinburg, Sverdlovskaya oblast', Russia, 620075
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • ساعت بازدید: ۶:۳۰ صبح تا ۱۱ بعدازظهر

قصر تاریخی راستورگالیف خاریتونوف در سال ۱۷۹۴ میلادی ساخته شده که محل زندگی و ملک شخصی خانواده ثروتمند راستورگائف در منطقه اورال بوده است. معماری این ساختمان باشکوه، نئوکلاسیک است و همچنان یکی از زیباترین و دلفریب‌ترین ساختمان‌های این شهر محسوب می‌شود. در اطراف این جاذبه دیدنی، هتل‌ها و مسافرخانه‌های بسیاری وجود دارد و روزانه گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به این قصر زیبا مراجعه می‌کنند.

کلیسای تاریخی وژنیسینیا (Khram Vozneseniya Gospodnya)

کلیسای تاریخی ووژنسنیا (Khram Vozneseniya Gospodnya)

  • آدرس: ул 620075, Ulitsa Klary Tsetkin, 11, Yekaterinburg, Sverdlovsk Oblast, Russia, 620075
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: طلوع تا غروب خورشید
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه با ماشین – ۷ دقیقه پیاده‌روی

کلیسای تاریخی وژنیسینیا که به انگلیسی معادل Ascension Church و در زبان روسی به معنی «معراج به سوی خدا» است، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای بنا شده در شهر زیبای یکاترینبرگ است. این کلیسا که در نزدیکی قصر تاریخی راستورگائف خاریتونوف قرار دارد، از یک موقعیت عالی و سرسبز برخوردار است و یک مکان بی‌نظیر برای قدم زدن و آرامشی مطلق است.

پیشنهاد ناهار

در سفر به روسیه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که نباید ساده از آن گذشت تست غذاهای محلی روسی است. غذاهای محلی روسی عمدتا محصول شرایط خاص آب و هوایی و زیست محیطی روسیه هستند. کوتاه بودن فصل کشت و در مقابل طولانی بودن زمستان‌های سخت و سوزان، باعث شده رژیم غذایی روسیه به طور سنتی بیشتر ترکیبی از دانه‌های آسیاب شده، محصولات انباری (مانند سیب زمینی، چغندر، هویج و کلم)، به علاوه ماهی، مرغ و گوشت گاو باشد. رستوران‌های پیشنهادی زیر را با توجه به موقعیت آن‌ها نسبت به جاذبه‌ها خواهیم داشت:

رستوران Belmesi

رستوران Belmesi

رستوران Belmesi در مرکز منطقه‌ی تاریخی شهر قرار دارد. با فضایی گرم و صمیمانه و غذاهایی لذیذ با عطر و طعم غذاهای خانگی، توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. اگر از خوردن غذاهای محلی روسی خسته شدید، می‌توانید در این رستوران غذاهای ازبکی را امتحان کنید. محیط گرم و صمیمانه، طراح زیبای فضای داخلی، کیفیت بالای غذا و سرویس‌دهی عالی به مشتریان، از ویژگی‌های این رستوران است. ساعت کار این رستوران از یکشنبه تا پنجشنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب و جمعه‌ها و شنبه‌ها از ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد است.

رستوران Pashtet

رستوران Pashtet

یکی دیگر از رستوران‌های خوب شهر که غذای محلی منطقه‌ی اورال و غذای روسی سرو می‌کند، رستوران Pashtet است. فضایی دوست‌داشتنی دارد و منوی آن پر از غذاهای لذیذ و مشهور روسی است. سوپ‌های کلاسیک روسی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا امتحان کنید. منوی دامپلینگ رستوران هم بسیار متنوع است. به غیر از غذاهای لذیذ محلی، دسرهای متنوع و لذیذی در این رستوران برای مهمانان سرو می‌شود. این رستوران از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب و روزهای جمعه و شنبه از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب باز است.

کلیسای خونین (Church on the Blood)

کلیسای خونین (Church on the Blood)

  • آدرس: Tolmacheva, 34, Yekaterinburg, Sverdlovskaya oblast', Russia, 620075
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۱۰ شب
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه با ماشین – ۸ دقیقه پیاده‌روی

کلیسای خونین کلیسایی بزرگ و باشکوه و با معماری سبک بیزانسی است که در محل اعدام آخرین تزار روسیه «نیکلای دوم» (Nicolas II) جای گرفته است. در کنار این کلیسا همسر پادشاه، پنج کودک و نوکران آن ها نیز کشته شده است و به همین دلیل تحت عنوان «کلیسای خونین» شناخته می‌شود. در حال حاضر کلیسای خونین برای برگزاری جشن یادبود قربانیان بی‌گناه اختصاص داده می‌شود و محلی بزرگ برای زیارت به‌شمار می‌آید.

بنای یادبود جنگ افغانستان (Black Tulip Memorial)

بنای یادبود جنگ افغانستان (Black Tulip Memorial)

آدرس: Ulitsa Mamina-Sibiryaka, 111, Yekaterinburg, Sverdlovskaya oblast', Russia, 620075

  • مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه با ماشین – ۹ دقیقه پیاده‌روی

بنای یادبود جنگ افغانستان نمادی از هواپیمای نظامی حامل کشته‌شدگان در جنگ افغانستان به روسیه بوده است که در ان زمان به نام Black Tulip شناخته می‌شد. این بنای یادبود یک سرباز نشسته و تکیه داده به اسلحه‌اش را نشان می‌دهد که روزانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد و افراد بسیاری برای ادای احترام به دیدن این بنای تاثیرگذار به آنجا می‌آیند.

مرکز ریاست جمهوری بوریس یلتسین (Boris Yeltsin Presidential Center)

مرکز ریاست جمهوری بوریس یلستین (Boris Yeltsin Presidential Center)

  • آدرس: Ulitsa Borisa Yel'tsina, 3, Yekaterinburg, Sverdlovskaya oblast', Russia, 620031
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۶ دقیقه با ماشین

مرکز ریاست جمهوری بوریس یلتسین یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری شهر یکاترینبورگ است که نه تنها فقط گردشگران برای بازدید به آن مراجعه می‌کنند، بلکه در میان ساکنین این شهر نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. این مجموعه شامل موزه، گالری‌های هنری، فروشگاه‌های کتاب و سالن‌های گردهمایی و همایش است. یکی از بخش‌های جذاب این مرکز موزه عکس‌ها و استاد تاریخی است که اغلب به وقایع تاریخی دوران بوریس یلستین اشاره دارد.

روز دوم

ساختمان شهرداری یکاترینبورگ (Yekaterinburg City Administration)

ساختمان شهرداری یکاترینبورگ (Yekaterinburg City Administration)

  • آدرس: مرکز شهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز (تنها محوطه خارجی ساختمان)

ساختمان شهرداری ساختمانی زیبا با معماری کلاسیک در ۵ طبقه است که برج ساعت در مرکز آن قرار دارد. این ساختمان زیبا در روبروی میدان ۱۹۰۵ که یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های این شهر است، قرار دارد. این میدان یکی از میادین مهم برای گردهمایی مردم بوده است و هم‌اکنون بازدیدکنندگان بسیاری برای دیدن ساختمان شهرداری و قدم زدن در این میدان به اینجا می‌آیند و تصاویر زیبایی را به یادگار از این فضای زیبا ثبت می‌کنند.

پلوتینکا (Plotinka)

پلوتینکا (Plotinka)

  • آدرس: пр-кт Ленина, Yekaterinburg, Sverdlovskaya oblast', Russia, 620014
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه با ماشین – ۶ دقیقه پیاده‌روی

پلوتینکا یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های موجود در روسیه است که در یک طرف آن رودخانه و سوی دیگر آن برکه شهر وجود دارد و در سال ۱۷۲۳ ساخته شده است. دانش‌آموزان، دوست‌داران تاریخ و نیز زوج‌های جوان برای استراحت و عکس گرفتن به پلوتینکا می‌آیند. در فصل تابستان می‌توانید سوار قایق شوید یا به اردک‌ها غذا بدهید. در واقع پلوتینکا یکی از مکان‌های محبوب یکاترینبورگ است که در آن تعداد زیادی از جشنواره‌ها و تعطیلات عمومی برگزار می‌شود.

پیشنهاد ناهار

کافه موزه Demidov

کافه موزه Demidov

کافه موزه Demidov با آثار هنری و صنایع دستی منطقه به زیبایی تمام تزیین شده است. آثاری از هنرمندان اورالی را آویخته بر دیوارهای کافه خواهید دید. این کافه بهترین جا برای لذت بردن از فرهنگ و هنر اورالی و روسی است. غذاهای کافه با بهترین مواد و محصولات محلی تهیه می‌شود. مشهورترین غذاهای روسی و اورالی را می‌توانید در منوی کافه ببینید. این کافه از دوشنبه تا پنجشنبه از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب و از جمعه تا شنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب باز است.

رستوران Podkova

رستوران Podkova

رستوران Podkova در مرکز شهر قرار دارد و با جاذبه‌های تاریخی و ساختمان‌های قدیمی، احاطه شده است. تلاش صاحبان این رستوران بر این بوده که دکوراسیون آن را شبیه کافه‌های قدیمی روسی طراحی کنند. منوی رستوران شامل انواع غذاهای سنتی کمیاب با استفاده از دستورهای اصیل است. پای رزبری خانگی، نوشیدنی‌های میوه‌ای، پای ماهی و چای‌های گیاهی در منوی این رستوران طرفاداران فراوانی دارد.

موزه معماری و طراحی داخلی (Museum of Architecture and Design)

موزه معماری و طراحی داخلی (Museum of Architecture and Design)

  • آدرس: Gorkogo St., 4 A | Metro Ploshchad' 1905 goda, Yekaterinburg 620151, Russia
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • ساعت بازدید: ۱۱ صبح تا ۷ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه با ماشین – ۶ دقیقه پیاده‌روی

موزه معماری و طراحی در محل اولین کارخانه تولید فولاد در یکاترینبرگ در سال ۱۷۲۳ تاسیس شده است. امروزه در محلی که قبلا کارخانه قرار داشت، مجموعه هایی دیدنی از مدل‌های مینیاتوری ساختمان‌های مشهور و مناطق مختلف شهر یکاترینبورگ طی دوره‌های تاریخی مختلف در معرض نمایش عموم قرار داده شده و همچنین چند گالری عکس با موضوعات مختلف در طول سال و بطور دائمی برگزار می شود.

منظره شهر یکاترینبرگ از برج ویسوتسکی (Vysotskiy Viewing Platform)

منظره شهر یکاترینبرگ از برج ویسوتسکی (Vysotskiy Viewing Platform)

  • آدرس: Malysheva St, 51Yekaterinburg, Russia
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • ساعت بازدید: ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۴ دقیقه با ماشین – ۸ دقیقه پیاده‌‌روی

سکوی بازدید ویستوسکی مخصوص مشاهده منظره شهر یکاترینبرگ ساخته شده است. از فراز این برج ۵۲ طبقه شما با یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین مناظر شهری در کشور روسیه روبه‌رو خواهید شد که بی‌شک ارزش امتحان کردن را دارد.

روز سوم

موزه تاریخ یکاترینبورگ (Yekaterinbrug History Museum)

موزه تاریخ یکاترینبورگ (Yekaterinbrug History Museum)

  • آدرس: Karla Libknehta ul., d. 26, Yekaterinburg 620151, Russia
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۱۰ شب

موزه تاریخ یکاترینبورگ همانطور که از نامش پیدا است، به تاریخ شهر از ابتدای ساخت تا هم‌اکنون اختصاص دارد. اغلب همه بخش‌های این موزه توضیحاتی به زبان انگلیسی دارد. خود موزه قدمتی تاریخی دارد و حدود ۱۸۰ سال پیشینه دارد.

بنای یادبود صفحه کلید (Keyboard monument)

اثر هنری صفحه کلید (Keyboard monument)

  • آدرس: Ulitsa Gor'kogo, Yekaterinburg, Sverdlovskaya oblast', Russia, 620075
  • مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

بنای یادبود صفحه کلید در سال ۲۰۰۵ بصورت یک صفحه کلید با تمام کلیدهای استاندارد ساخته شده و بسیار مورد علاقه گردشگران و همینطور ساکنین شهر یکاترینبرگ قرار دارد. در این شهر می‌گویند که هرکس آرزوی خود را با این کیبورد تایپ کند (منظور پریدن روی کلیدها است) و در آخر روی کلید اینتر بپرد آرزویش برآورده خواهد شد!

پیشنهاد ناهار

رستوران نیگورا (Nigora)

رستوران نیگورا (Nigora)

یکی دیگر از رستوران‌های ازبکی این فهرست، رستوران نیگورا است؛ بهترین جا برای خوردن غذاهای لذیذ و مفصل و صبحانه‌های کامل. دکوراسیون و منوی رستوران بسیار ساده و بی‌تکلف است ولی غذاهای آن در کمال سادگی، بسیار لذیذ هستند. غذاهای سنتی ازبکی مثل انواع سوپ و دلمه را می‌توانید در این رستوران با بهترین کیفیت نوش جان کنید. این رستوران، قهوه سرو نمی‌کند، ولی می‌توانید چای داغ همراه با باقلوای مربای انجیر سفارش دهید و بعد از غذا از خوردن آن لذت ببرید. ساعت کار این رستوران از دوشنبه تا یکشنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب است.

موزه هنرهای زیبا یکاترینبورگ (The Ekaterinburg Museum of Fine Arts)

موزه هنرهای تجسمی یکاترینبورگ (The Ekaterinburg Museum of Fine Arts)

  • آدرس: Ulitsa Voyevodina, 5, Yekaterinburg, Sverdlovskaya oblast', Russia, 620014
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۱۱ صبح تا ۸ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه با ماشین

موزه هنرهای زیبا یکاترینبورگ یکی از بزرگترین موزه های موجود در سراسر منطقه اورال است که در قرن ۱۸ تاسیس شده است و در یکی از زیباترین مناطق شهری قرار دارد. در این موزه مجموعه‌هایی از آثار هنری بسیار با ارزش و دیدنی از هنرمندان روسی بخصوص هنرمندان اهل منطقه اورال در معرض نمایش قرار داده شده است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

باغ کشاورزی یکاترینبورگ (Yekaterinburg’s Arboretum)

باغ کشاورزی یکاترینبورگ (Yekaterinburg’s Arboretum)

  • آدرس: 8 Marta st., 34, Yekaterinburg, Russia
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۹ دقیقه با ماشین

در باغ کشاورزی یکاترینبورگ بالغ بر سیصد نوع درخت و درختچه و همینطور انواع بوته‌های رنگارنگ گل رز دیده می‌شود. همچنین می‌توانید گیاهانی از کشورهای آفریقای جنوبی، آسیای جنوب‌شرقی و آفریقا را در این باغ زیبا و بی‌نظیر تماشا کنید.

برنامه سفر یکاترینبورگ

پس از سفری ۳ روزه در یکاترینبورگ به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد، بهره ببریم. این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود و تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید، برنامه سفر دیگری برای خود تنظیم کنید. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

منبع Google Maps

دیدگاه