کیف در اوکراین، نقشه ای تعاملی برای رستوران های گیاهخواری ارائه می‌کند

ندا مرتضوی
ندا مرتضوی جمعه، ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کیف در اوکراین، نقشه ای تعاملی برای رستوران های گیاهخواری ارائه می‌کند

شهر کیف، پایتخت کشور اوکراین، نقشه‌ای تعاملی ارائه کرده است که در آن تمام رستوران‌ها و کافه‌های گیاهخواری شهر مشخص شده‌اند.

با افزایش روزافزون محبوبیت گیاهخواری در شهر کیف، پایتخت اوکراین، جنبش «ویگان سیتی» دست به ابتکار جدیدی زده و پروژه‌ای با هدف ارائه‌ی تمام رستوران‌های گیاهخواری کیف در یک مکان ایجاد کرده است. در این نقشه‌ی تعاملی، رستوران‌ها و کافه‌های محلی که انواع مختلفی از غذاهای گیاهی را ارائه می‌دهند، به نمایش گذاشته شده‌اند. این نقشه را می‌توانید در وب‌سایت «ویگان سیتی» (vegan city) مشاهده کنید.

این جنبش در تلاش است که شیوه‌ی زندگی سازگار با محیط‌زیست را ترویج دهد؛ همچنین به عنوان پلت­فرمی برای سازمان‌دهی رویدادهای مرتبط با گیاهخواری عمل کرده و بر آن است که خدمت مثبتی برای جامعه‌ی محلی انجام دهد. ویگان سیتی از طرحِ «کیندر گاردنز» (Kinder Gardens) پشتیبانی می‌کند که هدف آن ایجاد باغ‌های گیاه‌شناسی کوچک برای مراکز پیش‌دبستانی در سراسر شهرِ کیف است. شما برای کمک به این طرح، می‌توانید از فاکتور خریدتان در یکی از رستوران‌های مشخص شده روی نقشه، عکس بگیرید و به این ترتیب ۱۰ درصد از مبلغ آن را به این جنبش ارزشمند اهدا کنید. 

FALAFEL

بشقاب غذای گیاهی شامل فلافل، استیک سویا، نُری (نوعی جلبک دریایی) و انواع سبزیجات. عکس از: پاولو فیدیکوویچ

در چند سال اخیر، با افزایش جامعه‌ی دوستداران محیط‌زیست در کیف، رستوران‌های گیاهخواری این شهر نیز رونق بیشتری یافته‌اند

 نقاط دیدنی فراوانی در سطح شهر وجود دارند که شما می‌توانید در آن‌ها غذاهای گیاهی ابتکاری و خوشمزه‌ای را امتحان کنید. در کافه‌ی «گرین ۱۳» (Green 13) همبرگر گریل شده‌ی لذیذی با پنیر توفوی آب‌شده سرو می‌شود، رستوران Orang+Utan ساندویچ‌های گیاهی متنوعی را ارائه می‌دهد و رستوران «سوپ کالچر» (Soupculture) نیز به دلیل انواع سوپ‌هایی که در کاسه‌هایی از نان خوراکی سرو می‌کند، شهرت یافته است.

کافه «ایمبیر» (Imbir) خوراک گیاهی ودیک (vedic) را به مشتریانش معرفی کرده است، در حالی که کافه «سِرِدا» (Sereda) محل مناسبی برای صرف قهوه و کیک‌های گیاهی در شهر کیف، پایتخت اوکراین است.


green 13

کافه گیاهی «گرین۱۳» در بازار تاریخی بیسارابسکی (Bessarabsky) در شهر کیف. عکس از: پاولو فیدیکوویچ

 برخی مراسم‌های محلی مانند بازار کراز (Kurazh Bazar) (که در آن می‌توانید غذاهای خیابانی خوشمزه‌ و فراوانی را بچشید) و جشنواره‌ی سالانه‌ی کیف با نام Kyiv Vegan Boom (که در آن غذاخوری‌های روباز و غرفه‌های بازار در بستر رودخانه‌ی دنیپر (Dnieper River) بر پا می‌شوند)، از جنبش سازگاری با محیط‌زیست در شهر کیف پشتیبانی می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه