سفر ۲ روزه به کازابلانکا؛ تجربه سفری متفاوت در مراکش

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
سفر ۲ روزه به کازابلانکا؛ تجربه سفری متفاوت در مراکش

سفر به کازابلانکا در مراکش تجربه‌ای خاص و منحصر به فرد است که با برنامه سفر در این شهر بندری، با دنیایی از هیجانات و شگفتی‌ها روبه رو خواهید شد.

مراکش گوهری پنهان در آفریقا است و شاید کمتر کسی فکر شرکت در تور مراکش یا تور کازابلانکا به ذهنش خطور کند. اما کازابلانکا را می‌توان از شهرهایی برشمرد که قبل از مرگ حتما باید ببینید. در این مقاله می‌خواهیم برنامه‌سفری ۳ روزه به کازابلانکا را ارائه کنیم.

 کازابلانکا، شهری بندری در مراکش، یکی از بهترین نمونه‌های شهری مدرن در این کشور است. ساختمان‌های جذاب با معماری دیدنی که ترکیبی از طرح‌های سنتی مراکشی و معماری استعماری است، حال و هوای خاصی به مناطق قدیمی شهر داده‌اند. این شهر که در سواحل اقیانوس اطلس قرار دارد و ترکیبی از سبک زندگی مدرن و امروزی، مراکز خرید پرشور و نشاط، تفریحات ساحلی جذاب و محله‌های قدیمی با معماری دیدنی را شامل می‌‌شود، گردشگران بسیاری را به سمت خود روانه می‌کند.

برنامه سفر کازابلانکا

در ادامه، برنامه سفر ۲ روزه به کازابلانکا ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و مورد علاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمانبندی خود و برنامه‌ای که دارند، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستان کجارویی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت و گذار در این منطقه زیبا و رویایی، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم

روز اول

کلیسای قلب مقدس (Cathedral du Sacre Coeur‏)

کلیسای قلب مقدس (Cathedral du Sacre Coeur‏)

  • آدرس: Angle rue d'Alger et boulevard Rachdi, quartier Gautier, Morocco
  • ساعت بازدید: روزانه باز است و بستگی به شرایط ساعات بازدید قابل تغییر است
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

کلیسای قلب مقدس یا کلیسای سکره‌کر، یکی از کلیساهای شناخته شده کازابلانکا است که در سال ۱۹۳۰ ساخته شده است. معماری این کلیسا، تلفیقی از سبک معماری اروپایی و مراکشی است.

متاسفانه در حال حاضر این بنا رها شده است و اکنون نیاز به مرمت و حفاظت دارد. اما باز با این وجود، عظمت و وقار خود را حفظ کرده است.

موزه هنر (Villa Des Arts)‏

موزه هنر (Villa Des Arts)‏

  • آدرس: Corner of Avenue Mohammed V، 10 Rue Beni Mellal, Rabat, Morocco
  • ساعت بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۷ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید:
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

موزه هنر، بزرگترین موزه کازابلانکا است که در نزدیکی پارک اتحادیه عرب جای گرفته است. در این موزه می‌توانید آثار هنری مدرن، آثار فرهنگی و سنتی مراکشی را تماشا کنید. نزدیک به ۸۰۰ اثر هنری همواره در این نمایشگاه در معرض عموم به نمایش گذاشته می‌شود و نمایشگاه‌هایی نیز از هنرمندان مراکشی به صورت موقت در این موزه برپا می‌شود.

پیشنهاد ناهار

کشور مراکش پر از طعم‌های مختلف و خوشمزه است که عطر و طعم آن‌ها برای ما ایرانیان بسیار جذاب است. غذاهای محلی مراکش از فرهنگ‌های مختلفی سرچشمه می‌گیرد و در کازابلانکا علاوه بر غذاهای سنتی، غذاهایی از سراسر دنیا در رستوران‌های بین‌المللی برای مهمانان سرو می‌شود. رستوران‌های پیشنهادی زیر را در این شهر داریم:

رستوران Dar Beida

رستوران Dar Beida

رستوران Dar Beida، بهترین جا برای یک تجربه‌ی توریستی عالی است. در این رستوران همز‌مان با لذت بردن از موسیقی و رقص محلی، می‌توانید آشپزی سنتی را امتحان کنید و از خوردن غذاهای عربی و حضور در حال و هوای عربی، لذت ببرید. در واقع غیر از غذا، این رستوران به خاطر حال و هوای متفاوتی که دارد، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. لذیذترین غذاهای بومی و منطقه‌ای در منوی متنوع و گسترده‌ی این رستوران عرضه شده است. مشهورترین غذاهای مراکشی را با بهترین طعم و کیفیت در این رستوران می‌توانید نوش جان کنید.

کافه ریک (Rick’s Café)

کافه ریک (Rick’s Café)

کافه ریک (Rick’s Café)، به لطف فیلم مشهور و زیبای کازابلانکا (۱۹۴۲) به شهرت رسید. کافه در یک عمارت قدیمی در محله‌ی قدیمی شهر قرار دارد و دارای نورپردازی زیبا، تندیس‌های یادبودی از فیلم و بالکن است. چهار شومینه و محیط غذاخوری خصوصی به همراه چشم‌اندازهای زیبایی از بندر، از دلایل جذابیت این رستوران است. منوی کافه، یک منوی بین‌المللی است که در آن انواع غذاهای دریایی و گیاهی و نوشیدنی‌ها و دسرهایی از سراسر دنیا به چشم می‌خورد.

پارک اتحادیه عرب (Arab League Park)‏

پارک اتحادیه عرب (Arab League Park)‏

  • آدرس: Boulevard Moulay YoussefCasablanca 20000, Morocco
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه با ماشین

پارک اتحادیه عرب در جنوب میدان محمد پنجم واقع شده است. این پارک در سال ۱۹۱۸ داخل خیابانی که اطراف آن با درختان نخل تزیین شده، احداث شده است. این خیابان بزرگترین فضای باز در کازابلانکا را به خود اختصاص داده است، به همین دلیل افراد زیادی برای قدم زدن، استراحت کردن، بازی کردن و گپ زدن با دوستانشان راهی این پارک می‌شوند.

میدان محمد پنجم (Place Mohammed V) ‏

میدان محمد پنجم (Place Mohammed V) ‏

  • آدرس: Casablanca 20000, Morocco
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۴ دقیقه با ماشین

میدان محمد پنجم یک میدان مرکزی در کازابلانکا است که بیشتر ساختمان‌های مهم دولتی و اداری مانند ساختمان دادگستری، کنسولگری فرانسه، دفتر مرکزی پست و بانک مرکزی مراکش در آن جای گرفته‌اند. این میدان دارای یک فواره مرکزی و گلخانه‌های دیدنی در اطراف آن است. این میدان همچنین یکی از نقاط مناسب و دلنشین برای قدم زدن است.

روز دوم

مسجد حسن دوم (Hassan II Mosque)

مسجد حسن دوم (Hassan II Mosque)

  • آدرس: Boulevard de la Corniche, Casablanca 20000, Morocco
  • ساعت بازدید: ۹ تا ۲ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت

مسجد حسن دوم یکی از مشهورترین و مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی کازابلانکا است که در سال ۱۹۹۳ ساخت آن به پایان رسیده است. این مسجد همچنین دومین مسجد بزرگ جهان است که دارای ۲ هکتار مساحت است و مناره آن نیز با ۲۰۰ متر ارتفاع، بلندترین مناره جهان محسوب می‌شود. گفته می‌شود که نزدیک به ۲۵۰۰۰ نمازگزار در این مسجد جای می‌گیرند. معماری این مسجد فوق‌العاده بی‌نظیر است و سنگ‌های مرمر آن با روکش‌های طلایی‌ رنگ در زیر نور آفتاب چون نگینی درخشان خودنمایی می‌کنند.

محله کورنیش (La Corniche)‏ ‏

محله کورنیش (La Corniche)‏ ‏

  • آدرس: Boulevard de la Corniche, Casablanca 20000, Morocco
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۱ دقیقه با ماشین

کورنیش، محله‌ای ساحلی در کنار بخش غربی مسجد حسن دوم است که از چند سال پیش به یکی از قطب‌های گردشگری در کازابلانکا تبدیل شده است. اطراف این محله ساحلی مملو از هتل‌ها و رستوران‌های لوکس است. همینطور ساحل عمومی این محله، ساحلی مناسب برای تماشای غروب و طلوع آفتاب، شنا کردن، حمام آفتاب گرفتن و قدم زدن بر روی شن‌های ساحلی است.

پیشنهاد ناهار

رستوران لو روله دو پاریس (Le Relais de Paris)

رستوران لو روله دو پاریس (Le Relais de Paris)

رستوران لو روله دو پاریس همان‌طور که از اسم رستوران مشخص است، این رستوران بهترین غذاهای فرانسوی را سرو می‌کند. این رستوران در منطقه‌ی ساحلی کورنیش قرار دارد و در آن می‌توانید بهترین غذاهای فرانسوی را در حال تماشای مناظر زیبایی از دریا، نوش جان کنید. عطرها و طعم‌های فریبنده، ظاهری آرام و دنج و دکوراسیونی دیدنی، این رستوران ترکیبی از جذابیت رستوران‌های مدرن و حال و هوای سنتی است که نظر همه‌ی مشتریان را جلب می‌کند. در منوی رستوران به غیر از غذاهای فرانسوی، انواع ماهی و اسپاگتی هم دیده می‌شود. 

رستوران Basmane

رستوران Basmane

رستوران Basmane در مکانی عالی در منطقه‌ی ساحلی کورنیش قرار دارد و یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای خوردن غذاهای سنتی مراکشی به خصوص طاجین است. در یک دکوراسیون تیپیکال و جذاب مراکشی می‌توانید بهترین غذاهای سنتی را با بالاترین کیفیت ممکن نوش جان کنید. کاشی‌کاری‌های زیبای رستوران، جذابیت خاصی به محیط داده است. سالن غذخوری با گلدان‌ها و شمع‌های زیبا، گل‌های رنگارنگ و رنگی ملایم و جذاب، تزیین شده است. علاوه بر غذای عالی و دکوراسیون بی‌نظیر، این رستوران به خاطر اجرای موسیقی و رقص‌های محلی، بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد.

ازمور (Azemmour)

ازمور (Azemmour)

  • آدرس: Azemmour
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ ساعت و ۱۳ دقیقه

ازمور یکی از شهرهای نزدیک به کازابلانکا است که در گشت و گزار در این شهر باید حتما از آن بازدید کرد. این شهر یک شهر بندری با مناظر فوق‌العاده در سواحل اقیانوس اطلس است که قدمت آن به قرن ۱۶ باز می‌گردد. تورهای بسیاری از شهر کازابلانکا برای بازدید از این شهر با بناهای خشتی وجود دارد و بی‌شک دیدن ساحل آن و قدم‌زدن در بافت تاریخی شهر، تجربه‌ای ناب و منحصر به فرد خواهد بود.

محله مدینا (Medina District)

محله مدینا (Medina District)

  • آدرس: North-west corner of Place des Nations Unies, Casablanca, Morocco
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ ساعت

محله مدینا یکی از مناطق قدیمی شهر کازابلانکا است. شاید این منطقه به اندازه دیگر نقاط دیدنی این شهر جذاب نباشد، اما دارای کوچه‌هایی است که مانند هزارتویی درهم آن را دیدنی کرده‌اند. در نقطه نقطه این محله، فروشندگان و تجار در حال خرید و فروش کالاهایشان هستند. اگر به دنبال یک جای شلوغ و سرزنده در کازابلانکا هستید، حتما به این محله سر بزنید. همچنین در این محله، قصابی، نانوایی و فروشگاه‌های دیگری نیز می‌توانید بیابید.

برنامه سفر کازابلانکا

پس از سفری ۲ روزه در کازابلانکا به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد، بهره ببریم. این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود و تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید، برنامه سفر دیگری برای خود تنظیم کنید. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع Google Maps

دیدگاه