مترو نیویورک و روزمرگی‌های مردم؛ سفر به گذشته

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی سه شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
مترو نیویورک و روزمرگی‌های مردم؛ سفر به گذشته

مترو نیویورک یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین خطوط قطار شهری است که از سال ۱۸۶۳ تا به امروز فعالیت دارد. نگاهی به عکس‌های مترو نیویورک در اوایل راه‌اندازی‌اش می‌اندازیم.

مقاله‌های مرتبط:

قطار شهری نیویورک از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین خطوط شهری در دنیا است که در حال حاضر ۲۶ خط فعال و ۴۶۲ ایستگاه دارد که مسیری برابر با ۱۳۵۵ کیلومتر را طی می‌کند.

مترو نیویورک

عکس: توماس مک مکوی و رالف مورس - مجموعه تصویر زندگی، گتی ایمج

مترو کلان‌شهر نیویورک بعد از توکیو، مسکو و سئول در رتبه چهارم است. مترو نیویورک ۲۴ ساعته بدون هیچ تعطیلی به مسافران سرویس می‌دهد.

مترو نیویورک

عکس: رالف کرین، مجموعه تصویر زندگی، گتی ایمیج

مترو نیویورک از روز اول به تمیزی و مدرنی امروز نبوده است. این مترو برای اولین بار در سال ۱۸۶۳ شروع به کار کرد و در قرن بیستم، عنوان یکی از شلوغ‌ترین خطوط قطار شهری را به خود اختصاص داده است. عکاسی در مترو یکی از جذاب‌ترین موضوعاتی است که عکاسان زیادی به سراغ آن رفته‌اند.

مترو نیویورک

عکس: رالف مورس، مجموعه زندگی، گتی ایمیج

واگن‌های قدیمی، مسافران خسته و گرمای هوا و کلافگی، مفاهیمی است که می‌توانیم با نگاهی اجمالی به عکس ها درک کنیم.

مترو نیویورک

بدون شک سیستم مترو نیویورک امروز یکی از بهترین دستگاه‌های حمل و نقل شهری است. ولی با نگاهی به گذشته و اولین سال‌های تاسیس مترو نیویورک، می‌توانیم میزان پیشرفت آن را در طول این سال‌ها درک کنیم.

مترو نیویورک

عکس: استن وایمن، مجموعه زندگی، گتی ایمیج

امروز بیش از یک قرن از ورود متروها به زندگی شهری می‌گذرد و همه ما برای جابه‌جایی در شهر از مترو استفاده می‌کنیم. نگاه کردن به سرگذشت مترو در سال‌های طولانی خالی از لطف نیست.

مترو نیویورک

نقشه مترو نیویورک را هم می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

مترو نیویورک

نقشه مترو نیویورک

مطالب مرتبط:

دیدگاه