بهترین زمان سفر به کازابلانکا؛ میراث دار استعمار فرانسه در مراکش

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
بهترین زمان سفر به کازابلانکا؛ میراث دار استعمار فرانسه در مراکش

بهترین زمان سفر به کازابلانکا، مهم‌ترین بندر مراکش در کنار اقیانوس اطلس بر اساس آب و هوا و فصول، چه زمانی از سال است؟

کازابلانکا پایتخت اقتصادی کشور مراکش است. این شهر که در کنار اقیانوس اطلس واقع شده است، کمی کمتر از سه میلیون نفر جمعیت دارد. کازابلانکا دارای میراث باستان‌شناسی جالب توجهی است. هر سال گردشگران زیادی با تور کازابلانکا که یکی از محبوب‌ترین‌های تور مراکش است، به این شهر سفر می‌کنند.

آب و هوای شهر، مدیترانه‌ای به همراه اثر مشخص جریان‌های اقیانوسی است که منجر به دماهای معتدل در تابستان و زمستان بدون گرما یا سرمای شدید می‌شود.

کازابلانکا دارای یک فرودگاه بین‌المللی است که بزرگ‌ترین در مغرب عربی (مجموعه پنج کشور واقع در شمال و شمال غربی آفریقا) به شمار می‌آید. برای دسترسی به کازابلانکا همچنین می‌توانید از قطار (مبدا از شهرهای اصلی مراکش) استفاده کنید. این شهر از طریق بزرگراه‌ها نیز به شهر مراکش و رباط متصل است. برای گشت و گذارهای شهری هم می‌توانید از تراموا یا تاکسی‌های سنتی که همیشه حاضر و کاربردی هستند، استفاده کنید.

کازابلانکا

از محبوب‌ترین دیدنی های کازابلانکا می‌توان به محله مدینا، قلب تاریخی شهر و احاطه شده با دیوارهای پر از در، منطقه آرت دکو (Art Deco district) واقع در شرق شهر، مسجد زیبای حسن دوم، سومین مسجد بزرگ جهان و برج‌های مرکز دوقلو (Twin Center)، طراحی شده توسط ریکاردو بوفیل اشاره کرد.

شما همچنین می‌توانید در کنار اقیانوس قدم بزنید و در یکی از رستوران‌ها توقفی داشته باشید و یا در سواحل، ریلکس کنید. اگر عاشق هنر معاصر هستید، بازدید از موزه هنر کازابلانکا (Museum of the Villa des Arts) را فراموش نکنید. در میدان محمد پنجم که دارای باغ‌های رویایی و فواره است، حسابی بگردید و به تحسین ساختمان عربی اندلسی دادگستری بپردازید.

در محله درب گلف (Derb Ghallef)، بزرگ‌ترین بازار در فضای باز بگردید و در مریف (Maarif) و مرکز خرید مراکش (Morocco Mall)، بزرگ‌ترین مرکز خرید آفریقا خرید کنید.

کازابلانکا اگرچه فرق بسیاری با دیگر شهرهای کشور مراکش دارد، اما امکانات و جاذبه‌های متنوعی به گردشگران پیشنهاد می‌کند.

بهترین زمان سفر به کازابلانکا بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به کازابلانکا

بهترین زمان سفر به کازابلانکا بر اساس آب و هوا، نهم آوریل تا ۲۹ جولای (۲۰ فروردین تا ۷ مرداد) است.

کازابلانکا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۸۲ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در کازابلانکا در زمان‌های مختلف سال کمی تغییر می‌کند. با توجه به رطوبت، هوا در بیشتر سال دلپذیر است. احتمال بارش باران و یا برف در تمام سال کم است. کازابلانکا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۸۲ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه آگوست، جولای و سپتامبر به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اوایل تا اواسط آگوست (اواسط تا اواخر مرداد) با دمای میانگین ۲۷٫۹ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۱٫۳ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به کازابلانکا بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به کازابلانکا بر اساس بارش باران یا برف

اگر به دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی آگوست، جولای و ژوئن به کازابلانکا بروید. کمترین احتمال بارش باران در اوایل تا اواسط ماه مارس (اواسط تا اواخر اسفند) است.

بهترین زمان سفر به کازابلانکا بر اساس رطوبت و وزش باد

کازابلانکا دارای ماه‌های مرطوب زیادی است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۶۶٫۹ درصد، ماه می و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۷۶٫۸ درصد، ژانوه است.

وزش باد در کازابلانکا، معمولا آرام است. پربادترین ماه‌های سال، می و سپس جولای و ژوئن هستند. باد ماه می با سرعت ۱۰٫۲ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می‌آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در کازابلانکا در اواسط ماه می، ۲۰٫۷ کیلومتر بر ساعت است که یک باد متوسط به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به کازابلانکا بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری کازابلانکا، مارس و سپس ژانویه و جولای هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری کازابلانکا، سپتامبر است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به کازابلانکا بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

بهترین زمان سفر به کازابلانکا

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۸٫۴ تا ۲۴٫۶ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۲ تا ۴ روز بارش موثر در ماه در بهار، کم است.

فصل بهار فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در کازابلانکا است، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

بهترین زمان سفر به کازابلانکا

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به‌صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌ها با صفر روز بارش موثر در ماه، کمترین میزان بارش در سال را تجربه می‌کنند.

ماه‌های ژوئن تا آگوست، از فصول خلوت گردشگری کازابلانکا هستند.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

بهترین زمان سفر به کازابلانکا

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۱۸٫۹ تا ۲۶٫۴ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۲ تا ۷ روز بارش موثر برف و یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری کازابلانکا است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

بهترین زمان سفر به کازابلانکا

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۱۷ تا ۱۹٫۶ درجه سانتی‌گراد در کازابلانکا کمی سرد است. به‌صورت میانگین ۴ تا ۷ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، دومین زمان شلوغ گردشگری کازابلانکا است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده‌آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند.

بهترین زمان سفر به کازابلانکا بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای متعددی در طول سال در کازابلانکا برگزار می‌شوند که بیشتر آن‌ها جزو جشن‌های سراسری کشور مراکش هستند.

در ادامه برخی از محبوب‌ترین فستیوال‌های این شهر زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد.

فستیوال موسیوم سید محمد مع العینین (Mousseum of Sidi Mohammed Ma al-Ainin)

یکی از رویدادهای جالب توجه در ماه می، فستیوال موسیوم سید محمد مع‌العینین است که در حین آن، قبیله‌های عشایر و صحرانشین معروف به مردم آبی در ساهارا (sahara) گردهم می‌آیند و لباس سنتی می‌فروشند.

جازابلانکا (Jazzablanca)

کازابلانکا

فستیوال جازابلانکا که از ۱۳ سال قبل هر سال در ماه آوریل در کازابلانکا برگزار شده است، به موسیقی جاز، میراث بی پایان آن و طرفداران مدرن آن اختصاص دارد.

در طول نه روز، موسیقیدانان مشهور بین‌المللی در کنار استعدادهای در حال ظهور مراکشی در این جشن فرهنگی هیجان‌انگیز به اجرا برای علاقه‌مندان موسیقی می‌پردازند.

فستیوال کازابلانکا (Casablanca Festival)

کازابلانکا

یکی از منحصر به فردترین رویدادهای شهر کازابلانکا، فستیوال کازابلانکا است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ در این شهر برگزار شد. به علت استقبال شرکت‌کنندگان و محبوبیت زیاد این فستیوال، فستیوال کازابلانکا دوباره در سال ۲۰۰۶ برگزار گشت و تبدیل به رویدادی سالیانه شد.

این رویداد در اواسط ماه جولای در هفت روز با کنسرت‌های موسیقی، نمایش فیلم، تئاتر خیابانی و دیگر فعالیت‌ها همراه است.

فستیوال آنفا (Anfa Festival)

هر سال، فستیوال آنفا صدای موسیقی را در سرتاسر ماه جولای به ساحل عین دیاب (Ain Diab beach) در کازابلانکا می‌آورد. کنسرت‌های در فضای آزاد هر روز در این فستیوال برگزار می‌شوند. از جملعه فعالیت‌های دیگر در این فستیوال می‌توان به رقص، تئانر و موسیقی در تمام ژانرها با تمرکزی بر موسیقی مراکشی اشاره کرد.

سال جدید اسلامی (محرم)

سال جدید اسلامی در میانه‌های پاییز در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود. به علت تفاوت در تقویم اسلامی و غربی، تاریخ سال جدید اسلامی (ماه محرم)، متغیر است.

فستیوال موسیقی له بلوارد کازابلانکا (L’Boulevard Festival of Casablanca)

فستیوال موسیقی له بلوارد کازابلانکا هر سال به مدت پنج روز در ماه سپتامبر در کازابلانکا برگزار می‌شود. این فستیوال که مخلوطی از یک رویداد موسیقی و فرهنگی است، میزبان کنسرت‌های رایگان، سیرک و غرفه‌های صنایع دستی در ساختمان‌های تاریخی شهر است.

کازابلانکا؛ آب و هوا و اقلیم

بهترین زمان سفر به کازابلانکا

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در کازابلانکا

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱۶٫۷۵٫۶
فوریه۱۷٫۲۵٫۳
مارس۱۷٫۸۵٫۱
آوریل۱۸٫۹۳٫۸
می۲۰٫۶۲
ژوئن۲۲٫۸۰٫۵
جولای۲۵۰
آگوست۲۵٫۶۰
سپتامبر۲۵۰٫۵
اکتبر۲۲٫۲۳٫۳
نوامبر۲۰۶٫۶
دسامبر۱۷٫۸۷٫۴

میانگین ماهیانه دما و بارش در کازابلانکا

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱۶٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱۶٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۱۵٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
فوریه۱۷٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱۷ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱۶٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر
مارس۱۷٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱۷٫۵ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۷٫۴ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۷٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر
آوریل۱۸٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر۱۸٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۱۸٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر
می۲۰٫۲ سانتی‌گراد- ۱٫۶ سانتی‌متر۱۹٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۱ سانتی‌متر۱۹٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۷ سانتی‌متر۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر
ژوئن۲۲٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر۲۱٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۲۱٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر
جولای۲۴٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر۲۳٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۲۳٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر
آگوست۲۵٫۵ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۵٫۳ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۵٫۲ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۵ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر
سپتامبر۲۴٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۲۴٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۲۴٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر۲۴٫۴ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر
اکتبر۲۱٫۵ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۲۰٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۹ سانتی‌متر۲۰٫۱ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر
نوامبر۱۹٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۸ سانتی‌متر۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۸٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
دسامبر۱۷٫۳ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۶٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در کازابلانکا

چه زمانی به کازابلانکا برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۱۱۸۵۲۹۷
فوریه۱۱۱۶۴۲۱۷
مارس۱۲۱۹۶۳۱۸
آوریل۱۵۲۱۸۳۶۴
می۱۸۲۴۱۰۳۶۳
ژوئن۲۰۲۵۱۴۳۸۱
جولای۲۱۲۵۱۷۴۰۰
آگوست۲۳۲۷۱۸۳۷۰
سپتامبر۲۱۲۶۱۶۳۰۲
اکتبر۱۹۲۵۱۳۳۵۵
نوامبر۱۵۲۱۸۳۰۱۱
دسامبر۱۲۱۹۷۲۹۵

حداقل و حداکثر دما در کازابلانکا

هزینه روزانه توریستی در کازابلانکا

هزینه یک روز اقامت در کازابلانکا حدودا ۳۰۶ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به کازابلانکا سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در کازابلانکا انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه