هزینه سفر به اردبیل چقدر است؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه سفر به اردبیل چقدر است؟

اردبیل از استان‌های شمال غربی ایران است که با کمی مدیریت در هزینه‌های سفر، می‌توان سفری خاطره‌انگیز را در آن تجربه کرد.

بدون شک، برآورد بودجه سفر پیش از شروع آن، در دنیای امروز از اهمیتی ویژه برخوردار است. برای سفر به شهر اردبیل می‌توانید با بررسی صفحه تور اردبیل برنامه‌ریزی برای سفر و هزینه‌های آن‌ داشته‌ باشید یا برای مدیریت هزینه سفر خود به شهر اردبیل، شما نیازمند هستید تا از نرخ خدماتی که از آن‌ها بهره‌مند می‌شوید، آگاه باشید. این خدمات شامل هزینه‌‌های هتل، رستوران، دیدنی‌های شهر است که هرکدام از نرخ‌های ویژه خود برخوردار هستند، اما مدیریت بودجه، استفاده از تمامی آن‌ها را برای شما امکان‌پذیر خواهد کرد.

هزینه سفر به اردبیل

فاصله تقریبی بین تهران و اردبیل در حدود ۵۹۰ کیلومتر است که این مسافت را با خودروی شخصی می‌توان در ۷ ساعت طی کرد. با توجه به نوع خودروی شما، میزان مصرف بنزین و روشن بودن کولر، میانگین هزینه بنزین برای این مسافت در حدود ۷۰ هزار تومان خواهد بود. لازم به ذکر است که این مقدار برای یک طرف مسیر است، به همین دلیل هزینه بازگشت را نیز باید در نظر داشته باشید.

هزینه سفر به اردبیل به‌وسیله اتوبوس، برای هر بلیط در حدود ۶۳ هزار تومان تا ۵۲ هزار تومان است، که این مقدار در صورت تهیه بلیط به‌صورت اینترنتی، تا میزان ده هزار تومان با تخفیف همراه خواهد بود.

برای طی کردن مسیر تهران به اردبیل با قطار، از آن جا که مسیر مستقیم قطار از تهران به این شهر وجود ندارد، باید ابتدا با پرداخت مبلغی حدود ۴۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان با قطار به‌سمت تبریز رفت، و سپس از تبریز با پرداخت ۱۴ هزار تومان، به‌وسیله اتوبوس به اردبیل بروید. در این مورد، اطمینان حاصل کنید که ساعت‌ ورود شما به تبریز با ساعت اتوبوس شما برای رفتن به اردبیل هماهنگ است، تا در این فاصله، زیاد منتظر نمانید یا فرصت داشته باشید تا از چند جاذبه تبریز نیز لذت ببرید.

برای سفر از تهران به اردبیل، راحت‌ترین و سریع‌ترین وسیله نقلیه هواپیما خواهد بود. برای این مسیر، هزینه بلیط هواپیما از ۲۴۰ هزار تومان تا ۲۸۰ هزار تومان متغیر است. هرچند، شما می‌توانید با رزور اینترنتی و زودتر از موقع، در هزینه‌های این بخش تا ۵۰ هزار تومان صرفه‌جویی کنید.

شهر اردبیل

متوسط هزینه اقامت در اردبیل

هرچند در اردبیل، مهمان‌پذیرهای یک ستاره با ۸۰ هزار تومان برای دو نفر نیز یافت می‌شوند، اما اگر قصد ماندن در هتل‌های دو و سه ستاره این شهر را داشته باشید، هزینه یک اتاق دو نفره در این شهر، از ۱۴۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان به‌ازای هر شب خواهد بود.

هتل سبلان اردبیل

متوسط هزینه خورد و خوراک اردبیل

در شهر اردبیل، شما می‌توانید برای صرف یک غذای فست فودی برا دو نفر، از ۲۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان برای هر وعده هزینه کنید. این هزینه با سفارش پیش‌غذا و نوشیدنی نیز افزایش خواهد یافت. اما اگر شما به غذاهای محلی اردبیل علاقه‌مند باشید، غذاهای گوشتی مانند کباب و جوجه و مرغ، می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

رستوران خوان سالار اردبیل

هزینه حمل و نقل در اردبیل

برای حمل و نقل عمومی در داخل شهر اردبیل، شما می‌توانید از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون‌شهری استفاده کنید. برای این بخش، با توجه به زمان مسافرت، می‌توانید بودجه خود را بین ۱۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان برای تاکسی به‌ازای هر نفر پیش‌بینی کرده، و برای استفاده از اتوبوس نیز، مبلغ ۵ هزار تومان به‌ازای هر نفر را در نظر بگیرید.

حمل و نقل اردبیل

هزینه بازدید از دیدنی‌های اردبیل

با توجه به اینکه بازدید از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری اردبیل مانند چینی خانه، آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی، مناظر طبیعی و آبشارهای رایگان است، اما برای برآورد درست در هزینه‌های سفر، شما می‌توانید برای بازدید از جاذبه‌هایی مانند موزه‌ها و آثار باستانی دیگر، مبلغ ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان را به‌ازای هر نفر در هرروز در نظر بگیرید. به‌طور مشخص این مقدار با بازدید از جاذبه‌های بیشتر و همچنین، غیرایرانی بودن بازدیدکنندگان، افزایش خواهد داشت.

چینی خانه

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در اردبیل

برآورد بودجه برای مدت زمانی که شما می‌خواهید در یک شهر بمانید، به عوامل بسیاری از جمله، وسیله نقلیه‌ای که با آن سفر کرده‌اید، مکان‌هایی که قصد دیدن آن‌ها را دارید، فصلی که در آن به سفر می‌روید، و غیره وابسته است؛ به همین دلیل ما در این مرحله تنها به برآورد حدودی هزینه‌های سفر شما خواهیم پرداخت. برای گذراندن یک روز در اردبیل، در صورتی که وسیله سفر رفت برگشت شما هواپیما نباشد، در ارزان‌ترین حالت ممکن، حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر هزینه خواهد داشت. در صورتی که این سفر را با خودروی شخصی خود انجام دهید، این هزینه کمتر نیز خواهد شد. اما اگر قصد داشته باشید تا همین سفر را با تجملات بیشتری برگزار کنید، در گران‌ترین حالت ممکن و رفت و برگشت به‌وسیله هواپیما، هزینه سفر شما در حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. در نظر داشته باشید در این حالت، تنها بلیط هواپیمای شما در حدود ۹۰۰ هزار تومان هزینه داشته است.

اردبیل

بودجه پیشنهادی گذراندن ۳ روز در اردبیل

اگر قصد سفری ۳ روزه به اردبیل را دارید، این سفر در ارزان‌ترین حالت ممکن برای شما ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، و در گران‌ترین حالت (با احتساب رفت و برگشت با هواپیما)، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ۲ نفر هزینه خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که در این سفر، بودجه‌ای برای خرید سوغاتی‌های مخصوص اردبیل مانند قره حلوا، باقلوا، حلوای زنجبیل، قچکورگی، قند چوریی، آغ حلوا و دیگر سوغات‌ها نیز در نظر گرفته‌اید.

سوغات اردبیل

مطالب مرتبط:

دیدگاه