راهنمای خرید در کیوتو، ژاپن

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در کیوتو، ژاپن

خرید در کیوتو، تجربه‌ای جذاب و فراموش‌نشدنی است. این شهر، پر از موقعیت‌های خرید است؛ از بازارچه‌های سنتی گرفته تا مراکز تجاری مدرن و شیک.

کیوتو، یک شهر ایده‌آل برای خرید است. بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها و مراکز خرید مدرن و بزرگی دارد. مراکز خرید کیوتو، تنوع زیادی دارند و محصولات مختلفی از برندهای بین‌المللی و داخلی را عرضه می‌کنند.

خرید کردن در کیوتو از بسیاری از شهرهای بزرگ ژاپن، راحت‌تر است. چون این شهر، یک شهر نسبتا فشرده است و بیشتر مراکز خرید و مجموعه‌های تجاری آن در نزدیکی هم قرار دارند. اکثر آنها فقط چند قدم با ایستگاه متروی اصلی کیوتو فاصله دارند.

کیوتو، ترکیبی جذاب و منحصربه فرد از فرصت‌های خرید است. این شهر یک بهشت واقعی برای علاقه‌مندان به خرید است. در این شهر جذاب  پرشور و هیجان، مراکز خرید بزرگ و مدرن و فروشگاه‌های برندهای برتر مد در کنار مغازه‌های قدیمی سوغات و صنایع دستی قرار دارند.

کیوتو، یکی از شهرهای جذاب ژاپن است که در آن سنت و مدرنیته در هم آمیخته‌اند. در خیابان‌هایی که برج‌های بلند و آسمان‌خراش‌های سربه‌فلک‌کشیده وجود دارد، می‌‌توانید مغازه‌ها و خانه‌های قدیمی و محله‌های جذاب سنتی را پیدا کنید.

در مغازه‌ها و فروشگاه‌های کیوتو، تنوع قابل توجهی خواهید دید. برای همه‌ی افراد با همه‌ی سلیقه‌ها، محصولاتی وجود دارد. هم نوجوان‌ها مشغول خرید محصولات برند و مد روز هستند و هم زنان سالخورده در کیمونوهای سنتی، دنبال لباس و محصولات مورد علاقه‌ی خود می‌گردند.

این شهر برای گردشگران، از همه لحاظ جذاب و متنوع است. حتی در خرید کردن نیز این تنوع را مشاهده خواهید کرد. فرصت‌های زیادی برای خرید کردن در کیوتو وجود دارد. از خیابان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد گرفته تا گذرگاه‌های خرید مخصوص عابرپیاده، مراکز تجاری مدرن و بازارچه‌های ماهانه.

در ادامه، مهم‌ترین مناطق کیوتو برای خرید کردن را معرفی می‌کنیم.

مهم‌ترین مناطق خرید در کیوتو

خیابان Shijo

راهنمای خرید در کیوتو

این خیابان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مناطق خرید در کیوتو است. این خیابان در مرکز شهر قرار دارد و به همین دلیل، دسترسی بسیار راحتی به همه مناطق شهر دارد. بیشتر مراکز تجاری این منطقه در اطراف تقاطع خیابان‌های Shijo و Kawaramachi قرار دارند. در این منطقه چند دپارتمان استور و فروشگاه‌های برندهای برتر مد مثلا لویی ویتون قرار دارد. هر چقدر از این منطقه فاصله بگیرید، فروشگاه‌ها کوچک‌تر می‌شوند و به فروش صنایع دستی، سوغات و خوراکی‌های خاص محلی اختصاص پیدا می‌کنند.

دو مورد از خیابان‌های فرعی منشعب شده از این خیابان در نزدیکی تقاطع Kawaramachi، گذرگاه‌های Teramachi و Shin Kyogoku است. این دو خیابان که به موازات هم قرار دارند، مخصوص عابر پیاده هستند و اطراف آنها پر از فروشگاه‌های متنوع، رستوران و مغازه‌هایی است که انواع محصولات و پوشاک روزمره را می‌فروشند.

خیابان Teramachi

راهنمای خرید در کیوتو

این خیابان به یکی از سمبل‌های خرید در شهر تبدیل شده است. بیشتر فروشگاه‌های آن به فروشگاه‌های پوشاک اختصاص یافته‌اند. در حدود ۱۷۰ فروشگاه در این خیابان قرار دارد. در این خیابان، غیر از خرید کردن و قدم زدن و غذا خوردن در رستوران‌های متنوع می‌توانید از دیدن معماری خاص کیوتو در ساخت مغازه‌ها لذت ببرید.

راهنمای خرید در کیوتو

خیابان Shin Kyogoku

فضایی جوان‌پسندتر دارد و جای مناسبی برای خرید لباس‌های شیک و مد روز است. قیمت لبا‌س‌ها در این خیابان نسبت به بسیاری از مراکز خرید، مناسب‌تر و معقول‌تر است. این خیابان، دومین محله‌ی قدیمی شهر است که به عنوان محله‌ی خرید، شهرت پیدا کرده است. اگر هنگام خرید کردن، خسته و گرسنه شوید، می‌توانید یکی از رستوران‌های این خیابان را انتخاب کنید و غذای لذیذی نوش جان کنید و به خرید خود ادامه دهید.

ایستگاه کیوتو

یکی دیگر از مناطق مهم خرید در کیوتو، ایستگاه کیوتو و نواحی اطراف آن است. این منطقه پر از مراکز خرید شیک و بزرگ است. بهترین و بزرگترین مراکز تجاری شهر در همین محدوده واقع شده‌اند. خود ساختمان ایستگاه کیوتو نیز میزبان فروشگاه‌های متعدد و دپارتمان‌استورهای بزرگ است.

محله‌ی Higashiyama

اگر می‌خواهید حال و هوای سنتی شهر را لمس کنید به خیابان‌های محله‌ی Higashiyama سر بزنید

اگر می‌خواهید حال و هوای سنتی شهر را لمس کنید به خیابان‌های محله‌ی Higashiyama سر بزنید. در این محدوده، فروشگاه‌های فراوانی وجود دارند که محصولات بومی‌تر می‌فروشند؛ مثلا سوغات، صنایع دستی و خوراکی‌های محلی. مغازه‌ها و رستوران‌های این منطقه، قرن‌ها است که میزبان مسافران و زائران و تاجران است. این محله، حال‌وهوای سنتی خود را حفظ کرده و با وجود کوچه‌های باریک، خیابان‌های سنگ‌فرش شده و ساختمان‌های چوبی، جذابیت خاصی به کیوتو داده است.

در این منطقه، گردشگران کمتری را خواهید دید و به همین دلیل، خلوت‌تر است و با خیال راحت و در آرامش بیشتری می‌توانید خرید کنید. اگر دوست دارید سبک قدیمی خانه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌ها و کافه‌های کیوتو را ببینید، حتما زمانی را برای سر زدن به این محله در نظر بگیرید. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، بازدید از این منطقه، خالی از لطف نیست.

از مغازه‌های اینجا می‌توانید سوغات، صنایع دستی به خصوص سفال و سرامیک و خوراکی‌های خاص محلی بخرید. آن چیزی که باعث تفاوت این منطقه از سایر مناطق خرید می‌شود، فضای سنتی آن است. علاوه بر خرید، قدم زدن و گشت‌وگذار در این محله، تجربه‌ی جالبی است که نباید از دست بدهید.

مرکز صنایع دستی کیوتو (Kyoto Handicraft Center)

راهنمای خرید در کیوتو

اگر می‌خواهید به جایی سر بزنید که همه‌ی صنایع دستی و سوغات کیوتو را یکجا خریداری کنید، مرکز صنایع دستی کیوتو را انتخاب کنید. طبقه‌ی اول این مجموعه، به سوغاتی‌های گران‌تر مثلا ظروف و اشیای لاکی و بادبزن‌های تاشوی ژاپنی، زیورآلات سنتی طلا، شمشیر و سلاح‌های دست‌ساز و... اختصاص دارد. در طبقات بالاتر می‌توانید سوغاتی‌های ارزان‌تر پیدا کنید. مثلا عروسک‌های محلی به نام کوکشی، یوکاتا یا همان لباس‌های محلی، کیمونو، لوازم آرایشی ژاپنی، چای ژاپنی، انواع شیرینی‌های محلی در این طبقات عرضه می‌شوند.

اگر قصد خرید سوغاتی‌های خاص بومی دارید، حتما باید به اینجا سر بزنید. هر آنچه که از بین سوغاتی‌های بومی کیوتو در نظر داشته باشید، پیدا می‌شود. همچنین در این مرکز، کلاس‌های آموزشی صنایع دستی سنتی برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها می‌توانید ساخت صنایع دستی را تجربه کنید؛ مثلا نقاشی روی بادبزن‌ها یا ساخت عروسک‌ها و کیف‌های کوچک سنتی. در هر طبقه، یک راهنمای انگلیسی‌زبان وجود دارد که شما را راهنمایی می‌کند. همچنین خدمات معاف از مالیت برای گردشگران خارجی در نظر گرفته شده است.

بازارهای محلی

کیوتو چندین بازار محلی هم دارد که معمولا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. این بازارهای محلی معمولا ماهانه برگزار می‌شوند. حتی اگر خرید نکنید، قدم زدن در این بازارها و تماشای سبک زندگی مردم شهر، تجربه‌ی جالبی است که معمولا گردشگران آن را از دست نمی‌دهند.

از بین این بازارها می‌توان این چند مورد را نام برد.

بازار معبد توجی (Toji Temple) روز ۲۱ هر ماه برگزار می‌شود. اگر دنبال سوغات و محصولات خاص هستید، به این بازار سر بزنید. از طلوع تا غروب آفتاب برای سر زدن به این بازار فرصت دارید. فروشنده‌ها در این بازارچه انواع محصولات متنوع را عرضه می‌کنند؛ از آیتم‌های دست دوم و نو گرفته تا لباس و خوراکی و...

بعضی از غرفه‌ها به فروش اشیای عتیقه و قدیمی اختصاص دارد که گاهی چیزهای جالبی در بین آنها پیدا می‌شود.

بازار مقبره‌ی Kitano Tenmangu روز ۲۵ هر ماه برگزار می‌شود. این بازار هم محلی برای عرضه‌ی انواع محصولات از کیف و کفش گرفته تا لباس و اشیای قدیمی و گل‌وگیاه است.

بازار نیشیکی (Nishiki Market)

راهنمای خرید در کیوتو

بازار نیشیکی با منطقه‌ی خرید Kitchen of Kyoto از شرق تا غرب بین خیابان‌های تاکاکورا و تراماچی کشیده شده است. این خیابان در حدود ۴۰۰ متر طول دارد. اینجا یک منطقه‌ی محبوب برای اهالی شهر است که اکثر خریدهای خود را انجام می‌دهند. فروشگاه‌های متعددی در کوچه‌های باریک آن قرار دارد که مواد غذایی و خوراکی‌های محلی می‌فروشند. از آنجایی که این خیابان بسیار باریک است و ۵ متر عرض دارد که در کیوتو این نوع خیابان‌ها زیاد است، گاهی اوقات بازار بسیار شلوغ می‌شود و مردم به سختی از آن عبور می‌کنند. بعضی از مغازه‌ها غذای آماده می‌فروشند بنابراین می‌توانید هم زنان با خرید ردن و قدم زدن، یک غذای خیابانی جدید را امتحان کنید و لذت ببرید. ژاپنی‌ها به این کار Tabe-aruki می‌گویند یعنی راه رفتن و خوردن.

مرکز تجاری تاکاشیمایا (Takashimaya)

مرکز تجاری تاکاشیمایا در مرکز شهر قرار دارد و فقط یک دقیقه پیاده از ایستگاه Kawaramachi فاصله دارد. اهالی می‌گویند که این مرکز تجاری به اندازه‌ی خود شهر کیوتو سابقه دارد. تاکاشیمایا کار خود را در سال ۱۸۳۱ به عنوان فروشگاه کیمونو و لباس آغاز کرد.

امروزه ساختمان این مرکز تجاری نه تنها یک مقصد عالی برای خرید بلکه یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر و یکی از مشهورترین لندمارک‌های کیوتو است. یکی از چیزهایی که مرکز تجاری تاکاشیمایا را از سایر مراکز خرید جدا می‌کند، یک فودکورت بزرگ در طبقه‌ی هم‌کف آن است. در این فودکورت، غذاهایی بسیار متنوع از شرق و غرب دنیا سرو می‌شود. بعد از اینکه غذای لذیذی را در این فودکورت نوش جان کردید، با گشت‌وگذار در طبقات متعدد این مرکز تجاری، کالری بسوزانید و خرید کنید.

کیوتو بال (Kyoto BAL)

راهنمای خرید در کیوتو

مرکز خرید کیوتو بال، یک ساختمان تجاری با بیش از ۴۰ سال سابقه است. این مجموعه در سال ۲۰۱۵ بازسازی شد و مجددا بازگشایی شده و به یک مرکز تجاری شیک و مدرن تبدیل شده است. گذرگاه‌های این مجموعه‌ی تجاری، عریض‌تر شده‌اند و رفت و آمد در آنها راحت‌تر شده است. علاوه بر فروشگاه‌های خاصی که بهترین و جدیدترین محصولات مد را عرضه می‌کنند، کالاهای عمومی‌تر نیز در این مجموعه برای فروش عرضه شده است. مثلا کتاب، گل و گیاه، لوازم منزل و... از جمله کالاهایی است که می‌توانید از این مرکز تجاری بخرید.

مراکز خرید

بخش مهمی از خرید و فروش در کیوتو در مراکز خرید انجام می‌شود. مراکز خرید این شهر، بسیار مدرن و بزرگ و کامل هستند و در آنها غیر از فروشگاه، امکانات دیگری مثل رستوران و کافه و محوطه‌های مخصوص بازی کودکان و سرگرمی بزرگسالان وجود دارد. در واقع این مراکز خرید، مجموعه‌های تفریحی و تجاری هستند. بسیاری از آنها سینما دارند و یک روز کامل را می‌توانید به تفریح در این مراکز بگذرانید. مراکز خرید کیوتو را در مقاله‌ای جداگانه در این لینک معرفی کرده‌ایم.

ساعت کار

ساعت کار مراکز تجاری، مغازه‌ها، بازارچه‌ها و... متفاوت است ولی در مجموع، اکثر مراکز تجاری بین ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز هستند و می‌توانید خرید کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه