مراکز خرید کازابلانکا، مراکش

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید کازابلانکا، مراکش

کازابلانکا یکی از بزرگ‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای مراکش، مراکز خرید مدرنی دارد که خرید از آن‌ها، تجربه‌ای لذت‌بخش برای همه‌ی عاشقان خرید است.

کازابلانکا یکی از شهرهای بندری کشور مراکش است و در کنار اقیانوس اطلس قرار دارد. بندر کازابلانکا یکی از بزرگ‌ترین بنادر مصنوعی در جهان و دومین بندر بزرگ آفریقای شمالی است، بنابراین تعجبی ندارد که از نظر اقتصادی، اهمیت زیادی در مراکش دارد. این شهر بندری از نظر گردشگری هم بسیار حائز اهمیت است و همین باعث شده که مراکز تجاری و توریستی زیادی داشته باشد. مراکز خرید بزرگ و مجلل، گوشه‌ای از مراکز تجاری کازابلانکا را تشکیل می‌دهند که در ادامه با چند مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم.

موراکو مال (Morocco Mall)

مراکز خرید کازابلانکا

موراکو مال، دومین مرکز خرید بزرگ در آفریقا است و وسعتی برابر با ۲۰۰ هزار مترمربع دارد. این مجموعه در روز اول دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی افتتاح شده و معماری به نام دیوید پادوآ از شرکت دیزاین اینترنشنال، آن را طراحی کرده‌ است. این مرکز خرید، غیر از واحد‌های فروشگاهی، امکانات تفریحی متعددی دارد. یک آکواریوم بسیار بزرگ یک میلیون لیتری دارد که در آن ۴۰ گونه‌ی مختلف ماهی نگهداری می‌شوند. اسم این آکواریوم، آکوادریم است و شرکت ICM کار طراحی و ساخت و آن را بر عهده داشته است.

بازدیدکنندگان از این مجموعه می‌توانند وارد بخش مرکزی این آکواریوم استوانه‌ای شکل شوند و چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از زندگی زیر دریا را تماشا کنند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید با کمک مریبان مجرب، غواصی در این آکواریوم را تجربه کنید. این آکواریوم فضایی کاملا شبیه به زیستگاه طبیعی جانداران را دارد و با صخره‌های مرجانی ساخته شده است. این بنا هم کاربرد آموزشی و هم کاربرد تفریحی دارد و یکی از جاذبه‌های نمادین و پرطرفدار موراکو مال است.

تعداد زیادی کافه، اوت‌لت فست‌فود و رستوران‌های عالی در این مجموعه وجود دارد و فود کورتی که تنوع بی‌نظیری از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها را زیر یک سقف گردآوری کرده است. در فروشگاه‌های خرده‌فروشی این مجموعه هر محصولی که فکر کنید از محصولات اختصاصی گرفته تا نیازهای روزمره را می‌توانید خریداری کنید.

علاوه بر فرصت‌های بی‌شمار خرید، امکانات زیادی برای تفریح و سرگرمی در این مرکز تجاری و در اطراف آن وجود دارد. پارک موضوعی ادونچرلند (Adventureland)، جاذبه‌ها و فعالیت‌های تفریحی فراوانی دارد. پیست اسکیت روی یخ، بازی‌های ویدیویی و شبیه‌سازی شده و محوطه‌های مخصوص بازی کودکان، برای تمام سنین، از دیگر امکانات این مجموعه‌ی تفریحی تجاری است.

مراکز خرید کازابلانکا

سینمای آی‌مکس با پرده‌ای به ابعاد ۱۶ در ۲۰ متراز دیگر امکانات موراکو مال است. فناوری سه بعدی در این سالن سینما، باعث می‌شود که حین تماشای فیلم، خودتان را بخشی از فیلم تصور کنید و اعماق اقیانوس و فضای بی‌انتهای کهکشان را با تمام وجود درک کنید.

در کشوری که خرید در بازارهای سنتی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن است، بسیاری از افراد باز هم به دنبال مراکز خرید مدرن به سبک غربی هستند که در آن‌ها برترین و مشهورترین برندهای دنیا، محصولات خود را عرضه می‌کنند. مثلا در این مرکز خرید برندهایی چون گوچی، دیور، رالف لورن، پرادا و لویی ویتون نمایندگی دارند. با وجود سرویس‌هایی که از مرکز خرید به هتل‌های برتر کازابلانکا وجود دارد، می‌توان دریافت که این مرکز خرید با هدف جلب رضایت گردشگران ثروتمند آغاز به کار کرده است. در واقع بسیاری از اهالی کازابلانکا و کشور مراکش و حتی بسیاری از گردشگران آفریقایی، توانایی خرید از چنین مراکز تجاری مدرنی ندارند.

این مرکز از یکشنبه تا پنجشنبه از ۱۰ صبح تا ۹ شب و روزهای جمعه و شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

در طبقه‌ی دوم این مرکز تجاری یک مسجد بزرگ ساخته شده است. دو پارکینگ در این مرکز وجود دارد؛ یکی در داخل مجموعه و دیگری بیرون از مرکز. سالن زیبایی، مرکز سلامتی، یک سوپرمارکت بزرگ و اتاق‌های مخصوص مادر و کودک، از دیگر امکانات این مجموعه‌ی تجاری کامل است.

مرکز خرید Anfaplace

مراکز خرید کازابلانکا

این مرکز خرید در نزدیکی کازابلانکا در کنار اقیانوس قرار دارد. در این مجموعه‌ی تجاری انواع محصولات متنوع از جمله پوشاک بانوان، پوشاک آقایان و پوشاک و اسباب‌بازی برای کودکان و سایر محصولات مرتبط با مد را می‌توانید خریداری کنید. بعد از ساعت‌ها خرید و گشت و گذار در این مرکز می‌توانید در بیش از ۲۰ رستوران مجموعه، استراحت کنید و غذا بخورید.

این مجموعه‌ی تجاری، یک مرکز خرید کامل است که در آن می‌توانید با آرامش و به راحتی خرید کنید. سه طبقه دارد و در آن بیش از ۸۰ برند مد و پوشاک، تفریح و سرگرمی، کیترینگ و خدمات و... به فعالیت مشغول هستند که تعداد زیادی از آن‌ها تنها یا اولین شعبه در کشور مراکش هستند. این مرکز مکانی ایده‌آل برای خرید خانوادگی است که جدیدترین و خلاقانه‌ترین محصولات را عرضه می‌کند.

امکاناتی مثل داروخانه، پارکینگ، بانک، نمازخانه، اتاق‌های مادر و کودک، وای‌فای رایگان و دسترسی آسان برای افراد ناتوان جسمی، باعث شده که همه‌ی اقشار جامعه با خیال راحت بتوانند چند ساعتی را در این مرکز تجاری بگذرانند.

مرکز خرید تویین سنتر (Twin Center)

مراکز خرید کازابلانکا

تویین سنتر کازابلانکا، دو آسمان‌خراش است که با نام‌های برج غربی و برج شرقی نام‌گذاری شده‌اند. هر کدام از این برج‌ها ۲۸ طبقه دارد. در این مجموعه به غیر از یک مرکز خرید بزرگ، دفاتر اداری و تجاری و یک هتل پنج ستاره هم وجود دارد. این مرکز در قلب کازابلانکا در منطقه‌ی معاریف قرار دارد.

ارتفاع این دو برج به ۱۱۵ متر می‌رسد و یکی از نمادهای شهری کازابلانکا است. مرکز تجاری این مجموعه، پنج طبقه است و در آن تنوع وسیعی از کالاها از برترین و مشهورترین برندهای دنیا عرضه شده است. این دو برج در طبقات پایینی از طریق همین مجموعه‌ی تجاری به هم متصل می‌شوند. بیش از ۳۰۰ فروشگاه، اسپا، کافه، رستوران، فودکورت از امکانات این مجموعه است. بعد از خرید و گشت و گذار می‌توانید می‌توانید جدیدترین فیلم‌های روی پرده را در مجموعه‌ی سینمایی تماشا کنید.

 در طبقه‌ی بیست و هفتم برج، رستورانی وجود دارد که چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از شهر کازابلانکا را از آنجا می‌توانید ببینید. اهالی شهر به این دو برج افتخار می‌کنند، چرا که نمادی از مدرن‌سازی کازابلانکا است. اگر مسافر کازابلانکا هستید و می‌خواهید در این شهر چند ساعتی را به خرید بگذرانید، در بهترین رستوران‌ها غذا بخورید و چشم‌اندازهای زیبایی از شهر را از ارتفاع تماشا کنید و لذت ببرید حتما برای سر زدن به تویین سنتر وقت بگذارید.

مرکز خرید تاشفین (Tachfine center)

مراکز خرید کازابلانکا

بعد از موراکو مال و مرکز خرید آنفا پلیس، این مجموعه‌ی تجاری جدید به مراکز خرید کازابلانکا اضافه شده است. همان‌طور که از اسم این مرکز مشخص است، این مجموعه در بلوار «ابن تاشفین» قرار دارد و از فروشگاه‌های متعددی تشکیل شده است ازجمله یک سوپرمارکت بزرگ، فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و کالای دیجیتال، پوشاک و کفش. مساحت این مجموعه ۱۹ هزار مترمربع است و به غیر از بخش‌های فروشگاهی، فودکورت و محوطه مخصوص بازی و سرگرمی به نام فان پارک دارد.

مرکز تجاری آلفا ۵۵

این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین دپارتمان استورهای کازابلانکا است. در این مرکز تعداد زیادی فروشگاه وجود دارد که محصولات مختلفی را عرضه می‌کنند از زیورآلات گرفته تا لوازم تزئینی منزل، لباس، اسباب بازی، هدیه و سوغات.

مرکز خرید ریو سنتر (Rio Center)

ریو مال سنتر، در بخش غربی کازابلانکا قرار دارد. در این مجموعه‌ی تجاری، فروشگاه‌های متعدد، امکانات سرگرمی و تفریح و تعدادی رستوران و کافه وجود دارد. این مجموعه با وجود این امکانات تفریحی و تجاری، یکی از بهترین مقاصد خرید در شهر کازابلانکا است.

نمایشگاه ملی صنایع دستی

این مجموعه، یک نمایشگاه بزرگ صنایع دستی سه طبقه است که در آن مجموعه‌های ارزشمندی از آثار هنری و صنایع دستی از سراسر مراکش عرضه شده است. از آنجایی که قیمت محصولات این نمایشگاه ثابت است، نیازی به چانه زدن ندارید و می‌توانید سوغات و صنایع دستی و هدایای ارزشمند را با قیمت مناسب برای نزدیکان خود خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه