پاریس در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
پاریس در یک نگاه

پاریس، پایتخت کشور فرانسه و یکی از شهرستان‌های ناحیه ایل-دو-فرانس است که رود سن از میان آن می‌گذرد. این شهر با جاذبه‌های متعدد قطعا اوقات به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

پاریس، پایتخت فرانسه، بزرگ‌ترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان از نظر سطح تولید ناخالص داخلی است. این شهر اروپایی چندین قرن تاریخ پرفراز و نشیب دارد و «شهر عشاق»، «شهر نورها» یا هر نام و لقب دیگری که به این شهر نسبت داده می‌شود، بیانگر جایگاه ویژه‌ی آن در نزد مردم جهان است.

قدمت سکونت در این منطقه به ۵۲ سال قبل از میلادی مسیح باز می‌گردد. زمانی این شهر «لوتتیا» (Lutetia) نام داشت و یکی از شهرهای امپراتوری روم محسوب می‌شد. از ۳ سال قبل از میلاد مسیح بود که این شهر به «پاریس» تغییر نام پیدا کرد.

پاریس

این شهر طبق آمار سال ۲۰۱۳، معادل ۲٬۱۶۴٬۹۹۴ نفر جمعیت داشته که در مساحت ۱۰۵٫۴ کیلومتر مربعی آن ساکن هستند. ملیت‌های الجزایری، پرتغالی و مراکشی به‌ترتیب، بیشترین ساکنان غیرمحلی این منطقه را تشکیل می‌دهند. دین غالب مردم این شهر مسیحیت است. در حالی که اسلام و یهودیت با ۷ و ۲ درصد جایگاه‌های بعدی را دارند. بیشترین تعداد گردشگران را به‌ترتیب سه کشور ژاپن، روسیه و ایتالیا شامل می‌شوند.

از ماه ژوئن تا اوت، آب و هوا در پاریس بسیار مطلوب است. روزهای بلند و دمای هوای مناسب، شرایطی عالی را برای گشت و گذر در شهر فراهم می‌کند. متاسفانه فصل تابستان، شلوغ‌ترین و در نتیجه گران‌ترین فصل برای سفر به پاریس است. برای اینکه هزینه‌ی سفرتان را کاهش دهید و در جاذبه‌های گردشگری کمتر در صف بایستید، بهترین زمان سفر، فصل پاییز است. این شهر سالانه در حدود ۴۵ میلیون گردشگر را به خود می‌بیند.

پاریس

سیستم حمل و نقل عمومی در پاریس، یکی از کامل‌ترین و کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل است که شامل مترو، اتوبوس، قطار شهری، تاکسی، قایق و دوچرخه کرایه‌ای می‌شود. مترو بهترین و سریع‌ترین راه برای جابه‌جایی در شهر پاریس است.

جاهای دیدنی پاریس شامل دیزنی لند، برج ایفل، موزه‌ لوور، کلیسای نوتردام، موزه‌ی اورسای (Musee d'Orsay)، کاخ اپرای گارنیه (Palais Garnier)، میدان کونکورد (Concorde)، طاق پیروزی، کلیسای سنت شپل (Sainte-Chapelle)، باغ لوکزامبورگ، کلیسای سکره کور (Sacré-Coeur)، پانتئون (Panthéon)، محله مون‌مارتر (Montmartre) و... می‌شود.

هفته‌ی مد پاریس که در ماه‌های ژانویه و ژوئیه برگزار می‌شود، همراه با هفته‌های مد میلان، لندن و نیویورک از بهترین نمایشگاه‌های مد دنیا محسوب می‌شوند.

پاریس

مراکز خرید پاریس عبارت‌اند از بوگرونل پاریس (Beaugrenelle Paris)، برسی ویلج (Bersy Village)، کاروزل دو لوور (Carrousel du Louvre)، فورم دی آل (Forum des Halles)، لا والی ویلاژ (La Vallee Village)، خیابان ریوولی (Rue de Rivoli)، خیابان شانزلیزه (Champs-Élysées)، بلوار اوسْمَن (Haussmann)، بلوار مونمارتر (Montmartre) و... که در تور پاریس باید از آن‌ها دیدن کنید.

انواع شیرینی و شکلات، کتاب و محصولات فرهنگی، شمع، اشیای نوستالژیک پاریسی، اکسسوری پاریسی و عطر، مجله‌های مد فرانسوی، قهوه و چای را می‌توانید به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید. از فروشگاه‌های سوغات خیابان‌های اطراف جاذبه‌های گردشگری مشهور مثل کلیسای نوتردام و موزه‌ی لوور خرید نکنید. در فروشگاه‌هایی خرید کنید که اهالی شهر از آنجا خرید می‌کنند.

اگر قصد سفر به پاریس را دارید، تور پاریس را در کجارو جست‌وجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع kojaro

دیدگاه