ایالت پنانگ در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
ایالت پنانگ در یک نگاه

پنانگ در مالزی قرار دارد و جمعیت آن در سال ۲۰۱۷ حدود ۱٫۷۵ میلیون نفر بوده است. اسلام به عنوان مذهب رسمی آن به حساب می‌آید، هر چند که پرستش سایر مذاهب نیز آزاد است. طبق آمار سال ۲۰۱۰، ۶۱/۳ درصد جمعیت را اسلام، ۱۹٫۸ درصد را بودایی، ۹٫۲ درصد را مسیحیت، ۶٫۳ درصد را هندو و ۱٫۳ درصد را مذاهب سنتی چینی تشکیل می‌دهند.

پنانگ

جرج‌ تاون، مرکز این ایالت، شهر بزرگی است که ساکنان آن از اقوام و ملت‌های گوناگون هستند و در واقع آن را می‌توان یک شهر بین‌المللی نامید. این تنوع فرهنگی را می‌توان در آشپزی، فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی این منطقه به وضوح مشاهده کرد. علاوه بر سنت‌های اقوام گوناگون، در مرکز جزیره‌ی پنانگ، سبک زندگی و فرهنگ مدرن هم وجود دارد. رویدادهای هنری، فستیوال‌های جذاب، مراکز خرید و رستوران‌های بی‌نظیر از جاذبه‌های مدرن پنانگ است که جذابیت آن را برای گردشگران دوچندان می‌کند.

در ماه‌های آگوست، سپتامبر و اکتبر و نوامبر، وضعیت آب و هوا در پنانگ در مطلوب‌ترین شرایط است و میانگین دمای هوا، کاملا برای گشت و گذار مناسب است. در مجموع، میانگین دمای هوا بالا است و بارندگی در ماه‌های مارس، آوریل، مه، ژوئن، آگوست و سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر بسیار زیاد است. پنانگ، آب و هوای استوایی دارد.

پنانگ

از جاذبه‌های پنانگ می‌توان به معبد «دامیکاراما» (Dhammikarama Burmese Temple) به عنوان قدیمی‌ترین معبد بودایی جزیره، معبد «وات چایپانگکالارام» (Wat Chaiyamangkalaram)، موزه‌ی کولونیال، باغ گیاه‌شناسی، تپه پنانگ، معبد «کک لوک سی» (Kek Lok Si) به عنوان بزرگ‌ترین معبد بوداییان کشور مالزی، موزه و معبد «خو کونگسی»، کلیسای سن جورج، موزه پنانگ پراناکان، قلعه کورنوالیس، عمارت تاریخی Cheong Fatt Tze، هنرهای خیابانی در جرج تاون و ... اشاره کرد.

مراکز تجاری متعددی در این جزیره وجود دارد، مانند مرکز خرید Gurney Paragon که شامل یک مرکز خرید ۹ طبقه، یک اقامتگاه لوکس و برج اداری می‌شود. مرکز خرید ۷ طبقه فرست اونیو، مرکز خرید پرانگین مال، مرکز خرید آیلند پلازا،  تایمز اسکوئر پنانگ و ... را نیز فراموش نکنید.

پنانگ

سوغاتی‌های پنانگ عبارتند از کیک‌های سنتی مالزی به نام KUIH BAHULU، بیسکوییت TAU SAR  PNEAH، پارچه‌های باتیک با طرح‌های فاخر، اشیا و ظروف سرامیکی دست‌ساز، جوز هندی از ادویه‌های محبوب بومی، کفش‌ها و دمپایی‌های منجوق‌دوزی شده‌ی سنتی نیونیا، ادویه‌جات و سبزیجات معطر، لباس سنتی گلدوزی شده به نام کبایا، ترشی انواع میوه، صندل‌های سنتی مالزی به نام کاپال و سونگکوک که کلاه سنتی مردان مالزی است.

در سفر به این جزیره، غذاهایی نظیر نودل سرخ شده، روتی کانای، کیک هویج، سالاد پنانگ روجاک، دسر آیس کاکانگ، ناسی لماک، سوپ آسام لاکسا، چار کوآی تئو، هوکن پرون می و ... را امتحان کنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia kojaro

دیدگاه